Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Re: Wie nog meer debuut in de B in 2013 met hun jonkie ???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:56

Wauw luxe zeg!

sharonalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:59

Ik start in 2013 ook met mn jonkie :) Hij is nu 4, dan bijna 5 :) .
Hij is nu een jaartje zadelmak en doet het allemaal keurig :) .
Hij is dit jaar al 2x meegeweest naar oefendressuur. Een keer ging heel goed, had 208 en 192. Tweede keer bleek achteraf het zadel ook niet meer goed te liggen. Hij was wel braaf maar het was gewoon allemaal niet echt zoals het hoort. 2x 181. En met de clubkampioenschappen ook meegedaan, 3e prijs met 184 :) . Moesten we losrijden in een bakkiie van 15x35, met stuk of 20 incl. kleine pony's met kleine kindjes, paardje kijkt niet op of om, boeit hem echt helemaal niks :n

ulaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:06

Met die van mij hoef ik niet zo bang te zijn met vreemd terrein of drukte.
Hij is 1x mee naar springles geweest en keek helemaal nergens naar.
En daar is t echt heel kijkerig langs iedere Hindernis 2 boompjes oa.
Ook ben ik al vaak met m naar het bos geweest en dat vind hij prachtig.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:28

Wauw lijkt me fijn zo'n niet-kijkerig paard, die van mij kijkt van alles op helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:29

Veel meenemen wordt het beter van :j vorig jaar was de mijne nog super kijkerig schrok overal van en ging er dan bokkend vandoor := . Heb dr heel veel meegenomen op buitenritten etc. En nu is ze gigantisch braaf kijkt helemaal nergens meer van op en je kan alles met dr doen!

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:42

Die van mij is echt totaal niet kijkerig. Gaat mee op buitenrit door het bos (waar veel springende kinderen en fietsers komen), door de woonwijk, noem maar op. Rijden regelmatig alleen (in de bak of buiten) maar ook met meerdere. Heb paard pas anderhalve maand, maar ook de eerste keren met andere in de bak en buiten was er niets van te merken. Heerlijk is dat! :D
Ik heb nog niet op google gekeken hoor, maar waar kan je vinden waar er wedstrijden zijn waar je ook zonder startkaart welkom bent? Lijkt mij leuk om eens te oefenen. :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:44

Een nadeel is dag ik buitenritten niet echt kan oefenen, stal is aan een drukke weg gelegen met enge bochten erin waar mensen vaak hard rijden :(
Ik heb nu een vereniging gevonden die ook clublessen organiseert hier in de buurt, misschien wordi k wel lid van hen dan kan je toch maar weer op vreemd terrein oefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:47

absque_dubio schreef:
Die van mij is echt totaal niet kijkerig. Gaat mee op buitenrit door het bos (waar veel springende kinderen en fietsers komen), door de woonwijk, noem maar op. Rijden regelmatig alleen (in de bak of buiten) maar ook met meerdere. Heb paard pas anderhalve maand, maar ook de eerste keren met andere in de bak en buiten was er niets van te merken. Heerlijk is dat! :D
Ik heb nog niet op google gekeken hoor, maar waar kan je vinden waar er wedstrijden zijn waar je ook zonder startkaart welkom bent? Lijkt mij leuk om eens te oefenen. :)

Via knhs wedstrijdzoeker en dan zoeken op impuls :)

Ralinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:04

Ik hoop in 2013 ook te gaan starten met mijn jonkie een 3 jarige ruin van Armani. Hij is van augustus en het is echt nog een baby. Hij is in augustus beleerd en heb er toen ongeveer 15 keer op gereden en hij pakte alles goed op. Toen raakte hij geblesseerd. Hij had behoorlijk gek gedaan in het land dus een lichte peesblessure en hij moest 2 maanden op rust. Hij mag nu weer bereden worden maar doordat ik alleen een buitenbak heb kan het lastig worden deze winter. Ik hoop hem wel wat door te kunnen rijden deze winter en anders krijgt hij gewoon nog een tijdje vakantie. Hij is nog jong zat en op dit moment weer enorm aan het groeien. Maar ik hoop toch wel in maart/april B met hem te kunnen starten.
Ik zal van de week een foto's plaatsen van mijn jonkie

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:19

@ Ernie dat kan nog tegenvallen want manege-paarden kunnen leuk meedraaien tot de L2
Ik zie regelmatig grote manege met vrachtwagen komen.. met betere lesklanten en rijden wedstrijd mee.
Vind heel leuk voor die paarden.

In Dordrecht moest ik tegen stal Sintels van Breda.. manegepaarden en eerlijk is eerlijk daar kan je met een jonkie niet tegen op. Die paarden lopen braaf hun proefje zij weten het gewoon al.

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 19:42

De oefenwedstrijden hier in de buurt zijn bij een vereniging waar geen manege bij zit o.i.d, er zijn dan ook nauwelijks manegepaarden te vinden, voornamelijk mensen/stallen met jonge paarden die willen oefenen, erg leerzaam dus, losrijden in een bak vol jonkies :D

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 21:55

@Tita haha helaas hebben de maneges bij ons die luxe niet dat ze zo'n goeie paarden hebben. Ze zijn wel bomproof en dat is mijn spook helaas nog niet. Maar da komt wel.

Hij is met uitrijden heerlijk en ook niet kijkerig doet zelf soms mijn 15 jarige merrie nog iets voor waar hij dan wel makkelijk langsloopt en zij de Diva moet uithangen hihi.

Hij is helaas alleen niet gewent om met veel paarden samen te lopen. Ik denk dat ik eens met mega slecht weer (regen dan wel en geen sneeuw of gladheid) hem mee neem naar het Sportcentrum in Beek dan komen de meesten ff rijden ivm het weer. Dan krijgen we de kans om dat ook eens uit te proberen. Denk wel dat ik voor de zekerheid maar netjes een rood strikje in zijn staart doe omdat ik niet weet wat ie gaat doen. Kan hem als ie zich gedraagd er beter uithalen als hem erin moeten doen.

Vandaag was ie heel fijn met rijden ben ook na 15 min maar gestopt goed is goed.

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:12

Ik ben ook al een paar keer weggeweest. 1 x naar de rijvereniging (180 en een 4de plek van 18 starts) en 3 wezen oefenen (185 en een 13de plek van 29 starts, 191 en een 1ste plek van 5 starts, 195 en een 3de plek van 39 starts). Hij deed het de laatste 2 keer al super braaf tussen de andere paarden. In de proeven wel wat kijkerig, maar super braaf eigenlijk. Mijn debuut word wel een beetje uitgesteld, maar ik hoop spoedig weer op mijn paard te zitten!

Manege paarden zie je bij ons ook wel op die onderlinge op de maneges zelf.. Van het terrein komen ze niet echt hoor. Hier wel de nodige oefenwedstrijdjes, dat is wel makkelijk met zo een jong ding.

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:24

Zo ik ben eruit na ff dubben het wordt het Nationaal Dressuur Treffen met de data 17 t/m 20 januari. Oke nou begin ik dus ook officieel te stressen hihi. Heb zojuist onze secr. van de club doorgegeven dat hem dat gaat worden. Dus ze gaat hem aanvragen en hoppa.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:25

Spannend!

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:28

SteffiiY schreef:
Spannend!

Zeg dat HELP poeh merk toch wel dat ik al 3 jaar niet meer ben geweest en nu wat loop te stressen maar goed da wordt toch de 1 ste paar x

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:29

Ach, gewoon op je af laten komen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:30

Gewoon gaan voor de lol. Dat werkt het beste. Als je te gestressd bent , word je paard dat ook. Dat zorgt niet alleen voor slechte resultaten maar ook voor een negatieve vibe voor je paard op wedstrijd. Dat is echt zonde! De eerste paar keren maakt het toch niet zo veel uit. Neem bijvoorbeeld als doel dat hij braaf de bak rond moet lopen, of netjes tussen de andere paarden. Zo houd je het leuk voor jezelf en je paard.
Mijn eerste doel was blijven zitten en tussen de hekjes blijven :)

Ernie061111

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 22:38

Als je het goed vindt pik ik me ff je doel hihi. Als ie braaf is met losrijden ben ik tevreden en de rest is allemaal meegenomen.
Er is maar 1 ding wat ik wil en dat is dat we het allebei leuk vinden en er moet niks.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:39

tita schreef:
manegepaarden en eerlijk is eerlijk daar kan je met een jonkie niet tegen op. Die paarden lopen braaf hun proefje zij weten het gewoon al.

Daar ben ik het niet mee eens.. Ik heb met mijn toenmalige 3 jarige jonkie op mijn eerste wedstrijd (bijna) alle paarden eraf gereden..Hij was nog nooit op ander terrein geweest en ik bedacht me tijdens het losrijden pas dat hij nog nooit met zoveel andere paarden in de bak gelopen had :o . Werd wel mooi reserve kring kampioen op zijn aller eerste wedstrijd. :D

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:42

Ernie061111 schreef:
Als je het goed vindt pik ik me ff je doel hihi. Als ie braaf is met losrijden ben ik tevreden en de rest is allemaal meegenomen.
Er is maar 1 ding wat ik wil en dat is dat we het allebei leuk vinden en er moet niks.

Gewoon lekker ontspannen en totaal onbevangen heen gaan is inderdaad het beste en het meest eerlijk naar je paardje toe.. Als je er zelf geen punt van maakt gaat het vaak boven verwachting.. Dat vind ik juist het leuke met die jonge dingen.. ;)
Als het tijdens de proef niet gaat, rij ik daarna wel door in de losrijbaan totdat de ontspanning weer compleet terug is.. Dat is zeker net zo belangrijk als je proef zelf.Heb je in de toekomst zoveel profijt van. Ze herinneren toch waarmee ze afsluiten..
Laatst bijgewerkt door Aukelizzy op 10-12-12 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:44

Ernie061111 schreef:

Haha tuurlijk vind ik dat goed! Dan komt het vast helemaal goed. Ben benieuwd!

ullie2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:12

Ik meld me ook even, ik ga in 2013 (jan/feb) ook starten met mijn jonkie.
Het is wel een grote ruin, maar lekker af en toe een wedstrijdje mee pakken vind ik een goed idee voor hem en dan in het zomer seizoen voor het seriuze werk te gaan.
Het is trouwens een 3,5 jarige ruin van Apache x Roman Nature

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:20

Leuk topic!!

Heb nog geen jonkie, maar is wel de bedoeling dat die er komt, en dan meld ik me hier echt

Dorage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:29

Ik heb vorige week mijn startkaart aangevraagd en wil in januari ook in de B gaan starten met mijn 4 jarige ruin! Ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan, maar heb wel weer zin om te gaan starten!