Katja schreef:Grappig dat ze in een gewone container gaan. Moet maar eens een vlucht de andere kant op doen dan zie ik ze misschien.
Tot mijn verbazing zijn veulens vaak erg rustig met vliegen. Je ziet wel duidelijk of paarden gewend zijn om te reizen of niet.
Toch zou ik niet zo snel een veulen importeren. Het is niet zozeer de vliegreis maar wel het vaak lange grondtransport in Amerika (5 dagen kan zomaar als ze op een route zitten) en dan een quarantaine periode, lange vlucht en weer een vreemde stal.
Oudere paarden kunnen dat ook qua weerstand beter hebben en vergis je niet in het aantal jonge dieren dat met maagzweren aankomt...
Van hier naar Amerika maak je natuurlijk alleen het eerste deel van de reis mee. Ik weet niet of ze daar nog lang in quarantaine moeten en hoe ze daar uiteindelijk op de eindbestemming aankomen?
Voor jonge dieren vind ik het zwaar. Dan kies ik eerder voor een drachtige merrie importeren of een veulen nog een jaar daar te laten en bv te laten showen.
Suzanne, ik weet niet of het topic gesloten wordt als ik het dekgeld vermeld maar pb een emailadres en ik stuur de dekvoorwaarden op 
Hij staat wel beperkt ter dekking.
Barcelano, het is qua showen zeker te vergelijken met de AV 
Mariska, ik weet nog niet of hij naar de nmprs HK komt.
Heb wel al het papierwerk in orde daarvoor (ouders vet. gekeurd enz).
Sowieso komt hij ter dekking voor AMHA en AMHR.
__Martine__, voor Deputy zijn idd al dekkingen gereserveerd.
En Tibbs dekt ook wel andere merries, er komt waarschijnlijk ook nog een zoon van hem op de HK uit een merrie van iemand anders.
Hij heeft natuurlijk in Amerika en Canada nog kinderen en kleinkinderen lopen 
suikermeisje, een goed quarantaine station is heel belangrijk. Ik maak altijd gebruik van EZ2Spot (http://www.ez2spotranch.com/) en heb maar 1x gehad dat een paardje wat dunner aan kwam maar dat lag niet aan hen.
Maar dit zijn hele fijne mensen die goed voor de paarden zorgen.
myself133, trainen kan door te longeren, fietsen, in de trainingsmolen of mennen als ze beleerd zijn.
Hier gaan ze meestal in de molen en roundpen.
Probabeest, ik zal de merries tellen! 
Geaa05, Tussen de koop en aankomst hier zit zo'n 6 weken.
Mee vliegen zou ik trouwens ook graag een keer doen maar ik zit vaak moeilijk qua tijd. Moet dan hier thuis ook oppas hebben voor een stal vol paarden.
Dan ga ik liever eerst om paarden te kijken ipv pas daar heen als het paardje al gekocht is. Vaak kopen mensen wel ongezien naar aanleiding van foto's en een filmpje maar dat doe ik zelf niet.
En aangezien paarden eerst 30 dagen in quarantaine moeten, kan dat niet op 1 reis.
Wel jammer hoor, ik heb verschillende aanbiedingen liggen om als groom te vliegen maar tot nu toe past dat steeds niet.
Over een week zijn we om deze tijd al thuis met Deputy!
Het begint nu echt te kriebelen