paard op hol. Angst momenten

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:32

Ja sorry hoor...dit topic gaat ineens erg snel :) :') Moest alles even bij lezen..en kom er nu ook achter dus dat het een beetje late misplaatste reactie was.

Anyway..Sorry maar het was al te voorspellen dat dit topic zo zou gaan lopen.

Het is niet het probleem waar ik (en wellicht anderen) over vallen. Ieder paard kan onder de ruiter of aan de hand aan de kletter gaan. Neem je verantwoordelijkheid en praat niet zo onbeschoft na die dame toe. Als TS een andere reactie gegeven had, had het topic anders gelopen. Hierboven ergens geeft iemand een nette en duidelijke uitleg/mening en gelijk wordt er weer gereageerd met ????, wat weer aggresief overkomt (vind ik).

Echwel

Op een forum hoor je niet zo onrespectvol te reageren als jij doet, plus dat je met jouw leeftijd best vooruit kunt kijken en dan had je ook kunnen inschatten dat wat je deed gevaarlijk was aan een halstertje wandelen met zo een pony

Kahawa

pniekepnak schreef:
En dan? :')

Dat vroeg ik me dus ook al af...

Ben bang dat het niet is om een beschaafde discussie met elkaar te kunnen voeren onder genot van een kopje thee.

michelle933 schreef:
Echwel schreef:
Michelle ben effe je berichtengeschiedenis ingedoken en zie dat je vaak zo reageert, mijn advies, wordt eerst echt volwassen dat is een leerproces en kom daarna normaal het gesprek weer in, want zo ben je geen aanwinst voor de mensheid

bedankt.. :j
iedereen is anders..
iedereen heeft andere manieren..
iedereen reageerd anders..

Iedereen kan zich aanpassen aan de geldende fatsoensnormen als ze willen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:34

Je hoort een paard draven, je kijkt achter je en je ziet dat het die fries was en tegelijk je pony op de loop. Pfoe.

Dame valt ook achter de pony waarvan hij schrikt.

Conclusie 2x iets achter hem waardoor hij dus door het lint gaat. Geheel logisch dat hij je dan voorwaarts sleurt, dat is weg van het "gevaar" in zijn ogen. Kan je gaan oefenen op je paddock/weide/waar hij ook staat met dingen die kabaal maken achter hem.
Eigenlijk zou een paard niet zo panisch mogen reageren als er achter hen een paard gaat draven, zeker niet als dat andere paard het ook gewoon rustig aan doet. Zou eerder verwachten dat ze zich dan gaan omdraaien om ernaar te kijken ipv wegrennen. Nouja, als alles aan paarden logisch was, dan was het een abstracte wetenschap en dat is het niet :+

Wat zou jij voorstellen om hier in de toekomst aan te gaan werken? Of wat kan je volgens jou nog gebruiken om dit te voorkomen behalve een hengstenketting? (Hoewel ze nuttig kunnen zijn vind ik ze ook niet altijd heiligmakend).

edit: God wat gaat dit snel, krijg er amper wat tussenin gezet als reactie.

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 13:37

kga wel vaker aan de hand naar buiten mt hem en goed belonen en zorge dat tie meer vertrouwen krijgt.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:37

michelle933 schreef:
kga wel vaker aan de hand naar buiten mt hem en goed belonen en zorge dat tie meer vertrouwen krijgt.

+:)+

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:38

Ik denk ook ook dat ik van de schrik eerst achter mijn paard aan zou gaan hoor. Dit is een impulsieve reactie, heel normaal!! Zeker als er al mensen zijn die de fietser kunnen helpen.

Om nou te zeggen dat het paard niet bomproof is en je er niet mee naar buiten kan gaan vind ik ook een beetje kort door de bocht. Mijn paard is ook verkeersmak en heel nuchter maar toch kan ze schrikken, geen enkel paard is bomproof. En als ze zich dan al te pletter is geschrokken is het ook begrijpelijk dat ze wat alerter is op andere onverwachte geluiden, omdat het paardje waarschijnlijk nog wat onrustig was van de schrik. oliebol happens, het zijn levende dieren!! Dat zij haar paard dan niet onder 'controle' heeft vind ik ook een nutteloze uitspraak. Niemand heeft zijn paard in paniek onder controle, anders zou het niet in paniek raken. Als een paard wilt vluchten houd geen mens of halstertouw hem tegen hoor. ook niet met hengstenketting.

TS je zou wel wat volwassener met kritiek om kunnen gaan. En als er gevraagd word of je eerst naar de fietser toe bent gegaan had je ook kunnen zeggen, er waren al mensen bij dus heb besloten eerst mijn paard in veiligheid te brengen, omdat het nutteloos is om met 4 mensen om 1 persoon heen te gaan staan hoewel je paard andere mensen en zichzelf nog in gevaar kan brengen. Dit had al heel anders overgekomen en was het niet zo'n rel geworden.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:44

Wat gebeurt hier nou weer allemaal zeg..... afkoel- en bijlees-slotje.