Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Arabiertje* schreef:Denk dat dat meer als normaal is. Ik kan hem gewoon achterhem door gaan, ik kan ook over zijn been strelen. Maar vanaf dat ik zijn been vraag, gaat hij trappen naar mij. Niet gewoon '' na trappen '' maar gericht trappen, ik denk dat het is omdat hij het niet kent, en omdat hij mij nog niet vertrouwd.
Arabiertje* schreef:Hoe doe je zo iets met een halstertouw? Begrijp ik niet goed.
mieske schreef:Waarom moet je nu al beginnen met longeren ? Paardje is net bij jou en daarnaast ook nog maar 2,5 jaar..
Daarbij is hij ook nog erg iel vind ik.
Verder wel leuk paardje....
dieketje schreef:mieske schreef:Waarom moet je nu al beginnen met longeren ? Paardje is net bij jou en daarnaast ook nog maar 2,5 jaar..
hoe oud denk je dat de hengsten die naar de hengstenkeuring gaan zijn als daar voor het eerst mee gewerkt word? die worden over het algemeen uit de opfok gehaald en dan tussen de 2 en 2,5 aan de longe gedaan om er in januari goed en al flink gespierd uit te zien ik vind het juist netjes dat ze al begint met longeren hoe beter een paard aan je kan wennen hoe meer aandacht je geeft op welke manier dan ook ze moeten je toch leren kennen en weten wat je van ze verwacht!
mang schreef:Arabiertje* schreef:Denk dat dat meer als normaal is. Ik kan hem gewoon achterhem door gaan, ik kan ook over zijn been strelen. Maar vanaf dat ik zijn been vraag, gaat hij trappen naar mij. Niet gewoon '' na trappen '' maar gericht trappen, ik denk dat het is omdat hij het niet kent, en omdat hij mij nog niet vertrouwd.
Gericht trappen is gericht terugtrappen. Geen enkel paard mag trappen, of ze nou 100 zijn of 1. Gelijk afleren anders gaat hij steeds verder met dit gedrag.
dieketje schreef:mieske schreef:Waarom moet je nu al beginnen met longeren ? Paardje is net bij jou en daarnaast ook nog maar 2,5 jaar..
hoe oud denk je dat de hengsten die naar de hengstenkeuring gaan zijn als daar voor het eerst mee gewerkt word? die worden over het algemeen uit de opfok gehaald en dan tussen de 2 en 2,5 aan de longe gedaan om er in januari goed en al flink gespierd uit te zien ik vind het juist netjes dat ze al begint met longeren hoe beter een paard aan je kan wennen hoe meer aandacht je geeft op welke manier dan ook ze moeten je toch leren kennen en weten wat je van ze verwacht!
mang schreef:dieketje schreef:
En wie zegt dat dit goed is voor een paard? Dit komt op hetzelfde neer als een peuter van 4 te gaan leren wortels trekken.. ze zijn er gewoon nog niet voor gemaakt.
bigone schreef:dieketje schreef:
Dat word dan wel door mensen met veel kunde gedaan, ik heb dit topic grotendeels gelezen en merk toch dat ts lang niet zoveel weet van het gedrag van paarden als ze zelf denkt. Ze maakte de opmerking dat ze door dit paard zich zelf wil leren kennen, misschien komt ze dan wel tot de conclusie dat ze het beter bij een 18-jarig verzorgpaard kan houden.
Arabiertje* schreef:Inderdaad, dat bedoel ik. Als een paard bijvoorbeeld op 2jarige leeftijd, al netjes vast gebonden kan staan zonder problemen zijn hoeven kan geven mee kan wandelen over het straat en eventueel kleine basis dingen van grondwerk dan ben je al een hele stap verder. Ik weet nu al dat het met Nibbles een tijdje gaat duren voor er effectief een zadel op komt. Misschien, af en toe eens een hoofdstelletje in en eens een zadeldoekje op maar meer als dat nu niet. Zeker niet nu in de winter, eind zomer 2013 ga ik hem eens longeren met zadel er eens opzitten en dan mag hij in de winter weer genieten van de rust en even nadenken en alles laren bezinken.
Zannekin schreef:Mensen die kritiek hebben: ga eens bij een sportstal kijken hoe het daar aan toe gaat. Paarden komen in opleiding en slechts enkelen blijven. De rest gaat de handel in, en van bij de handel belandt een deel bij de slacht. En ik denk toch dat ze daar zeker niet beter behandeld worden. Uiteraard gaan die dat niet op internet zetten, het publiek krijgt enkel de successen te zien.