wat mijn paard echt van springen vind .........

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 00:56

Dan ga ik ook maar even mierenjeweetwelle en niet wat de Ts betreft overigens, iedereen maakt immers wel eens rare sprongen/bewegingen met zijn paard waardoor het er op foto anders uitziet dan daadwerkelijk gebeurde........en dat is nu juist het punt wat mij erg opvalt in dit topic.

Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders in een topic maar laat iedereen dan zijn mening geven.
Ik vind de foto's er persoonlijk ook niet geweldig uitzien maar zie de lollige kant er ook wel weer van in....wat mij dan weer wel opvalt:

Mensen mogen geen negatieve mening geven want...je word direct aangevallen door mede bokkers. Je zal er wel geen verstand van hebben,leer eerst zelf maar eens rijden?
Ts weet wel waar ze mee bezig is want ze heeft immers ervaring.....en wie/wat ben jij?
Dat iemand zijn ervaringen niet heeft beschreven in zijn/haar profiel wil niet direct zeggen dat een volslagen idioot zijn mening geeft.

Nu worden we geacht positief te reageren want de Ts heeft immers meerdere topics lopen waarin wel alles voorbeeldig verloopt.
Dat zegt in mijn ogen ook weinig! Waar ik gister mijn paard door de bak heen trapte kan ik 'm vandaag wel met zijde handschoentjes gereden hebben. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en geen aanval richting TS,het valt mij alleen heel erg op dat negatieve reacties zo heftig worden opgepakt.

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 01:34

Forcalquier schreef:
Dan ga ik ook maar even mierenjeweetwelle en niet wat de Ts betreft overigens, iedereen maakt immers wel eens rare sprongen/bewegingen met zijn paard waardoor het er op foto anders uitziet dan daadwerkelijk gebeurde........en dat is nu juist het punt wat mij erg opvalt in dit topic.

Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders in een topic maar laat iedereen dan zijn mening geven.
Ik vind de foto's er persoonlijk ook niet geweldig uitzien maar zie de lollige kant er ook wel weer van in....wat mij dan weer wel opvalt:

Mensen mogen geen negatieve mening geven want...je word direct aangevallen door mede bokkers. Je zal er wel geen verstand van hebben,leer eerst zelf maar eens rijden?
Ts weet wel waar ze mee bezig is want ze heeft immers ervaring.....en wie/wat ben jij?
Dat iemand zijn ervaringen niet heeft beschreven in zijn/haar profiel wil niet direct zeggen dat een volslagen idioot zijn mening geeft.

Nu worden we geacht positief te reageren want de Ts heeft immers meerdere topics lopen waarin wel alles voorbeeldig verloopt.
Dat zegt in mijn ogen ook weinig! Waar ik gister mijn paard door de bak heen trapte kan ik 'm vandaag wel met zijde handschoentjes gereden hebben. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en geen aanval richting TS,het valt mij alleen heel erg op dat negatieve reacties zo heftig worden opgepakt.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat de meeste negatieve reacties verre van opbouwende kritiek zijn. Wanneer er direct met het negatieve commentaar begonnen wordt en er niet eens positieve dingen genoemd worden, dan is het best begrijpelijk dat de TS direct op het achterste poten gaat staan. Of kritiek aangepakt wordt of niet, heeft alles te maken met hoe het gebracht wordt. Dus voor de mensen die TS graag wat mee willen geven, zo gaat dit waarschijnlijk niet lukken. Als je iets zou zeggen in de trant van: 'wat zijn dat je hem uiteindelijk toch over de hindernis hebt gekregen, maar ik had het zus en zo gedaan, want ...', dan heb je meer kans dat TS het serieus neemt.
Daarbij denk ik dat het de sfeer ten goede zou kunnen komen als men zich verplaatst in elkaar. Iedereen heeft ooit ergens moeten beginnen en het is logisch dat nog niet alles perfect gaat en er fouten gemaakt worden. Die fouten zijn er om van te leren.
Ook vanuit de mensen met commentaar gezien, zij hebben het beste met het paard voor. Dat is begrijpelijk, maar de TS heeft dit ook.

TS zo te zien zijn jullie al veel vooruit gegaan. Misschien was het niet de beste manier om de situatie op te lossen, maar daar leren we weer van. En natuurlijk gaat het nog niet allemaal perfect, maar je werkt eraan, dus het zal wel goedkomen.

Chaos

Re: wat mijn paard echt van springen vind .........

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:09

Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....

Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.

Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.

De ruiter komt op een paar foto's net niet helemaal fijn mee met haar lijf:
Zal ik jullie eens wat schokkends vertellen?? IK SOMS OOK NIET!!! :oo
Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.

Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor. :+

Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:11

Chaos schreef:
Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....

Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.

Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.

Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.

Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor. :+

Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.

+1 _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:11

burl schreef:
Geryon schreef:
Hij weet dat hem pijn in de mond wodt gedaan? Hoe weet jij dat nou?

Dat zie ik Geryon.

Je voelt het ook of niet???

:')

We hebben al meer van die zwevers gehad hier op Bokt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:19

burl schreef:
Op bovenstaande foto's is duidelijk te zien dat je geen meegaande hand hebt en dat er nog wat meer te verbeteren valt w.b. je houding.

Dit vind ik bijvoorbeeld nogal een misselijke reactie.

Iedereen maakt nog fouten. Weet niet of je het springen van de week hebt gezien? Daar klapte er ook een paar mooi terug op de rug omdat het net wat anders ging dan ingeschat. Doe niet zo heilig.

burl schreef:
Geryon, ja, dat het mis zou gaan kon ik al zien aan de manier waarop de amazone de hindernis aan reed.

Jammer dat je niet open staat voor opbouwende kritiek van meer ervaren ruiters.

Jammer dat nieuwe Bokkers altijd ernstig moeite hebben met het lezen van meerdere pagina's van een topic. Ik vind TS iemand die juist heel goed tips ed aanpakt, maar dan wel in een ander topic.

En refereer je in die laatste zin nu naar je zelf? Zo veel tips geeft je namelijk niet dus leermomentje voor jezelf wellicht? Met een losse flodder kun je weinig.

burl schreef:
Op bovenstaande foto's is duidelijk te zien dat je geen meegaande hand hebt en dat er nog wat meer te verbeteren valt w.b. je houding.

Dat meen je niet??!!! :oo
TS rijd dus helemaal niet perfect????
Goh, daar waren we nou echt vanuit gegaan met zijn allen.

_________

IIG, geef je les?
Dan zou je moeten weten hoe je mensen geintereseerd krijgt in hetgeen jij te vertellen hebt en hoe je ze gemotiveerd krijgt om ermee aan het werk te gaan.

Door voor een herkansing nu Burl???

En voor de goede orde. Ik pretendeer het helemaal niet allemaal goed of beter te kunnen, maar er word nu wel heel erg gezeken om niks.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:27

Echt superleuke foto's, geweldig :D Dat hoofd spreekt boekdelen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:39

Ik moet nu terugdenken aan een keer op een buitenrit in de Ardennen.. Was de laatste in de rij en we moesten over een boomstammetje springen, wel één voor één. Maar mijn paard liep een beetje te suffen en hij merkte pas dat er een boomstammetje lag toen hij ervoor stond. 5 minuten heeft hij ervoor lopen drentelen, huppelen, ik hem aanmoedigen, benen geven, los teugeltje. En inééns springt hij vanuit stilstand ongeveer een meter hoog over het (bijna stapbare) boomstammetje := Ik vermoed dat ik toen ook niet zo heel netjes zat haha. Wel echt een penny momentje... 'Mijn paard springt zoooooo hoog!' <3

Supermooi paard heb je, ik hoop dat jullie nog vele hoge sprongen tegemoet gaan :D

Gaabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:11

Chaos schreef:

Daar heb ik het eigenlijk nog niet eens over en ik ben het met je eens dat ik de reacties ook niet terecht vind en het ook niet mijn methode zou zijn, maar het gaat mij om de manier waarop het gebracht wordt. Dat maakt al een wereld van verschil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:57

Wat een goed bedoelde opmerking van mij met sommige van jullie doet kan echt niet. :(
Met onderstaande reactie geef ik aan waar er volgens mij nog verbetering in zit maar blijkbaar zeg ik iets verschrikkelijks.
burl schreef:

Chaos schreef:
Dit vind ik bijvoorbeeld nogal een misselijke reactie.

Iedereen maakt nog fouten. Weet niet of je het springen van de week hebt gezien? Daar klapte er ook een paar mooi terug op de rug omdat het net wat anders ging dan ingeschat. Doe niet zo heilig.

Natuurlijk is het menselijk om fouten te maken. ook topruiters maken weleens een fout. Maar over het algemeen weten de topruiters wel hoe ze hun paard zo min mogelijk in de weg moeten zitten dus dat het een keer mis gaat kan gebeuren.
Op de foto's en filmpjes van de TS zie ik dingen die continu misgaan en vandaar dat ik hier een kanttekening plaatste. Niet meer en niet minder. Ik begrijp echt niet waarom men net doet of ik iets heel raars schrijf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:59

Chaos schreef:
Jammer dat nieuwe Bokkers altijd ernstig moeite hebben met het lezen van meerdere pagina's van een topic. Ik vind TS iemand die juist heel goed tips ed aanpakt, maar dan wel in een ander topic.

En refereer je in die laatste zin nu naar je zelf? Zo veel tips geeft je namelijk niet dus leermomentje voor jezelf wellicht? Met een losse flodder kun je weinig.

Ik heb via PB contact gehad met de TS en haar het een en ander uitgelegd. ok heb ik haar geschreven dat ze inderdaad vooruitgegaan is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:01

Chaos schreef:
IIG, geef je les?
Dan zou je moeten weten hoe je mensen geintereseerd krijgt in hetgeen jij te vertellen hebt en hoe je ze gemotiveerd krijgt om ermee aan het werk te gaan.

Door voor een herkansing nu Burl???

Ik geef inderdaad les. En verder, lees mijn berichten hier boven.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:05

Choas, tuurlijk maken we allemaal wel eens fouten en door een rare sprong van het paard gaan wij hem onwijs in de wegzitten. Dan maakt het nog niet normaal is dat dan zulke foto's vervolgens als grappig worden ervaren, dat vind ik echt bijzonder. Je ziet zoveel spanning bij de ruiter in de armen (zelf bij haar nek), al die kracht komt terrecht op het bit, dat lijkt mij absoluut niet prettig voor het paard en om dan te zeggen: "om wat onwijs leuke grappige foto's!" Vind ik gewoon erg vreemd.
Dat het ons wellicht allemaal kan overkomen oke, maar ik zou er niet trots op zijn en het zeker niet grappig vinden. Ik persoonlijk zou het zelfs op dat moment naar vinden voor mijn paard.

Wat ik vaak heb gezien met springen en waar ik mij over blijf verbazen is dat wij als ruiters bij de 'nood'sprongen/onverwachtse sprongen onbewust onze paarden onwijs in de wegzitten omdat wij ons evenwicht verliezen. Sommige ruiters worden zelfs boos op hun paard als die zo'n sprong neemt. Ik vindt dat een paard juist moet worden beloond als hij kosten wat het kost nog probeert over een hindernis te komen (omdat er vaak verkeerd wordt aangereden) en daardoor wellicht (voor jou) niet helemaal lekker springt. Naar mijn mening is het minst wat een ruiter kan doen, is proberen zijn handen naar voren te doen en zo min moegelijk het paard in de weg te zitten.
Overigens is bovengenoemde ook de reden dat ik heb gekozen om bitloos, spoorloos,zweeploos te gaan rijden. Ik heb officieel M met mijn paard gesprongen en weleens parcous van 1.30. Dus zoals ik al vaker heb aangegeven er zijn meer wegen die naar Rome leiden en ik hoop gewoon dat ik mensen bewust maak dat je ook erover na kan denken wat je eigenlijk (on)bewust doet met je paard en het vaak ook anders (vriendelijker) kan.

Even weer ontopic:
En voor TS, mocht je weer eens een paard tegenkomen die niet over zo'n banketstaaf kruisje wil, zou ik het zo aanpakken:
- Kom in draf aan en als je voelt dat hij van links naar rechts gaat en jij jouw controle verliest (paard gaat vluchten) zet het paard dan even stil (dit kan makkelijk zonder trekken want het paard wil op dat moment immers niet over de hindernis).
- probeer de rust weer te vinden.
- stap er op af en rustig aan moedigen, wel teugelcontact houden zoals in je eerst paar foto's, allerbelangrijkste nogmaals is probeer te rust te behouden, dus niet opjutten/opjagen.
- Bereid je voor dat de sprong wellicht eerder kan komen en misschien zelfs wel een hele vreemde sprong.
- Zodra je paard afzet, uit het zadel en doe je hand wat naar voren
Dan kan ik je garanderen dat je zo'n situtatie toch vriendelijker oplost. Neem gewoon even de tijd en probeer de rust te behouden.

Ik zie in de filmpjes uit je andere topic dat je idd erg vooruit bent gegaan, nogmaals dat is erg fijn. Wel is het nog steeds allemaal erg gehaast. Probeer gewoon af en toe met lage hindernissen gewoon rustig op af te rijden en meteen naar de hindernis weer de rust geven. Desnoods maak je af toe grote voltes. Tempo is een parcous is naar mijn mening het belangrijkste. Zoek de tempo uit die jij en je paard goed past en voor sommige paarden heb ik gemerkt dat het gewoon een wat hoger tempo kan zijn, niets mis mee, maar dan niet blijven tegenhouden, dan is je tempo niet goed/constant en is er iets mis in je basis.

Veel succes verder!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:15

Dit paard springt bijna alles, als TS weigerplaatjes heeft hoeft die toch nog niet direct te betekenen dat het paard niet springt en TS geen goede leider is etc.?! TS, ik vind je andere topics leuk om te zien. Ga zo door
!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:12

Burl je reacties leken ook idd van iemand af te komen die wel snapt hoe en wat. Je uitleg was een beetje gering maar Fijn dat je middels PB het eea hebt kunnen toelichten. Hoewel ik dat stiekem ook wel interessant had gevonden om te lezen haha.

Spookje van jou krijg ik vooral de indruk dat je jezelf aan het ophemelen bent. Laat men nou gewoon eens in hun waarde zonder alleen maar te zeuren. Fijn dat je nu een goede uitleg geeft maar je eerdere berichten waren mijn inziens meer een paar snauwen.

TS ken ik niet, paard ken ik ook niet. TS komt echter wel over als iemand die het wil leren en die daar haar best voor doet met zoveel mogelijk bewustzijn van diervriendelijkheid naar paard. Kan me zelfs een topic heugen dat ze wilde stoppen omdat het niet ging. Nu gaat het wel weer en de fotos uit de op kunnen dus achteraf wel degelijk grappig zijn voor TS. En ik blijf erbij dat het ook grotendeels gemiep is, net als op HAW vaak voorkomt.

En je kunt nog zo voorbereident rijden dan nog maak je eens een fout die ten koste komt van je rijerij op dat moment.

Spookje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:32

Chaos dat jij het gevoel krijgt dat ik mij aan het ophemelen bent, dan is dat toch jammer want dat is zeker niet mijn bedoeling. Ik wilde alleen aangeven dat het gewoon op vele andere manier kan en ik hoop gewoon dat mensen bewust daarvan worden.

Je kunt je idd zo voorbeireident rijden en nog een fout maken ten kosten van je paard, daarom heb ik uitgelegd met welke optoming ik rij om dit zoveel mogelijk te beperken dat ik in de weg zit. En ik dan toch een fout maak ten kosten van mijn paard waar ik onbewust mijn paard pijn mee doe, dan vind ik dat achteraf echt niet grappig, maar vind het juist onwijs poedersuiker.

Mensen in hun waarde laten ben ik helemaal voor, helaas niet ten kosten van een paard. En mijn mening is dat het anders kan, en vind ik dat ik dat ook gewoon mag zeggen, jij ziet het wellicht als zeuren maar ik zie het aan bewust maken.

horzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 15:33

Hahahah :') _/-\o_ ik vind het supergrappige foto''s

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:25

Och bokt op volle toeren.... :') Sjonge iedereen heeft toch wel eens een discussie met zijn paard, en ja ik ook, en dat gaat er niet altijd vrolijk aan toe *kruipt weg voor er commentaar komt :') *

nee TS, ik heb de andere filmpjes gekeken en dat ziet er prima uit :)

roosjuh17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:07

Ziet er prima uit ;) soms kun je niet anders dan in de weg zitten. Ik vind het belangrijkste dat je het paard even pushend om zijn grenzen te verlengen. Als hij het doet dat super te belonen. Daar gaat hun zelf vertrouwen en ego ook van omhoog.

En laat die zeikende bokkers maar achterwegen ;) commentaar geven kunnen ze wel, maar meer als de helft hier heeft zelf nog niet hoger gesprongen dan 20 cm

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:30

roosjuh17 schreef:
En laat die zeikende bokkers maar achterwegen ;) commentaar geven kunnen ze wel, maar meer als de helft hier heeft zelf nog niet hoger gesprongen dan 20 cm

O ja joh? >;) :n
En dan vind men dat er op bokt geen mensen meer zitten met kennis van zaken. Volgens mij worden mensen die kennis en ervaring hebben hier niet gewenst.
Want als je een opmerking plaatst dan ben je een zeikert. :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:36

nou ik heb kennis en ervaring en ik zie dat dit topic gewoon met een knipoog is gestart.
Ieder paard heeft zijn dag weleens niet,net als iedere ruiter.
Alleen zie je dat niet vaak omdat juist de mooiste foto's er uit worden gepikt.
Het paard in kwestie springt de sterren van de hemel met een ruiter die er heeeel hard voor werkt!
En ontzettend haar best doet :j
En als je het laatste topic bekijkt zie je dat paard en ruiter met gemak en heel harmonieus over 1.20 springen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 11:45

Juist over die 1.20 mtr. springen kan ik niet begrijpen. Men zou eerst eens onderaan moeten gaan beginnen. Het gaat ook niet om hoe hoog men kan maar wat de kwaliteit is. Als men nog niet fatsoenlijk over 80 cm. kan springen moet men juist niet over 1.20 mtr. willen gaan. Het paard raakt zo uiteindelijk het vertrouwen kwijt en gaat in de stop komen of men krijgt ongelukken. Ik hoop dat je mijn punt snapt en waarom ik er niet over sta te juichen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:02

dus jij beweert nu al weer dat ik niet eens fatsoenlijk over 80 cm kan springen ?
dankjewel en nu weten we wel dat ik niks kan in jouw ogen en je zegt dat je via PB een heleboel had uitgelegd?
volgens mij ook niet zoveel namelijk

het begon met heb jij altijd zo'n grote mond snotneus iets in die richting geloof ik ?

dat ik niet kan lezen en mezelf in een slachtoffer rol zet was de 2e

en toen ik vroeg hoe ik het op kon lossen stond ik volgens jou niet open voor kritiek
meer woorden ga ik er niet vuil aan maken aangezien ik dan PB openbaar maak en dat doe ik niet

dus hoezo tips ?

o ja volgens jou wil ik alleen maar meteen de hoogte in ?
vind ik knap aangezien dit de eerste keer is dat we 1 hindernisje wat hoger zetten
want volgens jou raakt mijn paard nu het vertrouwen kwijt toch ?

voordat jij zo hard beweert dat jij mij via PB dingen hebt uitgelegd moet je dat maar eens doen ipv mij via PB een snotneus te noemen
en oja ook nog uit jouw mond
ik zou alleen willen horen hoe goed ik ben ? ik ben helemaal niet goed , ik heb gewoon een sterke band met mijn paard en we gaan voor elkaar door het vuur

zo nu ben ik helemaal klaar met jou en kom je in mijn foei lijst

:evaw:

matasja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 12:26

kijk, dat is voor jezelf opkomen!
hoe vaak is het al gezegd dat dit foto's zijn van 1 van de eerste springlessen :?
inmiddels een half jaar verder en een stuk meer ervaring, en ja die moet je opdoen door het gewoon simpelweg te gaan doen, uiteraard met begeleiding de eerste keren, maar op de filmpjes is ook steeds een instructrice te zien ( behalve de laatste keren)
hoe zijn degene die hier het hoogste woord houden zelf dan begonnen? helemaal perfect? denk het niet he?

ik ken ts en paard persoonlijk, en het is echt geen makkelijk paard, zeker in het begin is hij niet makkelijk geweest, ik ben er de eerste keren bij geweest om foto's te maken en zelf zou ik er niet opgegaan zijn. ts komt dus uit een diep dal met haar paard, vele tegenslagen en springt nu 1.20 met hem. misschien nog niet helemaal perfect maar anky reed ook niet na 3 maanden een nette en foutloze zz proef. misverstanden met je paard leer je van, en hem niet alsnog over die hindernis heen rijden bevestigd denk ik eerder zijn angst, ik mag stoppen dus zie je wel dat het heeeeel eng is. de volgende keer doet hij het ook weer en zo krijg je een cirkeltje van problemen. paard springt nu over 1,20 zonder moeite, dat ts misschien nog wat kan verbeteren aan haar zit zegt niet dat het paard angst krijgt voor de hindernissen :roll: dat is nu JUIST over omdat ze hem er die ene keer alsnog overheen gekregen heeft

ga zo door sas en laat je niet gek maken, dit zijn oude foto's die wellicht beter in de oude doos hadden kunnen blijven gezien de reacties, je weet waar je nu staat met hem en van daaruit verder gaan werken !

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-12 12:30

dankjewel meis!
we gaan zeker zo door hoor ,
hij gaat het steeds beter doen
ookal zag die gister in het bos ook even spoken bij een weg die we al 100.000X zijn doorgelopen :')

maar ook dat heeft die overleeft na even gekeken te hebben :)