Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Forcalquier schreef:Dan ga ik ook maar even mierenjeweetwelle en niet wat de Ts betreft overigens, iedereen maakt immers wel eens rare sprongen/bewegingen met zijn paard waardoor het er op foto anders uitziet dan daadwerkelijk gebeurde........en dat is nu juist het punt wat mij erg opvalt in dit topic.
Je hebt altijd voorstanders en tegenstanders in een topic maar laat iedereen dan zijn mening geven.
Ik vind de foto's er persoonlijk ook niet geweldig uitzien maar zie de lollige kant er ook wel weer van in....wat mij dan weer wel opvalt:
Mensen mogen geen negatieve mening geven want...je word direct aangevallen door mede bokkers. Je zal er wel geen verstand van hebben,leer eerst zelf maar eens rijden?
Ts weet wel waar ze mee bezig is want ze heeft immers ervaring.....en wie/wat ben jij?
Dat iemand zijn ervaringen niet heeft beschreven in zijn/haar profiel wil niet direct zeggen dat een volslagen idioot zijn mening geeft.
Nu worden we geacht positief te reageren want de Ts heeft immers meerdere topics lopen waarin wel alles voorbeeldig verloopt.
Dat zegt in mijn ogen ook weinig! Waar ik gister mijn paard door de bak heen trapte kan ik 'm vandaag wel met zijde handschoentjes gereden hebben. Dit is natuurlijk maar een voorbeeld en geen aanval richting TS,het valt mij alleen heel erg op dat negatieve reacties zo heftig worden opgepakt.
Chaos schreef:Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....
Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.
Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.
De ruiter komt op een paar foto's net niet helemaal fijn mee met haar lijf:
Zal ik jullie eens wat schokkends vertellen?? IK SOMS OOK NIET!!!![]()
Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.
Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor.
Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.
burl schreef:Op bovenstaande foto's is duidelijk te zien dat je geen meegaande hand hebt en dat er nog wat meer te verbeteren valt w.b. je houding.
burl schreef:Geryon, ja, dat het mis zou gaan kon ik al zien aan de manier waarop de amazone de hindernis aan reed.
Jammer dat je niet open staat voor opbouwende kritiek van meer ervaren ruiters.
burl schreef:Op bovenstaande foto's is duidelijk te zien dat je geen meegaande hand hebt en dat er nog wat meer te verbeteren valt w.b. je houding.
Chaos schreef:Dat heeft er mee te maken dat de meeste negatieve reacties volslagen onzin zijn. Ik wil ze best even quoten voor je om het duidelijk te maken! Er staan een paar reacties tussen waar ik heel hard om moet lachen, gelukkig nemen de posters zichzelf iig nog serieus....
Als een paard kijkt op de sprong en er links of rechts langs wil dan moet je hem begrenzen. Als je paard daar doorheen wil moet je nog wat duidelijker begrenzen. Het is of erover of niets naar mijn mening. Zeker bij een kruisje waar paard al stappend over heen kan.
Begrenzen kan in dit geval een keer niet helemaal netjes lijken maar is even nodig en blijkbaar ook effectief.
De ruiter komt op een paar foto's net niet helemaal fijn mee met haar lijf:
Zal ik jullie eens wat schokkends vertellen?? IK SOMS OOK NIET!!!![]()
Ik geef wel eens een te grove hulp, een te late hulp, een onduidelijke hulp, een overbodige hulp. JA ECHT WAAR. En al mijn paarden leven nog steeds en werken nog steeds met veel plezier. Gelukkig dat de ruiters die hier roepen dat het zachter moet vaak dus geen ervaring hebben en wellicht moeten ze er ook maar helemaal nooit meer op gaan zitten.
Fouten maken is immers menselijk, stel je voor dat je een foutje maakt terwijl je OP je paard zit! Schande hoor.
Daar komt nog bij dat het oude foto's zijn, en een topic dat NIET geopend is voor het vragen van rijtechisch commentaar.
Chaos schreef:Dit vind ik bijvoorbeeld nogal een misselijke reactie.
Iedereen maakt nog fouten. Weet niet of je het springen van de week hebt gezien? Daar klapte er ook een paar mooi terug op de rug omdat het net wat anders ging dan ingeschat. Doe niet zo heilig.
Chaos schreef:Jammer dat nieuwe Bokkers altijd ernstig moeite hebben met het lezen van meerdere pagina's van een topic. Ik vind TS iemand die juist heel goed tips ed aanpakt, maar dan wel in een ander topic.
En refereer je in die laatste zin nu naar je zelf? Zo veel tips geeft je namelijk niet dus leermomentje voor jezelf wellicht? Met een losse flodder kun je weinig.
roosjuh17 schreef:En laat die zeikende bokkers maar achterwegencommentaar geven kunnen ze wel, maar meer als de helft hier heeft zelf nog niet hoger gesprongen dan 20 cm