Mijn grootste nachtmerrie!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:24

knuffeldier, het stuk bij de weg is 2 hectare, wat erachter ligt is nog veel meer.
echt zo'n stuk open polderlandschap

ik heb net nog gebeld met stal, hij staat nou helemaal midden tussen de koeien maar is rustig.
We zetten 2 tractoren neer met rijen lint ertussen bij de weg, ook mogen we van de buren van die knipperende 'pas op' bordjes lenen.
mijn instructrice/coach is ook van mening dat rust meer uithaald dan het klpd circus.
besloten is om de nacht af te wachten.

Jolliegirl

Re: Mijn grootste nachtmerrie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:26

Je hebt een pb!
En als je hulp nodig hebt met het een of ander dmv mankracht ben ik bereid die kant op te komen.

Ik ga heel hard voor je duimen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:27

Kan de politie/KLPD niet tijdelijk de weg afsluiten? Dan inderdaad proberen koeien naar veiliger deel te krijgen zonder op te jagen. Als dat niet lukt heb je in ieder geval meer tijd om de boel af te zetten.

Edit: mocht je hulp nodig zijn/ willen, wil ik best komen helpen!

Tot slot: heel veel sterkte en wijsheid. Ik duim vast voor jullie!
Laatst bijgewerkt door Myfairytale op 03-10-12 17:30, in het totaal 2 keer bewerkt

Miracle_

Ja ik liet me ook niet wegsturen.. actie ondernemen! Zo word hij nooit gevangen! Bel de politie en vraag om hulp, er is echt wel iemand die komt helpen.. niet thuis gaan afwachten tot hij zelf de wei in loopt, of de weg op....

Leffroi

Wat een verwijten naar de TS. Ik snap dat jullie je antwoord klaar hebben en precies weten wat jullie zouden doen, maar niet iedereen is zo slim als jullie >;) . Het is en blijft tenslotte een wild dier en die vang je dus niet zomaar. Ik gok dat ze hem zelf het beste kent en ik hoop dat de juiste beslissingen gemaakt worden.

Zelf geen tips, 0,0 ervaring op dit gebied. Succes met je keuzes en ik hoop dat je hem weer terug krijgt.

spatter

heel verstandig!

het zou mij niks verbazen als je morgen gewoon contact kan maken met je pony

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:28

Niet gelijk denken aan neerschieten, dat is je laatste optie, en die is nooit meer terug te draaien... dat je dat even in je achterhoofd houdt.

Ik zou inderdaad eens contact zoeken met een dierentuin of een DA die echt goed kan schieten met verdoving. Bij een tijger o.i.d. hebben ze vaak echt maar 1 kans om het dier te raken, bij de jouwe zal hij vast niet gelijk dusdanig ver bij de kudde weg banjeren dat hij precies door het draad, over de greppel de weg op rent. (zeg nooi nooit natuurlijk)
Als hij daar voldoende gras en een 'veilige kudde' heeft besluit hij vast niet om in zijn eentje weer verder te trekken en daarbij weer allerlei lastige capriolen uit te halen. 2ha is een groot stuk, dus hij heeft binnen het hekwerk al ruimte zat om rond te neuzen!

Wel lastig zo... maar probeer zoveel mogelijk voor veiligheid en DUIDELIJKHEID van het hek te zorgen, inderdaad afzetlint (oranje wit) er aan knopen voor de zichtbaarheid enz. Dan zal hij vast eerst een andere kant kiezen om naartoe te gaan. De problemen echt opzoeken doen ze vaak niet!
Succes!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:29

eclair98 schreef:
oke raar idee, maar kan Annemarie van der Toorn (??) niet iets betekenen of tips geven?

Ik heb TS benaderd met de tip dat ze Annemarie wel kan bellen.
Wellicht kan zij iets betekenen. Geen idee waar Annemarie momenteel is,maar wellicht kan ze iets betekenen.
Maar met 1 vangkraal red je het niet hoor :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:33

TS, dat lijkt me een goede beslissing.
Pony staat nu rustig tussen de koeien en kan kunnen jullie morgen vanaf daar verder bekijken hoe je hem kan vangen.

My_Chimanga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:34

Oja, wees in ieder geval gewoon zeker van je zaak en probeer het paard niet 'stiekem te besluipen'... wanneer ze je aan zien en horen komen en jij doet alsof dat heel normaal is heb je veel meer kans dat je bij hem in de buurt mag komen dan wanneer je hem laat schrikken tijdens het besluipen, het zijn tenslotte vluchtdieren.

Hoe hebben jullie hem eerder eigenlijk dan uit het wild gevangen? Kan dat niet gewoon nog eens gebeuren?
Of de brandweer inlichten? Die weten misschien ook een goede oplossing, die hebben in ieder geval meer verstand van stressvolle situaties met paarden zoals in sloten vallen, bij brand en dat soort dingen, misschien hebben zij wel handige hulpmiddelen!

Edit: Afwachten lijkt mij ook wel verstandig ja... en dan morgen doen alsof er niets gebeurd is en hem pakken... nu is hij er op bedacht!
Laatst bijgewerkt door My_Chimanga op 03-10-12 17:35, in het totaal 1 keer bewerkt

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:35

Misschien kun je Mark Hoyer benaderen? Hij werkt bij Artis en hij heeft ook een keer de pony van een vriendin van mij verdooft met geweer. Hij schijnt erg goed te zijn! http://www.mh-via.nl/
Succes in ieder geval!

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:37

Stichting aap zit toch in almere? Kan je die niet vragen?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:40

Jolliegirl schreef:
eclair98 schreef:
oke raar idee, maar kan Annemarie van der Toorn (??) niet iets betekenen of tips geven?

Ik heb TS benaderd met de tip dat ze Annemarie wel kan bellen.
Wellicht kan zij iets betekenen. Geen idee waar Annemarie momenteel is,maar wellicht kan ze iets betekenen.
Maar met 1 vangkraal red je het niet hoor :n

dan neem je er toch meer :+
nee misschien kan ze wat anders bedenken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:41

Mar77 schreef:

Die zullen vast komen :+

Lieset23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:42

Ts denk dat inderdaad je keus van nu het beste is. Ik wens je veel sterkte toe en hoop dat je je paardje morgen weer lekker kunt benaderen. Je hebt hem tenslotte al eerder gered...

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:43

russel schreef:
Mar77 schreef:

Die zullen vast komen :+

Die hebben wel de kanalen om te verdoven....

Turbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:47

Ik gok dat Annemarie op dit moment thuis is, of in ieder geval rond die omgeving.. Wat wel lastig is, is dat ze waarschijnlijk ze niet dichtbij voor je woont :n

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:47

sterkte!

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:53

TS. ik denk dat het een goede voorlopige oplossing is. Zolang hij niet lastig gevallen en opgejaagd word grote kans dat hij gewoon blijft staan en dan morgen weer verder kijken.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:57

Dus je kunt wel nu al zeggen dan afschieten... Maar hij kan niet geraakt worden met een verdovingspistool ? |o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:59

Donatello86 schreef:
Dus je kunt wel nu al zeggen dan afschieten... Maar hij kan niet geraakt worden met een verdovingspistool ? |o

Een kogel heeft een andere snelheid en speling met zwaartekracht dan een verdovingspijltje :)

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:00

Donatello86 schreef:

Die smiley snap ik niet. Pony kan wel geraakt worden, maar in paniek door het schot, alsnog door het draad vluchten de weg op, voordat hij werkelijk is verdoofd.
Als je hem doodschiet is het in één keer afgelopen maar dat is met verdoven niet zo.

Donatello86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:01

Cayenne schreef:
Donatello86 schreef:

Een kogel heeft een andere snelheid en speling met zwaartekracht dan een verdovingspijltje :)

Maar wel een beetje drastisch, terwijl ze nu thuis op bokt zit te typen , had ze beter bezig kunnen zijn met der pony, ipv aan zulke maatregelen te denken en niets doen...

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:04

Donatella, maar wat moet de TS daar dan gaan doen?
Pony staat nu rustig, het is bijna donker.
TS heeft gelijk dat ze wachten tot morgen. En daarbij, de pony wordt heus wel in de gaten gehouden.
Ze kan moeilijk daar zelf ook gaan overnachten in het weiland onder een paraplu.
Alleen maar om andere mensen het idee te geven, dat ze wel echt betrokken is.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:06

Donatello86 schreef:
Maar wel een beetje drastisch, terwijl ze nu thuis op bokt zit te typen , had ze beter bezig kunnen zijn met der pony, ipv aan zulke maatregelen te denken en niets doen...

overhaast dingen doen als je van binnen in paniek bent is ook niet de slimste oplossing.
ik heb nu meerdere bruikbare tips (vooral per pb veel over Hoyer) die ik kan overdenken.
Hij is niet in paniek en doet op dit moment niemand kwaad, de maatregelen voor vanavond zijn genomen. Het moet wel heel bont worden wil hij nu nog over de draad, door de greppel, door het lint, langs de trekkers de weg oprennen met knipperlichtjes.