Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Toad schreef:Voor de mensen die zich afvragen waarom deze paarden niet dag en nacht op de PP staan:
Volgens mij komt dat simpelweg omdat het een manege is. De paarden en pony's moeten dus gewoon in de les meelopen 's middags doordeweeks en 's zaterdags de hele dag. Dan staan ze inderdaad niet in de PP.
Daarnaast zijn er ook pensionpaarden op de manege. Het is niet gebruikelijk om de pensionpaarden met de manegepaarden in de PP te zetten, dus wordt dat afgewisseld.
Arabesk schreef:Toad schreef:Voor de mensen die zich afvragen waarom deze paarden niet dag en nacht op de PP staan:
Volgens mij komt dat simpelweg omdat het een manege is. De paarden en pony's moeten dus gewoon in de les meelopen 's middags doordeweeks en 's zaterdags de hele dag. Dan staan ze inderdaad niet in de PP.
Daarnaast zijn er ook pensionpaarden op de manege. Het is niet gebruikelijk om de pensionpaarden met de manegepaarden in de PP te zetten, dus wordt dat afgewisseld.
Ik zie niet waarom niet. Stal Mansour, ook een manege, heeft de paarden incl manegepaarden plus pensionpaarden 24/7 erin staan.
Koper schreef:Geen gras is juist één van de basisprincipes van een echte paddock paradise. Net zoals bij voorbeeld onbeperkt hooi en afwisselende ondergronden (bijv. puin) En dat mis ik in wat TS laat zien. Het is heel mooi wat ze heeft gemaakt maar naar mijn idee is het geen paddock paradise. Er missen factoren die té belangrijk zijn voor het concept. Jammer dat ze zich daar niet in verdiept heeft danwel het niet heeft willen toepassen.
Vanochtend stonden er wel paarden, 4 stuks (vaak zie ik alleen een merrie met veulen, het veulen heeft een been in het verband) Maar de paarden die ik vandaag zag stonden te grazenEn ik heb weer geen hooi gezien...
Arabesk schreef:'geen gras' is inderdaad een issue voor Jaime Jackson. Hij heeft ook wel een punt. Maar... als je paard gewoon goede hoeven heeft en prima gezond is, is er niets op tegen om je paard ook gras te geven. Kan evt met stripbegrazing oid.
Mijn paarden staan al een tijd in een PP, eerst eentje op zand en beton zonder gras, toen kregen ze inderdaad prachtige hoeven volgens het boekje. Nu staan ze op een weiland met track, en stripbegrazing. De hoeven zijn wel wat breder geworden, passen zich ook aan aan die ondergrond, maar de hoeven zijn goed genoeg om gewoon het werk op het asfalt te kunnen doen.
Het is niet zo zwart-wit, het is een glijdende grijs-schaal. Buiten is altijd beter dan binnen, een track is beter dan een personal-paddockje per paard zonder uitdaging etc.
robert45 schreef:Heel simpel als manege ben je verantwoordelijk voor je dieren. Als een van de manege paarden een pensionpaard verkeerd raakt kan je een flinke claim krijgen.
Hou je die dieren uit elkaar dan wordt dat risico een stuk kleiner, zeker als die groepen vaak wisselen.