Ons Paddock Paradise

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pommier

Re: Ons Paddock Paradise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:13

Het is inderdaad niet groot. Maar naar ons idee een goede oplossing voor de wintermaanden aangezien ze dan iig nog de hele dag naar buiten kunnen ipv een paar uurtjes in een saaie paddock. In de zomermaanden staan ze nog op het weiland.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:23

Is het nu zo dat een PP enkel geschikt is op zandgronden? Hier zitten we namelijk op kleigrond en kan het in de winter behoorlijk soppen zijn. Of zijn er toch ook PP's op kleigrond?

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:28

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:31

ziet er goed uit! Heb je iets van een plattegrond oid? ik ben erg benieuwd hoe dit er van boven af uit ziet..

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 17:36

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:39

dubbelpost
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 03-10-12 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:40

Toad schreef:
Voor de mensen die zich afvragen waarom deze paarden niet dag en nacht op de PP staan:

Volgens mij komt dat simpelweg omdat het een manege is. De paarden en pony's moeten dus gewoon in de les meelopen 's middags doordeweeks en 's zaterdags de hele dag. Dan staan ze inderdaad niet in de PP.

Daarnaast zijn er ook pensionpaarden op de manege. Het is niet gebruikelijk om de pensionpaarden met de manegepaarden in de PP te zetten, dus wordt dat afgewisseld.

Ik zie niet waarom niet. Stal Mansour, ook een manege, heeft de paarden incl manegepaarden plus pensionpaarden 24/7 erin staan.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 17:45

Wauw mooi gedaan zeg! Complimenten :)

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:00

Gaaf zeg, heb ik m niet in de paard extra/bit ofzo gezien?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:01

dancer_ schreef:

ja ik meende dit ook al te herkennen :-)

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:02

Arabesk schreef:
dancer_ schreef:

ja ik meende dit ook al te herkennen :-)

ik heb het inderdaad ook ergens eerder gezien :Y) de eerste foto's kwamen me zeer bekend voor. Maar geen idee meer waar eigenlijk

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:24

Haha wat grappig, ik zie jullie paradise bijna elke dag vanuit de trein.
Mooi gedaan :)

Senna012

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:57

Wat leuk, ziet er erg cool uit !!

neile

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:27

Super zeg. Een vriendin van mij heeft ook een paddock paradise van enkele hectaren voor haar paarden. Ik vind het heerlijk om de paarden daardoor te zien lopen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:27

Arabesk schreef:
Toad schreef:
Voor de mensen die zich afvragen waarom deze paarden niet dag en nacht op de PP staan:

Volgens mij komt dat simpelweg omdat het een manege is. De paarden en pony's moeten dus gewoon in de les meelopen 's middags doordeweeks en 's zaterdags de hele dag. Dan staan ze inderdaad niet in de PP.

Daarnaast zijn er ook pensionpaarden op de manege. Het is niet gebruikelijk om de pensionpaarden met de manegepaarden in de PP te zetten, dus wordt dat afgewisseld.

Ik zie niet waarom niet. Stal Mansour, ook een manege, heeft de paarden incl manegepaarden plus pensionpaarden 24/7 erin staan.

Heel simpel als manege ben je verantwoordelijk voor je dieren. Als een van de manege paarden een pensionpaard verkeerd raakt kan je een flinke claim krijgen.

Hou je die dieren uit elkaar dan wordt dat risico een stuk kleiner, zeker als die groepen vaak wisselen.

Chantal1609

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:30

Wat een super idee!
Ziet erg echt heel leuk uit, weer is wat anders als de saaie vierkante/rechthoekige paddocks!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:31

De kans dat een paard in een stabiele kudde met voldoende ruimte wat oploopt is net zo groot als een paard in een box. Daar kan ook het eea misgaan, om koliek en stalondeugden nog maar even uit te sluiten :-)*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:40

Koper schreef:
Geen gras is juist één van de basisprincipes van een echte paddock paradise. Net zoals bij voorbeeld onbeperkt hooi en afwisselende ondergronden (bijv. puin) En dat mis ik in wat TS laat zien. Het is heel mooi wat ze heeft gemaakt maar naar mijn idee is het geen paddock paradise. Er missen factoren die té belangrijk zijn voor het concept. Jammer dat ze zich daar niet in verdiept heeft danwel het niet heeft willen toepassen.

Vanochtend stonden er wel paarden, 4 stuks (vaak zie ik alleen een merrie met veulen, het veulen heeft een been in het verband) Maar de paarden die ik vandaag zag stonden te grazen -O- En ik heb weer geen hooi gezien...

Sorry hoor, maar wat een gemeimer zeg... :o
Dat TS het iniatief heeft genomen tot dit vind ik al een groot compliment waard!! Verbterpunten zullen er altijd wel zijn, maar dat de eerste stap is gezet, vind ik erg goed!!

TS: Wat een mooi project!! Zo te zien doe je je paarden er een groot plezier mee!! :D

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:44

'geen gras' is inderdaad een issue voor Jaime Jackson. Hij heeft ook wel een punt. Maar... als je paard gewoon goede hoeven heeft en prima gezond is, is er niets op tegen om je paard ook gras te geven. Kan evt met stripbegrazing oid.

Mijn paarden staan al een tijd in een PP, eerst eentje op zand en beton zonder gras, toen kregen ze inderdaad prachtige hoeven volgens het boekje. Nu staan ze op een weiland met track, en stripbegrazing. De hoeven zijn wel wat breder geworden, passen zich ook aan aan die ondergrond, maar de hoeven zijn goed genoeg om gewoon het werk op het asfalt te kunnen doen.

Het is niet zo zwart-wit, het is een glijdende grijs-schaal. Buiten is altijd beter dan binnen, een track is beter dan een personal-paddockje per paard zonder uitdaging etc.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:46

Ziet er mooi uit. Paarden zullen het vast naar hun zin hebben. :j

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:46

Arabesk schreef:
'geen gras' is inderdaad een issue voor Jaime Jackson. Hij heeft ook wel een punt. Maar... als je paard gewoon goede hoeven heeft en prima gezond is, is er niets op tegen om je paard ook gras te geven. Kan evt met stripbegrazing oid.

Mijn paarden staan al een tijd in een PP, eerst eentje op zand en beton zonder gras, toen kregen ze inderdaad prachtige hoeven volgens het boekje. Nu staan ze op een weiland met track, en stripbegrazing. De hoeven zijn wel wat breder geworden, passen zich ook aan aan die ondergrond, maar de hoeven zijn goed genoeg om gewoon het werk op het asfalt te kunnen doen.

Het is niet zo zwart-wit, het is een glijdende grijs-schaal. Buiten is altijd beter dan binnen, een track is beter dan een personal-paddockje per paard zonder uitdaging etc.

Fijn verwoord Arabesk :) , dat vind ik dus ook.

Het is een beetje compromissen maken en dat TS dit voor de paarden bedacht heeft, vind ik erg leuk!

bir

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:48

Ziet er mooi uit! Alleen in de zomer als er gras aan de andere kant van het hek staat mogen ze er naar kijken.... :(
Dat vind ik minder!

lauwie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:54

heel mooi! erg fijn voor de paarden.

Bella90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:57

bir schreef:
Ziet er mooi uit! Alleen in de zomer als er gras aan de andere kant van het hek staat mogen ze er naar kijken.... :(
Dat vind ik minder!

Juist niet toch? Ze kunnen ook op de delen gras lopen.

Mooi hoor! Ben heel benieuwd hoe het er in het echt uitziet, jammer dat het zo ver weg is. ;)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 20:59

robert45 schreef:
Heel simpel als manege ben je verantwoordelijk voor je dieren. Als een van de manege paarden een pensionpaard verkeerd raakt kan je een flinke claim krijgen.

Hou je die dieren uit elkaar dan wordt dat risico een stuk kleiner, zeker als die groepen vaak wisselen.

Als paardeneigenaar kies je voor een stalling wat bij jouw wensen aansluit, dus als jij er voor kiest om je paard op een gezonde en voor mij de enige normale stalling is, kiest; dus veel buiten en dan ook in groepshuisvesting, weet je dat het risico bestaat dat hij eens een tik op z'n hoofd kan krijgen of op een been of eens met een flinke schafer op z'n bil. Risico van het vak! :D
Als nou de omheining te wensen over laat en hierdoor ontstaat schade aan je paard, vind ik een heel ander verhaal.. Niet voor het type stalling waar je voor kiest.

Laten we ze vooral opsluiten, in een glazen kistje.. Dat is natuurlijk jezelf voor de gek houden. Een keer z'n hoofd flink stoten, een trap tegen het schot of met een gekke stalmoedsprong beland hij in het hek brengen behoorlijke schade aan je paard, was geen ander paard voor nodig.. En inderdaad, nog maar niet te spreken over koliek bijvoorbeeld.