Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
paard89 schreef:15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad.![]()
Voor het halsstrekken had het paard net wat constanter lager gemoeten. Of er dan maar weinig van die combinaties zijn die zo halsstrekken doet er niet toe. Je bekijkt de proef los van andere proeven.
Ik zeg in mijn vorige post ook dat ik het paard nog wat voorzichtig/terughoudend vind in de draf en galop. Vandaar de 6en voor de draf en de galop. De verruimingen vind ik ook nog te zuinig.
Ik heb 202 punten gegeven en vind dat een nette score![]()
We beoordelen het allemaal anders.
Dat geeft wel aan hoe moeilijk jureren eigenlijk is, want iedereen heeft een verschillende kijk erop
paard89 schreef:15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad.
daffodil schreef:paard89 schreef:15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad.![]()
Voor het halsstrekken had het paard net wat constanter lager gemoeten. Of er dan maar weinig van die combinaties zijn die zo halsstrekken doet er niet toe. Je bekijkt de proef los van andere proeven.
Ik zeg in mijn vorige post ook dat ik het paard nog wat voorzichtig/terughoudend vind in de draf en galop. Vandaar de 6en voor de draf en de galop. De verruimingen vind ik ook nog te zuinig.
Ik heb 202 punten gegeven en vind dat een nette score![]()
We beoordelen het allemaal anders.
Dat geeft wel aan hoe moeilijk jureren eigenlijk is, want iedereen heeft een verschillende kijk erop
Natuurlijk beoordelen we allemaal anders, alleen als je het bekijkt volgens de juryregels van het KNHS, denk ik dat als je hier zessen uitdeelt, je de plank wel misslaat......want wat moet je dan met dat simpel bewegende paard wat ook nog simpel gereden wordt en her en der nog niet bevestigd is?
Liselot schreef:Maar wat had ze volgens jou nog moeten doen om die voltes voor een 9 of 10 te rijden? Verder zijn ze namelijk helemaal goed, paard loopt in balans, juiste buiging en stelling, voldoende impuls, mooi ontspannen in de aanleuning. Als je dan een punt aftrekt omdat ze te groot zijn komt je toch alsnog op zeker een 8 uit?
paard89 schreef:15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad.
KarinvdM schreef:paard89 schreef:15m is gewoon 15m vind ik. Als het dan groter is vind ik dat daar best aftrek voor gegeven mag worden. Dus als iemand wel een nette overgang van draf naar stap maakt, maar niet tussen de letters waar het moet dan geef je nog steeds een 7 of hoger? Had ze het wel die voltes 15m gemaakt had ze zeker een 8 gehad.
Dan trek je dus 2 punten af voor een volte die iets groot is maar verder wel heel goed is gereden? Dat kan toch niet?!?
Ik wilde net vragen of jij jury bent, maar dat is dus niet zo. Wellicht maar beter ook.
paard89 schreef:Beetje jammer deze reactie KarinvdMIk ben hier ook alleen maar in dit topic om te leren kijken.
Dat een jury anders kijkt dan een wedstrijdruiter is wel logisch Daffodil.Anders was er ook geen jurycursus nodig.
Ik probeer hier alleen maar kennis op te doenIk denk inderdaad dat de cursus je anders leert kijken.
Sansje schreef:daffodil schreef:Wat grappig is, is dat er geconcludeerd wordt dat er gebrek aan activiteit is terwijl dit verzameling betreft......
Goed en wel... maar er wordt feitelijk arbeidsstap gevraagd