De plus en minpunten van Horse Event 2012

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

oense

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 09:57

Ik was er 3 dagen met mijn Fries Oense, stond ook in de stal bij de Fokkerij piste. Spijtig was het dat de stallen niet met een halve deur waren. Ofwel helemaal dicht (aaibaarheidsfactor nul) ofwel moest je er een hek voorzetten waar ze nogal makkelijk met hun been tussen konden. Wij hebben toch voor het laatste gekozen omdat Oense (na dit weekend "de knuffelfries") toch braaf is ook al is ie hengst. Heel veel aandacht vooral in de ochtend. HE is ondertussen zoooo groot geworden dat er na de middag bijna geen toeschouwers meer waren aan de fokkerijpiste. Waren uitgezwermd over het ganse terrein. Vrijdags was er in de hoofdring nog veel tijd over, waarom de mensen van de verschillende paardenrassen daar dan geen demo laten geven ? Gaat volgens mij ook.
- Geen toiletten of drank/eten aan de fokkerijwereld. Moet je je paard toch lang achterlaten als je iets wil eten of naar de WC moet.
- Prikkeldraad rond de losrijpiste.
- Rassenparade was heel leuk, maar als er mensen de ring verlaten omdat ze het niet veilig achten tijdens het applaus, begin dan niet te applaudiseren als we nog maar net buiten zijn, in dat smalle gangetje was het eigenlijk nog veel gevaarlijker tussen alle mensen.

+ Heel vriendelijke mensen aan de ingang, fijn parkeren met vrachtwagen. Grote losrijbaan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 12:34

YouthReiner schreef:
LindyH schreef:
YouthReiner schreef:
Ik ben niet geweest, dus ik heb niet veel op te noemen.
Maar de reden waarom ik niet ben geweest is wel een minpunt wat ik even wil delen:
Ik ben westernruiter en er is vrijwel niks van de westernsport te zien!
Alleen op vrijdag kwam Rieky (met Allard), en die is natuurlijk geweldig _/-\o_ , maar een keer iets anders erbij zou wel leuk zijn..

Op zondag was er nog Trail te zien door Paulette Zorn en Angela van Duyvenbode, en verder heb ik ook de nodige westernarabieren gezien in de rassenpiste.

Weet ik, maar ik ga geen 30 euro betalen voor iets dat ik ook op een wran wedstrijd kan zien haha..

De demo van Rieky was voor insiders eigenlijk ook niet interessant, maar dat hou je toch met western. Het wordt altijd gebracht als een mogelijkheid voor engelse ruiters om eens 'iets anders' te doen. In de bladen is dat ook zo. Daardoor is het voor westernruiters zelf vaak niet interessant.

Ik zou ook wel eens graag een goede rijtechnisch inhoudelijke demo/clinic willen zien, maar dat zit er voorlopig helaas nog niet in.

ponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:32

Zoals altijd veel lof voor de organisatie. We vinden HE de leukste beurs om op te staan als standhouder. Veel diversiteit in publiek, van hippisch ondernemer tot kleine paardenhouders die nergens bij aangesloten zijn. Prima sfeer, goede parkeermogelijkheden, schone gratis toiletten, veel diversiteit in standhouders en ieder jaar weer mooie shows. Waar we helaas als standhouder maar heel weinig van meekrijgen.

Mogelijk een minpunt. Wij stonden op het pleintje dat als innovation centre bekend stond. Ik heb van enkele bekenden gehoord dat ze ons niet konden vinden. De bewegwijzering was ook wel heel summier. Nu lees ik een paar opmerkingen dan men vond dat er minder standhouders waren, wellicht hebben veel mensen "ons pleintje" met ongeveer 12 stands en een kleine demonstratie ring met clinics over vnl. gezondheid mischien helemaal nooit gevonden. Wij stonden er trouwens met wormtest en zijn gericht op, het zelf uitvoeren van mestonderzoek op wormen. Hebben jullie dit innovation centre buiten (dus niet in de hal) gevonden of moet dit volgend jaar wellicht verbeterd worden.

maaike2800

Re: De plus en minpunten van Horse Event 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 13:36

ik heb jullie in elk geval zonder problemen gevonden, zelfs zonder dure plattegrond/programmaboekje.

pebble2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 14:31

+ (ik weet niet of dit bij de voorgaande keren ook zo was) dat je veel paardjes gewoon kon aaien enzo.
+ de schone wc's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 16:31

Ik ben zondag geweest en heb wel enorm genoten van de dag...

Pluspunten:
+ De (extra) vrijkaarten die standhouders krijgen. Hierdoor kunnen (zeker de grotere) standhouders ook wat extra mensen uitnodigen of zoals in mijn geval: boeken laten signeren op de stand :)
Dat scheelde voor mij enorm veel kosten, want voor bijna 30,- euro entree + 5,- euro parkeren en de reis (50,- euro benzine) zou het voor mij echt véél te duur zijn om naar Horse Event te komen.
Nu kon ik gratis naar binnen en parkeren, en had ik alleen de reis als kosten.
+ Veel grote stands met paardenspullen en diensten
+ Veel keuze in soorten eten
+ Gratis wc's !!! *\o/*
+ Honden paviljoen (al was de bezetting/uitvoering een stuk minder, maar 't idee vond ik leuk!)

Minpunten:
- De prijs van toegang + parking. Ik heb zelf op dit moment geen paarden meer, dus ik kom alleen voor de sfeer en het netwerken. En daar vind ik de prijs echt veel te hoog voor. Gelukkig heb ik al een paar jaar op rij gratis kaarten kunnen regelen.
- De beschikbaarheid van drankjes. Er waren verschillende verkooppunten, maar op zo'n verschrikkelijk hete dag als zondag liep dat niet hard genoeg door. Ik moest vaak ontzettend lang in de rij wachten om een flesje drinken te halen. Eten heb ik niet eens geprobeerd omdat het zo druk was.
- De prijs van het eten. Ondanks dat ik zelf niets heb genomen (mede ook vanwege de prijs), vond ik het echt veel te duur. De entree is al zo waanzinnig duur, als hapjes en drankjes daar in prijs ook nog met zo'n klap winst bovenop komen is het voor de bezoeker nauwelijks meer te betalen.
- Weinig "kleinere" standhouders. Juist wat het zo gezellig maakt. De prijzen van de stands zijn ook ontzettend hoog. Voor mij reden om dit jaar zelf niet meer te komen (vorig jaar stond ik er wel). Nu stonden er vooral de "giganten", maar juist die kleine bedrijfjes met interessante leuke nieuwe producten en diensten zijn leuk voor het publiek.
Misschien een idee om een "startende ondernemers paviljoen" ofzo te maken? Of toch een soort rijtje met goedkopere marktkraampjes waar de kleinere ondernemer voor aantrekkelijkere prijzen terecht kan... ?
- Honden paviljoen was érg commercieel. Die gigantische vrachtwagen van Royal Canin, die de dozen met gratis brokjes bijna niet aangesleept konden krijgen. Je kon amper 't paviljoen in komen omdat mensen stonden te graaien voor hun gratis proefverpakking. En er was verder erg weinig te doen. Behalve de verzekering, de urine off en de erg dominante regisseur/productie van de show van Martin Gaus. Heb zeker 20 minuten zitten wachten op die agility finale, en met nog geen 5 minuten was alles alweer voorbij. Blijkbaar werden er achterin de hal nog meer shows gegeven, zelfs door een goede bekende van me. Maar die heb ik totaal niet gezien... was niet erg duidelijk dat er daar iets te doen was. Jammer... ik had haar graag even willen aanmoedigen met haar hond.

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:05

ik ben zelf niet geweest, maar vind het raar dat er op zo'n warme dag niet eens gratis drinkwater aangeboden wordt !!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 21:14

was het zo extreem heet dan?
Volgens mij zijn in het weekend dat het 30+ was op diverse evenementen gratis waterpunten aangelegd maar zo heet was het toch niet van het weekend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:44

Toen we om 8 uur s avonds in de auto zaten was t overal langs de snelweg en op de thermometer vd auto nog 28 graden.
En toen was t al behoorlijk afgekoeld. Dus die 30 graden hebben we zeker aangetikt zondag.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:45

oke, dat had ik me niet gerealiseerd, ik neem het terug :D

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 22:45

Ja het was echt bloedheet, iig, de zondag wel.. Ik heb met een vestje aangelopen tegen de zon, en dat doe ik niet gauw :+
Nee zonder gekheid, het was echt erg warm! Vooral omdat er ook weinig schaduw was..

De meter op mijn telefoon heeft de 34 graden gehaald die dag..

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 06:33

Zondag was het zeker ruim 30 graden.

Drink punten voor de honden heb ik zeker wel gezien :j
Mooi verdeeld over het terrein hadden div standhouders bakken water neergezet. +:)+

Innovation center zijn we 1x door heen gelopen en ook alleen maar omdat er een oud klasgenootje stond van mij,anders kom ik daar nooit, vind dat altijd een saaie hoek :o
Deze is trouwens op de plattegrond wel te vinden,maar misschien een idee om op de drafbaan een pijl neer te zetten?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:52

merrylegs schreef:
ik ben zelf niet geweest, maar vind het raar dat er op zo'n warme dag niet eens gratis drinkwater aangeboden wordt !!

Dit was voor mij ook een groot minpunt inderdaad. Ik neem altijd een flesje water met mee mee en ging er wel van uit dat ik dat daar dan kon hervullen. Niet dus... Het water bij de WC's was allemaal geen drinkwater en verder heb ik nergens een kraan gezien.
Gratis waterflesjes uitdelen vind ik wel weer het andere uiterste, maar een kraan waar je gewoon drinkwater kunt pakken moet toch wel te doen zijn?

Verder vond ik 't heel erg leuk! Was voor mij de eerste keer Horse Event maar ik denk dat ik volgend jaar zeker weer ga. Al kijk ik dan wel of ik weer kaartjes via marktplaats/vakantieveilingen kan krijgen want ik vond de kaartjes wel redelijk aan de prijs.

Ik was trouwens ook op zoek naar de stand van de Noordkroon maar die heb ik nergens gevonden terwijl we volgens mij wel heel 't terrein gehad hebben. Waren die er niet of heb ik niet goed genoeg gekeken?

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 14:54

Is het geen idee om alles netjes onder elkaar te zetten en te sturen? Wil ik best doen, vullen jullie aan?

+ Schone, gratis wc's
+
+
+
+
- Meer zitplaatsen
-
-
-
-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:01

Iemand zei dat de mensen van HE hier meelezen toch? Lijkt me overbodig om 't dan ook nog te mailen.

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:02

Vind het wel overzichtelijker als ze een lijstje hebt met alle punten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:03

Tussen de fokkerijwereld en de longeercirkels was wel een waterpunt en volgens mij was dat ook gewoon drinkwater hoor :) zag er veel mensen flesjes bijvullen en voor paarden/honden water pakken.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:03

MyLittleLove schreef:
Is het geen idee om alles netjes onder elkaar te zetten en te sturen? Wil ik best doen, vullen jullie aan?

+ Schone, gratis wc's
+ Het pad van en naar de parkeerplaatsen
+
+
+
- Meer zitplaatsen
- Bereikbaarheid Bit Piste vanaf de La Place, je moet erg ver omlopen.
-
-
-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:08

Citaat:
+ Schone, gratis wc's
+ La place met veel keuze
+
+
- Meer zitplaatsen
- Geen waterbak bij de inrijpiste
-
-

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:08

Evelli schreef:
Tussen de fokkerijwereld en de longeercirkels was wel een waterpunt en volgens mij was dat ook gewoon drinkwater hoor :) zag er veel mensen flesjes bijvullen en voor paarden/honden water pakken.

Volgens mij heb ik er dan met m'n ogen dicht rond gelopen :')

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:10

Evelli schreef:
Citaat:
+ Schone, gratis wc's
+ La place met veel keuze
+
+
- Meer zitplaatsen
- Geen waterbak bij de inrijpiste
- Hoge prijzen La Place
-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:11

@Evelli: Ik vond de keuze juist tegenvallen bij LaPlace. Vind het altijd zo jammer dat het duur en luxe moet, een simpel broodje kaas ofzo hadden ze niet. Of een broodje gezond...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:13

Heb gewoon broodjes gezond gezien :) dus misschien waren die op toen je er was? Vond dat je uit veel kon kiezen, verschillende broodjes, hamburgers, salades :) En veel duurder als bij de V&D zelf waren ze ook niet hoor.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:13

Nee maar voor een evenement vind ik het toch duur. 5,50 waren we kwijt ofzo voor een koffie en een cola...

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-12 15:15

Ik was voor een half stokbroodje tonijn salade ook 5,25 kwijt. Nouja, kan je verwachten.