Sansje schreef:Over het algemeen wordt er keurig gereageerd. Uiteraard hoor je veel dezelfde punten en daardoor kan de boodschap wellicht harder overkomen. In enkele gevallen kan het commentaar echt genuanceerder. Wanneer je als jurylid een boodschap brengt, zorg je altijd dat je dit op een manier doet die opbouwend is. Een jurylid zal dus niets opmerken over postuur, maar maakt een opmerking over balans en een onafhankelijke zit.
De deelnemers hebben niet meegedaan voor eeuwige roem of wat dan ook. Ze hebben dit gedaan, omdat ze achter het idee staan; inzicht geven in de jurypraktijk. Hiervoor waren ze bereid zich kwetsbaar op te stellen. Ik vind dat bewonderens- en prijzenswaardig.
In mijn beleving hoeft zo'n openbaar optreden geen gevolgen te hebben. Het is en blijft altijd een momentopname. De ene keer zal het goed gaan en een volgende keer niet. Bovendien zijn er altijd redenen en oorzaken aan te dragen waardoor het even minder fijn gaat in de proef, maar die zijn voor de beoordeling niet relevant. Dat een combinatie die normaliter Z of wat mij betreft lichte tour rijdt altijd gigantische punten zou moeten scoren in deze proef denk ik niet. Je werkt met een dier en soms lukt het wel en soms ook niet. Dat is toch juist wat we allemaal zo leuk vinden aan de paardensport? We zijn nooit uitgeleerd.
Ik vind het super dat dit drietal dames zich op deze manier kwetsbaar op heeft durven stellen. Ik kan daar alleen maar respect voor hebben. Ik rijd ook Z1 met mijn paard nu en ik kan geen garanties geven dat het mij beter zou afgaan. Dat ligt aan het moment... En zoveel factoren daaromheen. Ik zou het heel leuk vinden als we hier in de toekomst mee door zouden kunnen gaan. Kennelijk leeft het onderwerp echt en vinden veel mensen het leuk om hierover mee te praten. Ik denk wel dat we met respect deze combinaties moeten behandelen met zijn allen. Anders weet ik wel zeker dat in de toekomst geen combinatie zich meer hiervoor leent. Het grootste deel van de reacties vind ik echt leuk om te lezen. Opbouwend etc. Maar voor een aantal geldt; houd er rekening mee dat je een boodschap ook op een leuke manier kunt brengen. Vaak is dat veel krachtiger en zorgt dit dat iemand er wat mee wil en kan doen.
Ik vind het genant dat mensen hier denken dat deze meiden dit gedaan hebben omdat ze zich zelf zo ontzettend goed vinden en verwachten voor eeuwig beroemd te zijn...
Dit zou confronterender moeten zijn voor alle ruiters die altijd maar de schuld aan de jury geven... je ziet het hier al.. 168-196...best een verschil. Als dat iemand op wedstrijd zou overkomen, nou, dan zijn de rapen gaar hoor
Diep respect voor de amazones die hier aan meewerken en ik hoop echt dat dit de ogen opent van velen...