Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MeMar schreef:Ik kwam uit op 181 punten.
Halthouden 2x niet netjes, paard kanteld hoofd, 1e volte 15 meter galop vond ik aan de grote kant.
Halstrekken was niet goed, te rond.
Middendraf tactfouten, middengalop mocht meer.
Achteraf denk ik, was dit nou echt een winstpunt waard? Misschien iets te coulant geweest met punten.
Wel interessant om dit doen!
Ik heb onlangs een clinic in proeven beoordelen gehad hier in Ierland, en ze vonden me erg streng haha
ShauniBef schreef:Oef. Ik denk dat ik heel Bokt over mij heen ga krijgen! Maar ik gaf 163 punten
!
hele hoge punten, maar ook hele lage.. Ik vind het zo op het eerste opzicht niet L2 waardig, impuls is ver te zoeken, houding en zit van de amazone is niet alles. Paard mag hier en daar een stuk actiever.
Wel top van de amazone dat ze dit op Bokt wil hebben!
Suzanne F. schreef:Iemand die voor deze proef 163 punten heeft gegeven moet wel een niet-jury zijn. Als je namelijk zo'n proef al zulke lage punten geeft dan zal je normaal gesproken op wedstrijden helemaal geen winst meer uit kunnen delen en naar de 2 of 3 verliespunten gaan. Zo slecht wordt er vaak gereden op de (kleinere) concoursen.
Ik vind zelf dat het een net wel-net niet proef is. Geen dikke winst maar ook niet zwaar onder de 180, het moet er omheen hangen en kan net wel en net niet op winst uitkomen.
Dikke winst is dit ook echt niet want dat mis je toch echt wel ergens wat rijtechnisch inzicht. Dan heb je de niet constante aanleuning/nageeflijkheid gemist en het gebrek aan impuls.
gummie schreef:Middenstap an sich goed voor een 8 in mijn ogen. Tweede middendraf aanzienlijk beter dan de eerste. Halsstrekken moet het paard meer zakken, meer lengte krijgen. Bleef echter wel mooi voorwaarts en in de takt en "aan de teugel". Meer voorwaarts aangalopperen. Overgang van draf naar halthouden beter voorbereiden, vierkant stilstaan is niet vereist in de klasse L2 dus daar sowieso geen aftrek voor maar wel meer gesloten halthouden. Achterwaarts was mooi diagonaal, maar opmerking over de aanleuning. Wijken: eerst rechtstellen (met name de eerste keer), kantelt hoofd, impulsverlies, enkele passen taktverlies. Middengalop (met name de tweede) duidelijker wegrijden, maar ik zie geen enkele reden om een zware onvoldoende te geven.
Algemene aandachtspunten: aanleuning en impuls. Daarnaast: onderbenen stiller houden. Algehele beeld: voldoende. Geen diepe onvoldoendes.
(P.s. als ik em wat "strenger" beoordeel, kom ik nog steeds op 185 punten)
cp112 schreef:Middenstap een 8?Nee imo niet, paard maakt niet de passen mooi ruim, zeker het eerste stuk niet. Ik zie de schakeling van de arbeidsstap naar de middenstap te weinig.
Citaat:Vierkant halthouden is dan niet vereist en krijg je geen aftrek voor. Maar je kan er ook geen 8 oid voor geven. Want er zijn ook combianties die wel mooi vierkant halthouden en dat mag dan ook hoger gepunt worden.
Citaat:Ik vond het halthouden wat slordig, niet een mooi 'voorwaartse' overgang.