Wie komt er ook in actie op het HE?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Wie komt er ook in actie op het HE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:38

Pfew, mijn vader kan zaterdag toch rijden, ikke blij!
Nu me eens richten op wat er behalve Jip allemaal meemoet.

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:04

Malenka schreef:
:o Ik heb helemaal nog niet meegekregen dat er hier zo lekker gekletst is. Gelukkig ben ik er even door iemand op gewezen!

Ik mag met Nilay ook mee doen aan de Trec clinic. Het lijkt me ontzettend leuk en ook heel erg bij ons passen.

We hebben deze week wel even nodig om weer aan de slag te gaan. Nilay heeft net 2,5 week stil gestaan omdat hij kreupel was. In de tussentijd heb ik mijn zadel en trailer verkocht... en toen kreeg ik bericht dat ik mee mocht doen op Horse event. Dus spoed gezet achter het kopen van een nieuw zadel en met de staleigenaar geregeld dat ik zijn trailer mag lenen. Afgelopen weekeind een nieuw zadel gekocht en gisteren voor het eerst (met het nieuwe zadel) er weer op.

Donderdag of vrijdag moet ik hem in ieder geval even wassen. Ik heb nu een grijze palomino in plaats van een goudgele. En we willen natuurlijk wel goed voor de dag komen.

Nu vraag ik me alleen af wat ik met mijn paard moet doen 'de rest van de dag'. Ik kan hem echt niet op de trailer laten staan. Hij staat al 2,5 uur op de trailer om in Deurne te komen. Ik denk dat het beste is om een plekje in de buurt te vinden waar hij op het land, in de paddock of op stal mag. Om na de clinic direct terug te rijden vind ik niet eerlijk tegenover mijn paard en bovendien zelf niet zo leuk. Ik zou wel graag wat meer van horse event zien als ik er dan toch ben.

Hoe doen jullie dat?

Ik denk dat ik 2 uurtjes te vroeg kom en nadien nog 2 uurtjes blijf ofzo.Ik rijd ongeveer 1,5u naar Deurne.Als we op wedstrijd 2 proeven rijden staat ze vaak ook zo lang op de trailer.Ze is trouwens wel heer erg op haar gemak op de trailer.Genoeg hooi of gras(ik maai vaak de avond voor de wedstrijd wat gras om op de trailer te voeren)mee en regelmatig gaan controleren en wat laten drinken,en dan zie ik niet echt problemen.

Ik was toc wel benieuwd wat te verwachten zaterdag dus ben in de topics over TREC al wat fotootjes gaan bekijken...ik kreeg het al vrij benauwd %) !Ik zal al blij zijn als ik in de piste geraak!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:06

@Marije_jiplover Laat je het ons weten als je nog aan dingen denkt die zeker meemoeten,ik ben nogal goed in vanalles vergeten!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 23:07

Super dat het toch gelukt is met vervoer Marije! :)

En Feelsoproud: Daar gaan we voor zorgen hoor, het is immers een kennismakingsclinic :)

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 08:27

Misschien een gekke vraag, maar vlechten jullie ook in?

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 10:40

Wil het wel maar ben vrijdag tot 's avonds weg en weet niet of dat lukt na het wassen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 12:19

Nee, ik borstel de manen en staart netjes uit na het wassen. Ik was ze wel, anders zijn ze niet wit maar grauw.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:27

nou het lijkt erop dat ik nu langzaam op orde ben. boodschappen gedaan, aanhanger ingepakt, vanmiddag de smid en dan kunnen we vanavond die kant op om de stand in te richten.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:56

Wij zijn ook al een tijdje onderweg. Paard gisteren gewassen dus die staat met allemaal vlechten op de trailer. Ondertussen al lekker zenuwachtig natuurlijk, maar heb er wel veel zin in! Straks de stand opbouwen (dat gave kasteel van Moravita!) en de paardjes een plek geven. Hopen dat ik nog een rondje kan rijden!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 13:56

Ik moet iig nog even een jerrycan lenen bij een van de enduranceruiters op stal, zodat ik water voor Jip bij me heb.
Dekje en teugels zitten in de wasmachine, singel in de handwas.
Verder ligt het paspoort ook in het zicht klaar, is ook net zoiets om te vergeten.

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 14:45

Als alles mee zit heb ik een plekje lekker in de buurt voor Nilay. We rijden dan wel op 1 dag heen en weer. Maar hij heeft dan voor en na de clinic even de tijd om wat bij te komen.

Ik heb maar wel alvast een lijstje gemaakt van wat er allemaal mee moet. Hopelijk vergeet ik niets. Zijn paspoort ligt in ieder geval alvast in de auto.

Nu nog de vraag of ik hem vandaag of morgen zal wassen. We zijn zaterdag pas op horse event. Maar nu is het mooi weer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:03

Ik mag iig ook nog een zak nieuw voer van Pavo op gaan halen bij de Pavo stand. Jip hoeft dus niet te verhongeren na afloop, zelfs als ik zijn bakje voer vergeet :D
Is via de facebook actie van Pavo, pavo care4life.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 16:26

Paspoort is idd een goeie :o ik kan dat soort dingen zooooooo goed vergeten. Ik ga morgen wassen, dan wordt het warmer dan vandaag, dus dat is denk ik wel lekkerder. Zaterdagochtend ga ik vroeg opstaan om te vlechten, want mienmuts is zo rommelig op stal dat het niet blijft zitten :+

Mijn lijstje is denk ik compleet, alleen mijn zenuwen nog even thuis laten, dan gaat het goed komen :):)

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 19:58

Ik heb vandaag gewassen. Maar ik zag al dat ik een deel van zijn manen ben vergeten. Dat moet ik morgen dus nog maar doen. Zaterdag ga ik niet meer wassen. We gaan dan al vroeg weg. Ik schat tussen 6.30 en 7.00.

En ik heb een stalletje kunnen regelen bij een dichtbijgelegen pensionstal. Kan mijn ventje daar mooi staan als we niet op het evenemententerrein zijn.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:08

Feelsoproud schreef:
Malenka schreef:
:o Ik heb helemaal nog niet meegekregen dat er hier zo lekker gekletst is. Gelukkig ben ik er even door iemand op gewezen!

Ik mag met Nilay ook mee doen aan de Trec clinic. Het lijkt me ontzettend leuk en ook heel erg bij ons passen.

We hebben deze week wel even nodig om weer aan de slag te gaan. Nilay heeft net 2,5 week stil gestaan omdat hij kreupel was. In de tussentijd heb ik mijn zadel en trailer verkocht... en toen kreeg ik bericht dat ik mee mocht doen op Horse event. Dus spoed gezet achter het kopen van een nieuw zadel en met de staleigenaar geregeld dat ik zijn trailer mag lenen. Afgelopen weekeind een nieuw zadel gekocht en gisteren voor het eerst (met het nieuwe zadel) er weer op.

Donderdag of vrijdag moet ik hem in ieder geval even wassen. Ik heb nu een grijze palomino in plaats van een goudgele. En we willen natuurlijk wel goed voor de dag komen.

Nu vraag ik me alleen af wat ik met mijn paard moet doen 'de rest van de dag'. Ik kan hem echt niet op de trailer laten staan. Hij staat al 2,5 uur op de trailer om in Deurne te komen. Ik denk dat het beste is om een plekje in de buurt te vinden waar hij op het land, in de paddock of op stal mag. Om na de clinic direct terug te rijden vind ik niet eerlijk tegenover mijn paard en bovendien zelf niet zo leuk. Ik zou wel graag wat meer van horse event zien als ik er dan toch ben.

Hoe doen jullie dat?

Ik denk dat ik 2 uurtjes te vroeg kom en nadien nog 2 uurtjes blijf ofzo.Ik rijd ongeveer 1,5u naar Deurne.Als we op wedstrijd 2 proeven rijden staat ze vaak ook zo lang op de trailer.Ze is trouwens wel heer erg op haar gemak op de trailer.Genoeg hooi of gras(ik maai vaak de avond voor de wedstrijd wat gras om op de trailer te voeren)mee en regelmatig gaan controleren en wat laten drinken,en dan zie ik niet echt problemen.

Ik was toc wel benieuwd wat te verwachten zaterdag dus ben in de topics over TREC al wat fotootjes gaan bekijken...ik kreeg het al vrij benauwd %) !Ik zal al blij zijn als ik in de piste geraak!

Nee, joh! TREC is leuk! Heb ik zelfs gedaan toen ik Toobs nog maar paar maandjes had en hij zo groen als gras was.
(heb het er niet over dat hij er op het terein nog vandoor is gegaan, toen was ik nog niet gestart :o .)
Zijn leuke hindernissen, bij de beginners TREC zijn allemaal laag, ook het op of afsprongetje.
Onder stokken door, of achterwaarts, of op of afstappen, hek open doen, door water etc...
Echt geen gekke dingen en je hoeft het niet vol gas te doen he!?
Gewoon lekker genieten.

Heb een stal geregeld voor zondag.
Dus of Sjollie of Toobs kunnen lekker comfortabel staan.
Is me die 25 euro wel waard.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 20:36

Trec is zeker leuk. Een keer gedaan met m'n paardje, maar gewoon de hele sfeer eromheen. Niets moet, wil je de hindernis niet. Neem je toch de volgende. En eigenlijk kunnen de paarden over alle hindernissen wel heen stappen ;)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:07

Voor de hindernissen ben ik eigenlijk niet zo bang,dat lukt wel denk ik.Ik zag in enkele topics dat ze moesten afstappen en langs de andere kant terug opstappen...en ik ben al zo gelukkig dat ik na 2 jaar oefenen,mét opstapje,erop kan komen zonder dat ze er gelijk als een halve gek vandoor gaat :o .
Ach,we zien wel,tis de bedoeling dat we er iets van bijleren hé!

Hebben jullie je inkomkaartjes via bokt al ontvangen?Ik nog niet,morgen laatste kans dus ik hoop dat ze op tijd zijn,anders heb ik echt wel een probleem.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:11

De spullen van de stand zijn op hun plek. morgen de paardjes en de laatste spulletjes, we kunnen beginnen!

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:12

Feelsoproud: als ze morgen niet binnengekomen zijn, stuur mij dan even een pbtje. Dan gaan we dat op een andere manier regelen :j

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:15

Feelsoproud schreef:
Voor de hindernissen ben ik eigenlijk niet zo bang,dat lukt wel denk ik.Ik zag in enkele topics dat ze moesten afstappen en langs de andere kant terug opstappen...en ik ben al zo gelukkig dat ik na 2 jaar oefenen,mét opstapje,erop kan komen zonder dat ze er gelijk als een halve gek vandoor gaat :o .
Ach,we zien wel,tis de bedoeling dat we er iets van bijleren hé!

Hebben jullie je inkomkaartjes via bokt al ontvangen?Ik nog niet,morgen laatste kans dus ik hoop dat ze op tijd zijn,anders heb ik echt wel een probleem.

Zie al dat Eline je anders komt redden, hebben ze bij mij ook een keer gedaan, zo kon ik er toch in.
Kreeg de kaartjes die waren op gestuurd, uiteindelijk de dinsdag of zo, na HE... :+

Dat op en afstappen kan je dan toch gewoon overslaan, dat heb ik met dat onderdeel die ene keer TREC ook gedaan.
Aangezien die van mij niet (zonder mij overigens, zat er nog niet op) al dwars over terein was gezoefd,
leek me toen wijzer niet af te stappen en te blijven zitten waar ik zat.
(vond de jury ook.. die hem daarvoor al had zien langs racen. Was zijn eerste keer weg en hij ging terug naar zijn
prikweide vriendje. Schaamde me dood.)

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:19

Eline schreef:
Feelsoproud: als ze morgen niet binnengekomen zijn, stuur mij dan even een pbtje. Dan gaan we dat op een andere manier regelen :j

OK,zodra de postbode gepasseerd is morgen laat ik iets weten!Alvast bedankt.

Hihi,ik zie je al vliegen Sjolvir :D .
Ik denk dat het daar nog grappig kan worden!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:21

Tot morgen allemaal!!! :D
Ik ga mijn bedje opzoeken, zal morgenvroeg bokt nog even checken!

_Roxanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:39

Ik heb er zo'n zin in!!!!! *\%/*

Ik mag morgenochtend nog lekker rustig aandoen, eerst knollie nog in bad douwen en vlechten. Rond de middag rijden we dan aan, clinic rijden, dan paard weer op de vrachtwagen met een zak hooi. En dan mag ik me gaan uitleven bij de standjes :D

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 21:41

Ik begin ook echt zin te krijgen.
Vandaag nog fijn gereden, morgen mag de bijrijdster nog even lessen en daarna mag Jip door de wasstraat :)
Lijstje heb ik inmiddels compleet, denk ik. Nu zorgen dat ik het lijstje niet vergeet mee te nemen naar stal zaterdagochtend :D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 01:17

En als je lijstjes moet gaan neerleggen om te zorgen dat je je lijstjes niet vergeet, dan... tja, dan klinkt dat bekend, zal ik maar zeggen :D