Veulen springt het water in

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:24

hanny_jelke schreef:
Sorry hoor maaar elke mongool snapt dat die aprongen pijn moeten doen bij dat arme dier, heel vervelend voor ts dat hij ingeslapen moet worden, maar dat is geen rede om dan maar voor je eigen lol het beestje nog meer pijn te doen

Noem me een 'mongool', maar ik kan niet bepalen vanaf de foto of het veulen pijn heeft.
Ik ben helaas niet heldervoelend :)

Overigens vond ik het een beetje jammer dat er termen als 'mongool' bij gehaald moeten, niet bepaald vriendelijk en je mening is nu wel overduidelijk.
Dat hoeft niet nog meer herhaald te worden (nee, echt niet) en is niet toegestaan op Bokt.

TS, heel veel sterkte! :(:)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:24

Pff hopelijk trekt TS hier zich niet teveel van aan. Anders is het nog vervelender voor haar.
Hanny_jelke, erg jammer dat je je niet gewoon inhoudt maar dat je er gelijk met een grote mond bovenop zit.
Vind je bericht erg denigrerend en je toont duidelijk een gebrek aan inlevingsvermogen.

Ts, trek je er niet teveel van aan. Geniet er nog van zo lang het kan. :)

mika11

Re: Veulen springt het water in

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:26

Wat jammer dat je je veulen moet laten inslapen.
Sterkte ermee :(:)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 15:29

Nee ik was er zelf bij, dus ik weet hoe het was..

En als ik dit vergelijk met wat hij in de wei met grond zo hard als beton nog allemaal uitspookt.. := Ben blij dat we er blijkbaar zo vroeg bij waren en dat verder lijden (wat nu dus nog niet zo is, maar waar in de toekomst geen ontkomen aan is) bespaard blijft.

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:30

essie_blue schreef:
Bah bah bah, wat staan er een walgelijke reacties tussen.
Echt een gebrek aan inlevingsvermogen voor TS.
Onwijs triest om nu de betweter te spelen, en dan al helemaal op zo'n toon :n

ts, heel veel sterkte!

Misschien hebben de mensen die er het nut niet van inzien om deze onderneming nog te doen met een dier wat al pijn heeft, meer inlevingsvermogen met het dier dan met de baas. Die geeft duidelijk aan dat het voor HAAR lol is/was. Daar kan ik als paardenhouder met mijn hoofd niet bij. Ik had het veulen bij de kliniek gelaten. Maar dat is mijn keus.

TS Sterkte maandag, het is niet prettig om zo'n jong dier te moeten verliezen. Daarvoor fok je geen veulens.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:35

maikeltje schreef:
hanny_jelke schreef:
Sorry hoor maaar elke mongool snapt dat die aprongen pijn moeten doen bij dat arme dier, heel vervelend voor ts dat hij ingeslapen moet worden, maar dat is geen rede om dan maar voor je eigen lol het beestje nog meer pijn te doen

Zal ik dan ook maar even kort door de bocht gaan als we dan toch bezig zijn? Verdient iemand wel paarden wanneer ze verkocht worden terwijl niet bekend is waar naartoe? Wat vind jij?

TS, ik vind het heerlijke foto's en ik wens je ontzettend veel sterkte morgen. Ik hoop dat alles rustig zal verlopen. :(:)

als ze door verkocht worden heb je daar ook geen controlle op,
dit waren paarden van me ouders dus nee dan weet ik dat niet nee, dus jou reactie, slaat nergeens op.

daarbij mag iedereen vinden wat hij vind, en ja helaas soms is de waar heid harder dan hard,
maar he life is a bitch dus leer er mee leven

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:37

Het was even verder lezen voordat ik zag dat het om het veulen ging. Als het om de moeder ging had ik gezegd oke prima, want veulen moet straks alleen zijn en nu kan hij nog met zn vertrouwde moeder het water in. Maar niks is minder waar, ik begrijp dit ook niet.
Als ik te horen zou krijgen dat mn veulen ingeslapen moest worden, zou ik niet eens door me heen zijn geschoten om dit plan uberhaupt nog te doen. Nog even meer onnodig stress geven.. Ik geloof er niks van dat een veulen dit voor de eerste keer leuk vind.. :n

Niet zo'n slimme actie ts! Maar goed in ieder geval heel veel sterkte maandag! Vreselijke maar eerlijke beslissing. :)

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:37

Niemand is perfect dus hou aub op met een schuld te zoeken die er niet is verdorie ! mensen mensen mensen toch is dit nou de bedoeling ??? ja je uitgesproken mening hier delen kunnen we gelukkig allemaal of niet ???? Hou het wel respect vol of je nou achter een stom scherm zit of niet!!!

Voor TS , ik wens je heel veel sterkte bij het verwerken straks knuffel je merrie maar flink en zoek steun bij haar!
En vergeef de idioten van bokt a.u.b.? Ze weten niet beter blijkbaar!

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:39

hanny_jelke schreef:
maikeltje schreef:

Zal ik dan ook maar even kort door de bocht gaan als we dan toch bezig zijn? Verdient iemand wel paarden wanneer ze verkocht worden terwijl niet bekend is waar naartoe? Wat vind jij?

TS, ik vind het heerlijke foto's en ik wens je ontzettend veel sterkte morgen. Ik hoop dat alles rustig zal verlopen. :(:)

als ze door verkocht worden heb je daar ook geen controlle op,
dit waren paarden van me ouders dus nee dan weet ik dat niet nee, dus jou reactie, slaat nergeens op.

daarbij mag iedereen vinden wat hij vind, en ja helaas soms is de waar heid harder dan hard,
maar he life is a bitch dus leer er mee leven

'Life is a bitch dus leer ermee leven?'
En jij wilt nog serieus worden genomen hierover? :') Begin dan eerst eens met gewoon fatsoenlijk Nederlands te schrijven.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:39

In je profiel staat dat ze van jou zijn hanny_jelke :+
En je laatste zin kan ik niet lezen :+ Ik denk de TS ook niet. Maar beter ook, het zal niets toevoegen denk ik zo.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:40

Kunnen we het een beetje netjes houden hier? Nergens voor nodig om persoonlijk te worden toch? Ieder mag zijn mening geven maar wel respectvol. :)

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:43

Allereerst wil ik TS erg veel sterkte wensen. Het is nooit leuk om een paard in te moeten laten slapen en zeker niet een die je zelf gefokt hebt.

Vorig jaar heb ik mijn zelfgefokte jaarling in moeten laten slapen. Hij had een klap gehad op zijn knie van zijn voorbeen. Hierdoor was een breuk ontstaan in de groeischijf. Het gevolg zou uiteindelijk zijn dat zijn been heel scheef zou gaan groeien. Hij was niet eens erg kreupel maar de vooruitzichten waren ronduit slecht. Net zoals bij jouw veulen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:45

Jeetje mensen, hou nou eens op, vecht dat allemaal maar via PB uit ofzo.
De een vind het niet ok, de ander wel.
tis al erg genoeg dat je je beestje op zo'n manier moet verliezen.

en het is al een paar keer gezegd, dat is wel genoeg :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:47

Wij hebben onze paarden allemaal voor ONZE lol! Wij doen met onze paarden ALLEEN maar dingen voor ONZE lol.......dus dat even voorop.

Het is dan dus zuur als deze mensen met hun paarden nu de spiegel voor krijgen dat iemand gewoon zegt dat het voor haar lol is. Water remt af dus met een sprong in de lucht en terug op de grond is een zwaardere belasting dan in het water.....daarom is revalidatie van gehandicapten en zwaar geblesseerden in het water.....

Wat mij opvalt is weer de dubbelel lijn in modden en gummen :Y) mag ach.......

Annenas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:48

Heeel veel sterkte!
En het kan zo zijn dat dit niet zo'n slimme actie van de TS was, maar dan hoeven jullie haar toch niet de grond in te boren?
Die keuze die ze heeft moeten was al moeilijk genoeg en om dan ook nog zo veel nutteloos commentaar te geven vind ik nogal zielig! Dan kan je het beter voor je houden.

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:50

maikeltje schreef:
En je laatste zin kan ik niet lezen :+ Ik denk de TS ook niet. Maar beter ook, het zal niets toevoegen denk ik zo.

ja toen ik nog thuis woonde waren ze nog van mij en me ouders,
maart toen ik op me eigen ging niet meer,
maar denk er over wat je wilt denken, slim ben je toch niet.

en kunnen jullie nu wel over mij taal vallen maar dat heet dislexie,
ach wat ben ik me tijd aan het verdoen met al die lui die bij ts in de kont kruipen omdat ze zielig is.

jammer van bokt hoor dat je, je eigen mening nog niet eens mag geven, zonder dat je aangevallen word

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:51

Als de tegenstanders toch zo'n grote paardenliefhebbers zouden zijn, zouden ze beseffen hoe zwaar zo'n beslissing al is voor de TS ivm het inslapen van haar veulen en zouden ze beter hun mening voor hun houden of op een respectvolle manier brengen ipv de TS een mongool te noemen!

:roll: _-:( Of je het nu eens bent of niet, het is al meerdere malen vermeld. De zware dag voor de TS komt dichterbij en ze zal zich emotioneel gezien niet fantastisch voelen en dan halen sommigen haar nog zo naar beneden omdat ze toch perse hun mening willen doordrammen, proficiat aan degenen!

kimberley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:52

hanny_jelke schreef:
maikeltje schreef:

ach wat ben ik me tijd aan het verdoen met al die lui die bij ts in de kont kruipen omdat ze zielig is.

jammer van bokt hoor dat je, je eigen mening nog niet eens mag geven, zonder dat je aangevallen word

Je mag best je eigen mening geven, zolang je het maar niet aanvallend doet. ;)

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:53

hanny_jelke, start dan een eigen discussie topic over dit (zoals de ts al vroeg)? Er is een verschil tussen je mening geven en het onnodig blijven herhalen en enkel aan jezelf denken

Boompje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:54

hanny_jelke schreef:
maikeltje schreef:

je mag ten alle tijden respectvol je mening geven en dat geld voor iedereen, zodra er alleen persoonlijk dingen besproken worden met scherpe tong dan houd het op voor iedereen dus bij deze BACK ON TOPIC !!!! en bespreek de rest via pb !

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:54

Tjongejonge zeg!
Skygirl wil iets delen en half bokt is gelijk weer een moraalridder.
Het ene veulen wandelt rustig mee met mams het water in en het andere, deze dus, springt. En?

Ik kan heel goed begrijpen dat dat een onverwacht grappig moment was waarbij nog ff gelachen kon worden met het oog op maandag wanneer het veulen wordt afgemaakt.

Wie zijn jullie om te oordelen over hoe Skygirl afscheid moet nemen van haar veulen?
Er wordt een discussie gemaakt over iets wat in haar ogen nog een mooie herinnering is en dat wordt zó genadeloos de grond in geboord.
Jullie moeten je schamen! EN je kleine teentje heeeel hard stoten...

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:56

Ik zou niet zeggen dat het een slimme actie is wat ze met het veulen deed. Het staat niet voor niets op pijnstillers. Maar ik wens ts veel sterke komende maandag, want ik weet hoe het is om deze keuze te maken.

sitasgatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 15:58

ik ben blij dat je op een mooie manier afscheid hebt kunnen nemen , sterkte ermee. als je iemand nodig hebt om te praten je mag altijd een pb sturen...

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:02

Heel veel sterkte Skygirl! En kei goed dat je voor het veulen kiest door hem in te laten slapen..

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:10

Diaantjev schreef:
Suzanne F. schreef:
Ik hoop niet dat ik nu heel bokt over me heen krijg maar ik snap werkelijk hier niet de bedoeling van. Ik begrijp dat het veulen ingeslapen moet worden? Waarom moet hij dan nu leren dat water niet eng is? Waarom moet dat dier de sloot in? Omdat jij dat leuk vond? Want een ander nut heeft het niet begrijp ik. Ik vind het bijna onder het mom van: Nou ja als hij verzuipt dan maakt het toch niet meer uit.
Ik snap echt niet waarom zo'n diertje nog de stress hiervan moet doormaken want je kan me niet vertellen dat een veulen het zo leuk vindt om in een sloot te springen.

Eerlijk gezegd snap ik deze actie ook niet. Het veulen heeft groeischijfontsteking en er zit zelfs een stukje groeischijf los en heeft dus pijn. En ondanks dat hij pijnstilling heeft lijkt het me niet nodig om een veulen dan zo'n sprong in het water te laten maken, al is het voor de foto. Lijkt me geen lekker gevoel voor het veulen en ook dat lijkt me stressvol.

Was ook mijn eerste gedachte. Dacht gelijk arm ding en dan zo'n sprong moeten maken. En waarvoor? Nee sorry kan ik niet begrijpen.