Wat kinderen toch allemaal niet bedenken. zucht...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

rosalyvdb

Re: Wat kinderen toch allemaal niet bedenken. zucht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:53

Nou, het is geregeld hoor.
Manege directeur heeft moeder en kind met veel getier van het terrein geschorst.
Ze zijn niet meer welkom, en als een stalmeisje ze ziet hebben zij toestemming om ze weg te sturen.
Dochter had haar vriendinnetje blijkbaar over het incident verteld, want ze stonden vanochten keihard tegen onze kast te schoppen. Er zit een flinke deuk in, en ook is er met permanentstift k*t op geschreven.
Manegedirectie heeft het gezien, en was -toen we kwamen- in een flinke conversatie met moeder, dochter en vriendinnetje.

Gamblex17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:56

Ik heb beide topic's gelezen,
maar zoiets kan je toch niet maken ?

Goed dat ze geschorst zijn ! Maar zulke mensen zou je toch de nek om willen draaien ?

Verschrikkelijk ! Wat associaal zeg :n

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:59

Zeker. Gelukkig dat Senna nu weer lekker kan rijden en geen commentaar meer hoeft aan te horen.
En gelukkig dat pony ook met rust gelaten wordt.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:01

Gelukkig zijn ze geschorst!
Wat een naarlingen, dan wil je sowieso de nek omdraaien
van die personen!!

Diep triest zulke mensen!!

Op de hoop dat je ze niet meer tegen komt!

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:04

Dat hoop ik ook niet! Oh, iedereen nog bedankt voor alle steun en reacties! Misschien dat ik hier op bokt nog rustig overkwaoverkwam, ik was ECHT onwijs kwaad.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:16

en met alle recht, vindt ik.
vraag wel de stalmeisjes een goed oogje in het zeil te houden. van dit soort mensen kun je nog een wraakactie verwachten. en van die deuk in jullie kast, de verzekering inschakelen en door hun laten vergoeden.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:18

Er zijn nog kasten vrij, dus de kast wordt eruit gebroken en we krijgen een nieuwe :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:22

Waar slaat dat op, echt tegenwoordig zijn kinderen zo onbeschoft en slecht opgevoed als je het zo hoort.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:27

Fijn dat het door anderen gezien is, makkelijker en eerlijker kan je het niet oplossen dan.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:38

Permanent stiften willen soms nog wel eens eraf gaan met alcohol. Gelukkig dat het nu redelijk goed opgelost lijkt te zijn.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:42

Gelukkig leefden ze zich uit op de kast en niet op de pony! }:)
En fijn dat de stal eigenaar zag wat er gebeurde, gelijk geregeld, dat hebben ze voor hunzelf niet handig aangepakt, die meiden, maarja, slim waren ze denk ik ook niet.. :+
Voor jullie (en de pon) fijn dat het achter de rug is, al zal het nog wel even duren voordat je je niet meer kwaad maakt als je er aan denkt. :Y)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:50

Jeetje; het verhaal kreeg nog een staartje! :oo
Wat asociaal! Ik snap niet dat sommige mensen het lef hebben: en ze waren nog wel gewaarschuwd!

Jammer van de kast. Maar gelukkig was het idd niet de pony!
Mag je dochter misschien haar kast overschilderen als de stift er niet meer af gaat? Er is hier op Bokt een heel leuk topic over gepimpte zadelkasten/kamers! :)

***edit*** ik las dat jullie al een nieuwe kast krijgen: goedzo! +:)+

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:58

chimello schreef:
Waar slaat dat op, echt tegenwoordig zijn kinderen zo onbeschoft en slecht opgevoed als je het zo hoort.

neehoor, deze lopen er tussen, en juist dátsoort komen aan het licht, maar het overgrote deel is nog altijd, gewoon 'braaf' om het zo maar te zeggen, dit is wel heel extreem hoor, gelukkig is het opgelost!

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:04

jezus, ik heriner me nog de tijd dat ik geen eigen paard had! ik durfde amper in de buurt van de eigenaarspaarden te komen, ik was helemaal hyper toen ik een keertje de pony van een jongen uit mijn groep mocht inrijden! en zelfs nu ik een paard heb zijn de eigenaardspaarden op de manege heilig!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:00

Ohh bah! Zulke mensen word je inderdaad niet goed van.
Fijn dat ze geschorst zijn, en nu hopen dat ze lekker weg blijven! :)

tribeworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-12 21:02

Gelukkig dat ze er af geschopt is:-)) wat een lef zeg en die moeder heeft de hele opvoedingscurcus gemist:-s

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 09:36

rosalyvdb schreef:
Nou, het is geregeld hoor.
Manege directeur heeft moeder en kind met veel getier van het terrein geschorst.
Ze zijn niet meer welkom, en als een stalmeisje ze ziet hebben zij toestemming om ze weg te sturen.
Dochter had haar vriendinnetje blijkbaar over het incident verteld, want ze stonden vanochten keihard tegen onze kast te schoppen. Er zit een flinke deuk in, en ook is er met permanentstift k*t op geschreven.
Manegedirectie heeft het gezien, en was -toen we kwamen- in een flinke conversatie met moeder, dochter en vriendinnetje.

Gelukkig zijn ze nu weg. Paar jaar terug hetzelfde gehad. Stond toen ook nog op een pensionstal. Had er een 2 jarige staan, en een iets oudere ingereden pony. Ik had toen een bijrijdertje, die af en toe een vriendinnetje meenam, ook ongegeneerd brutaal kind, die vond dat als ze zich verveelde die 2 jarige maar even van stal trok om te gaan longeren. Andere eigenaars zagen het wel, maar ze maakte hun wijs dat het wel mocht van mij (is maar goed dat ik ze niet bezig zag, beestje werd ronduit afgeragd). Of ze gingen buitenstappen, en halverwege gingen ze even met zn tweeen op die 2 jarige zitten (onbeleerd :x 1.20 groot, waar je dus nooit op past met zn tweeen), zomaar buiten de pensionstal. Heb toen even flink mijn mening gedeeld met de pensioneigenaar, dat het haar taak was om toezicht te houden. Kind is er uiteindelijk uitgegooid. godzijdank.

rosalyvdb

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-12 13:13

Er komen hier erváringen voorbij.. Jemig!
Gelukkig hebben we ook anders meegemaakt.
Senna's vriendin, die ook rijdt, is even oud als Senna zelf.
Met de kerstvakantie heeft ze voor Leslie gezorgd, nou ik stond perplex!
De stal was Keurig in orde, ik heb nog even gepolsd wat ze precies heeft gedaan;
Ze is iedere dag geweest (behalve met Kerst zelf maar dat hadden we ook vantevoor afgesproken).
Ook heeft ze hem iedere dag gelongeerd en deken opgedaan.
Met poetsen veegde ze iedere dag de poetsplaats aan. Dat vind ik echt top voor een 11-jarige!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:07

Ik weet nog dat ik een keer op dierendag appels mee had genomen voor de manegepaarden. Elk kregen ze een kwartje.
Er stond toen in de gang een KWPN reus, appelschimmel, die vond ik altijd ZO mooi <3 en de eigenaresse was er mee bezig.. Dus na een kwartier verlegen ronddrentelen gevraagd of ik hem misschien ook een appeltje mocht geven O:) Nou dat mocht, was ik effe in de wolken!
Maar dat zie je dus tegenwoordig niet meer := Oh god wat voel ik me oud als ik dat zo zeg.

Fijn dat je zo'n goeie verzorgster had! Zo te horen is het er echt eentje die je wilt behouden! :)

Ragenbol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:19

EliseBrouwer schreef:
Vroeger dat ik op de manege een leasepony had, zat er ook een meisje bij me in de les die behoorlijk jaloers was.. Ze heeft toen de manen en staart van mijn lease pony afgeknipt, het arme dier ingesmeerd met hoefvet en nog veel meer.. Ze deed dat omdat ze hoopte dat ik de schuld kreeg, daardoor de pony niet meer mocht leasen en zij erop kon rijden. Moeders deed er helemaal niks aan toen de manege eigenaar gebeld had..

De manege heeft nadat haar leskaart verlopen was geen nieuwe leskaart meer gegeven.

'

Ik verzorgde een tijdje een shetlander, ineens waren de manen veel korter, heel vreemd... Gewoon geknipt waarschijnlijk door een manege kind.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:24

@Elise, had je daar niet toen een topic over geopend?
Ik kan me namelijk zoiets herinneren. Nu is het afknippen van manen en staat niet iets waar een paard blijvende schade aan overhoudt :7 maar toch. Beetje verknipt als je dat doet :n

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:48

Wow, ik weet oud topic.
Maar ik schrik werkelijk hiervan!
Ik heb het op mijn manege ook wel mee gemaakt.
Wedstrijden bijvoorbeeld. Ik ging dan altijd op de paarden die ik leuk vind en ja die zijn moeilijker.
Toen moest ik een keer op de draver rijden. Ik was hartstikke trots dat het voor mijn gevoel aardig goed ging. Dat meisje na mij is 3 jaar jonger dan ik. En ik was toen 15.
Dat kind rijd ook der wedstrijd en ging niet eens zo echt heel goed. Maar goed ze stapt af... Eerste wat ze tegen mij zei: Ik kom veel en veel hoger te staan dan jij. Dit komt omdat Romeo gewoon beter na mij luistert, omdat ik hem bij rijd voor het meisje dat hem leased. Ik stond er zo van te kijken. Uiteindelijk was ik 5de en zei 9de :')

Ik ben nu 17 en eigen paarden zijn heilig voor mij. Als ik een eigen paard op de manege wat wil geven en eigenaar staat er bij of die is op stal, vraag ik het altijd eerst.
Ook bij mijn leasepaardje op stal. Ik zou nooit zomaar op een ander paard stappen. Ik zou eerst de eigenaresse bellen (1 en dezelfde eigenaresse)

XiiaaooNaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:57

Nooit een eigen paard gehad ofzo ...
Maar ik durfe echt nooit aan paarden eigenaren te vragen of ik het paard mocht vasthouden of aaien...
Nee ik haalde het echt niet in me hoofd, stiekem zou ik het nu nogsteeds niet durfen hoorr...

Wat een verhalen hier zeg, whooww!!
De jeugd van tegenwoordig is echt veel brutaler en.directer geworden...
Ik zit in 4havo en ik merk echt dat de kinderen in de 1e en 2e echt veel asocialer/brutaler zijn dan toen wij in dat stadia zatem!

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:58

KarmaWitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:58

Ja had dat verhaal ook al gelezen :o