Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Ik vraag me af wie nu voor de kosten opdraaid?? Want dit soort wonden zou je niet verwachten op een opfokstal!
Cemlys schreef:Paar verbandwissels verder al! Gaat eigelijk nog steeds goed. Slechter dan wat we nu hebben wordt het niet meer, kan alleen maar beter worden en eigelijk een hele opluchting. Dit weekend nog steeds flink wat vloeiing/pus, maar vandaag nog even collega erbij gehad en er zit nog 1 'gat' wat dicht moet granuleren. de rest lijkt eigelijk netjes dicht. nog steeds weinig zwelling op het been, dankzij het verband, en verder geen ontstekingen of infecties. geur wordt ook steeds beter, kan je wel merken. verband wisselen laat ze ondertussen heel netjes toe. Alle hechtingen zijn er nu uit, behalve 1, daar had ze even geen zin meer in. Ik heb nog update foto's van zaterdag en 2 dagen ervoor, maar ik moet die nog even uploaden, door keuringen enzo weinig tijd gehad voor die dingen.
Maar al bij al nog steeds erg tevreden.
__Marloes schreef:Vreemd dat er echt per da een mening is over de genezing van een gelijkwaardige wond!
Wij hadden hem in het gips staan, tot zo ver mogelijk boven de wond. Dit voor de bescherming, en als steun omdat hij als hij verkeerd stapte dus alle hechtingen los trok en we bij 0 konden beginnen. Ook zodat hij er zelf niet aan ging zitten.
Wij verwisselde het gips 1 keer per 2/3 weken, na 5 weken gips tot zo ver mogelijk over zijn wond werd het alleen een spalk omdat de wond wel dicht was. Waarom zo weinig? Elke keer als we zijn gips moesten verwisselen was de kans zo groot dat hij zijn been overstrekte, daardoor zijn pezen en hechtingen los konden schieten. Dat zou betekenen dus dat het een enkeltje kliniek werd omdat hij helemaal bij af was. Daarom was onze da voor zo min mogelijk het gips verwisselen. Hij kon geen stap zetten zonder dat hij zijn pees overstrekte, omdat deze pezen helemaal door waren. En een 2 jarige die dan een kwartier/half uur stil moet staan word gewoon ongeduldig. We stonden ook altijd met 5 man omdat hij anders wel eens zijn gewicht op fijn foute been kon zetten en probeerde te gaan lopen.
Dit is trouwens helemaal goedgegaan. Hij heeft nergens een ontsteking oid gehad en het is best mooi genezen.