London Olympische Spelen 2012 - deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: London Olympische Spelen 2012 - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:20

ik kijk heeeel weinig TV, geef er echt niets om. Maar dit zal ik dan eens proberen.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:23

ik ga van de 29e tm de 2 augustus, echt benieuwd hoe het allemaal is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:28

Waar ga je naartoe Michael? En waar overnacht je?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:29

Janine1990 schreef:
Jup, absoluut! :D
En iedereen zo negatief, tour is niet meer leuk. En Gert: Maar Wielersport jonge, das toch een geweeldige sport om naar te kieken!!

Ik lig elke avond weer in een deuk om die vent.

<3 <3 <3

Als de huidige Nederlandse wielrenners maar een fractie van zijn mentaliteit hadden, dan zouden ze ten eerste niet zoveel vallen en ten tweede zich niet zo vreselijk laten kisten als ze dan toch een keer zouden vallen.
Da's gewoon een stukje sportpsychologie en hij heeft het begrepen :j

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:30

Lielle schreef:
ik kijk heeeel weinig TV, geef er echt niets om. Maar dit zal ik dan eens proberen.

Geldt voor mij ook.
Daar komt nog eens bij dat ik na vijf minuten tv kijken altijd al in slaap val :o

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:30

hopelijk naar de cross country en verder naar judo en volleybal, paarden heb ik al zo vaak gezien dus ik wil wel een keer wat anders meemaken. Ik wacht nog even met het boeken van een hotel dus ik weet nog niet waar ik slaap :)

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:31

Micheal doet de last minute tactiek :D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:32

he, ben jij de michael van die enorme hittepetit in de dressuur?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:34

Aimee schreef:
<3 <3 <3

Als de huidige Nederlandse wielrenners maar een fractie van zijn mentaliteit hadden, dan zouden ze ten eerste niet zoveel vallen en ten tweede zich niet zo vreselijk laten kisten als ze dan toch een keer zouden vallen.
Da's gewoon een stukje sportpsychologie en hij heeft het begrepen :j

Nou ik denk dat die jongens van Rabobank (weet niet in hoeverre Renshaw vreselijk hard is gevallen, maar vast ook) zich hebben laten kisten. Ik begreep het van Ruijgh en Westra niet echt, maar Vacansoleil volg ik ook niet heel erg. :o
Wel jammer dat onze trots van de streek er nu echt uit ligt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:34

Michael1104 schreef:
hopelijk naar de cross country en verder naar judo en volleybal, paarden heb ik al zo vaak gezien dus ik wil wel een keer wat anders meemaken. Ik wacht nog even met het boeken van een hotel dus ik weet nog niet waar ik slaap :)

Dat is ook leuk! Maken we een beetje kans met Judo en Volleybal??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:38

Janine1990 schreef:
Nou ik denk dat die jongens van Rabobank (weet niet in hoeverre Renshaw vreselijk hard is gevallen, maar vast ook) zich hebben laten kisten. Ik begreep het van Ruijgh en Westra niet echt, maar Vacansoleil volg ik ook niet heel erg. :o

Ja, dat bedoel ik :j
Ze hebben zich nu juist wel laten kisten in mijn ogen :)
En volgens mij komt dat omdat ze de mentaliteit missen die Gertje wel heeft.
Die ploegen zouden hem aan moeten nemen als sportpsych!

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:39

@Lielle verklaar je nader met hittepetit :)

judo maken we wel kans op medailles, met volleybal hebben we helaas geen teams....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:42

laat ik het erop houden dat de Michael G waar ik nu aan denk een heel fijn crosspaard reed die in de dressuur vaak haar hoofd bij andere dingen had.

als je die niet kan volgen, ben je iemand anders dan ik denk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:45

Aimee schreef:
Janine1990 schreef:

Ja, dat bedoel ik :j
Ze hebben zich nu juist wel laten kisten in mijn ogen :)
En volgens mij komt dat omdat ze de mentaliteit missen die Gertje wel heeft.
Die ploegen zouden hem aan moeten nemen als sportpsych!

Ooh ik bedoelde juist dat die Rabo jongens zich niet hebben laten kisten en dat ze heel knap door zijn gegaan. Als ik van mezelf uitga, ben nog maar 21 maar als ik van een paard pleur ben ik de volgende dag vreselijk stijf.
En dat gaat dan echt niet hard, die gasten crashen met 80 man tegelijk, zo'n 60/70 km/h. Met blote armen op het asfalt.

Maar voor het klassement hoeven de Nederlanders allang niet meer gaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:46

Michael1104 schreef:
@Lielle verklaar je nader met hittepetit :)

judo maken we wel kans op medailles, met volleybal hebben we helaas geen teams....

Ooh gaat me een lichtje branden wat betreft volleybal. Maar dat volg ik ook niet.
Nou, duimen voor judo dan maar!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 11:54

Janine1990 schreef:
Ooh ik bedoelde juist dat die Rabo jongens zich niet hebben laten kisten en dat ze heel knap door zijn gegaan. Als ik van mezelf uitga, ben nog maar 21 maar als ik van een paard pleur ben ik de volgende dag vreselijk stijf.
En dat gaat dan echt niet hard, die gasten crashen met 80 man tegelijk, zo'n 60/70 km/h. Met blote armen op het asfalt.

Maar voor het klassement hoeven de Nederlanders allang niet meer gaan.

Ja, dat gaat ook heel hard. Maar wielrennen is een keiharde sport.
Ze moeten gewoon niet vallen, dat zit grotendeels ook in de kop.

Een wielrenner die zich echt niet laat kisten, doet nog mee voor het klassement, ondanks een val.
(denk aan Ulrich die een ravijn in rijdt)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:00

Aimee schreef:
Ja, dat gaat ook heel hard. Maar wielrennen is een keiharde sport.
Ze moeten gewoon niet vallen, dat zit grotendeels ook in de kop.

Een wielrenner die zich echt niet laat kisten, doet nog mee voor het klassement, ondanks een val.
(denk aan Ulrich die een ravijn in rijdt)

Deze val konden ze niet aan ontkomen, was gewoon Doooominooo Daaaaay :)ddd

Ulrich zegt me niets, ik volg het pas sinds een jaar of drie, en niet altijd even goed... Maar het wordt beter :D

Vind alleen die Frans Maassen wel een enorme kloot zeg, wat een knurft is dat in een interview.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:06

Ik vind dat echt een flauwekul excuus :o
Op één of andere manier zitten de echte toprenners er nooit bij als het domino day is. Rarara hoe kan dat.......

Ullrich

[edit] Als Ullrich geluk heeft, krijgt ie in de loop van dit jaar nog een aantal gele truien omgehangen :+

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:18

Aimee schreef:
Ik vind dat echt een flauwekul excuus :o
Op één of andere manier zitten de echte toprenners er nooit bij als het domino day is. Rarara hoe kan dat.......

Ullrich

[edit] Als Ullrich geluk heeft, krijgt ie in de loop van dit jaar nog een aantal gele truien omgehangen :+

Heeft ook met strategie te maken, Rabo wilde blijkbaar Mollema en Gesink (en weet ik veel wie er nog meer bij zaten) in het Peleton hebben. Die kopgroep hoeven ze toch pas in de laatste 30 km in te halen volgens mij.

Oooh is hij van de tijd van Armstrong bedoel je??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:21

Ja, Ullrich was de eeuwige tweede :j

De toppers zitten ook vaak in het peloton. Maar die kiezen wel een stuk beter hun plaatsen uit.
Laatst bijgewerkt door Aimee op 13-07-12 12:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:27

Aimee schreef:
Ja, Ullrich was de eeuwige tweede :j

Ze toppers zitten ook vaak in het peloton. Maar die kiezen wel een stuk beter hun plaatsen uit.

Ik weet niet zo goed of ik die hetze tegen Armstrong wel goedkeur.

Ach, het is gewoon ontzettend jammer op dit moment, dat het zo is gelopen. Volgend jaar beter?

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:31

Neeeeeeeeeeeeeeee.... Ik ben echt diehard Armstrong-fan hoor!!!
Absoluut belachelijk dat ze nu nog met die dopingterreur bezig zijn. Wat mij betreft wordt óf doping helemaal vrijgegeven, óf wordt ingesteld dat er maximaal een jaar na de betreffende wedstrijd het bloed gecontroleerd mag worden, daarna moet het vernietigd worden.

Maar goed, het is nou eenmaal wel zo dat Jan Ullrich drie gele truien krijgt als Lance ze kwijt raakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:35

Aimee schreef:
Neeeeeeeeeeeeeeee.... Ik ben echt diehard Armstrong-fan hoor!!!
Absoluut belachelijk dat ze nu nog met die dopingterreur bezig zijn. Wat mij betreft wordt óf doping helemaal vrijgegeven, óf wordt ingesteld dat er maximaal een jaar na de betreffende wedstrijd het bloed gecontroleerd mag worden, daarna moet het vernietigd worden.

Maar goed, het is nou eenmaal wel zo dat Jan Ullrich drie gele truien krijgt als Lance ze kwijt raakt.

Zou zo'n Ullrich daar straks nog wel blij mee zijn???

Doping vrijgeven, ik betwijfel of dat wel zo gezond is. Misschien zijn er renners die hun gezondheid ten koste van de sport laten gaan. In hoeverre ze dat nu nog niet doen.
Maar inderdaad, maximaal een jaar later nog controleren. Maar nu die zeven jaar, de techniek verbetert elk jaar, en ze zijn in staat steeds meer te vinden. Wat win je ermee??

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:47

Nah ja.... Dan fietsen zich er drie dood. Daarna bedenken de renners zich wel een paar keer voordat ze ook echte troep gaan gebruiken.

Mij lijkt niet dat Ullrich blij zal zijn met die gele truien. Ik vind hem ook wel het figuur die ze af gaat slaan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 12:49

Aimee schreef:
Nah ja.... Dan fietsen zich er drie dood. Daarna bedenken de renners zich wel een paar keer voordat ze ook echte troep gaan gebruiken.

Mij lijkt niet dat Ullrich blij zal zijn met die gele truien. Ik vind hem ook wel het figuur die ze af gaat slaan.

Is te hopen ja... Maar drie zijn er ook drie te veel...

Ben in ieder geval heel erg benieuwd hoe die zaak met Armstrong gaat verlopen.