Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:45

tamary schreef:
ShauniBef schreef:
Ik mag mijn mening toch wel zeggen..?! TS hoort nooit negatief commentaar als ze een topic opent. IK vind het paard te dik, dat mag ik toch wel zeggen..?!

Blijkbaar niet meer... :=

Je mening is het probleem niet, de manier waarop je die brengt/overkomt wel.

Dat vind jij..

Goh, TS.. Ik vind je lieve mooie paard wel iets aan de dikke kant.

Zo beter :') :=

Anoniem

Re: Koudbloed Kim & ik ~ het wordt eens tijd om te vertellen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:57

Sammy1; Bedankt. :)

Gemmeke; Jij ook bedankt. :j
Ik ben ook gek op de wat 'oudere' rassen, die nog ouderwets gebouwd zijn.

NathalietjeB; Haha, ik kon Kim inderdaad wel wat aan doen in het begin. _O-
Mén, wat kan dat dier koppig zijn! Maar achter die koppigheid zit nog veel meer.
Meer dan ik ooit voor woorden zou kunnen zeggen.
Dankjewel. :j

KristianneB; Leuk om te horen! :))

Jesito; Ik ben zeker trots op Kim!
Buiten het rijden om, zorg ik ook voor andere dingen, afwisseling. :j

MirandaFuego, ik weet nog precies waar je paarden staan!
Hoe gaat het met ze?
Ja, als ik kijk naar het eerste filmpje en die van nu, dan zie ik zelf ook dat we meer samenwerken.
Het gaat nog lang niet perfect, daar ben ik me ook zeker van bewust, ook al gaat het met iniminie stapjes, het gaat in ieder geval!

Zorro; Dankje!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 15:58

Ik snap dat je het niet leuk vind om te horen dat mensen je paard te dik vinden.
Ik persoonlijk houd ook van paarden die een laagje vlees hebben, onze Noor was toen ze kwam schraal in mijn ogen (zie de foto's in mijn profiel, het bruine paard). Inmiddels zijn we een tijdje verder en heeft ze een laagje vlees op de botten en spieren die ze eerst niet had vanwege het lange stil staan.
Jouw paard oogt te vet, dat komt mede door de geul bij haar billen en de vorm van de buik en de zware hals. Nu is jouw paard niet het type sportpaard en dus een andere bouw, maar ik denk dat Kim er nog wel beter uit kan zien, de buik minder als hangbuik dan oogt het totaal ook minder zwaar.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:14

Die "geul" in zijn billen/kont hoort bij een trekpaard! De ouderwetse haflinger kan dat b.v ook hebben net als een Fjord.
Ik vind het *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ te gek hoe Kim met haar paard omgaat en wat ze er voor over heeft!
Dus nog maar eens... TOPPIE Tineke!!!!!! ( heb even de naam aangepast sorry TINEKE!!!!)
Laatst bijgewerkt door aerdenhout1 op 13-07-12 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:17

KoudbloedKim schreef:
MirandaFuego, ik weet nog precies waar je paarden staan!
Hoe gaat het met ze?
Ja, als ik kijk naar het eerste filmpje en die van nu, dan zie ik zelf ook dat we meer samenwerken.
Het gaat nog lang niet perfect, daar ben ik me ook zeker van bewust, ook al gaat het met iniminie stapjes, het gaat in ieder geval!

Nou, ik ken eigenlijk niemand die perfect rijdt, dat scheelt, haha!
Wij hebben de Tinker aan kennissen in Tsjechië gegeven, we hadden geen tijd genoeg voor haar en ze heeft daar een heel fijn plekje.
Dus nu hebben we alleen nog de arab en de mini, daar heb ik dan ook al de handen vol aan, haha!
Ze staan nog steeds op dezelfde plaats, als je een rondje buiten rijdt zul je wel zien, tenminste, voor die kleine moet je wel goed kijken, het lijkt net een ree :+

Dat een paard te dik is, kun je eigenlijk nooit goed zien, want een dikke buik betekent niet persé te dik, wel uit vorm, maar om dat beter te krijgen moet je (op de goede manier) trainen, dat kost veel tijd! :j
Daar is de TS volgens mij mee bezig.
Je kunt het voelen aan de ribben, kun je die goed voelen en zit er geen dikke laag tussen, dan is het paard goed op gewicht.
Die billen van Kim zijn gewoon één brok spier, hoor!

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 16:20

aerdenhout1 schreef:
Die "geul" in zijn billen/kont hoort bij een trekpaard! De ouderwetse haflinger kan dat b.v ook hebben net als een Fjord.
Ik vind het *\o/* _/-\o_ *\o/* _/-\o_ te gek hoe Kim met haar paard omgaat en wat ze er voor over heeft!
Dus nog maar eens... TOPPIE KIM!!!!!!

Heb jou even een PB gestuurd. O:)

Tineke, opnieuw en opnieuw ben ik trots op je!! Wat ziet het er super goed uit en echt tof dat jullie zo veel vooruit gaan!!!! Houd die motivatie en lekker door knallen want je KUNT het gewoon!!!

Liefs! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:18

Meggiemeg; Het gaat er niet zozeer om dat het niet leuk is om te horen dat je paard te dik is, het gaat erom dat het wordt gezegd terwijl het gewoon niet waar is.
Kim heeft net als jouw paard ook een tijdlang stil gestaan en was haar bespiering echt kwijt, ook dat telt mee.
De manier waarop wij les krijgen, zorgt ervoor dat Kim haar buikspieren aanspant, misschien heeft dat er nog mee te maken.
Maar goed, genoeg over het gewicht. :)

Aerdenhout, ook hier nog bedankt! :j

MirandaFeugo, haha, ik denk dat dat wel een beetje meevalt! :D
Ik heb haar/hem toen gezien terwijl er nog gewas op de akkers stond.
De buik van Kim is ook 1 brok spier. :j

Giolli; Dankjewel!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 17:50

Ja, als je te paard zit zie je het beter (zeker vanaf jouw paard :+ ) maar als ik met de honden loop moet ik echt goed kijken!
Ik bedoelde niet speciaal Kim's buik trouwens, ik vind het tegenwoordig maar weer een hype, straks krijgen we nog anorexia bij paarden :Y)

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:21

Niet bij mij hoor, zo tegen het einde van de zomer/herfst heb ik graag een laagje vlees op de botten, dat raken ze gedurende de winter vaak wel weer kwijt.
Maar goed dat is denk ik een kwestie van smaak/gevoel.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 18:41

Leuk dat het zo fijn gaat met lessen en dat je verschil merkt. Ik vind het ook echt knap hoe goed je bezig met met afvallen (ik wou dat ik jouw doorzettingsvermogen had wat dat onderwerp betreft!). Wel ben ik het eens met de opmerking over het gewicht van je paard. Ze oogt vanaf de foto's te zwaar (speknek, schouders en kont, buik heb ik nog niet eens naar gekeken). Ik denk als ze wat gewicht kwijt is het rijden nog beter zal gaan :j

Ik weet overigens dat trekpaarden vaker zo'n appelkont hebben, ik mag zo nu en dan op een belg rijden van iemand anders, die heeft ook zo'n appelkont, maar je voelt zijn ribben en zijn nek en schouders zijn een stuk minder dik dan bij Kim op de foto.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:09

Zelf heb ik ook zoiets... ook hoe meer ik afval, hoe minder ik Kim in de weg zit. :j
Appelkont hoort inderdaad bij sommige paardenrassen en dan met name de wat bredere rassen.
Ik zie het ook weleens bij Tinkers, vooral de ouderwetse stevige Tinkers.
Kim heeft ook een dikke nek, als veulen al, zal even snel een foto zoeken...
Afbeelding
Eigenlijk een beetje uit verhouding, maar ik stoor me daar absoluut niet aan.
We doen ons best om gewicht kwijt te raken, dat gaat lukken. :)

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:33

Ik heb het topic even door zitten lezen en ik vind dat je ontzettend goed bezig bent met Kim
en jezelf! dikke pluim dus :D

En tja wel te dik,niet te dik....
kijk ook even naar de achtergrond van deze combinatie en dan zeg ik,jullie zijn zeker op de goede weg!
oke ze mist wat bespiering en heeft iets overgewicht,maar dat is toch niet zo raar :?
Nee lekker zo door gaan! Dan komt het helemaal goed met jullie :D
En doe hartjesbillen??? I love it! mijn haf heeft ze ook en die is alles behalve dik :))

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 19:47

ziet er goed uit hoor :j
Aandraven ziet er veel beter uit in je tweede filmpje...sowieso zie je de verbetering met het rijden, dus niet alleen overgang stap/draf

En wat goed dat je zoveel afgevallen bent *\o/* Is niet mis hoor 50 kilo eraf. Zal idd heel wat fijner in het zadel zitten zijn zo

Kan alleen maar zeggen: *\o/*

respect _/-\o_

edit: heb wel eens filmpjes van je avonturen met Kim op youtube gezien: die met die hindernis blijft mn favoriet: die hoge en dat Kim er aan komt lopen en met dr neus die hele hindernis omgooid

Mrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:05

Een topic van Kim *\o/*

Wat zijn jullie vooruit gegaan zeg! Het is ook duidelijk zichtbaar dat je beter in je vel zit :D
Gelukkig is ze goed herstelt van het ongeluk (brr, lijkt me echt een nachtmerrie) Maar ziet er weer goed uit (prachtig die hartjeskont!)

Ben benieuwd naar de vorderingen over een paar maanden!! Keep up the good work *\o/*

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:28

Nou kim is ECHT NIET DIK HOOR!!

Onze belg welke elke dag getraint wordt voor banden eg en kar etc heeft ook die geul..

Ons trekpaard is een enorme grote hengst grofgebouwd met een geul tussen zijn billen.
En hij is alles behalve dik!
Dus nee hoor kim is echt niet dik omdat ze die geul heeft!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 12:28

Zeer veel respect voor jou meis! Wat je allemaal maar hebt gedaan, je band met kim, het enorme afvallen dat je allemaal maar hebt geflikt en nu die lessen, alles. Echt geweldig :j Ga zo door :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-12 14:58

Silby; Bedankt. :)
Ik vind het altijd zo'n mooi gezicht als Kim naast een smaller paard/pony staat dat geen hartjesbillen heeft.
Dan zie ik ook weer hoe breed ze is!

xxCYNNxx; Ja, het wegdragen uit stilstand is een beetje ons favoriete 'trucje' geworden. :j
Alleen als ik naar het laatste filmpje kijk, hoor ik mijn instructeur al zeggen;"Hou contact, niet losgooien die teugels!"
Ik heb nog een hoop te leren.
Ja… Kim heeft zo haar maniertjes om onder het werk uit te komen. :')

Mrijk; Gaan we doen!! Ik ben zelf ook benieuwd hoor. :j
Ik krijg er wel steeds meer plezier in en mijn conditie is ook een stuk beter dan tijdens de eerste lessen, dat was toen echt een drama. :o

Japielover; Het is [ras] eigen. :)
Ik ken weinig tot geen [ras] zonder die geul.

Deze foto is ook nog van gister;
Afbeelding

Trancreda4; Dankjewel! :)

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 11:40

Grappig paard!

In vergelijking met oktober is je paard in ieder geval al een stuk gehoorzamer.
Ze loopt nu niet meer zo met haar hoofd te trekken (wat ze op dat filmpje wel deed).

Je geeft in het topic al aan over het sturen. Nou, niet mijn manier, maar prima. Maar wat ik wel enorm mis bij je sturen is je been. Ik zie alleen je handen wat doen. Je moet je paard rechthouden tussen twee benen, alleen bij jou zie ik alleen wat met je handen gebeuren.

Ook bij het stukje waar je achterwaarts gaat, zie ik geen been. Wat ik zie, je zet je paard stil, vervolgens zie ik je gehele bovenlichaam naar achteren hangen en trek je met de teugels het paard naar achteren. Je ziet ook bij je eerste poging dat je paard hier wat tegen in komt.
De hulpen voor het achterwaarts gaan, zijn dezelfde als voor het voorwaarts gaan, alleen wordt er weerstand geboden met de hand. Dat zie ik bij jou rijden helemaal niet terug, en misschien is dit wel een aandachtspuntje voor jou om te oefenen.

Wanneer ze wat harder gaat in de galop, moet je er wel opletten dat je je hand laag houdt.
Daarnaast vind ik dat je paard ook wel een beetje vlotter mag bewegen. Het gaat allemaal een beetje traag. Iets meer gas erop, lekker naar voren stappen en draven..

Leuk dat je zo trots bent op wat je hebt bereikt. Hoop dat jullie nog jaren plezier van elkaar kunnen hebben.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:00

japielover schreef:
Nou kim is ECHT NIET DIK HOOR!!

Onze belg welke elke dag getraint wordt voor banden eg en kar etc heeft ook die geul..

Ons trekpaard is een enorme grote hengst grofgebouwd met een geul tussen zijn billen.
En hij is alles behalve dik!
Dus nee hoor kim is echt niet dik omdat ze die geul heeft!

Dat zie ik dan anders. Ik kijk niet alleen naar de kont maar ook naar de nek, schouder, buik en kont. Het gemiddelde bepaald het te dik zijn of niet. Ze is dus niet dik door die geul, maar kijk eens naar de rest van het plaatje zou ik zeggen. Maar goed, vanaf een foto is het lastig, voor een goed beeld moet je voelen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:19

Anoeska schreef:
Respect voor alles wat jij en je paard bereikt hebben!

Alleen rijtechnisch vind ik het niet zoveel. Zie een paard dat met een slingerend hoofd (links rechts links rechts), niet nageeflijk door de bak gaat, en dat kan ook niet als er geen constante verbinding is. Het zou mijn methode niet zijn. Maar ik ben blij dat jij verbetering voelt. Succes!

Nageeflijkheid verkrijg je uiteindelijk wel, maar daar gaat soms een weg aan vooraf bij sommige paarden. Dat nageeflijkheid komt uiteindelijk ook wel bij Kim, daar ben ik van overtuigd, maar ze zijn bij 0 begonnen, zijn eerst bezig met haar rechter te krijgen, actiever in de achterhand neem ik aan, en dan leert het paard vanzelf meer en meer loslaten en nageven. Ik rij al weer een tijd les met mijn merrie, en die vind nageven en die rug loslaten nog steeds moeilijk. Dat gaat niet altijd over 1 nacht ijs. Ik vind dat juist mooi dat ze zich daar niet op focussen, op die 'krul' die er moet zijn, maar eerst de rest, dan komt dat nageven naar mijn idee vanzelf wel.

Verder hoeft niet iedereen het eens zijn met de manier van rijden, er zijn zoveel instructeurs en zoveel methodes. En het ene past bij de ene en het andere weer bij anderen. Prima toch :) Als het maar werkt, en het is super dat zij zich er zo goed in voelen en verbetering merken, dat is het belangrijkste :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:31

MaaikeMo; Je hebt helemaal gelijk!!
Mijn instructeur moet zo'n 15 keer per les zeggen dat ik, met name bij het achterwaarts gaan, ook been moet geven.
Ik vergeet dat steeds, dat is echt een belangrijk punt, want dat scheelt voor zowel Kim als mij een hele hoop.
Pas achteraf (en soms tijdens) denk ik;"Shít, ik had mijn been aan moeten leggen!!"
Lang leve de camera die me hier mee confronteert.
Het galopstukje wat je bedoeld, de eerste neem ik aan, nam ze een sprint naar voren omdat ze schrok van een wapperend stuk plastic bij de grote deuren.
In een reflex deed ik mijn handen omhoog en je ziet ook dat zodra ik haar weer terug had, mijn handen weer lager gaan. :j

Capopjekop; Klopt, wat ik bij Kim wel mooi vind, is het gebruik van haar buikspieren.
Die is pas zichtbaar geworden tijdens de lessen, ze gebruikt haar lichaam anders, beter en moet daar zelf ook aan wennen.
We overvragen haar ook niet, ze moet ook tijd krijgen om de 'informatie' te verwerken. :j

Tranceda4; Daar heb je gelijk in.
Juist in het begin mócht ze niet laag gaan lopen, dat kwam pas veel later.
Eerst recht, dan nageven en we merken vooral bij de laatste 2 lessen dat Kim uit zichzelf al begint na te geven.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 12:52

Wat een gezeik dat Kim te dik zou zijn, de TS heeft nu al meerdere keren aangegeven er mee bezig te zijn en dat het ook komt doordat Kim lang in de stal heeft moeten staan. ik vind Kim er heel goed uitzien op de laatste foto's en het zwaar zijn hoort ook bij het ras.
TS, veel respect voor de manier hoe je bezig bent met je paard, de liefde straalt er vanaf! Echt heel mooi om te zien hoe jullie band is en hoe jij voor Kim door het vuur gaat!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:00

Ach Rome is niet in een dag gebouwd, en als je lang zonder les zit dan sluipen er toch foutjes in, dat merk ik zelf ook heel erg nu ik nu weer zo nu en dan te paard zit. Ziet er soms echt niet uit hoe ik erop zit :') Film en foto's zijn idd lekker confronterend, maar daar leer je van :D

En over het te dik dat vind jij mss gezeik Vala, ik niet, want ik weet inmiddels wat voor een rotziektes een paard daar van kan krijgen. Die discussie ontstaat nu omdat er mensen in dit topic zeggen dat zij Kim totaal niet dik vinden. Dan is het toch niet gek dat andere mensen die dat wel vinden daar tegenin gaan. Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik zou het heel jammer vinden als Kim straks ook problemen krijgt omdat Tineke niet inzag dat ze te dik is (dat ziet ze gelukkig wel en ze is er ook mee bezig, dus dat is heel goed).

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:03

Daarom vind ik het gezeik, omdat Tineke zelf aangeeft dat ze dat ook vindt en er dus mee bezig is, dan is het toch klaar lijkt mij? Maar goed, ik wil het topic niet verzieken dus laten we er maar weer over ophouden.

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 13:06

Ik heb maar 1 woord voor jou... GEWELDIG!
De dingen jij doet en bereikt heb, kan een ieder een voorbeeld aan nemen.
Ik heb echt respect voor jou.

En je paardje..
Ik als totaal niks hebbende met dit soort paarden, vind Kim toch wel erg leuk! De karakter wat ze heeft.. Super! Geweldig hoe jij dat ook elke keer laat zien.