Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nowylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:25

ambre schreef:
Wat jammer dat er weer zo gereageerd wordt op een foto topic.
De ts wil gewoon laten zien waar hij trots op is:een leuk nieuw paard om er bij te rijden!
En hij heeft les dus kan hij daar werken aan de halslengte en aanleuning.

Zo verpest bokt het voor zichzelf en plaatst strax niemand meer foto's.

Ben het hier mee eens. TS wil alleen zijn nieuwe paard laten zien en weet heus wel dat het er niet fijn uit ziet, maar om gelijk zo aan tevallen. En waarom zou TS geen ZZ-z kunnen rijden, omdat dit er niet fijn uit ziet?! Het is de eerste keer dat hij er op zit en dat er zonder sloft wordt gereden, dan kan het er ook niet fijn uit zien.

TS veel succes met je nieuwe paard!!

mar08

Re: Daar is mn 2e wedstrijdpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:35

leuk paard.. verkeerde ruiter.. probeer eerst eens een B proef te rijden voordat je zegt dat je zz zwaar rijdt
het paard is hartstikke gespannen.. zoek naar de ontspanning en werk aan je houding.. is er bij jullie zoveel te zien op de grond ;) op elke foto kijk je naar beneden.. kijk waar je naar toe rijdt.
de bekende instructeur is gewoon iemand die zelf in een hogere klasse rijdt geen anky ofzo hoor

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 17:35

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren..

Afijn:
Punt 1: ik rijdt geen zz-zwaar maar L1
Punt 2: mijn hele bekenende lesgever geeft mij les omdat we dus bevriend zijn
Punt 3: vw-nw longeren kan bij dit paard niet!, moet vanaf het zadel opgelost worden (en ja, weet het 100% zeker)
Punt 4: het is inderdaad een project! hij kent mij nog niet en ik hem niet.
Punt 5: wilde ik alleen het paard laten zien, vroeg nergenst om commentaar op mijn rijstijl/zijn houding ed. (goed, dit had ik mssn even moeten vermelden)
Punt 6: mssn is het een 12 jarige opmerking, maar sta er wel achter, als je het beter kunt ben je meer dan welkom!

Voor verder commentaar en ´opbouwende´ kritiek graag een pm.

Dit motiveert totaal niet om vooruitgangs fotos te posten..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 17:41

Blub, neem t allemaal niet te zwaar op, je zult merken dat als je de volgende keer zelf ook iets milder reageert, je heel andere reacties krijgt. :)

Embe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 18:30

Wijze woorden van Joolien... Lieve TS, het heeft heel veel tijd en kundigheid nodig om zo'n paard lekker relaxed te kunnen rijden. Wees kritisch op je eigen houding (daar valt best nog het eea te halen) jij moet zorgen dat jij al jouw zaakjes op orde hebt voor je moeilijke dingen (en dat is het voor dit paard) gaat vragen. Jij moet diegene zijn waar hij/zij op kan terugvallen dus: geen klemmende benen, opgetrokken hakken, harde hand (echt probeer een soepele meegaande hand zonder de boel helemaal los te gooien). Ik hoop oprecht dat jouw bevriende instructeur je op weg kan helpen. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:43

Embe schreef:
Wijze woorden van Joolien... Lieve TS, het heeft heel veel tijd en kundigheid nodig om zo'n paard lekker relaxed te kunnen rijden. Wees kritisch op je eigen houding (daar valt best nog het eea te halen) jij moet zorgen dat jij al jouw zaakjes op orde hebt voor je moeilijke dingen (en dat is het voor dit paard) gaat vragen. Jij moet diegene zijn waar hij/zij op kan terugvallen dus: geen klemmende benen, opgetrokken hakken, harde hand (echt probeer een soepele meegaande hand zonder de boel helemaal los te gooien). Ik hoop oprecht dat jouw bevriende instructeur je op weg kan helpen. Succes!

Ik leer snel Embe :')

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:48

Leuk paard.
Succes met rijden, als het paard altijd met slof is gereden kost het best veel tijd, om het paard weer naar je hand te zetten.
Succes!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 19:59

Ik heb nog een vraag, waar ik wel weer commentaar op krijg, waarom rijd je je paard die je niet eens kent of een band mee heb gelijk aan de teugel?
Om het even anders te zeggen: Kun je niet gewoon beginnen met rijden zonder aan de teugel te rijden?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:01

Ik zou met dit paard er vanvoor eigenlijk de eerste keren af blijven. Laat hem zelf maar zakken. Als ie zakt, dan licht contact nemen en zo verder rijden... Juist een paard dat zo verreden is blijf je vanvoor af de eerste keren, da's nl vragen om protest.

Wat ik me dan meer af vraag is... Waarom begin je aan zo'n "projectje" als onervaren ruiter. Zou je niet beter eerst de basis goed leren op een goed gereden paard? Met dit dier ben je, op deze manier, de eerste maanden nog niet op wedstrijd aan het gaan. J

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:19

Ayasha schreef:
Ik zou met dit paard er vanvoor eigenlijk de eerste keren af blijven. Laat hem zelf maar zakken. Als ie zakt, dan licht contact nemen en zo verder rijden... Juist een paard dat zo verreden is blijf je vanvoor af de eerste keren, da's nl vragen om protest.

Wat ik me dan meer af vraag is... Waarom begin je aan zo'n "projectje" als onervaren ruiter. Zou je niet beter eerst de basis goed leren op een goed gereden paard? Met dit dier ben je, op deze manier, de eerste maanden nog niet op wedstrijd aan het gaan. J

Ik snap ook niet goed waarom een beginner aan een project begint.
Niets persoonlijk maar imo ben je daar niet klaar voor.

Mag ik vragen waarom je nu al een tweede wedstrijd paard erbij gekocht hebt?

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:34

Pfoe, en het gaat maar door..

Sjors, kijk eens goed, teugels hangen nog net niet in een boogje!
Raponsje, heb er professioneel begeleiding bij, en omdat het toevallig zo uit kwam. :-)

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:38

Zelden zulke rechte strakke (bijna) boogjes gezien......

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:38

en toch is het zo.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:47

Boogjes??
Ik krijg al pijn in mijn mond als ik naar die foto's kijk..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:48

ik zit ook te zoeken naar boogjes... Zie er op foto zes wel eentje maar ook enkel omdat zijn hals "in de weg" zit...

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:49

Tjonge jonge he, wat een commentaar! Hij zit er voor het eerst op. Als een paard niet in de houding gewend is te lopen en je laat hem daar lopen, dan ziet het er toch heel anders uit! Lees: Het paard komt over de teugel en loopt als een giraffe door de bak!

Bovendien begrijp ik niet, TS, dat je er nog steeds zo op in gaat! Lekker laten gaan. Als jij denkt dat je het op de goede manier doet, onder juiste begeleiding, waarom laat je je dan zo van de wijs brengen door iedereen hier???

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:50

Voel je vrij om het beter te doen :-) ik ga me niet langer lopen verdedigen hiero.. zie maar dat je het beter kunt..

Wil je nog wat kwijt, enkel op pm wil ik nog wel 'ns reageren..

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:55

blubdevis schreef:
Ik wilde eigenlijk niet meer reageren..

Afijn:
Punt 1: ik rijdt geen zz-zwaar maar L1

Waarom vertel je dan in een persoonlijk bericht dat je zz-zwaar rijdt?
Daar ben ik erg benieuwd naar :) en ja, ik heb dat bericht nog steeds in m'n inbox zitten.
Het heeft geen enkele zin om dat soort dingen te verkondigen omdat het toch altijd snel duidelijk is wanneer dit niet het geval is.

Verder wens ik je succes! :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 20:56

blubdevis schreef:
Voel je vrij om het beter te doen :-) ik ga me niet langer lopen verdedigen hiero.. zie maar dat je het beter kunt..

Wil je nog wat kwijt, enkel op pm wil ik nog wel 'ns reageren..

Nijmegen is wat ver maar je zou de 1e niet zijn waar bij ik langs ga die zo uit daagt. :+

blubdevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-12 20:58

Nou, wil zelfs wel je km vergoeding geven!..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:00

Nou Ayasha, ik verwacht binnenkort een fototopic :D
Ben benieuwd :D Zet hem op meid!

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:00

Dát lijkt me nou leuk Ayasha!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:08

Hihi ik wil dat ook wel eens zien ayasha wat jij ervan bakt :p
En sommige kunnen wel erg bot reageren op ts, ben het er wel mee eens dat het er niet fijn uit ziet, maar het is wel de 1e keer dat ts erop rijd.
Dus ts mijn tip is probeer je paard lekker ontspannen te trainen met een goede basis, ontspannen en vw nw.
En nog een tip, probeer je niet aan te trekken hoe sommige mensen reageren en ga er niet fel tegen in, dit is gewoon hoe het heel vaak op bokt gaat maar diegene proberen je wel tips te geven en je niet af te zeiken! Ook ik niet, maar ik ben wel heel benieuwd naar de uiteindelijke vooruit gangen!
Heel veel succes en hoop dat je gewoon blijft reageren in je eigen topic en de tips als goed bedoeld ontvangt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:17

Cayenne schreef:
Nou Ayasha, ik verwacht binnenkort een fototopic :D
Ben benieuwd :D Zet hem op meid!

_O- Uckfield ging lang zo slecht niet dus _O-
Ik heb geen flauw idee waar Nijmegen ligt trouwens. _O-

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-12 21:20

Bij de Duitse grens geloof ik :D