PASSIE 18 + hahahaha!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:11

MarlindeRooz schreef:
Sees schreef:
Welke man laat zich in vredesnaam vrijwillig castreren dan :P ?

Vast wel mannen, die gevolgen loos er op los willen *** bv mijn buurman van 70+, vraag me niet hoe ik het weet.

Nou lijkt me niet dat ze zich dan laten castreren hoor :P, ben je niet in de war met steriliseren?

MarlindeRooz

Re: PASSIE 18 + hahahaha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:12

Dat kan ook, heb me niet echt er in verdiept ofzo :')

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:18

MarlindeRooz schreef:
Dat kan ook, heb me niet echt er in verdiept ofzo :')

Dat denk ik dan wel idd, het is nl totaal niet hetzelfde :P .

Fiffill en Nemurin, dank voor de uitleg. Allebei mijn ruinen zijn idd laat gecastreerd (+ 3jr) daar zal het dan misschien wel mee te maken hebben. Mijn ene ruin (nu 13) heeft het nooit gedaan tot 2 jaar geleden ;). Mijn andere ruin (7) heb ik pas een jaar maar die is ook lang hengst geweest.

Opisop-shop: Als je naar een stal gaat met gemengde kuddes wéét je dat het risico er in zit. Dan moet je naar een stal gaan waar ruinen en merries apart staan :o.

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:20

Ik ken trouwens een Fjordenruin die eerst dekhengst geweest is. Hij is volgens mij op zijn 4e ofzo gecastreerd, en nu is hij ongeveer 10, en hij probeert nog steeds iedere merrie het hof te maken. Andere ruinen mogen NIET in de buurt van ZIJN merries komen. :')

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:21

ooh ik vind mulan echt een knap paard :) mijn paardje staat alleen met merrie's in de wei dus ik zie het nooit gebeuren..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:22

Nemurin schreef:
Bij niet-gecastreerde dieren is de penis ook vaak gewoon smeriger hoor, door allerlei smegma en ander spul dat ruinen (en andere castraatjes) niet meer produceren omdat ze geen testosteronproductie meer hebben.

Zo worden honden wel eens om medische redenen gecastreerd: die krijgen dan ontstekingen bij de voorhuid die steeds terugkomen. Na castratie verminderen de problemen behoorlijk!

Naar mijn idee is het omgekeerde juist het geval (bij paarden dan), aangezien ruinen minder vaak uit schachten en meestal niet dekken waardoor de penis smeriger blijft.

Ezel hier was op jonge leeftijd gecastreerd (gewoon toen het kon) en die sprong altijd op zijn moeder (nu dwong die 'm ook wel bijna als ze hengstig was :+ )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:24

Hmmm dat zou ook nog kunnen. Het voorbeeld dat ik noemde was een hond. :') Hoewel honden natuurlijk ook eerst uit zouden moeten schachten maar dat doen ze echt pas tijdens de daad een keer.
Maar ik vind dat piemels van paarden over het algemeen best wel vies zijn... maar beide dingen kunnen wel bijdragen denk ik. OF het minder uitschachten, OF juist het meer uitschachten (meer rommel van buiten).

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:26

Als ze dekken wordt de penis een beetje eh, schoongemaakt :P er zijn ook hele topics op bokt over het schoonmaken bij ruinen, juist vanwege het feit dat ze die kans niet krijgen en het dus viezer blijft.
Honden likken 'm vaak schoon (althans de honden die ik ken :+ )

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:27

Ja... schoongemaakt... IN de merrie soms. :')

En ja, maar honden likken altijd hun kruis en hun kont. Ik denk dat als een paard dat wil doen hij wel heel lenig moet zijn! _O-

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 16:30

Ja, dat bedoel ik dus :')

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:27

Mensen, het is gewoon een topic met een knipoog. Mulan staat in een gemengde kudde en als de merries hengstig zijn en toegankelijk zijn dan vertoont hij hengstengedrag. Afgelopen zondag is zijn penis nog gewassen dus erg vies is hij niet *niet dat ik me hoef te verantwoorden*. De merrie geeft zelf aan wat ze wel en niet prettig vindt en hij krijgt geen kans als zij niet wil. Als het te heftig is of te vaak gebeurt, worden ze heus tijdelijk apart gezet :j

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:37

Jeetje, zou jij op de foto gezet willen worden terwijl je bezig bent? En dan ook nog alles op internet zetten! ;) :')

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 21:37

antje_vip schreef:
Jeetje, zou jij op de foto gezet willen worden terwijl je bezig bent? En dan ook nog alles op internet zetten! ;) :')

Ja inderdaad ! Ik ben gewoon een paparazzi 8-)

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 21:38

Nee TS je hoeft je niet te verantwoorden dus gewoon niet doen! :P

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:38

Wat ik alleen niet snap, hartstikke fijn dat jij het leuk vindt dat je paard dekt, maar wat vindt de eigenaar vd merrie er van?? Ik zou echt not amused zijn... Jouw ruin kan de merrie behoorlijk beschadigen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:43

Als merrieeigenaar zou ik er ook niet blij mee zijn. Afgezien van de beschadigingen kan hij de merrie ook besmetten. Als je ooit eens een veulen wilt fokken zit je met een vuile merrie...ga jij als ruineneigenaar de kosten dan betalen van het spoelen?

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:53

Hipar schreef:
Mensen, het is gewoon een topic met een knipoog. Mulan staat in een gemengde kudde en als de merries hengstig zijn en toegankelijk zijn dan vertoont hij hengstengedrag. Afgelopen zondag is zijn penis nog gewassen dus erg vies is hij niet *niet dat ik me hoef te verantwoorden*. De merrie geeft zelf aan wat ze wel en niet prettig vindt en hij krijgt geen kans als zij niet wil. Als het te heftig is of te vaak gebeurt, worden ze heus tijdelijk apart gezet :j

Denk dat de TS zich hier duidelijk genoeg maakt?
Luisteren is ook een vak apart :roll: Wat een gezeur..

Vind de foto's super mooi!! :j
Edit; O en wees maar zuinig op dat mooie dier van jou! Wat een leukie!

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 22:56

Ach, heb ik ook eens een topic met veel pagina's :')

Maar ik heb wel gevraagd om het nu te sluiten, want alles is gezegd, lijkt me zo......

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 22:59

Snap je het echt niet of wil je het niet snappen? Het maakt niet uit hoe "schoon" Mulan's
zaakje is, als hij meerdere merries dekt en "all the way" gaat, en er loopt een vieze merrie tussen, neemt hij dat wel mee naar de volgende en kan deze besmetten.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 20-06-12 23:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:01

Een ruin bij ons op stal deed het ook steeds bij een merrie als ik mijn pony (ruin) uit de kudde haalde. Onze merrie is er niks anders van geworden hoor, geen beschadiging te zien. Je houdt het toch niet tegen en bij ons is het vanzelf gestopt.

Marietje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:02

Cassidy schreef:
Snap je het echt niet of wil je het niet snappen? Het maakt niet uit hoe "schoon" Mulan's
zaakje is, als hij meerdere merries dekt en "all the way" gaat, en er loopt een vieze merrie tussen, neemt hij dat wel mee naar de volgende en kan deze besmetten.

Helaas kunnen paarden geen condoom om :o

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-12 23:03

Nou, ik begrijp het wel en ik kan me ook voorstellen wat er gezegd wordt. Ik begrijp alleen niet dat er kennelijk geen ruimte is voor een andere mening en dat er niet anders over gedacht mag worden. Als ik verschillende dierenartsen vraag of het kwaad kan of niet, krijg ik ook verschillende antwoorden. Ieder doet op zijn eigen manier wat hem/haar het beste lijkt op dat moment. Ik verwacht dan ook respect voor mijn mening! Ik ben me volledig bewust van alle risico's etc. De kudde is verder stabiel en er zijn niet/nauwelijks wisselingen. Het gaat al jaren zo en al jaren geen problemen.
Wat mij betreft is de kous af. Jij doet het zus en ik doe het zo.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:06

hahahahaha sommige reacties hier.. waarom laat je dat toe ?? eeeeehhhh misschien omdat niet alle ruinen ook de drang definitief kwijt raken en je zo een paard moeilijk er vanaf kan tillen ??

of nee wacht volgens bokt moet dat paard natuurlijk geisoleerd in een weide want strax bezeert ie zich zelf of een ander !!!

laat die beesten toch lekker :)

ts leuke plaatjes en fijn dat je paard zo lekker vrij is <3

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:08

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-12 23:10

Cassidy hou toch eens op met doordrammen volgens mij is het zo wel genoeg geweest......