Ik had wel van de beide vervoersmaatschappijen (Belgie en Canada) beiden vooraf een goede offerte gekregen die klopte.
Voor onze katten had ik ergens $5 per kat gelezen maar puntje bij paaltje bleek het nog een slordige $100 te zijn voor beide katten. Dat was geen invoer maar het waren meerdere rekeningen 'administratiekosten' oid. Maar ja, je katten staan daar dan in Vancouver en je wilt ze graag mee, dus hup trek je je portemonnee.
Vandaag had ik echt een goede dag met Kyra. Ik heb de afgelopen dagen weer het lange en korte teugelen opgepakt. Vandaag ging het werk aan de hand zo goed dat ik ook weer even een rondje linksom en rechtsom heb gereden. In stap. Dit was mijn eerste Canadese ritje op Kyra. En mijn 8ste keer ooit op haar rug. Wel heel bijzonder dus.
En het was HEERLIJK!!!
Ze deed het echt super goed: geen stap verkeerd en halthouden deed ze ook netjes, evenals naast het opstapblok parkeren en wachten tot ik erop zat. Mijn dag is helemaal goed!
Een stalgenootje was er. Zij ging nog even met haar ex-racepaard met barebackpad de bossen in. Hmmm ik had graag al mee gewild, maar zo ver zijn we nog niet. Hier kom je veel ex-racers tegen, ik denk dat het net zoiets is als wat de dravers in NL zijn, met dit verschil: de ex-race paarden zijn wel echt kapot. Tenminste de 2 die ik hier gezien heb. Ik zou er -zelfs voor de recreatie- geen aanschaffen.
Fotootje van vandaag, na het werk:

Niet helemaal scherp zie ik (telefoon)