7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 07:06

Invoerkosten voor Kyra weet ik ook zo niet. Ze stond op de lijst met eigendommen die we zouden invoeren. Toen we onze stempels haalden voor onze verblijfsvergunning moesten we een lijst maken van onze goederen. Daarover betalen we geen invoerkosten.
Ik had wel van de beide vervoersmaatschappijen (Belgie en Canada) beiden vooraf een goede offerte gekregen die klopte.

Voor onze katten had ik ergens $5 per kat gelezen maar puntje bij paaltje bleek het nog een slordige $100 te zijn voor beide katten. Dat was geen invoer maar het waren meerdere rekeningen 'administratiekosten' oid. Maar ja, je katten staan daar dan in Vancouver en je wilt ze graag mee, dus hup trek je je portemonnee.

Vandaag had ik echt een goede dag met Kyra. Ik heb de afgelopen dagen weer het lange en korte teugelen opgepakt. Vandaag ging het werk aan de hand zo goed dat ik ook weer even een rondje linksom en rechtsom heb gereden. In stap. Dit was mijn eerste Canadese ritje op Kyra. En mijn 8ste keer ooit op haar rug. Wel heel bijzonder dus.
En het was HEERLIJK!!!
Ze deed het echt super goed: geen stap verkeerd en halthouden deed ze ook netjes, evenals naast het opstapblok parkeren en wachten tot ik erop zat. Mijn dag is helemaal goed!

Een stalgenootje was er. Zij ging nog even met haar ex-racepaard met barebackpad de bossen in. Hmmm ik had graag al mee gewild, maar zo ver zijn we nog niet. Hier kom je veel ex-racers tegen, ik denk dat het net zoiets is als wat de dravers in NL zijn, met dit verschil: de ex-race paarden zijn wel echt kapot. Tenminste de 2 die ik hier gezien heb. Ik zou er -zelfs voor de recreatie- geen aanschaffen.

Fotootje van vandaag, na het werk: :D
Niet helemaal scherp zie ik (telefoon)

Afbeelding

Faline

Re: 7700 km en 42 dagen later zag ik mijn paard weer in Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 12:19

*jaloers*
Ik ben vorig jaar nog in Vancouver geweest, bij familie. Echt zo mooi daar! Ik zou willen dat ik de middelen en mogelijkheden had om mn boeltje te pakken en over te vliegen incl paarden... maar ja wie weet over een paar jaar ofzo. :D

Het is trouwens echt wel een hele reis voor zo'n paard :oo maar goed, als het goed is, is het maar voor 1 keer, toch? Wat zul jij straks een plezier hebben daar, rijden in zo'n prachtige omgeving! :j

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-12 14:00

Kan je niet te voet mee met haar? Of zij als handpaard ofzo? :D

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-12 20:03

@Faline: wij hebben er al jaren over gedaan de papieren in orde te krijgen om hier te mogen wonen. In tussen goed gespaard.

@GaelleS: Nu nog niet. Ik moet gewoon even geduld hebben en wat meer trainen. Ik moet ook eerst uitzoeken hoe het met verzekering is geregeld voor ik met haar op de openbare weg ga. Mensen slepen je hier gemakkelijk voor de rechter om van alles en nog wat. Je kunt merken dat je bij de VS grens zit. ;)Voor je bij het bos komt, moet je eerst een stuk over de weg en onder een viaduct. Ik weet niet hoe ze daarop zal reageren.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-12 22:52

Disndag heb ik nog een keer gereden. Uioteraard eerst weer wat grondwerk en dat ging weer heel goed en
dus ben ik nogmaals zonder zadel er op geklommen. O wat is dat heerlijk! Dan is het moeilijk terug te denken aan aan die zorgen die ik had om de reis en de quarantaine periode. En je weet dat het alles waard was. Hopelijk vindt Kyra dat ook...

Hehe het is hier nu ZOMER. Dus 25 graden en zonnig, dus puf-puf heet. Omdat ik nu overdag ben gegaan heb ik verder niet getraind. Voor de paarden is het namelijk siesta tijd. Wil je een vlot paard dan moet je op een ander tijdstip terugkomen. En even het getrainde laten bezinken is ook altijd erg goed voor Kyra.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 23:42

Zitten er ook zoveel insecten dan ? Of is het daar niet vochtig genoeg ? :p

A_nita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:07

Ik lees al een tijdje mee, erg leuk om hier te volgen hoe het gaat!
Complimenten hoor dat je je paard meegenomen hebt, ondanks alle toestanden rondom het transport.
Ook leuk om te volgen omdat mijn collega waar ik vaak contact mee heb, in hetzelfde gebied woont, denk ik dan zo ongeveer, BC is hartstikke groot natuurlijk :D
Veel succes en vooral blijven posten he!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 00:58

@GaelleS: nee, er zitten wel muskieten maar niet zo heel veel. Vreemd he? En steekvliegen/dazen/horzels zijn hier heel erg zeldzaam zei de stalhouder. Vorig jaar heeft ze 1x een daas gezien.

Weet je wat ook vreemd is? Hier in de buurt groeien helemaal GEEN brandnetels! Ze groeien wel elders in Canada maar niet in deze buurt.

@A_nite: waar woont je collega dan en wat voor werk doet ze? Mag ook per pb.

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 01:15

Brandnetels niet, maar Poison Yvi wel toch? Als ik het goed schrijf tenminste. En dat spul is ook geen gein hoor!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-12 05:59

Brandnetels doen geen kwaad en zijn zelfs gezond voor paarden (en mensen). Bevat veel ijzer en is bloedzuiverend.
Ik had nog nooit van poison ivy gehoord (heb even gewikipediaad) en ik zal er eens op letten.

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:46

Pietzak :O Nuja poison ivy is idd ook niet om mee te lachen, ziet er echt een doodnormaal plantje uit :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-12 09:16

Ik heb nog geen poison ivy gespot gelukkig.

Vandaag heb ik haar kunstjes weer eens geoefend: het flehmen ging het minst goed (dat kon ze het best) en het liggen ging helemaal erg goed. Dat deed ze twee keer. Ik ben erg trots!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 07:53

Kyra kan een heel bijzonder kunstje: knipogen.

Afbeelding

Ik kan merken dat ze zich nu echt op haar gemak begint te voelen. Ze krijgen niet meer gevoerd, maar Kyra komt wel aan. Ze gaat zich ook wat dominanter ten opzichte van Nicolina gedragen. Maar toen ze laatst overdag bij de rest van de groep stond werd ze door Jenka daarvoor gedisciplineerd. Die vond dat kennelijk niet oke.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 12:16

Wat een geweldige foto, echt een paard met humor.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 13:50

Wat een leuke foto! Nogsteeds een leuk paardje, maar goed dat je haar hebt meegenomen :j

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 15:37

HEhe, is dat haar flehmen of was het spontaan :P

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 19:07

@GaelleS: Ik zag het pas toen ik de foto op mijn computer zette
Nieuw kunstje. ;) ;)

@Crazycat: dank je. Gelukkig is ze verder heel gehoorzaam.

@Suikermeisje:Ik ben elke dag blij dat ik haar heb meegenomen. Pfff wat een stress heb ik zelf gehad met het voorbereiden van de reis en alles uitzoeken. Ik heb er echt diepe twijfels over gehad over wel/niet (aan)doen. Maar ben blij dat ik doorzette.

Ik ga elke dag naar Kyra en gisteren had ik een dagje vrij genomen in overleg met de stalhouder, zodat wij een dagje uit konden gaan. Ik dacht: fijn dan hoef ik niet aan het einde van een lange dag nog 30 km heen en weer. Maar ik miste haar wel.

We zijn trouwens naar Stanley Park geweest waar we een wilde bever en zijn burcht hebben gezien. Wasberen die de weg overstaken (op een zebra nog wel!). We hebben ook het Vancouver Aquarium bezocht. Daar hebben we natuurlijk veel dieren gezien. Het meeste indruk maakten de 3 Baloega's. Dat zijn witte walvissen/witte grote dolfijnen. Heel bijzonder. Foto's staan op mijn facebook. Geef maar een pbtje om FB vrienden te worden.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:20

Wat een zware maar gave reis heeft je paardje gemaakt zeg! Ze is er zeker op vooruit gegaan! :D Ik zit momenteel in USA, hier is het 12:20 :P Heerlijk dat tijdsverschil :') en het is rond de 40 graden :P

GaelleS

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 19:22

Mag je wel op commando zetten haha :p Zwoele blik voor de camera.

Wasberen op een zebra? Of een zebrapad? :')

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 23:35

LOL, zebrapad.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-12 23:40

haha :') zie het al voor me, een zebra met wasberen :+

snap heel goed dat je twijfels hebt gehad hoor! Maar ook dat je geen afscheid van haar hebt willen nemen. Ben eigenlijk wel benieuwd naar de foto's. Zal wel een erg mooie natuur zijn daar :j

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-12 07:11

lifaya schreef:
Wat een zware maar gave reis heeft je paardje gemaakt zeg! Ze is er zeker op vooruit gegaan! :D Ik zit momenteel in USA, hier is het 12:20 :P Heerlijk dat tijdsverschil :') en het is rond de 40 graden :P

Ik heb het opgezocht en Kansas is twee uur tijdverschil met Vancouver. In Kansas is het 2 uur later dan hier. (Mijn pc staat nog op NL tijd)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:11

Ze ziet er prachtig uit zoals ze aangekomen is. Nu nog volhouden }>

Veel plezier met je paardje <3

chipie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:25

geweldig, wat een avontuur!
Ik vind Kyra nu mooier dan voor haar reis, een beetje minder kon geen kwaad.

Geniet ervan!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-12 07:28

HippoLogic schreef:
lifaya schreef:

Ik heb het opgezocht en Kansas is twee uur tijdverschil met Vancouver. In Kansas is het 2 uur later dan hier. (Mijn pc staat nog op NL tijd)

Mijn laptop staat een uur te vroeg sinds een paar dagen :') dus raak de hele tijd de weg kwijt :') is nu half 1 in de nacht :))
wel grappig al dat tijdsverschil :P