Hippische week Zevenaar (29juli t/m 5 aug)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wanted2003

Re: Hippische week Zevenaar (29juli t/m 5 aug)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:14

De 2 uur zijn ruimschoots voorbij en ik ben er helemaal klaar mee. Wat onprofessioneel! Schandalig gewoon.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 21:19

Ik ben zojuist gebeld met info. En moet smiddags (gelukkig :)).

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-12 22:16

Mooi dat je uiteindelijk gebeld bent.

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:48

@somebody: het is zeker niet gek dat je het onfatsoenlijk vindt dat we zo laat van tevoren op de hoogte gebracht worden. Ik moet zondagmiddag ook jureren en vind deze manier van werken nergens opslaan. Normaliter krijg je minimaal een week van tevoren een brief of bevestigend email met daarin aanvang van ring en gegevens locatie + tijd v. melden. Daarbij verwacht ik echt niet een startlijst maar een bevestiging is toch minste wat men kan en moet doen. het lijkt me dat programma indeling toch voldoende op tijd bekend is, de invulling en dus de inhoud van de startlijst volgt dan later.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 22:54

Esssther schreef:
@somebody: het is zeker niet gek dat je het onfatsoenlijk vindt dat we zo laat van tevoren op de hoogte gebracht worden. Ik moet zondagmiddag ook jureren en vind deze manier van werken nergens opslaan. Normaliter krijg je minimaal een week van tevoren een brief of bevestigend email met daarin aanvang van ring en gegevens locatie + tijd v. melden. Daarbij verwacht ik echt niet een startlijst maar een bevestiging is toch minste wat men kan en moet doen. het lijkt me dat programma indeling toch voldoende op tijd bekend is, de invulling en dus de inhoud van de startlijst volgt dan later.

Inderdaad. Ik hoef echt niet precies te weten wie, wat en dergelijke. Maar een bevestiging (dat ik uberhaupt nog hoef te komen) een paar dagen / week vantevoren is toch wel vrij minimaal.

Inmiddels heeft de organisatie mij overigens gebeld(ik vermoed n.a.v. dit topic) en ik ben komende zondag van de partij. Ik weet inmiddels ook welke ring ik moet jureren en vanaf hoe laat!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 23:59

Jippie er is een startlijst! Beetje balen alleen dat ze nu mij precies tegelijk in het Z1 en L2 in de ring verwachten... dus gebeld en nu moet ik een mailtje sturen en gaan ze het hopelijk snel (voor zondag) veranderen! :)

Esssther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 07:57

@anoukvw: dat zijn dus inderdaad dingen die veel te laat nog gevonden worden...

Ik begreep ook niet waarom geen concept startlijst. Het geeft in ieder geval een indicatie en de beschrijvingen moeten maar ergens bijgepropt worden.

Ik begreep dat aan het begin van de week nog maar een minimaal aantal deelnemers zich had opgegeven. als we de sluitingsdatum niet blijven hanteren en altijd maar zeggen inschrijven is nog steeds mogelijk worden de ruiters steeds 'luie en afwachtender'... Want ooooh ik kan me toch nog inschrijven op laatste moment. Ik denk dat alle organisaties samen dit in de hand hebben gewerkt door de sluitingsdatum te omzeilen...

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 09:02

Anouk, dan komen we elkaar nog wel tegen in het Z1!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:24

Ashley5760 schreef:
Xxitsmexx: klopt maar het is (wat ik hoor) ook grotendeels aan de ruiters zelf te verwijten... ;)

Aan de late inschrijvers ja... Niet aan de ruiters die zich netjes op tijd inschrijven. Ruiter die zoooo laat inschrijven willen blijkbaar zelf niet vroeg van te voren op de hoogte zijn wat ze moeten doen en wanneer.
Overigens vind ik het echt schandalig dat de sluitingsdatum op 22 juli ligt en en 1,5 dag van te voren pas een lijst komt. Ik had me op de 24e (mi ruim van te voren) anders nog graag afgemeld voor dit cc. Mocht ik volgend jaar besluiten om weer hier heen te gaan, weet ik wel wat ik doe mbt tot inschrijven in ieder geval!
Late inschrijving heeft dan niks te maken met lui of lakse ruiter, maar ik kies liever eieren voor mijn geld...
Ik hoorde gister van mn stalgenootje dat dit niet het eerste jaar is dat dit zo gaat hier. Maar dit was wel erg extreem! Ze zei er wel bij dat het op het terrein wel goed geregeld was, dus daar vertrouwen we dan maar op. Sleuren we onszelf toch maar gewoon die kant op zondagmorgen. -O-

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:27

Ik heb na de sluiting van de inschrijving mezelf nog aangemeld. Dat doet niks af aan het feit dat er niet gereageerd is op mijn e-mails en mijn telefoontjes pas na 10x bellen werden opgenomen. Sterker nog, heb ze uiteindelijk niet eens zelf gesproken maar de eigenaar van het paard heeft me er nog bij weten te proppen.

Dat ligt mijn inziens niet aan de ruiters maar aan de organisatie die slecht te bereiken is.

Startlijsten waren erg laat ja, maar dat maakte me nu even niks uit aangezien ik ze uiteindelijk 2 dagen voor cc pas te pakken kreeg, dus had de lijst er eerder geweest had ik er toch niet op gestaan. :)

Op het terrein zelf liep de wedstrijd naar mijn mening erg prettig. Maar de slechte bereikbaarheid van de organisatie vind ik zeker een punt om aan te werken!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:33

Ik geef jou als late inschrijver ook niet de schuld hoor Chaos ;) Late inschrijving kan prima, maar de vereniging moet daar de normale inschrijvingen niet onder laten lijden. Dat doen ze nu dus wel.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 10:39

Oh zo, nee dat zou idd niet mogen.

Ik ga ook geen eisen stellen als ik me laat inschrijf. Anders wil ik nog wel eens een voorkeur voor tijd door geven maar als ik al later inschrijf heb ik het er maar mee te doen. :P

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-12 11:31

zelf vind ik dat we gewoon wel een sluitingsdatum moeten hanteren en rubrieken iets ruim inplannen dat er wel een inschrijving of wijziging van klasse kan plaats vinden.
Of gewoon na sluitingsdatum iets inschrijfgeld erbij op. dit zie je ook bij vele wedstrijden. Dan schrijven de meeste zich wel vroeg in.

Zelf vind ik de tijden ook veel te laat. een 3dgn van te voren mag het er wel opstaan. Of een week van te voren al een beetje een dag indeling dat je al ergens rekening mee kunt houden.

Op de wedstrijd gaat alles wel lekker.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 12:07

Nou mee eens Mendy. Het terrein is echt prima, maar dit vond ik erg onprofessioneel. Voornamelijk omdat er ook zo'n slechte bereikbaarheid was!

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-12 13:32

Mensen die op het laatste moment besluiten te starten moet je niet afstoten vind ik dan ook weer. Maar die kunnen bijv. helemaal aan het begin van de rubriek worden bijgeplaatst. Hoe meer starters hoe beter natuurlijk. Indien de rubrieken nog niet vol zijn.

En dat van de startlijsten snap ik ook niet zo goed. Als je een voorlopige startlijst elke dag bijhoud kan er nooit heel veel veranderen toch?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 13:05

Ik ben weer terug. Voordeel van zo vroeg starten is dat je nog een hele dag te gaan hebt... Ik heb twee rondjes BB gedaan. Ik was met losrijden al zenuwachtig en kon de vorige wedstrijd niet uit mn hoofd zetten. Toen ze ook nog eens twee keer weigerde op de "B-oxer", had ik al besloten om geen B te starten. BB ging ze wat hard, dus toen was mn keuze definitief. Nog een rondje BB voor een lekker gevoel!
Was erg blij met die keuze, want t tweede rondje was ze nog heter. Kreeg met afgroeten nog wel even een duimpje van de jury, die was dus tevreden... Niet onwijs lekker gereden, maar wel even goed voor ons zelfvertrouwen!

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:27

Bij mij ging het klote zo voor de Gelderse! Eerste proef afgegroet ivm ongehoorzaamheid. Tweede proef rondgekomen maar was ook niet goed. Op naar vrijdag :+

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 18:34

Dat is wel erg balen wanted

Loetie nogmaals bedankt voor het ruilen van startplek. Daardoor kon ik het vertrouwen herstellen en heeft zij ( niet ik, ik kan wel netter rijden) ook braaf haar rondje b gelopen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 18:57

Jammer bo. Hopelijk op gk beter

Ik had vanmorgen 1stop. En ik mocht nog finale rijden kreeg ik te horen toen ik in het juryhok zat om te schrijven. Snel pa gebelt en hij is met ol en alle spullen weer gekomen. Daar helaas 2 balkjes masr nog genoeg punten over. Dus de week fijn afgesloten

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:10

Oja, en eerlijk is eerlijk... Het terrein was prima en de organisatie op lokatie ook :+ Volgend jaar maar even kijken of ze het gedoe met de startlijsten wat beter onder de knie hebben ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 19:53

Terrein en organisatie daar waren inderdaad prima en het springen met al die ringen is wel echt heel leuk. Dus hopelijk inderdaad een oplossing voor de startlijsten, en dat lijkt me niet zo moeilijk want een dagindeling lijkt me dat ze wel hebben, en ik ben volgend jaar weer van de partij

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 20:24

Ik denk dat ze er volgend jaar geen last meer van hebben.
Dan moet je namelijk inschrijven via MijnKNHS, kun je zelf een startplek (die over is) 'kiezen' en deze wordt pas definitief als je betaald hebt. Als je wacht met betalen kan de plek vergeven worden. Wat dat betreft wel een slim systeem... Maar hoelang het gaat duren voordat ze dat draaiende hebben... ;) (Bij knhs dan).

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:28

Wij zijn ook zojuist teruggekomen van deze wedstrijd.
Ik vond de organisatie juist slecht eigenlijk, vond ze erg onvriendelijk. De bodem vond ik ook niet echt goed, erg hard.
De drie ringen is misschien wel leuk voor kijkers en degene die een paard rijden, maar als je L, M, Z en 1.40 moet rijden is het niet echt praktisch. Gelukkig wel winnend afgesloten...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-12 21:30

bodem viel reuze mee hoor.
en tja als je in zoveel klasses start kunnen ze als organisatie geen rekening mee houden.

Veraaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 21:35

Dat is onzin. Wij starten wekelijks deze klasses. Zijn heel veel ruiters die dat doen, misschien zelfs meer dan amateurs(bij ons in de regio dan)
Door dat het op aanmelden was, liep er veel door elkaar en je kon de tijden niet inschatten. Er hebben per ring eigenlijk weinig ruiters gereden, en toch duurde de ringen erg lang..
(bijv ring B, 90 in de L, 15 in de ZZ en 15 in het 140 ongeveer = maar 120 starts dat hoeft echt niet tot 18.00 te duren)
Het is voor de organisatie inderdaad erg moeilijk een startlijst te maken voor ruiters die in 2 of 3 ringen tegelijk moeten rijden, maar dat is de keuze die je maakt als je drie ringen wilt hebben.