Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sanne9489

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:48

dressagelady schreef:
Lottie84 schreef:
Meisje zal toch zeker geen 43 wegen met een lengte van 1.65?
Dan heeft ze volgens mij extreem ondergewicht als je haar BMI berekend?

Mijn eerste gedachte := ik denk dat die 4 een 5 moest zijn, als ze 43kg zou wegen zou ze echt veel dunner zijn.
Vind de foto met het kleinere meisje er ook beter uitzien.

Nou dit ook wel een beetje overdreven hoor! De BMI is een richtlijn, het is voor iedereen anders.

Ik ben zelf ook 1.64 en weeg maar net 50kg en ik zie er niet uit alsof ik ondergewicht heb. Als ik 54 weeg (heb ik op de BMI nog steeds ondergewicht) ben ik toch wel een beetje dikkig.

Ontopic: Wel een heerlijk dier om naar te kijken zeg! Het is echt een plaatje. <3
Snap dat je het zekere voor het onzekere wilt nemen maar dit is toch een beetje té. Ze is echt te lang en rijd hem ook niet goed in want ze belemmerd duidelijk zijn evenwicht.

Kan niet wachten op een topic met foto's voor de kar!

Lottie84

Re: Prachtige 3-jarige palomino onder het zadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:53

Dus 165 (cm groter dan jij) en 43 kilo (7kg minder!) lijkt me vrij stug.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:53

Blijf het een schatje vinden!
Laatst bijgewerkt door eva0106 op 19-05-12 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 18:55

Jij bent ook 6 cm kleiner en toch nog 4 kilo zwaarder.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:00

Dit is niet het juiste topic om je zorgen te maken over je eigen gewicht. Wat maakt het uit wat ze weegt, iedereen ziet wel dat er geen spek aan zit.

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:00

lache diertje!! ik vind m erg stoer!
en de combi, nouja, better safe then sorry!
Tis niet voor altijd.
ze doet t netjes, vind het er prima uitzien, ook t bitje, verstandige keus.. ach
eigenlijk allemaal gewoon verstandig :D gedram over net die paar kilo.. sorry maar tis een pony, geen hond.
Voor een paar minuten in de week is t allemaal prima, duidelijk te zien dat t meisje niet zwaar is lijkt me, discussies over BMI lijken me niet direct in dit topic.

ik vind m leuk!

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:03

Ik vind het een beetje sneu (zo'n grote ruiter op zo'n klein jong paardje), maar ik vind het wel een prachtig beestje ! <3

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:07

Mijn dochter van 8 isspontaan verliefd op je pony :D

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:07

Pentax schreef:
Dit is niet het juiste topic om je zorgen te maken over je eigen gewicht. Wat maakt het uit wat ze weegt, iedereen ziet wel dat er geen spek aan zit.

Wat het uit maakt? Ze zit al met een flinke lengte op een klein groen diertje, ze ziet er gezond uit maar de combinatie van lengte en gewicht die hier genoemd word kunnen niet kloppen. Als TS dan deze meid verkiest boven een passender ruitertje omdat die iets zwaarder is dan vraag ik me af of er daadwerkelijk zoveel verschil in het gewicht zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:11

Britt_Mara schreef:
Super gaaf beestje zeg! je zou niet zeggen dat er haflinger in zit :) apart ding!

Ik snap dat je er een groter meisje op zet, je kunt zo'n klein jong meisje toch geen pony in laten rijden of zie ik dat nu fout :')
en over dat met 3 jaar inrijden, dat kan best wel hoor. je hebt zat renpaarden die met hun 2 al worden ingereden

Ja en die zijn met 5/6 rijp voor de slacht...

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:14

Tja... Ik kan er inderdaad veel van gaan zeggen, maar het is een mooie pony en loopt ook erg leuk. Beter safe than sorry inderdaad, je wilt ook niet dat een klein meisje op straat gesmakt wordt. Erg moeilijk allemaal, maar denk dat je zelf wel in de gaten hebt of je pony er moeite mee heeft, daar ga ik dus geen commentaar op geven. Heerlijk, prachtig dier!!

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:14

[***] schreef:
Britt_Mara schreef:
Super gaaf beestje zeg! je zou niet zeggen dat er haflinger in zit :) apart ding!

Ik snap dat je er een groter meisje op zet, je kunt zo'n klein jong meisje toch geen pony in laten rijden of zie ik dat nu fout :')
en over dat met 3 jaar inrijden, dat kan best wel hoor. je hebt zat renpaarden die met hun 2 al worden ingereden

onzin verdiep je eerst in die takt van de sport voordat je iets gaat roepen

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:15

nou mijn schoonmoeder die mooi slank is weegt met haar 1.80 ook maar 55 kilo hoor, dus ik zie niet in waarom het gewicht van dit meisje niet zou kunnen kloppen? Bovendien, als ze zegt dat het zo is, wie zijn wij dan om daaraan te twijfelen?

Zadel ligt niet lekker op de foto's en van "liever iets meer ervaring maar wel te lang" vind ik hier geen sprake; waar zit m de ervaring in?
Ik zou de pony mooi weer wegzetten en na de zomer weer oppakken, maar naar wat ik begrijp gaat dat m niet worden omdat je hem voor de verkoop (dus winst) hebt, jammer.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:16

Desnoods laten staan tot je wel een geschikte ruiter hebt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:30

StalNollie schreef:
[***] schreef:

onzin verdiep je eerst in die takt van de sport voordat je iets gaat roepen

Ik begrijp dat jij kenner bent in deze tak (dat schrijf je nl zo) van sport. Misschien wil je zo vriendelijk zijn om mij (onwetende) uit te leggen waarom het goed is om paarden met 2 jaar in te rijden? Ben het overigens met je eens dat mijn uitspraak over de slachtrijpe leeftijd van deze paarden een beetje gechargeerd is. Mijn excuus als ik hierdoor mensen heb beledigd.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:33

Zo'n jonge pony, en dan zo'n groot iemand erop..
Zou mijn keuze niet zijn!

Wel echt een prachtige pony!

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:39

Mooi beestje zeg! Vind je zadel echt veel te lang plus te te grote eruiter dus slechte drukverdeling. Ruiter zit vaak scheef trouwens

suzanne461

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:45

Ik vind het gewoon een leuk beest.

eva0106

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:49

Echt super dat paardje, ruiter kijkt ook de hele tijd naar beneden in plaats van naar voren ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 19:51

[***] schreef:

onzin verdiep je eerst in die takt van de sport voordat je iets gaat roepen[/quote]

Ik begrijp dat jij kenner bent in deze tak (dat schrijf je nl zo) van sport. Misschien wil je zo vriendelijk zijn om mij (onwetende) uit te leggen waarom het goed is om paarden met 2 jaar in te rijden? Ben het overigens met je eens dat mijn uitspraak over de slachtrijpe leeftijd van deze paarden een beetje gechargeerd is. Mijn excuus als ik hierdoor mensen heb beledigd.[/quote]

jammergenoeg heeft [***]@ gelijk.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 20:13

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 22:54

Leuk beestje...maareh kruising haflinger en welsh...heb je daar bewijs van?
Volgens mij gewoon welsh al dan niet raszuiver....

veel plezier met je poown

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-12 23:26

Nebraska schreef:
Leuk beestje...maareh kruising haflinger en welsh...heb je daar bewijs van?
Volgens mij gewoon welsh al dan niet raszuiver....

veel plezier met je poown

Heb je het topic wel gelezen? op deze vraag heeft TS al een keer antwoord gegeven.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 08:27

Happinez schreef:
aerdenhout1 schreef:
Heb je een te grote ruiter die het dier ook echt kan rijden.... dus nagevelijk, over de rug, enz... is het al een ander verhaal natuurlijk!
Hier zie ik een amazone die niet weet wat ze aan het doen is, en mede daardoor de pony verschrikkelijk in de weg zit omdat ze veel te groot is!

aerdenhout1, ik weer niet waar jij bent gebleven maar een pony moet eerst zijn balans goed vinden voordat het kan ga nageven en over de rug lopen.
Daarnaast begint het beleren altijd met zadelmak maken en vervolgens stapsgewijs beleren en doorrijden.
Pony is blijkbaar nog op het niveau dat er enkel vooruit gereden moet worden, het kilometers maken.

Ruiter zou idd pony wat in de weg kunnen zitten, ben ik met de rest eens.
Maar snap ook dat je op zo'n pony geen klein, jong ruitertje kan zetten.
Helaas verval je al snel in een grotere ruiter omdat dat minder risico's geeft op ongelukken.

Inderdaad, natuurlijk eerst balans en dan nagevelijk en over de rug, maar met een onstabiele ruiter gaat juist dat een probleem worden! Kijk eens hoe scheef de amazone zit b.v......
Ik begrijp ook wel de keus van TS, maar er zijn echt ruitertjes te vinden die niet zo lang zijn, en dan bestaat er ook nog zoiets als een longe.
Laten we hopen dat de pony heel braaf is en snel een wat kleiner maar misschien onhandiger ruitertje op zijn rug kan hebben.
IK blijf het een prachtig diertje vinden en het zou toch eeuwig zonde zijn als het mis zou gaan.

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-12 11:03

Prachtige pony heb je!

Ik heb het ook zo gedaan bij het zadelmak maken/inrijden van mijn Welsh A merrie destijds.
Ruiter was ook veel te groot, de foto's op bokt gezet en niks geen commentaar dat zij erop zat.
Vreemd dat jij dat nu wel krijgt...
Het is en blijft lastig om voor die kleintjes iemand te vinden die niet te groot is en wel voldoende kan. Ik weet er alles van.
Vind dat je het prima aanpakt, zo te zien weet je goed wat je doet! Geniet van je mooie pony!