De arts was er vrij zeker van dat het een blindedarminfarct was. 100% zekerheid kunnen ze echter alleen krijgen als ze hem zouden open maken, maar als hij zo weer beter wordt, gaan ze dat natuurlijk niet doen. Het moet bij hem dan een bloedprop geweest zijn die de bloedtoevoer naar de blindedarm heeft afgesloten. Dit zie je soms ook wel eens als een paard een wormbesmetting heeft, dan blokkeren de wormen de bloedtoevoer, maar dat was bij Champie niet zo, dus dan zou het een bloedprop geweest moeten zijn. Vanochtend ook weer positief bericht gehad dat de stijgende lijn mooi doorzet qua gezondheid. Hij is nog wel aan de medicatie.
Mijn vader rijdt er vandaag nog even langs en morgen kijk ik zelf weer even.
goed zeg! Hier bijna een appaloosa veulen gecreeerd in debje, stoute jaarling alle dragen stuk gemaakt, gelukkig voor me neus en heb hem maar een drachtige merrie gegeven, is die rustig van geworden.
Zaterdagochtend zoals het nu staat, mag hij weer naar huis! Maar ergens ook wel een 'eng' idee... hij is wel weer helemaal opgeknapt en ze zullen hem niet naar huis sturen als ze het niet vertrouwen, maar toch speelt het in je achterhoofd dat het zo weer mis zou kunnen gaan. Dus ben erg blij natuurlijk dat hij weer thuis komt, maar het gevoel is een beetje dubbel. Gelukkig zijn we veel op stal ivm de drachtige dames die op knappen staan, dus hij wordt goed in de gaten gehouden.
Heerlijk dat hij zaterdag naar huis toe mag! Ik kan me de onzekerheid wel voorstellen, zoiets als dit hoop je maar een keer mee te maken. Maar inderdaad, de dierenartsen laten hem niet naar huis gaan als ze er geen vertrouwen in hebben Je vertelde ook dat hij zich alweer echt als een hengst gedraagt, dus dat is in ieder geval goed toch?
Moet je straks thuis nog doorgaan met de medicatie?