Mavelle schreef:Typisch bokt houdt ook wel van natural horsemanship en vrijheidsdressuur hoor, alleen niet in het verkeer.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
MaritAriel schreef:Juut schreef:
Nu moet je geen onzin gaan verkondigen; het maakt dus wél wat uit of je met neckrope of hoofdstel rijd! Er is een reden waarom ik dit grapje alleen in een bak durf uit te voeren
Je zecht het fout. Het maakt voor jou uit of je met neckrope of hoofstel rijdt. Leuk dat je dit als grapje ziet
Leerzaam, maar rijden met bit is net zo goed leerzaam.IndianLady schreef:Mavelle schreef:Typisch bokt houdt ook wel van natural horsemanship en vrijheidsdressuur hoor, alleen niet in het verkeer.
) maar hoe moeilijk is het nou om gewoon eens een keer je mónd te houden als je alleen maar negatieve dingen kan roepen. Dit is namelijk ook geen 'opbouwende kritiek' of 'goedbedoeld advies' want zeg nou zelf; Jullie weten dondersgoed dat TS door jullie reacties niet opeens de neckrope afzweert en er een bit in hangt. Mavelle schreef:Tja, met 100.000 mensen op een forum heb je nou eenmaal verschillende meningen. Die worden hier netjes en onderbouwd geuit. Ik heb overigens niet de illusie dat TS er iets mee gaat doen, maar gaat het fout, dan kan ze in ieder geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd is!
BaileyMix schreef:Mavelle schreef:Tja, met 100.000 mensen op een forum heb je nou eenmaal verschillende meningen. Die worden hier netjes en onderbouwd geuit. Ik heb overigens niet de illusie dat TS er iets mee gaat doen, maar gaat het fout, dan kan ze in ieder geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd is!
Natuurlijk, een onderbouwde mening is fijn. Lees: EEN onderbouwde mening is fijn. 5834975436 keer dezelfde 'waarschuwing' heeft geen nut. Als je ziet dat er al 5 Bokkers hun ongezouten mening hebben gegeven over het rijden met neckrope, want is dan het nut van een 6e negatieve reactie?
Sowieso, als het fout gaat is dat toch eigen risico en dan zal ze achteraf écht niet zeggen "Was ik nu maar gewaarschuwd..." Als je zo gaat rijden dan kén je de risico's en ben je kennelijk bereid die te nemen.
Mavelle schreef:5834975436 keer "Oh, wat gaaf!" heeft toch ook geen nut?
Mavelle schreef:Tja, met 100.000 mensen op een forum heb je nou eenmaal verschillende meningen. Die worden hier netjes en onderbouwd geuit. Ik heb overigens niet de illusie dat TS er iets mee gaat doen, maar gaat het fout, dan kan ze in ieder geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd is!
HannahFrouk schreef:Leuk om te zien!
Ik vind eigenlijk dat mensen altijd zó overdrijven in sommige dingen (die ze zelf waarschijnlijk nooit uitgeprobeerd hebben). Mensen denken altijd gelijk dat als je je hoofdstel eraf haalt, dat je dan niets meer te vertellen hebt in een moment van schrik, maar dat is helemaal niet zo (tenminste, niet als je dat goed oefent en traint met je paard), het hangt er maar net van af hoe je traint. Ook zonder hoofdstel heb je controle, maar het zit dan in andere dingen (de druk van je kuit, de druk van het touwtje om je nek etc), je traint op steeds kleinere dingen en uiteindelijk kun je ook met heel kleine aanwijzingen veel invloed uitoefenen zonder dat je de druk van een teugel nodig hebt. Dus als je paard naar die (andere) aanwijzingen goed luistert, vind ik het niet gevaarlijk.
Je moet wel goed blijven aanvoelen wat met jouw paard wel en niet kan, maar als ik dit filmpje zo zie, dan vind ik dat alleen maar leuk hoor. Je paard luistert hartstikke goed, het is een rustige weg, geen andere mensen in de buurt, ik vind het best kunnen.
Ik zag de titel van dit topic en ik dacht.. Als ik dit open staan er sowieso 5 pagina's volgeschreven van bokkers die er tegen zijn! En dan nog zonder cap..
xTammyy schreef:Mavelle schreef:Tja, met 100.000 mensen op een forum heb je nou eenmaal verschillende meningen. Die worden hier netjes en onderbouwd geuit. Ik heb overigens niet de illusie dat TS er iets mee gaat doen, maar gaat het fout, dan kan ze in ieder geval niet zeggen dat ze niet gewaarschuwd is!
Niet banketstaaf bedoelt, maar dit komt echt over alsof ik een onverantwoord persoon ben die echt alleen maar langs de weg crosst en me niks van anderen aan trek?
!
Citaat:En aangezien je gewaarschuwd bent, kun je tegen de rechter (waar je natuurlijk nooit voor komt, want jou paard doet dat niet) ook niet meer zeggen ik heb het niet geweten, ik heb er niet over nagedacht, ik ben een onnozel meisje. Nee want het is hier gezongen en gefloten. En de rechter zal dan zeggen:"Jongedame, U wist het en u hebt bewust het risico toch genomen. U bent schuldig en daarvoor 100% aansprakelijk."
hestejente schreef:HannahFrouk schreef:Leuk om te zien!
Ik vind eigenlijk dat mensen altijd zó overdrijven in sommige dingen (die ze zelf waarschijnlijk nooit uitgeprobeerd hebben). Mensen denken altijd gelijk dat als je je hoofdstel eraf haalt, dat je dan niets meer te vertellen hebt in een moment van schrik, maar dat is helemaal niet zo (tenminste, niet als je dat goed oefent en traint met je paard), het hangt er maar net van af hoe je traint. Ook zonder hoofdstel heb je controle, maar het zit dan in andere dingen (de druk van je kuit, de druk van het touwtje om je nek etc), je traint op steeds kleinere dingen en uiteindelijk kun je ook met heel kleine aanwijzingen veel invloed uitoefenen zonder dat je de druk van een teugel nodig hebt. Dus als je paard naar die (andere) aanwijzingen goed luistert, vind ik het niet gevaarlijk.
Je moet wel goed blijven aanvoelen wat met jouw paard wel en niet kan, maar als ik dit filmpje zo zie, dan vind ik dat alleen maar leuk hoor. Je paard luistert hartstikke goed, het is een rustige weg, geen andere mensen in de buurt, ik vind het best kunnen.
Controle? Paard luistert hartstikke goed? Lamenielache. Aan het begin van het filmpje zien we de ruiter het paard omtrekken aan de teugel. Zodra het hoofdstel af gaat wil het paard gaan grazen. Dat noem ik niet goed luisteren.
Verder lijkt me dat als je zonder hoofdstel wil rijden dat je dan heel stil moet zitten om de juiste hulpen te kunnen geven met je zit. Dat zie ik ts niet doen, haar zit ziet er niet onafhankelijk uit.
Bovendien rijdt ze op de openbare weg. Dat het paard nog nooit zomaar aan de kletter is gegaan betekent niet dat dat niet ooit zal gebeuren. Stel je paard schrikt, in de beweging pleurt TS eraf. En dan? Voor medeweggebruikers die het paard willen opvangen is het toch wel handig als ze dan iets van houvast hebben. Een leek zie ik niet zomaar een paard meenemen aan een neckrope, als er teugels aan hangen vinden ze het vaak al ingewikkeld zat
) xTammyy schreef:Naar mijn mening is dit gewoon een eindeloze discussie. Ik heb dit inderdaad hier neer gezet omdat ik trots ben dat ik bijna niks nodig heb om mijn paard naar mij te laten luisteren. Dat mensen dan meteen naar de kleinste dingen gaan zoeken om mij op mn fouten te gaan wijzen zegt meer over hen dan over mij.
Ik ga dit zeker niet elke dag doen of als ik alleen ben en doe dit alleen op stukken waarbij ik voel dat t kan. En wie kan dat nou beter aanvoelen dan degene die al jaren op t paard rijdt?
En hoezo dit kun je beter niet op bokt zetten? Ik ben niet bang voor jullie reacties want dit was inderdaad te voorspellen. Maar zodra je weg gaat lopen voor andermans mening en je je overal voor moet aanpassen, dan blijft er weinig over wat je nog kunt doen denk ik zomaar.
hestejente schreef:HannahFrouk schreef:Leuk om te zien!
Controle? Paard luistert hartstikke goed? Lamenielache. Aan het begin van het filmpje zien we de ruiter het paard omtrekken aan de teugel. Zodra het hoofdstel af gaat wil het paard gaan grazen. Dat noem ik niet goed luisteren.
Verder lijkt me dat als je zonder hoofdstel wil rijden dat je dan heel stil moet zitten om de juiste hulpen te kunnen geven met je zit. Dat zie ik ts niet doen, haar zit ziet er niet onafhankelijk uit.
Bovendien rijdt ze op de openbare weg. Dat het paard nog nooit zomaar aan de kletter is gegaan betekent niet dat dat niet ooit zal gebeuren. Stel je paard schrikt, in de beweging pleurt TS eraf. En dan? Voor medeweggebruikers die het paard willen opvangen is het toch wel handig als ze dan iets van houvast hebben. Een leek zie ik niet zomaar een paard meenemen aan een neckrope, als er teugels aan hangen vinden ze het vaak al ingewikkeld zat
! Ik denk dat ts zelf wel aanvoeld wanneer het kan en niet kan, zij kent het paard goed en wij niet dus kunnen we daar in principe ook niet echt over oordelen.