Pensioen of Slacht: nieuwe thuis gevonden voor Boyo

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:55

Oke goed, ga ik ff een boterhammetje eten en al direct 2 pagina's erbij gediscuteerd.

Geld... speelt niet direct een rol aangezien ik al veel aan hem heb uitgegeven.
DA heeft hem al vaak genoeg gezien evenals tanden etc gecontroleerd, maar geen onderzoek gedaan dat kan wijzen op tumor etc.

Hij krijgt van eten gewoon korrel, mengeling, maar heb er ook al over nagedacht om pavo nerv control erbij te voeren.

Heb al een topic aangemaakt om meer info over hem te zoeken.
papieren heeft hij niet.

Bij stal doorstap toonde hij hetzelfde gedrag.

De aangegeven foto met rijden... hij LIJKT rustig, maar heel zijn lichaam voelt onder het zadel erg gespannen aan.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:55

Fred_Kroket, er zijn meer wegen die naar Rome leiden. M.a.w. een scan is niet de enige optie!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:56

Ts waar woon je?

Bumblehorse

Re: pensioen of slacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:58

Ik woon in Turnhout (BE)

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:58

grappig he hoe iedereen er anders over denkt, maar waar de meesten het toch wel mee eens zijn ( geloof ik) is dat je in ieder geval het aanbod kan accepteren van horzetopshop en kijken of het beter word, wordt het niet beter kan je altijd nog een beslissing nemen.

Nogmaals : Het is jouw keus en jouw paard, maar ik vind dat je erg egoistisch bent om hem zomaar weg te brengen naar de slacht, zonder iets te proberen !!!!!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 12:59

Okee je hebt Pb is helaas beetje ver voor mij.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 12:59

paard staat in de winter overdag buiten, snachts binnen.
Als het niet regent 24/24 buiten en bij regen ook snachts binnen.
hebben altijd hooi ter beschikking

Furbie11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:00

Ik ben het met het merendeel hier eens om het paard eerst na te laten kijken voordat je het na de slacht doet.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:06

Goed, ik kan hem laten nakijken.
maar ik vind niet dat egoïstisch ben. Jullie zeggen dat ik niets heb ondernomen :?
Ik heb naar mijn mening wel NH speciaal voor hem gaan volgen omdat ik vind dat een paard dat verdiend.
Heb hieraan al honderden euro's gespendeerd en dat ging/gaat beter maar hij blijft gespannen.
Hij is helemaal NIET stout. Hij wil echt zijn best doen, maar hij is gewoon nooit op zijn gemak.
Zoals ik al zei ook niet in de kudde.

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:06

Ts: waarom ga je niet op het aanbod dat je paard bij een bokker terechtkan?? :)

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:07

Bumblehorse, mag hij niet bij jou in pensioen? Of vind je rijden belangrijk?
Ik heb er toen een ander paard bij gekocht, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen haalbaar.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:09

Maar ik snap niet dat je met NH gaat beginnen omdat je een lastig paard hebt, maar niet even langs de DA gaat om uit te vinden of er een medische oorzaak is voor zijn lastigheid :\

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:10

Als ik een weide had, mocht hij gerust blijven, maar hij staat nu op een manege en dat geld per maand, zou ik dan liever spenderen aan een paard waarmee ik 'normaal' kan werken.
Ik vind rijden niet belangrijk (zeker nu niet want ik loop nog tot juli met krukken)
en ik heb nog een paardje (ze staan samen op het fototje)

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:11

Abiola schreef:
Maar ik snap niet dat je met NH gaat beginnen omdat je een lastig paard hebt, maar niet even langs de DA gaat om uit te vinden of er een medische oorzaak is voor zijn lastigheid :\

Omdat er niet altijd onmiddelijk een medische oorzaak is.
Wou eerst zien of het zo op te lossen waS.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:11

Dus als ik het goed begrijp is hij alleen gespannen met rijden en vlucht hij soms om niks weg in de wei?

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:13

in de wei vlucht hij voor de andere paarden en als ik hem wil gaan halen. Anders staat hij rustig te grazen.
met rijden en grondwerk is hij gespannen. Vooral als er vreemde mensen zijn, dan wil hij er niet in de buurt bij komen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:13

Bumblehorse schreef:
Abiola schreef:

Omdat er niet altijd onmiddelijk een medische oorzaak is.
Wou eerst zien of het zo op te lossen waS.

Maar je wilt hem wel afmaken zonder gedegen medisch onderzoek? Als er iets vreemds aan de hand is met een paard, ga je naar een DA. Als het gedrag niet veroorzaakt wordt door iets medisch, kun je andere wegen bewandelen.

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:16

Citaat:
Maar je wilt hem wel afmaken zonder gedegen medisch onderzoek? Als er iets vreemds aan de hand is met een paard, ga je naar een DA. Als het gedrag niet veroorzaakt wordt door iets medisch, kun je andere wegen bewandelen.

Dan zag ik het andersom blijkbaar.
Trouwens waarom denk je dat ik dit op bokt zet?
Ik vraag raad en ik krijg dat.

blazelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:16

Bumblehorse schreef:
in de wei vlucht hij voor de andere paarden en als ik hem wil gaan halen. Anders staat hij rustig te grazen.
met rijden en grondwerk is hij gespannen. Vooral als er vreemde mensen zijn, dan wil hij er niet in de buurt bij komen.

mij lijkt het gewoon dat het paard niet sociaal genoeg is opgevoed en waarschijnlijk veel verschillende eigenaren gehad heeft en daar misschien wel slechte ervaringen heeft opgedaan.

hoelang heb jij hem nu al? (sorry als ik eroverheen heb gelezen)

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:16

Bumblehorse schreef:
Goed, ik kan hem laten nakijken.
maar ik vind niet dat egoïstisch ben. Jullie zeggen dat ik niets heb ondernomen :?
Ik heb naar mijn mening wel NH speciaal voor hem gaan volgen omdat ik vind dat een paard dat verdiend.
Heb hieraan al honderden euro's gespendeerd en dat ging/gaat beter maar hij blijft gespannen.
Hij is helemaal NIET stout. Hij wil echt zijn best doen, maar hij is gewoon nooit op zijn gemak.
Zoals ik al zei ook niet in de kudde.

NH is wat anders dan hem na te laten kijken door een deskundig iemand.
Je vond zelf dat hij dat verdiende zeg je, verdiend ie het dan niet om naar iemand te gaan die er misschien wel een oplossing voor heeft/weet ???

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-12 13:17

ik heb hem nu een jaar.

zoals ik al zei, ik vroeg raad, ik kreeg er en nu kan ik daar wat anders mee gaan doen dan mijn 2 opties...

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:18

Ook ik reageer nooir op dit soort topics en dacht na je eerste post ook dat je een wijze keuze maakte. Hoe meer ik lees hoe meer ik daar aan twijfel!
Breng dit dier in vredesnaam eerst naar een ECHTE deskundige/ dierenarts. Mijn handen jeuken gewoon omdat het dier toch wel aardig dichtbij staat.
Mijn eerste 2 punten zouden zijn: DA er naar laten kijken en Annemarie vd Toorn (of andere) er eens mee bezoeken. Zien zij er geen hijl in zou ik zo'n dier met een gersut hart naar de slager durven brengen. Anders zou er geen haar op mijn hoofd zijn die daar aan denkt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:19

TS: als jij er zeker van bent dat je hem nooit meer wilt laten berijden doe dan jezelf en het paard een plezier en laat hem inslapen / slachten.
Hem aan een ander geven geeft je nl nooit de garantie dat er niet tóch iemand hem wel even uit gaat proberen.
Wanneer je er zeker van bent dat hij niet in orde is neem dan gewoon afscheid.
Ik begrijp best dat je hem er niet "bij" kunt houden, of dat nu financieel geen optie is of een andere reden heeft dat gaat niemand verder wat aan.

En vergeet niet..de beste stuurlui staan aan wal.... of zitten soms op bokt.... niet knullig bedoeld) eniedereen weet het óf altijd beter óf je wordt veroordeeld.... volg je hart gewoon !!!

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:20

ik vind het wel knap van je dat je hier raad vraagt en ik krijg het idee dat je er ook wat mee gaat doen, ik hoop dat je de juiste keus maakt en dat hij nog wat jaartjes van zijn leven mag genieten, of bij jou of bij een ander.

S_zanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 13:21

Ik vind wel dat jullie TS erg aanvallen!
Denk dat ze het hier al moeilijk genoeg mee heeft!

Ts, het is aan jou of jij je paard wil laten onderzoeken door een DA. Het is een hele klap geld.
Als jij het gevoel hebt dat het toch niet goed komt met het paard (om wat voor reden dan ook) zou IK het er ook niet voor over hebben. (krijgt heel bokt over zich heen)

Kijk nog een naar het aanbod wat je hebt gekregen. Misschien is dat een oplossing?
Mocht het daar ook niet lukken, dan kun je hem als nog laten slachten/inslapen.

En idd, de beste stuurlui staan aan de BOKT-wal...