polleman schreef:en als je met water en appelmoes mengt en dan de antibiotica er door heen en in een spuit en er in spuiten??
Lief bedacht, maar een spuit in pistache's mond is geen top idee.
Eigenlijk helemaal geen idee..
Linda2B schreef:Ik heb het bij mijn eigen paard gedaan in een injectiespuit, maar om wat makkelijker te kunnen spuiten, mengde ik de poeder met roosvicee en een heel klein beetje lauw water.
Al weet ik dat een injectiespuit bij Pistache ook niet te doen is, een wormenspuit is al een groot drama, gaven wij altijd al door de slobber (dat at ze dan wel op overigens......) Moeilijk beest!
Nee wormenkuren doen wij ook altijd gewoon in de voerbak, net als vitaminespuiten. Gek genoeg vind ze het helemaal niet vies, het is helemaal geen zeur.. Maar je hoeft maar te wijzen met de spuit naar haar mond en je hebt het al helemaal gedaan...
Maar de Antibiotica vind ze schijnbaar niet lekker. (Ruikt naar die mentossnoepjes met drop er in)
En eet ze dus ook echt niet. Ik heb zelfs geprobeerd het een nacht te late staan in de slobber en de volgende dag een kopje kokend water aan toevoegen, goed mengen, beetje lucerne.. Maar ze is echt niet gek.