Grootste faaal moment ooit! :') @bokkende yellow

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ShauniBef

Re: Grootste faaal moment ooit! :') @bokkende yellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:11

HAHAHAHAHAHAHHA :') _O- !

Voor de mensen die dit niet grappig vinden: De meisjes wisten natuurlijk niet dat de pony ging bokken, anders hadden ze het vast niet gedaan :Y) .. Als iedereen in de toekomst kon kijken, en dus alles van te voren wist.... :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:12

ook al bokt de pony niet, met z'n 2e op een paard zitten is niet goed :n kun je echt ernstige schade mee aan de rug veroorzaken.

ShauniBef

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:15

Maartje1990 schreef:
ook al bokt de pony niet, met z'n 2e op een paard zitten is niet goed :n kun je echt ernstige schade mee aan de rug veroorzaken.

Ach, voor 1 keertje := .. kan me niet voorstellen dat jij dat vroeger nooit heb willen doen :Y) ?!

En, wat is nou slechter, met zijn 2en erop. Die meiden wegen bij elkaar misschien 90 kilo?! Of 1 persoon van 90 kilo, die lekker zit te trekken, zagen, en bonken op de rug..... :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:17

ShauniBef schreef:
Maartje1990 schreef:

Ach, voor 1 keertje := .. kan me niet voorstellen dat jij dat vroeger nooit heb willen doen :Y) ?!

En, wat is nou slechter, met zijn 2en erop. Die meiden wegen bij elkaar misschien 90 kilo?! Of 1 persoon van 90 kilo, die lekker zit te trekken, zagen, en bonken op de rug..... :D

Ik heb het gedaan, ook niet vaak en geloof me.... dat heb ik geweten. Mijn paard heeft momenteel beschadigde zenuwen in de lendenen, is ongeneeselijk en kan nooit meer bereden worden. En, uiteraard is dit nooit zeker te zeggen, maar dat is waarschijnlijk deels iig veroorzaakt door die keren dat er met 2 personen is opgezeten.

Ze zegt ook dat ze 't wel vaker doen echt TS niet meer doen hoor :n het kan natuurlijk goed gaan... maar als 't fout gaat!

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:19

Geweldig!! Zonder erg zei ik HOPLA !!! toen ik de pony zag bokken. :o
Wat wij wel niet uitspookten vroeger! Wij zaten zonder zadel en dan eerst maar proberen om de 2de erachter te krijgen hahahaha. :D
Zou het nu niet meer doen.
En de pony houdt er echt niets van over hoor.Met voltige zitten ze ook met z`n 3en of wel met z`n 4ren erop.
Zou het mijn dochter niet aanraden.....Maarrrr wanneer ze me vraagt...zou ik zeggen..probeer maar,je kiepert er vanzelf wel af. :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:21

oja Loriene? heb je mijn bovenstaande stukje gelezen? Dit kan zeker wel schadelijk zijn voor de pony hoor..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:21

Tja t lijkt leuk, maar de pony bokt niet voor niks. Arm dier. Gelukkig zijn de meiden niet zo zwaar.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:23

Maartje1990 schreef:
oja Loriene? heb je mijn bovenstaande stukje gelezen? Dit kan zeker wel schadelijk zijn voor de pony hoor..

Ja hoor!
Nou dan waren onze pony`s vroeger jong naar de slager gegaan.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:25

Ik zeg toch ook dat het goed KAN gaan, maar je wil toch 't risico niet lopen dat het wel degelijk ook fóut kan gaan? Want dan zijn echt de rapen gaar.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:27

En hoe kan het dan dat een voltigepaard jaaaren door kan lopen. *D

lovestobias_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:28

loriene schreef:
En hoe kan het dan dat een voltigepaard jaaaren door kan lopen. *D

wou net zegggen daar hangen ze wel met meer personen op :')

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:33

Bij voltige zit je niet de hele tijd op het paard en zit er ook geen 2e persoon veels te ver naar achter, oftewel ze zitten niet op de lendenen, wat het zwakste stuk van de rug van het paard is.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 27-02-12 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:34

Wat een leuk filmpje!
Grappig dat je hem achteruit erop heb kunnen zetten, dat is toch net het leukste stukje (al moest ik hem daarvoor wel even 2X bekijken).
Het bedenkelijke hoofd van jou pony :') alsof hij bedacht dat dit niet zo'n strak plan was.
Wel heel knap dat het achterste meisje ook nog bleef zitten!

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:38

hahahaha mooie sprong :D

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:41

Maartje1990 schreef:
Bij voltige zit je niet de hele tijd op het paard en zit er ook geen 2e persoon veels te ver naar achter, oftewel ze zitten niet op de lendenen, wat het zwakste stuk van de rug van het paard is.

Echt wel, als ze er met 4 man opzitten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:43

setteke schreef:
Maartje1990 schreef:

Echt wel, als ze er met 4 man opzitten.

niet op de lendenen.... laat mij een foto zien waar er 4 mensen met voltige op een paard zitten.... en dan heb ik 't niet over een foto van een ponykamp op een manege.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:46

Oh, ik ken circusacten waar 8 man op 1 paard gaan zitten. Die zitten en staan echt wel op de lendenen.
Voltige, gewoon de filmpjes kijken.

vosjevos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:47

[quote="Maartje1990"] En, uiteraard is dit nooit zeker te zeggen, maar dat is waarschijnlijk deels iig veroorzaakt door die keren dat er met 2 personen is opgezeten.
Maartje, ten eerste vind ik het afschuwelijk voor je dat je paard met zo'n vervelende blessure loopt. En sterkte daarmee.
Maar als je in alle situaties kijkt wat er eventueel, niet met zekerheid te zeggen, deels veroorzaakt fout kan gaan, kun je beter meteen achter de geraniums gaan zitten.
Maar ik zou liever zien dat jonge ruitertjes vaker dit soort malle dingen doen, met pony's en vriendinnen dan dat ze al in de plooi wedstrijdjes rijden en gefrustreerd zijn dat 'het paard' fouten maakt terwijl ze zichzelf 'Anky' wanen.

Dit soort grappen daar leren de kids juist van rijden.

Enah TS enorm genoten van dit filmpje, tovert al 2 dagen een glimlach op mijn gezicht als ik er aan denk. Doet me denken aan vroegah :o

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 00:53

Maartje1990 schreef:
niet op de lendenen.... laat mij een foto zien waar er 4 mensen met voltige op een paard zitten.... en dan heb ik 't niet over een foto van een ponykamp op een manege.

Zooo kijk eens :D

iloveyellow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-12 07:27

Ik ben ook niet bepaald van plan om dit nog eens te gaan doen! _/-\o_ Maar ik heb er om kunnen lachen en we hadden lol. Yellow heeft er ook van geleerd dus dat is ook weer prima! Ik vind persoonlijk de klap in haar rug wel reuze meevallen! B-) Ik ga ook echt wel mee dingen doen die jullie dus zouden afschrijven, maar alles uitproberen vind ik gewoon leuk! ;)

Over dat voltigegepraat in ons midden O:) Ik heb daar dus echt geen verstand van, maar ik denk dat onder het voltigeren ook wel een een paard bokt of dat er een kind of man valt en iets harder dan bedoeld op de pony's rug komt! Deze bok was toch ook niet bedoeld?

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:28

Maartje1990 schreef:
Ik zeg toch ook dat het goed KAN gaan, maar je wil toch 't risico niet lopen dat het wel degelijk ook fóut kan gaan? Want dan zijn echt de rapen gaar.

Springen = 1 mis stapje of verkeerde bocht = gebroken been of iets anders
Dressuur = verstappen of overvragen = blessures
Western = verstappen of iets anders = blessures
Buitenrijden = konijnenhol, op hol slaan of wat dan ook = blessures
Eventing = foutje = blessures
Vrijheidsdressuur = verkeerde beweging = blessures
Freestyle = verstappen of wat dan ook = blessures
Op de wei staan = verstappen = blessures

Het kan ALTIJD fout gaan :)

heleen88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:46

geweldig filmpje! netejs dat jullie bleven zitten!
en voor de mensen die direct lopen zeuren over de pony's rug,
ik denk dat iedereen wel eens met twee man op een paard heeft gezeten, ik iig wel
en dan moeten ze voltige ook maar eens af gaan schaffen en het springen? wat voor klappen krijgt een paard daar wel niet van als de ruiter niet mee gaat met de beweging,

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 07:47

Wat zouden de twee meiden wegen? Ik denk dat er ruiters zijn die alleen al zwaarder zijn.
Paarden worden steeds meer als muisjes gezien volgens mij die niets kunnen hebben. Je ziet duidelijk datde pony er plezier in heeft!
En meiden, knap dat jullie bleven zitten!

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 08:00

Wat een miepdozen (of moet ik zeggen miepdoos) zeg. Sjonge jonge.
Klinkklare muggenzifterij om hier over te vallen.

Ts: lekker genieten! Plezier met je paard is zo belangrijk.
Leuk filmpje om te kijken :j

xAnnouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-12 10:28

Maartje1990 schreef:

Stap dan maar gewoon nooit op je paard of doe er maar niets mee en zet hem op het weiland, onee wacht dan kan er ook wat fout gaan. Zet de paarden dan maar in goed geisoleerde stallen met bubbeltjes plastic verpact.
Kom op zeg. Lol met je knol. Tegenwoordig mag helemaal niets meer.
Maar ik vind dat plezier hebben met je knollie toch wel heel belangrijk is!

Oja en ts:

Ik lag echt dubbel!
Dat hoofd van je pony echt zo, wooops!!
Haha, you make my day _/-\o_