Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:26

@tita en cleo: laten we het niet hier uit gaan vechten ok?
De meningen verschillen nu eenmaal maar laten we het hier nu bij houden en ga anders via pb ff verder.

@cleo: ja, ik heb me ingeschreven voor twee internationale wedstrijden ( stond ook in de openingspost)
Begin april Addington Engeland, en begin mei Roosendaal. Als het bevalt en Varnoldi kan het goed volhouden ( zijn toch pittige wedstrijden en de reis soms ook) gaan we aan het einde van het jaar misschien nog wel een keer maar vd zomer hebben we ook het NK nog en ik mijn opleiding dus 2 is voor nu ff genoeg ;)

CleovG

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:28

snoeppig schreef:
@tita en cleo: laten we het niet hier uit gaan vechten ok?
De meningen verschillen nu eenmaal maar laten we het hier nu bij houden en ga anders via pb ff verder.

@cleo: ja, ik heb me ingeschreven voor twee internationale wedstrijden ( stond ook in de openingspost)
Begin april Addington Engeland, en begin mei Roosendaal. Als het bevalt en Varnoldi kan het goed volhouden ( zijn toch pittige wedstrijden en de reis soms ook) gaan we aan het einde van het jaar misschien nog wel een keer maar vd zomer hebben we ook het NK nog en ik mijn opleiding dus 2 is voor nu ff genoeg ;)

Oh sorry had er over heen gelezen. Leuk hoor! Heel veel succes :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:29

Moedig Mel, maar ik ben er van overtuigd dat je het daar ook super gaat doen!

snoeppig

Re: Varnoldi @ training thuis (Lichte tour) o.a. begin piaff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 13:33

Maakt niet uit cleo! Ik heb ook tijdmega grote openingsposten haha

@daffodil: ja het is best spannend maar wel heel leuk!

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 13:42

Ik ben en blijf een grote fan van varnoldi *\o/* vind hem erg gaaf,
Succes met de wedstrijden en blijf filmpjes plaatsen, hier kunnen wij alleen maar veel van leren +:)+

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 14:07

Knap hoor hoe kritisch je altijd blijft op je eigen rijden!
Heb daar echt heel veel respect voor.
Heb je in het ZZ-licht een paar keer zien rijden en was toen echt niet overtuigd dat jij en Varnoldi het zouden redden om verder te komen (beetje kromme zin)
Maar echt heel knap hoe je blijft ontwikkelen en ook echt zo duidelijk vooruit gaat!
Had dit een poosje geleden echt niet gedacht, maar zo zie je maar wat je met een goede instelling en veel leergierigheid van jullie beide kan bereiken!!

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:00

Ziet er weer fijn uit Snoepig! Leuk dier is die Varnoldi toch!

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:19

Daar is het knappe stel weer en wat doen jullie het toch goed!!
Petje af voor je tactvolle antwoorden weer hier op sommige reacties!

Ga zo door Melanie, jullie mogen trots zijn op jullie zelf! ;)

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 15:34

T valt mij op dat je niet erg vast in het zadel zit, of misschien te veel mee wilt gaan met de bewegingen.
Misschien goed om te proberen iets stiller te zitten, en uit ervaring weet ik dat het soms echt onmogelijk is bij sommige paarden.

Zou graag jouw eigen beeld hiervan horen.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:02

Jemig ts wat zijn jullie een onwijs leuke combinatie, en jullie komen er wel. Ik heb een kleine tip voor je om mee te geven, en dat is met de piaff. In de piaff gaat die eigenlijk best goed, en al met al zie je dat die zelf al lichtelijk spanning opbouwd, wat jezelf al aangaf. Wat me opvalt is dat je hem na de piaff, in stap verder laat gaan. Probeer de voorwaartse drang er een beetje in te houden. Pak de piaff eens op een paar kleine pasjes, begin bijvoorbeeld met 2 en rij hem erna eens lichtelijk naar passage toe er weer eens uit, en bouw dat eens rustig uit. Zo hou je ook met de piaff de voorwaartse drang er in. Zo leert die nog iets meer dragen in de piaff en word die alleen maar sterker van, en heb je iets minder kans op spanning.

Verder vind ik echt dat het heel netje gaat, en vind jullie een super combinatie! EN kan alleen maar zeggen gewoon doorgaan en blijven trainen en dan zien we jullie terug in de GP.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:03

Equimotion schreef:
Uit alles wat jij hier aan TS schrijft :)

_O-
Gelukkig begrijpt de TS wel mijn opbouwende kritiek

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:13

Super om te zien! zou je de volgende keer geen liedje er onder willen doen maar het commentaar van je instructie er onder willen zetten? Is nog weer wat voor ons om te leren.

Commentaar geven is altijd makkelijk vanaf de grond.Maar het meeste is al gezegd en je laat zoveel vooruitgang zien dat je daar bokt echt niet voor nodig hebt!

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:37

haha nou dankjewel :) maar ik bedoel dat je elke keer zo veel vooruit bent gegaan en dat op zo een hoog niveau, dat is even anders dan de basis. Jouw paarden zien er zo goed uit, en ik ben benieuwd hoevaak en hoelang je ze traint want ik zit daar altijd een beetje mee. Om het zeg maar leuk te houden maar toch belangrijk om conditie voor die moeilijke oefeningen op te bouwen etc. Jouw paarden zien er heel gelukkig uit en zijn altijd mooier dan de vorige keer, dat valt echt op! :) Happy athletes. Maar goed, ik bedoel niet dat je het hier moet beantwoorden, ik bewonder het alleen :) !

onbekend0207

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 16:55

Mooie combinatie! Vooral de wissels om de pas pakt hij goed op !! succes.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:02

Wow, wat een goed filmpje en wat zit je netjes op je mooie paard! Heel veel succes en plezier in de toekomst, ik sluit me bij velen aan: petje af.
Ik snap alleen niet hoe mensen het in hun hoofd durven halen om zich met het gewicht van TS te bemoeien. Ik zou me dood schamen! TS is zelf oud en wijs genoeg om te bedenken wat goed voor haar zelf en paard is!

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 17:39

Wat een gave knol is het toch ook zeg. :D
Heel erg knap, respect voor wat je in korte tijd met hem bereikt hebt!

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 19:51

Super! Hoop dat ik ooit dat niveau mag bereiken. :S

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 23:15

Ik vind ook dat jullie als combi een enorme vooruitgang hebben geboekt sinds het laatste filmpje (sept. 2011). Zijn draf is al veel beter, jij zit een stuk stiller en het algehele plaatje wordt gewoon steeds fijner :j. Dapper ook dat je steeds topics blijft openen, ondanks het kritiek wat je toch altijd krijgt :).

miekymouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:02

super stel jullie!!!!!!!

_clau_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:12

Haha, ik ben niet meer origineel maar wat zijn jullie een ontzettend leuke combinatie! Jullie zien er allebei hardstikke happy uit en dat stralen jullie ook uit. Geen gedwongenheid maar samenwerken tot het optimale beeld er is.

Super! :D

anneM_Ajax

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:21

Wat gaan jullie ontzettend goed zeg! De eners die er erg veel belovend uit.

Wel stoor ik me een beetje aan het zitten op je 'doos' ipv op je zitbeenknobbels. Als je meer daar op let kan je veel beter van achteruit rijden en wordt hij ook meteen veel minder zwaar op je hand (dat had ik gelezen toch?). Of nou ja iig dat merk ik aan mijn paard. Als hij zwaar is, zit ik op mn doos. Mn hele rug is dan geblokkeerd en dat zie ik bij jou ook terug. Heel zonde, want je bent zo super bezig!

oeke96

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 00:24

Nou, normaal reageer ik nooit, maar ik vindt dat ik toch even een reactie moest geven deze keer.
Ik heb al bij verschillende topics van jou "meegelezen" en het volgende;
Ik vindt dat je eerst en vooral een onwijs gave "knol" hebt!!!
Niets dan lof, je kunt zien dat je paard in de tijd dat jij hem traint enorm is vooruitgaan qua bespiering en in het geheel zijn uiterlijk!
Daar mag je zeker trots op zijn!

Het enige waar ik me in het filmpje wat aan "stoorde" is dat je naar mijn idee zoveel voorover in je zadel zit, dus daardoor onbewust het zwaartepunt wat te veel op de voorhand komt. Ik zou je graag wat meer achterop je paard zien (als je dan begrijpt wat ik bedoel).
Verder wil ik je heel veel succes wensen verder met de opleiding van dit geweldige paard. Jullie zijn een super combinatie verder, dus ga zo door!!!

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 00:45

Bedankt weer voor de reacties!

Klopt trouwens dat ik vaak meer op m'n gat moet zitten. Het was voorheen nog erger, dan zat ik als het ware voorover met m'n benen juist weer te veel naar achteren.
Het gaat nu gelukkig veel beter en t gaat nog steeds vooruit! Het is ook is het iets waar ik alleen bij dit paard last van heb. Bij mijn eerste paard Thore zat ik soms te veel achter over ( die zat dan ook echt als een stoel haha) en bij Wilke zit ik meestal gewoon prima, vooral in dr draf. Alleen als Wilke druk is en dan mega groot gaat galopperen floep ik nog wel eens te veel met m'n kont uit t zadel maar verder niet. Nu zijn ze ook allebij heeeeeeeel anders gebouwd:p
Maar op Varnoldi idd een puntje om aan te blijven werken en dat doen we ook zeker! :D

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-12 07:59

leuk filmpje idd.
Wel een paar tips
Probeer het terugnemen meer op je zit/bovenbeen te krijgen en minder op je hand.
Om een goede piaffe te krijgen, zal zijn neus iets meer op/voor de ll moeten (is er nu meer achter) en ontstaat er geen rechte lijn, waardoor het paard goed kan zakken, en dan krijg je een soort van hupsjes van alleen de achterhand en wordt het voorbeen als dragende been gebruikt (niet de bedoeling)
Neusje er meer uit... en minder duiken
hier een video, waar je misschien wat aan hebt
http://www.youtube.com/watch?v=yN1WMoSi ... re=related

overigens vind ik je wel mooi rechtop zitten
en prima op je perineum (waar het hoort)
(voor medelezers....dat ís op je zitbeenknobbels, platte stuk van je bekken, tussen je muts en je poeperd :o )
(beter dan meeste topruiters, die ik meer zie als surfers tegenwoordig ;) )
je zal misschien je bekken nog wat meer moeten leren ontspannen
dit kan je oa ook voor elkaar krijgen door diep en laag door je onderbuik te ademen.
en af en toe je bekken te kantelen om dit te oefenen

snoeppig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-12 08:42

@nombrado; bedankt voor je zeer handige en nuttige tips! Fijn uitgelegd!