Draver Prince heeft een goede dag!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:48

TeckTonnie, dat is precies hoe ik me toen ook voelde. Helemaal trots want mijn paard liep rond.. Maar helaas, was dat het enige en was de rest van het lichaam totaal niet zoals het hoorde te zijn.... Ik ben blij dat je het nu in ziet.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:52

TeckTonie schreef:
Bedankt allebei, ik zag mijn fout inderdaad niet, want voor mij was die dag zoals de dag dat een blinde terug wat schaduw kan zien, ik was verschrikkelijk blij, maar natuurlijk ziet de buitenwereld enkel de slechte dingen, want de blinde kan nog steeds niet zien, heeft nog steeds een stok en hulp nodig enz..

Volgens mij ben je aardig geschrokken van de reacties en sta je zeker open voor de (opbouwende) kritiek. Heel knap dat je aangeeft dat het voor jou deels uit onwetendheid komt. Men is nooit te oud om te leren, en een fout toegeven, zeker publiekelijk zoals hier op bokt, vind ik alleen maar respect verdienen.

Ik hoop dat je binnenkort de juiste hulp krijgt en dat we dan over een poosje weer een topic voorbij zien komen waarbij je paardje helemaal is opgeknapt!

Heel veel succes gewenst!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:54

Romana01 schreef:
En is er naar het zadel gekeken??

Goed dat je eraan gaat werken en naar de goede tips wilt luisteren!!

Nee, het is een wintec, en eigenaar zei ook al dat het niet perfect pastte, daarom dat ik liever zonder rijdt, dan dat ik zijn rug nog meer verpest door er een zadel op te pleuren.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:55

Vealosz schreef:
TeckTonie, dat is precies hoe ik me toen ook voelde. Helemaal trots want mijn paard liep rond.. Maar helaas, was dat het enige en was de rest van het lichaam totaal niet zoals het hoorde te zijn.... Ik ben blij dat je het nu in ziet.

Ik was niet echt "fier" dat m'n liefje een halve rollkür lag te lopen, was vooral fier dat ik voélde dat meneer zijn achterhand onder bracht en dat z'n hoofd recht was, en dat ik dus op een paard zat dat z'n rechterkant ook effe gebruikte!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:57

Verto schreef:
TeckTonie schreef:
Bedankt allebei, ik zag mijn fout inderdaad niet, want voor mij was die dag zoals de dag dat een blinde terug wat schaduw kan zien, ik was verschrikkelijk blij, maar natuurlijk ziet de buitenwereld enkel de slechte dingen, want de blinde kan nog steeds niet zien, heeft nog steeds een stok en hulp nodig enz..

Volgens mij ben je aardig geschrokken van de reacties en sta je zeker open voor de (opbouwende) kritiek. Heel knap dat je aangeeft dat het voor jou deels uit onwetendheid komt. Men is nooit te oud om te leren, en een fout toegeven, zeker publiekelijk zoals hier op bokt, vind ik alleen maar respect verdienen.

Ik hoop dat je binnenkort de juiste hulp krijgt en dat we dan over een poosje weer een topic voorbij zien komen waarbij je paardje helemaal is opgeknapt!

Heel veel succes gewenst!

Goh, je weet niet hoe hard ik ook hoop dat Prince rechtloopt, en ik ga de dag koesteren dat ik deftig op hem kan galloperen!

Ik ga zéker een topic openen met de voor & na foto's!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:57

daar komt dan ook het probleem van met het halthouden, ken het zelf ook. Met een goed zadel was het bijna direct opgelost. En ik weet niet of zonder zadel per direct beter is, omdat je nu meer op 1 plek drukt, je gewicht wordt niet verdeeld, dus misschien is het juist zwaarder.

Maar ik vind het nu (heb alleen de eerste en laatste blz. gelezen, dus weet niet hoe het eerst ging) met het commetaar en de tips omgaat!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:09

Romana01 schreef:
daar komt dan ook het probleem van met het halthouden, ken het zelf ook. Met een goed zadel was het bijna direct opgelost. En ik weet niet of zonder zadel per direct beter is, omdat je nu meer op 1 plek drukt, je gewicht wordt niet verdeeld, dus misschien is het juist zwaarder.

Maar ik vind het nu (heb alleen de eerste en laatste blz. gelezen, dus weet niet hoe het eerst ging) met het commetaar en de tips omgaat!

Het zadel is inderdaad een oorzaak, want aan het halster, of als ik hem los op straat zou zetten, en ik wandel door, sta stil, dan staat hij ook stil. En als ik hoow zeg, dan staat hij nog sneller stil. Maar onder het zadel doet hij het dus niet.

Vealosz

Re: Draver Prince heeft een goede dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:11

Dat heeft niks met het zadel te maken.
lifeofmarit@ God, neem jij eens de moeite om het topic te lezen. Als je kan reageren, kan je ook lezen!

lifeofmarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:12

Moest staan niet hele ^^ heb eerste 2 pagina's gedaan hoor ;)

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:13

Vealosz schreef:
Dat heeft niks met het zadel te maken.
lifeofmarit@ God, neem jij eens de moeite om het topic te lezen. Als je kan reageren, kan je ook lezen!

Dan vraag ik me wel af waarom hij op de grond alles netjes uitvoert, en geen schrik heeft van verkeer, maar onder de man zo'n schijtebroek is die niet meer luistert.. Ach, reed ik maar wat langer, en had ik maar wat meer kennis.. ):

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:14

niet willen halthouden?? Bij was het dus helaas wel zo, maar voornamelijk omdat de zadel rugpijn veroorzaakte en op een gegeven moment weigerde die halt tehouden. Terwijl ik hem voorheen op zithulpen kon laten halthouden en nu, nu dat opgelost is, lukt het weer gewoon op zithulpen

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:17

TeckTonie schreef:
Het zadel is inderdaad een oorzaak, want aan het halster, of als ik hem los op straat zou zetten, en ik wandel door, sta stil, dan staat hij ook stil. En als ik hoow zeg, dan staat hij nog sneller stil. Maar onder het zadel doet hij het dus niet.

Dus als je er zonder zadel op zit staat hij wel stil als je dat vraagt?

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:30

Authentic schreef:
TeckTonie schreef:

Dus als je er zonder zadel op zit staat hij wel stil als je dat vraagt?

Beter als ervoor. Hij gaat wel mooi achteruit als ik het wil, en als ik het duidelijk vraag, en dat zelfs zonder teugel.

Iejoorr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:34

Fijn dat je ermee aa de slag gaat, (als ik het tenminste goed begreep :) )
Veel succes!

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:35

Toch niet op de manier van je andere topic?
Wat ik trouwens kan aanraden is via VD achteruit leren op stemcomando en dan iemand erop en vanaf ernaast achteruit vragen en dan uiteindelijk op comando erzelf op zonder iemand :)
Mijne kan het nu zonder tuig op stemcomando!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:35

Iejoorr schreef:
Veel succes!

Dankje! En ja, ik ga niet meer rijden, maar wandelen, en het probleem voorleggen aan de eigenaar.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:37

Elin_ schreef:
Toch niet op de manier van je andere topic?
Wat ik trouwens kan aanraden is via VD achteruit leren op stemcomando en dan iemand erop en vanaf ernaast achteruit vragen en dan uiteindelijk op comando erzelf op zonder iemand :)
Mijne kan het nu zonder tuig op stemcomando!

De achteruit van het andere topic was eigenlijk een fout. Hij had schrik van de vlaggen die er sinds gisteren hangen, en daarom ging hij niet achteruit, dus vond ik niets beter als zwaarder contact te nemen.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:38

TeckTonie schreef:
Iejoorr schreef:
Veel succes!

Dankje! En ja, ik ga niet meer rijden, maar wandelen, en het probleem voorleggen aan de eigenaar.

Succes! We (naja ik in ieder geval) horen en zien graag de vooruitgang :-D

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:39

TeckTonie: Ik ben benieuwd wat nu je plannen zijn met dit paard.

Ga je bijvoorbeeld voorlopig niet rijden tot er duidelijk is waar het probleem hem in zit? Het lijkt me in ieder geval goed om goede begeleiding te zoeken die jou en je paard helpt, en die vooral jou ook meer kan leren over je paard.

Heb je al een goede instructeur op het oog die bij jou in de buurt woont en je kan helpen met het recht richten? Die je kan helpen met helemaal opnieuw beginnen met de basis?

Ga je een stalling zoeken waarbij er ook een bak beschikbaar is? Het is denk ik, mocht je paard het in de toekomst aan kunnen, wel fijn om in een bak te kunnen rijden. Misschien kun je de kosten daarvan wel delen met degene bij wie hij nu staat.

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:40

Charmaiineee schreef:
TeckTonie schreef:

Succes! We (naja ik in ieder geval) horen en zien graag de vooruitgang :-D

Dankje! Ik ga zeker foto's nemen als hij wat beter is.
Ik heb nog wel 1 foto voor jullie
http://i40.tinypic.com/2ylwsa0.jpg

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:42

Verto schreef:

Ga je bijvoorbeeld voorlopig niet rijden tot er duidelijk is waar het probleem hem in zit? Het lijkt me in ieder geval goed om goede begeleiding te zoeken die jou en je paard helpt, en die vooral jou ook meer kan leren over je paard.

Heb je al een goede instructeur op het oog die bij jou in de buurt woont en je kan helpen met het recht richten? Die je kan helpen met helemaal opnieuw beginnen met de basis?

Ga je een stalling zoeken waarbij er ook een bak beschikbaar is? Het is denk ik, mocht je paard het in de toekomst aan kunnen, wel fijn om in een bak te kunnen rijden. Misschien kun je de kosten daarvan wel delen met degene bij wie hij nu staat.

Ik ga inderdaad niet rijden, het probleem uitleggen aan de eigenaar, en een nieuwe stalling is geen optie, want de enige stalling naar waar ze hem wilt verplaatsen is in Deinze, 80 km ver van mij, en dat is nogal moeilijk om elke dag na school te doen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:44

Moderatoropmerking:
zouden jullie zo vriendelijk willen zijn om normaal en vriendelijk te reageren. TS wilt er graag aan werken en dat kan ALLEEN maar als zij advies krijgt waar ze wat mee kan. Afkraken heeft totaal geen nut en daar schiet niemand wat mee op!

Dus vanaf nu graag geen afkrakende reacties meer, maar alleen reacties met opbouwende kritiek. Er zit genoeg kennis hier op bokt en ben ervan overtuigd dat ze met HULP en TIPS van jullie al een heel stuk verder komt.

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:46

TeckTonie schreef:
Verto schreef:

Ik ga inderdaad niet rijden, het probleem uitleggen aan de eigenaar, en een nieuwe stalling is geen optie, want de enige stalling naar waar ze hem wilt verplaatsen is in Deinze, 80 km ver van mij, en dat is nogal moeilijk om elke dag na school te doen.

Oh dat is jammer zeg... Hoop dat jij en de eigenaar een mooie oplossing kunnen bedenken.

Veel succes gewenst!

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 20:48

Verto schreef:
Oh dat is jammer zeg... Hoop dat jij en de eigenaar een mooie oplossing kunnen bedenken.

Veel succes gewenst!

Ik hoop het ook.. Bedankt, ik ga het nodig hebben!

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:51

TS, ik wil jullie best een dagje les komen geven als dat Prince en jou kan helpen :)