Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eilinora

Re: Zo verloopt voertijd bij mij.......... lopend buffet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:20

einde van de week staan bijna alle boktpaarden met emmers aan hun hoofd hahaha

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:27

inowa schreef:

zou wel een stunt zijn :')

Had de buren maar vast ingelicht _O- die stonden wat vreemd te kijken toen de pony's ineens met emmer en al door de bak heen gingen :')

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:52

Deze manier is inderdaad ideaal, ik kende hem al op mn vorige stal deden ze dit ook zo..

Ziet er leuk uit!. _/-\o_ :j

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 21:27

Hier nog maar weer even wat reactie's op een aantal mensen (sorry kan niet op iedereen reageren)

@ Lecytinker: Wat fijn dat het zo goed gewerkt heeft voor jou en je paard! Nou ben ik wel benieuwd naar die 'luxere' versie :) Hoe wil je het 'luxer' maken dan? Ben wel benieuwd naar een foto idd!
@ Angela: Haha, dankjewel. 't zal idd iets zijn waar niet iedereen meer aan denkt.

Eliine schreef:
@Joyce: deden jouw pony's dit in het begin ook bij elkaar? Toch blijven proberen om het eten af te pakken?

Ook fijn dat het bij jou zo goed beviel! In het begin probeerden ze het hier idd ook, om van elkaar af te pakken. Maar dat was heel snel over hoor, paar x zo voeren en ze hadden het prima in de gaten dat het toch allemaal geen zin had. En als je de emmers bij iedereen omlaat en pas als iedereen het op heeft er af haalt, dan kunnen ze ook niet bij elkaar in de emmer komen. Heb dat op die manier een aantal x gedaan en dan hebben ze het zo in de gaten. Dus ja, dat waren bij mij in het begin ook 'opstartprobleempjes' maar na een paar dagen had ik daar geen last meer van. Kan ze nu gewoon ondertussen de emmer afhalen terwijl er nog een ander aan het eten is.

MiReRe schreef:
Dat ziet er mega grappig uit!
En dat Muziekje Whahaha! Dat liedje had ik nog nooit gehoord.
En aan het eind is het net alsof je welsh kraait als een haan. Leuk geknutseld!!!

Dankje :) Nou, 't is idd net alsof ik dat bewust heb gedaan, maar toevallig kwam het zo uit, ik heb dat niet bewust zo getimed zeg maar. In het begin is het ook precies op het moment dat je het paard hoort hinniken, dat mijn Welsh met haar hoofd 'zwiept' (een 'tick' die ze heeft als ze geirriteerd is). Kwam toevallig dus echt zo uit :+

@ Jemawi: Nog een tester! Laat je even weten hoe het gegaan is? :)

inowa schreef:

:o Voel me schuldig O:)

======================================================================================

Hier vandaag ook wat mensen die vreemd keken en mij vroegen wat er in hemelsnaam gaande was. Met dit mooie weer en die sneeuw trekken veel 'stadsen' :') er op uit, die normaal gesproken dus niet zomaar langs mijn wei komen. Die wisten idd even niet hoe ze moesten reageren toen ze dat zagen. _O-

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:47

Ik voer ze ook vaak zo, als ze morsen, valt het weer in de emmer, dus geen verspilling! Erg handig.

Ik gebruik van die flexibele emmertjes van de Action, kunnen wel een trapje ertegen hebben :)

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:49

Oké.. ik was wat huiverig maar ik heb er toch aan toegegeven.. Ik heb ook dit bij Stalker uitgeprobeerd en het werkt super! Hij knoeit echt vreselijk altijd! Ik ben zeker altijd bezig om nog twee volle handen biks van de grond af te rapen, maar nu hoeft dat niet meer! :P ghihi *thanx voor de tip*

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:54

Zo voerde ik vroeger ook wel eens mijn paarden. Vooral omdat de haflinger nog wel eens wou jatten bij de fjord.
Je had die kop van Felix moeten zien toen Danno gewoon wegliep met zijn emmertje met voer. Hij heeft werkelijk in al die jaren(18) dat ik hem heb nog nooit zo verbaasd gekeken. _O-

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:57

De opstartproblemen lijken hier nu ook voorbij te zijn! Ik doe het nu zo: als ze klaar zijn en ze lopen richting het hooi dan gaat de emmer af. Gaan ze lopen klieren bij een ander die nog niet klaar is, dan gaat de emmer weer om tot ze terugkomen om hooi te gaan eten. 2 van de 3 die aan het klieren waren hadden het in 2x door +:)+ die gaan nu gewoon direct richting mij en dan richting hooi! Eentje is wat hardleers :+ Maar die laat ik net zo lang met emmer rondlopen tot ze naar het hooi komt en niet bij de laatste treuzelaar blijft hangen. Ik denk dat het bij haar ook niet lang meer zal duren voor ze door heeft dat het zinloos is om eten proberen te pikken. Dus ook hier absoluut een succes nu!

Ik merk ook echt al dat er een stuk meer rust is gekomen bij het eten nu :j

Eliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 21:58

hahaha ja Cowgirl ik herken het, hier was een van de merries ook uiterst verbaasd dat de pony lager in rangorde gewoon met voer en al ervandoor ging :oo :')

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 00:04

Tries_en_Faf schreef:
Ik gebruik van die flexibele emmertjes van de Action, kunnen wel een trapje ertegen hebben :)

dat is ook een goed idee, daar kun je ook wat makkelijker een wat bredere band aan maken.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:14

Ik moet ff bijlezen... sorry, ik was even MIG. Helaas is twee dagen geleden mn eendje opgegeten door een vos, dus er moest hier een volksverhuizing plaatsvinden om te zorgen dan mn andere 3 eendjes veilig waren en de kippen ook. Dus ben nog niet aan een foto toegekomen. Maar die komt er snel aan.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:24

Goed idee joyce, ziet er zo rustig uit zeg maar!
Ga hier ook maar is kijken of dat in de toekomst werkt, nu gaat het aardig als ik beide het geef op een andere plek in stal of paddock, maar vaak krijgt rivaldo meer en dan is tum al eerder klaar.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:34

TS, moet wel zeggen dat het nu echt uitzonderlijk goed gaat, ze komt netjes met haar hoofd over het hek van de stal hangen om te laten zien dat ze klaar is met eten. Denk dat ze het ook prachtig vind, want ze loopt rond in haar stal en kan alles bekijken wat er rond haar gebeurd en toch lekker rustig door knabbelen. De eerste twee dagen was ze een beetje aan het klieren als ik de emmer niet snel genoeg af deed, maar eigenlijk sinds gister wacht ze netjes tot ik weer terug kom naar haar om hem af te doen. Super makkelijk, want ze hangt haar hoofd over het hekwerk, richt haar oortjes naar mij toe om te laten zien dat het voer op is. Ik kan hem netjes vanhaar hoofd af glijden als een halster en mevrouw gaat rustig verder aan haar hooi. Hier dus echt DE perfecte oplossing gevonden voor mn voer-door-de-stal probleem.

Buster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 10:36

JoyCiej007 schreef:
inowa schreef:

:o Voel me schuldig O:)

Haha; nee joh, je bent gewoon momenteel weer de trendsetter: wees trots *D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:11

Dit topic staat in de BNB *\o/*

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 12:16

Wat een idee +:)+ ! leuk filmpje en het muziekje maakt het helemaal af.

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:05

Bij ons wordt er ook zo gevoerd. Moest er in het begin ook wel om lachen, maar het is echt ideaal! Mijn paard heeft haar voer nogal snel op en is best bitchy, zo kan ze het voer van de anderen niet afpakken :)

Suena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 14:54

Whaha dat is zeker een goed idee! En ze zijn er al helemaal aan gewent.

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:10

Wat een super idee! Haha handig :)

Sankzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-12 16:16

Geweldig! Lees dat veel bokkers dit nu ook toepassen! Had ik dit vroeger geweten! :D

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:48

zo, ik heb net even foto's gemaakt... de "luxere versie" is intussen al aardig vies geworden, dus het is een iets minder luxe versie nu. Maar het gaat om het idee...

Het begin, wanneer er nog genoeg voer in zit...
Afbeelding

ff naar de buren gluren tijdens het knabbelen...
Afbeelding

Laatste paar happen, gelijk maar terug naar het vrouwtje lopen...
Afbeelding

Snel nog even checken of hij wel echt leeg is...
Afbeelding

en klaar met eten, ding mag weer af!
Afbeelding

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:51

Ik ken ook mensen bij ons op stal die dat zo doen.
Toch lijkt het me voor het paard fijner om zijn hoofd ook eens uit de emmer te kunnen halen.
Mijn merrie komt graag effe omhoog met haar hoofd en kijkt dan wat rond.
Vroeger voor de wagen ging het ook zo dus een prima oplossing toch.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-12 09:54

Wat voor liedje is dat? ahaha

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 19:35

Op verzoek TS topic weer 'open' gezet :)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-12 21:19

Had m'n topic iets te ver laten zakken in 'eigen berichten' en vervolgens kon ik niet meer reageren.....
Nogmaals dank Berdien! _/-\o_

Ik zag inderdaad na een tip van iemand dat dit topic in het BNB werd genoemd. Wat leuk, voel me zeer vereerd :o :D

Tries_en_Faf: Dat is inderdaad ook een idee, van die flexi emmers van de Action. Zijn die groter/breder of wel het zelfde formaat? Met kleurtjes zou ook leuk zijn trouwens!

Aartje schreef:
Oké.. ik was wat huiverig maar ik heb er toch aan toegegeven.. Ik heb ook dit bij Stalker uitgeprobeerd en het werkt super! Hij knoeit echt vreselijk altijd! Ik ben zeker altijd bezig om nog twee volle handen biks van de grond af te rapen, maar nu hoeft dat niet meer! :P ghihi *thanx voor de tip*

Wat fijn dat het voor jou ook goed bevalt! :j

Cowgirl: Hier waren ze in het begin ook zo verrast ja, dat ze elkaars voer niet meer konden jatten. Nu hebben ze het dondersgoed in de gaten, dat dat gewoon écht niet meer gaat :Y)

Eliine schreef:
De opstartproblemen lijken hier nu ook voorbij te zijn! Ik doe het nu zo: als ze klaar zijn en ze lopen richting het hooi dan gaat de emmer af. Gaan ze lopen klieren bij een ander die nog niet klaar is, dan gaat de emmer weer om tot ze terugkomen om hooi te gaan eten. 2 van de 3 die aan het klieren waren hadden het in 2x door +:)+ die gaan nu gewoon direct richting mij en dan richting hooi! Eentje is wat hardleers :+ Maar die laat ik net zo lang met emmer rondlopen tot ze naar het hooi komt en niet bij de laatste treuzelaar blijft hangen. Ik denk dat het bij haar ook niet lang meer zal duren voor ze door heeft dat het zinloos is om eten proberen te pikken. Dus ook hier absoluut een succes nu!

Ik merk ook echt al dat er een stuk meer rust is gekomen bij het eten nu :j

Super dat het bij jou nu ook goed werkt! +:)+

Lecytinker: :(:) arm eendje, wat sneu! De foto's zien er wel erg leuk uit zeg, van jou Tink met die groene bak! Inderdaad mooie 'luxe' versie! Ben alleen bang dat als ik bij de éne de emmer er alvast af haal, omdat die het op heeft, ze dan wel heel erg gemakkelijk bij elkaar in de bak kunnen gaan zitten; hij lijkt namelijk wel wat breder te zijn dan mijn normale emmers. En met die kleine snoetjes van mijn pony's..... :+

Laura: Het is inderdaad nu heerlijk rustig hier :j echt hoor, het idee is ook dat ik dan rustig mijn klusjes verder kan doen, maar nu sta ik er regelmatig genietend bij te kijken :o En ik hoef geen politie-agentje meer te spelen en van hot naar her te rennen. Juist dáardoor heeft Cup nl. vorig jaar een slokdarmverstopping gekregen..... :(:)