Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

irisdepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:44

als je weet waar die klacht vandaan komt dan stap je toch op diegene af ....
gewoon oevrvallen en dan kijken hoe hij/zij kijkt

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:48

super irritant ik ken mensen waar ze om die reden ook geweest zijn .
die paarden moesten ook op stal .
belachelijk je kan een paaard toch niet 24 uur binnen gaan zetten!!
dat is pas slecht
de mijne staan ook in de blub !

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:49

xsenny schreef:
dat is pas slecht

een paard mag niet meer 24 uur binnen staan de knhs en de fnrs hebben samen besloten dat een paard meer dan 2 uur uit zijn stal moet komen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:51

Aparte actie van de dierenpolitie. Ik weet niet hoe het zit met deskundigheid. Ik heb pasgeleden gebeld voor overleg bij een twijfelgeval van noodsituatie (erg bevangen niet kunnen lopen) waarbij ik de eigenaar niet thuis trof. Diertje heeft wel een verleden ermee. Daar zijn ze langsgeweest toen er niemand thuis was, de man heeft een da gebeld maar had zo te horen niet de meeste verstand van paarden, wel iets.

Heeft me verteld wat de da hem verteld had maar verder niet zoveel kennis. Beestje de hoeven zouden nog te lang zijn na een kapbeurt terwijl ik ze een aantal dagen later eigenlijk iets te kort, zeker voor een bevangen pony.

Ik ben bang als ze bij ons op stal komen ze de meesten wel kunnen opladen. Blubber en natigheid en die van ons zelfs niet eens een schuilstal. Die ziet er permanent uit als een moddermonster. Maar allemaal kunnen ze droog staan, hebben meer als voldoende eten en bij slecht weer gaat die van mij s nachts naar binnen.

laif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:52

geerke schreef:
maar stel dat de paarden van TS er gewoon niet goed uitzien?
Tegen mager aan?
Ik heb nog geen foto gezien van de paarden...en ik ga er helemaal niet van uit dat iedereen hier op Bokt heel goed voor zijn dieren zorgt.De meesten gelukkig wel.

Ik ken de TS persoonlijk en als er iemand wel goed voor de paarden zorgt dan is zij het wel!
Ik heb namelijk 3 paarden in pension staan bij haar.

en het is te belachelijk voor woorden waar de dierenpolitie nu mee bezig is. Die mensen mogen van mij nog wel weer een opleiding gaan volgen, want 1 ding is zeker, ze hebben absoluut geen verstand van paarden.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:54

Hebben die gasten niet iets beters te doen? Wat is dat toch met mensen die de ballen verstand van paarden hebben, dat als ze paarden onder een kloddertje modder zien zitten of zelfs in de modder zien staan *shocking*, ze meteen denken dat paarden slecht verzorgt worden?! Nee je paarden op stal houden dát is de oplossing!! Zucht!

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:56

Als we nu eens de dierenpolitie de link naar bokt geven, kunnen ze nalezen wat het beste voor een paard is.

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:56

Misschien een puntje voor de dierenpolitie

Als ze een waarschuwing geven, geef de persoon in kwestie dan ook een goede uitleg op papier, wat de reden is, wat ze hebben geconstateerd, waarom ze zo hebben gehandeld en wat de stappenplan is, welke stappen moet de eigenaar ondernemen en de redenering daarvan.

En misschien nog een extra puntje, laat ze ook gelijk het besluit meenemen waarop we kunnen zien wat wel en niet volgens de wet mag. Nu hebben we nog steeds vraagtekens en dat geeft een hoop irritaties, emoties en boosheid.

Sterkte TS wat een gedoe allemaal
Laatst bijgewerkt door lovely82 op 20-01-12 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:57

Jeetje laat ze eerst eens de maneges bij langs gaan....!!

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:58

Amalarab schreef:

volgens mij staat ze daar allemaal op stal de hele dag. en dat is wat ze dus willen :P dus laat ze daar lekker niet heen gaan, straks denken ze nog dat je zo een paard hoort te houden.

xsenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 20:59

nicky_rilana schreef:
xsenny schreef:
dat is pas slecht

een paard mag niet meer 24 uur binnen staan de knhs en de fnrs hebben samen besloten dat een paard meer dan 2 uur uit zijn stal moet komen

huh ?? dat weet ik ook wel hoor !!
maar hun geven haar wel op de paarden op stal te moeten houden !
lekker dan

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:00

En weer een faal van de DB/144. :+

xsenny

Amalarab schreef:

daar lopen ze in de lessen mee :D
maar begrijp je punt hihihihi

geerke

laif schreef:
geerke schreef:
Tegen mager aan?
Ik heb nog geen foto gezien van de paarden...en ik ga er helemaal niet van uit dat iedereen hier op Bokt heel goed voor zijn dieren zorgt.De meesten gelukkig wel.

Ik ken de TS persoonlijk en als er iemand wel goed voor de paarden zorgt dan is zij het wel!

en het is te belachelijk voor woorden waar de dierenpolitie nu mee bezig is. Die mensen mogen van mij nog wel weer een opleiding gaan volgen, want 1 ding is zeker, ze hebben absoluut geen verstand van paarden.

dan begrijp ik niet dat zo een dierenpolitieman niet door een modderige vacht heen kan kijken.
Ik weet niet of een opleiding genoeg is....de mensen hier bij de DB hebben ook geen verstand van paarden.
Terwijl jarenlange ervaring met paarden,vooral met verwaarloosde paarden maakt dat je net die ervaring hebt om te zien in wat voor staat een dier verkeerd of dat er een worminfectie speelt.
Dan kan een leek nooit zien.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:08

je zult maar een paardje onder behandeling hebben met bijvoorbeeld een dikbeen die je al dagelijks door de veearts laat behandelen.. een of andere vage dierenagent..
besluit hem mee te nemen na de dierenarts. want hij is verwaarloosd... en onderweg of met laden valt het dier.. en dan???

terwijl die allang behandeld word.. (schijnbaar doen ze dat want in een andere topic was een lichtverwaarloosde pony.. die hij mee nam... na de da... de dierenarts kan toch ook na het weiland komen..

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:10

Echt belachelijk. Hier in de buurt is ook hetzelfde gebeurt. Meneer helemaal in paniek de paarden naar de stal waar mijn paard staat gebracht. Mja hier is het ook modderig. Ik begin nu echt bang te worden dat ze ooit een keer of bij mij voor de deur staan (2 pony's aan huis) of bij de pensionstal.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:16

Christiene schreef:
je zult maar een paardje onder behandeling hebben met bijvoorbeeld een dikbeen die je al dagelijks door de veearts laat behandelen.. een of andere vage dierenagent..
besluit hem mee te nemen na de dierenarts. want hij is verwaarloosd... en onderweg of met laden valt het dier.. en dan???

terwijl die allang behandeld word.. (schijnbaar doen ze dat want in een andere topic was een lichtverwaarloosde pony.. die hij mee nam... na de da... de dierenarts kan toch ook na het weiland komen..

ik begrijp niet waarom iedereen in ene zo bang wordt....ze nemen geen gezonde paarden mee.
De pony was niet lichtverwaarloosd maar graatmager,stond aan een ketting en had alleen maar dode takken te eten.....en er was al vaker voor gebelt.

Als je paarden er gewoon goed uitzien,is er niets aan de hand.....mocht er een mager zielepiet tussen staan die vanwege leeftijd of andere reden mager is moet die dierenpolitie dat toch begrijpen?
Paarden die met dikke benen staan en onder behandeling zijn laat je gewoon de rekening van de da zien.
Snap niet waar iedereen zich druk om maakt....bij mij mogen ze komen hoor.

xsenny

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:19

Nou bij ons in de buurt zijn ze ook geweest en die paarden moesten ook uit de blub .
maar zeg nou eerlijk waar zijn de paddocks en weilanden nu wel goed?
je kan ze moelijk de hele dag op stal gaan zetten /
ik heb ze liever een paar uur per dag in de blub als de hele dag op stal

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:20

Dit is alweer het zoveelste topic over de dieren politie.
En dan blijkt weer dat die agenten een kennis hebben van nul en generlij waarde.
Zo wie zo mogen ze niet zomaar een erf betreden.
Of er moet een ernstige verdenking zijn van een misdrijf.
Of er moet een huiszoekings bevel zijn.
Op een telefoontje van de buren kunnen ze aankloppen en wat vragen als er iemand thuis is.
Maar nu in dit topic ook weer, heeft die dierenpolitie een beetje te veel enthousiasme in hun onderzoek.

Heeft iemand het mail adres van Bleeker, of die ex burgemeester van Rotterdam.
Gaan we met zijn allen mailtjes sturen over het misdragen van de dieren politie.

xsenny

Re: Vandaag de dierenpolitie bij mijn paarden gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:22

en wat ik dan niet begrijp
wij hebben paarden op stal gehad die mager waren en de hoeven helemaal vergroeit en dat gemeld
en die paaarden gaan keer op keer met de eigenaar mee van stal naar stal .
pffff om moe van te worden

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:22

bleker heeft het op dit moment druk met andere dingen ;)

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:23

geerke schreef:
bleker heeft het op dit moment druk met andere dingen ;)

Ik ben ook wel eens jaloers op mijn oude hengst met zijn jonge merries. :7
Laatst bijgewerkt door Ariebren op 20-01-12 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:23

laif schreef:
geerke schreef:
Tegen mager aan?

inderdaad

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:27

Ariebren schreef:
Heeft iemand het mail adres van Bleeker, of die ex burgemeester van Rotterdam.
Gaan we met zijn allen mailtjes sturen over het misdragen van de dieren politie.

Ik weet waar hij woont :=

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-12 21:27

Ik zou eerst maar op de deur van de Partij Van De Dieren kloppen ;) .
Die wilden perse zo een animalcops.
Daar word ineens wel geld voor vrij gemaakt maar onze oma's en opa's mogen in hun strontluier blijven zitten want in de zorg moet ze bezuiningen.
Ik sprak er laast ook een animalcop en want die voor onzin uit kraamde......daar word je niet vrolijk van. ;(

Edit:spellingfout