Reina weer op Bokt!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:16

Tiffany schreef:
Leuke pony ;)

En ts er staan echt goede adviezen tussen, en dat er zelfs iemand een les aanbied!
Misschien kun je het topic eens aan de eigenaar van de pony laten lezen ;).

Jammer dat er meteen weer 3 pagina's verwijten staan. En aan reactie's zoals "sielugh voor de pony" of "ik rijd bitloos" heeft de ts niet zoveel aan.

Een blik in het profiel van de ts en je kan zien dat dit niet haar pony is....

Ik zeg niet dat het goed is maar weet je hoeveel mensen ik irl met een bit/slof/elastiek zie rijden waarvan ik denk is dat nodig?

Ben benieuwd of je er dan ook wat van zegt? En vooral op die manier {:)-:( Nee de beste stuurlui staan aan wal dat blijkt maar weer...

dat ik rijd bitloos was gelukkig ook niet naar ts bedoeld .......

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:18

MaritAriel schreef:
Tiffany schreef:
Leuke pony ;)

En ts er staan echt goede adviezen tussen, en dat er zelfs iemand een les aanbied!
Misschien kun je het topic eens aan de eigenaar van de pony laten lezen ;).

Jammer dat er meteen weer 3 pagina's verwijten staan. En aan reactie's zoals "sielugh voor de pony" of "ik rijd bitloos" heeft de ts niet zoveel aan.

Een blik in het profiel van de ts en je kan zien dat dit niet haar pony is....

Ik zeg niet dat het goed is maar weet je hoeveel mensen ik irl met een bit/slof/elastiek zie rijden waarvan ik denk is dat nodig?

Ben benieuwd of je er dan ook wat van zegt? En vooral op die manier {:)-:( Nee de beste stuurlui staan aan wal dat blijkt maar weer...

dat ik rijd bitloos was gelukkig ook niet naar ts bedoeld .......

Sjezus jij ook altijd met je bitloos in je topics..
Veroorzaakt alleen maar verwarring! _O-

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:19

Liesje1611 schreef:

hahaha heb je het even door _O- Word tijd dat ik mijn mond hou :x

:=

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:21

MaritAriel schreef:
Liesje1611 schreef:

hahaha heb je het even door _O- Word tijd dat ik mijn mond hou :x

:=

haha gisteren ook al: 'Ik rijdt bitloos'
Meteen dikke rel :') God ik lag helemaal dubbel.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:22

Liesje1611 schreef:

Ja en het was gewoon naar een meisje toe die het had over bitloos rijden , ds ik zeg gewoon ja ik rijd ook bitloos en voor mij was het een goede oplossing. Gewoon om haar berichtje te ondersteunen . Komt er zo'n spuit 11 , 5 pagina's later om even te zeggen dat ze het onzin vind dat bitloos word aangeraden . En iedereen daar op doorgaan . Halloooo niet naar TS bedoeld _O- . Oh Oh sorry . :=
Laatst bijgewerkt door Jellebie op 28-12-11 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:34

MaritAriel schreef:
Liesje1611 schreef:

Ja en het was gewoon naar een meisje toe die het had over bitloos rijden , ds ik zeg gewoon ja ik rijd ook bitloos en voor mij was het een goede oplossing. Gewoon om haar berichtje te ondersteunen . Komt er zo'n spuit 11 , 5 pagina's later om even te zeggen dat ze het onzin vind dat bitloos word aangeraden . En iedereen daar op doorgaan . Halloooo niet naar TS bedoeld _O- . Oh Oh sorry . En nu weer :=

Haha precies, maar zelfs ik trapte erin :o
Als ik jou was zou ik maar heel snel weer met bit gaan rijden, want dit kan echt niet meer hoor zo. :')

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:44

Liesje1611 schreef:
Haha precies, maar zelfs ik trapte erin :o
Als ik jou was zou ik maar heel snel weer met bit gaan rijden, want dit kan echt niet meer hoor zo. :')

Hahaha inderdaad! :') en dan maar zeggen dat ik anti bit ben terwijl ik mijn shetlander gewoon op het bit laat lopen met mennen _O- . Ik rij alleen niet met bit met mijn paard omdat ze door het bit heen loopt en door de bitloze optomming niet . Ze gaat alleen maar in protest tegen het bit . Nou is mijn paard ook wel kleinzeerig en een watje :=

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:46

:(:) Achut voelen jullie je natuurlijk weer aangesproken.

Jammer dat jullie telkens diegene zijn die er over door blijven gaan (en offtopic gaan).
Ik denk dat de ts inmiddels het wijste is om hier niet meer te plaatsen :') :')
Man man kan mij het nou schelen met welke optoming je rijd... Ik zeg alleen maar dat de ts daar niets aan heeft :+

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:48

Tiffany schreef:

Jammer dat jullie telkens diegene zijn die er over door blijven gaan (en offtopic gaan).
Man man kan mij het nou schelen met welke optoming je rijd... Ik zeg alleen maar dat de ts daar niets aan heeft :+

en ook dit ging niet over jou ... Het ging over een ander topic als je goed leest . Maar goed , wie voelt zich hier dan aangesproken ? :D

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:48

MaritAriel schreef:
Tiffany schreef:

en ook dit ging niet over jou ... Het ging over een ander topic als je goed leest . Maar goed , wie voelt zich hier dan aangesproken ? :D

Dan heb ik niet goed gelezen :+
Excuus ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:50

Tiffany schreef:
Dan heb ik niet goed gelezen :+
Excuus ;)

okee ;)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:52

Tiffany schreef:

Over dat offtopic gaan heb je gelijk :+
Maargoed aangezien TS toch niet reageert kunnen wij net zo goed gezellig een babbeltje houden over hoe je wel vriendelijk je paard kunt rijden.
Maar aangezien wij hier niet meer offtopic mogen gaan, kletsen we verder op:
[PP] Jonge ruiters, weten ze waar ze mee bezig zijn?

Gezellig als je mee wilt doen. :')
Oh, en even zonder grappen: TS is ook altijd welkom. Ben nogsteeds erg benieuwd naar haar redenen om met deze optoming te rijden.

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:53

NonaWen schreef:
Wat ontzettend leuk dat ie zo opgeknoopt is ! :D ... zo beter ? ...

:r

hihihihi :')

Ja TS, paard heeft blessure, waarom dan al die toeters en bellen eraan, ga gewoon ff een rondje rijden op straat, dan maar met een lange nek en niet opgeknoopt : :7

AxS136

Re: Reina weer op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:01

Dat de meeste mensen een mening over het elastiek & bit hebben vind ik terecht. En hier ben ik het ook mee eens.

Maar om dan meteen te zeggen je geeft niet om het paard, is wel een beetje hard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:01

ik heb niet zo gek veel verstand , dat is een beetje verdwenen. wel lijkt het niet helemaal lekker te zitten , maar verder in je profiel lijken jullie een leuke combi :).

Zihuatanejo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:07

Die kus heeft je paardje wel verdiend, ze heeft heel wat moeten doorstaan op dat ritje. Ik moet de anderen gelijk geven, leer eerst maar eens fatsoenlijk rijden, je houding is pet, je handen werken tegen, het bit is hard en wordt door de elastieken en jou hand nog scherper en harder. Jij hebt je sporen nog helemaal niet verdiend jongedame
Fijn dat Reina na een lange blessure pauze weer naar buiten mocht, maar of ze het als leuk en ontspannen heeft ervaren, daar twijfel ik aan als ik de foto's zie

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:15

Moderatoropmerking:
Discussies uit een ander topic mogen niet worden voortgezet in een ander topic, en bovendien heeft een TS daar ook helemaal niets aan. Graag dit dus achterwege laten.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:18

AxS136 schreef:
Dat de meeste mensen een mening over het elastiek & bit hebben vind ik terecht. En hier ben ik het ook mee eens.

Maar om dan meteen te zeggen je geeft niet om het paard, is wel een beetje hard.

Ach , ik ken haar en ik weet dat zij echt wel wat van paarden af weet . Dus als ze een beetje rekening met haar paard hat gehouden , had ze die hele optomming niet gehad.

litilaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 16:21

ik weet dat het niet goed te praten is maar messchien wilde ze voor de fotos dat haar pony mooi stond oke dat bit en elastieken zijn niet nodig(teminste denk ik ik ken de pony niet persoonlijk) die kiss foto is wel leuk. leukke pony alleen komt dit op de fotos niet goed tot zn recht dit bericht is niet aanvallend bedoeld maar iedereen hier op bokt wil het beste voor paarden dus ik ben het wel eens met de boze reacties sorry

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:08

Ten eerste.
Ik heb alle reacties gelezen. Het is niet zo dat ik het maar laat zitten en er niet meer naar om kijk. Ik heb dus alles gelezen.
Ten tweede.
Ik ben hier nu een jaar, (bij die pony) en daarvoor waren er al 2 meiden. Die meiden zijn 12 en 13 jaar volgens mij. Of 13 en 14 (weet niet presies) maar die waren er al een jaar toen ik kwam. Die meiden willen dus bepaalde dingen en die doen dat dan ook gewoon (dat is dus de reden van de elastieken) ik vond ze er eerst ook niet prettig uitzien, en ben toen ook eerst zonder elastieken buiten gaan rijden. Maar ik kan jullie vertellen dat het dan geen prettig paard is. Met of zonder zadel. Met of zonder cap. Alles wat beweegt vind ze eng en spannend. Dan gaat ze echt alle kanten op. Ik was er al bijna niet meer door dat ik een keer van een anders paard was afgevallen die presies het zelfde deed. Dan springen ze opzij en blijf jij als het waren in de lucht hangen. en klapt daarna met een enorme dreun op de grond. Daarom ben ik buiten toch maar met elastieken gaan rijden en dan is ze veel beter te genieten.

(en ik neem alles niet heel boos op maar ik vind van sommige reacties het ook wel gewoon netter kan snappen jullie? meesten van jullie hebben jullie vooroordeel al klaar liggen zonder te weten hoe het zit)

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:11

korbakimmy8 schreef:
Ten eerste.
Ik heb alle reacties gelezen. Het is niet zo dat ik het maar laat zitten en er niet meer naar om kijk. Ik heb dus alles gelezen.
Ten tweede.
Ik ben hier nu een jaar, (bij die pony) en daarvoor waren er al 2 meiden. Die meiden zijn 12 en 13 jaar volgens mij. Of 13 en 14 (weet niet presies) maar die waren er al een jaar toen ik kwam. Die meiden willen dus bepaalde dingen en die doen dat dan ook gewoon (dat is dus de reden van de elastieken) ik vond ze er eerst ook niet prettig uitzien, en ben toen ook eerst zonder elastieken buiten gaan rijden. Maar ik kan jullie vertellen dat het dan geen prettig paard is. Met of zonder zadel. Met of zonder cap. Alles wat beweegt vind ze eng en spannend. Dan gaat ze echt alle kanten op. Ik was er al bijna niet meer door dat ik een keer van een anders paard was afgevallen die presies het zelfde deed. Dan springen ze opzij en blijf jij als het waren in de lucht hangen. en klapt daarna met een enorme dreun op de grond. Daarom ben ik buiten toch maar met elastieken gaan rijden en dan is ze veel beter te genieten.

(en ik neem alles niet heel boos op maar ik vind van sommige reacties het ook wel gewoon netter kan snappen jullie? meesten van jullie hebben jullie vooroordeel al klaar liggen zonder te weten hoe het zit)

Okee, het wordt al wat duidelijker.
Is het een idee om dit probleem rijtechnisch op te lossen in plaats van dat je hem elastieken omdoet?

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:12

Er werd net les aangeboden, is dat dan niet het proberen waard?

Vind het wel keurig dat je toch even reageert (ondanks de wat minder nette berichten)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:13

Kan je niet iemand mee nemen als je buiten gaat rijden? Halstertouw eraan en dat iemand mee fietst?
Of schriktraining?

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 17:15

Kijk meis,
als je les neemt op je pony en hier aan werkt, kan je gewoon naar buiten zonder die elastieken en scherp bit.. Dan hebben je pony en jij allebei plezier, en dat is toch waar het om gaat? :)

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 17:20

Ik heb die gene die les aan bood net een bericht gestuurd dus misschien komt er wat van terecht.
Wij hebben geen bak. Alleen een stukje land, daarom rijden we nu buiten omdat het land drijfnat en glad is. Het is dus moeilijk af te leren.

@klomp
Ja sorry maar mensen die hier op reageerde bleven ook niet echt netjes, en daarom werd ik een beetje pissig.