Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
KLfan schreef:xxMaxx schreef:KLfan: wat versta jij onder je paard breken dan?
een paard zo emotioneel en fysiek breken dat het bijna als een slaaf onder je komt te staan.
vibabu schreef:Ik denk dat ik een iets nuchtere kijk het op het hele verhaal... Denk je zelf niet dat je erg verwaand klinkt? Ik heb alleen alles even op een rijtje gezet. Misschien een leerzaam puntje? lees het verhaal, trek je conclusies.
Het is maar net wat je onder breken bestaat. Het gaat eerder om een vertrouwensband op te zetten. Maar als je op voorhand al zegt dat het paard gevaarlijk is, dan is het einde toch zoek?
KLfan schreef:vibabu schreef:Ik denk dat ik een iets nuchtere kijk het op het hele verhaal... Denk je zelf niet dat je erg verwaand klinkt? Ik heb alleen alles even op een rijtje gezet. Misschien een leerzaam puntje? lees het verhaal, trek je conclusies.
Het is maar net wat je onder breken bestaat. Het gaat eerder om een vertrouwensband op te zetten. Maar als je op voorhand al zegt dat het paard gevaarlijk is, dan is het einde toch zoek?
ik vind mezelf niet verwaand nee maar jullie vatten teksten anders op. tevens heb ik wel degelijk een vertrouwens band met haar maar soms lijkt ze wel gestoord in d'r hoofd. p.s. wees blij dat ik antwoord menig penny meisje had het niet gedaan
# xxmaxx een dier heeft emoties ja en ik hebrespect voor ze.
vibabu schreef:Ah, en toen heb jij ze overtuigd dat je wel wat met die pony kon?Sorry, maar ik kan het echt niet laten om even op een rijtje te zetten.
- je bent heel goed in de les waarin je zit en kan heel netjes rond springen en dressuur rijden
- je werkt daar op die stal en wordt daarom is het normaal dat je voorgetrokken wordt
- je vind de les niet leuk omdat er geen uitdaging in zit
Je bent dus imo heel goed met paarden en je zoekt een uitdaging (omdat die niet geboden word in de les), je ouders zien dit alleen niet? en zien je pony als een gevaarlijk object en willen hem daarom te koop zetten. Is het dan niet als eerste uitdaging om ouders te overtuigen dat het geen gevaarlijke pony is en je er je studieobject van wil maken?
xxMaxx schreef:Jij behandelt je paard als een mens, dat is het slechtste wat je kan doen. Je hebt er respect voor, maar heeft jouw dier respect voor jou? Je kan geen vrienden zijn, je moet leider zijn. Iemand moet het heft in handen nemen en ik neem aan dat het niet je pony is. Natuurlijk ben ik soms emotioneel bij mijn pony maar beschouw mijn pony niet als een emotioneel dier. Ik beschouw het als mijn uitlaat klep, maar ik ben wel zijn leider en behoort te luisteren naar mij. Als jij je dier gaat trainen door het als een emotioneel ding te behandelen kom je niet ver.
KLfan schreef:vibabu schreef:Ik denk dat ik een iets nuchtere kijk het op het hele verhaal... Denk je zelf niet dat je erg verwaand klinkt? Ik heb alleen alles even op een rijtje gezet. Misschien een leerzaam puntje? lees het verhaal, trek je conclusies.
ik vind mezelf niet verwaand nee maar jullie vatten teksten anders op. tevens heb ik wel degelijk een vertrouwens band met haar maar soms lijkt ze wel gestoord in d'r hoofd. p.s. wees blij dat ik antwoord menig penny meisje had het niet gedaan
# xxmaxx een dier heeft emoties ja en ik hebrespect voor ze.
KLfan schreef:xxMaxx schreef:Jij behandelt je paard als een mens, dat is het slechtste wat je kan doen. Je hebt er respect voor, maar heeft jouw dier respect voor jou? Je kan geen vrienden zijn, je moet leider zijn. Iemand moet het heft in handen nemen en ik neem aan dat het niet je pony is. Natuurlijk ben ik soms emotioneel bij mijn pony maar beschouw mijn pony niet als een emotioneel dier. Ik beschouw het als mijn uitlaat klep, maar ik ben wel zijn leider en behoort te luisteren naar mij. Als jij je dier gaat trainen door het als een emotioneel ding te behandelen kom je niet ver.
ik heb respect en ben de leider en mijn pony heeft respect voor mij. ik kan veel met haar maar ken niet al haar angsten omdat ik sommige dingen gewoonweg niet mag.
jori_X schreef:Volgens mij moet je blij zijn dat de les wordt opgevuld en niet opgeheven wordt door te weinig animo! C. geeft prima les en ipv zeuren in een topic kan je het ook aan haar kenbaar maken. Ik neem aan dat je dat nog niet gedaan hebt?
Met je eigen pony kan je prima naar les komen. Je weet dat er genoeg mensen op stal zijn om je te helpen. Ik ben er bijna altijd en E&J ook. Als je het vraagt wil 1 van ons je vast wel helpen, aangezien wij wat meer ervaring hebben. Aangezien het rijden van de sportpaarden er toch niet in zit kan je je beter focussen op je eigen pony.
Je zegt dat je meer uitdaging zoekt terwijl het recht onder je neus ligt!
jori_X schreef:Volgens mij moet je blij zijn dat de les wordt opgevuld en niet opgeheven wordt door te weinig animo! C. geeft prima les en ipv zeuren in een topic kan je het ook aan haar kenbaar maken. Ik neem aan dat je dat nog niet gedaan hebt?
Met je eigen pony kan je prima naar les komen. Je weet dat er genoeg mensen op stal zijn om je te helpen. Ik ben er bijna altijd en E&J ook. Als je het vraagt wil 1 van ons je vast wel helpen, aangezien wij wat meer ervaring hebben. Aangezien het rijden van de sportpaarden er toch niet in zit kan je je beter focussen op je eigen pony.
tessyke schreef:ik blijf het nonsens vinden.
je bent zo overtuigd van je kunnen, dan moet die levengevaarlijke pony trainen een leuke opgave zijn.
Er zit ook een verschil tussen deftig doorrijden en breken
xxMaxx schreef:tessyke schreef:ik blijf het nonsens vinden.
je bent zo overtuigd van je kunnen, dan moet die levengevaarlijke pony trainen een leuke opgave zijn.
Er zit ook een verschil tussen deftig doorrijden en breken
Ja, ze is zooo goed, maar haar eigen pony is een gevaarlijk ding. Ik heb een eigen pony en ik ga daarbij als ik tijd had echt niet nog een paard bijrijden, omdat ik al mijn tijd besteed aan mijn pony, maar zij denkt daar anders over. Als ze zo goed kan rijden had ik wel gedacht dat ze een getemd paardje had maar dat valt blijkbaar vies tegen...
KLfan schreef:jori_X schreef:Volgens mij moet je blij zijn dat de les wordt opgevuld en niet opgeheven wordt door te weinig animo! C. geeft prima les en ipv zeuren in een topic kan je het ook aan haar kenbaar maken. Ik neem aan dat je dat nog niet gedaan hebt?
Ik snap dat de les opgevuld word etc. maar soms moet frustratie er even uit en heb het ook al eens met C. er over gehad. Verder kan het helaas echt niet met eigen pony dat is gewoon niet te vertrouwen. ik snap dat jullie er vaak zijn en willen helpen etc. en snap dat sommige uitspraken niet handig zijn. Ik heb thuis ook uitdaging zat aan mijn eigen pony. verder had ik niet zoveel opschudding willen zorgen in dit topic alleen frustratie moet er dan uit en dan typ ik soms frustratief.
KLfan schreef:een paard zo emotioneel en fysiek breken dat het bijna als een slaaf onder je komt te staan.