Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Kritisch op mijn houding ben en blijf ik altijd. Dat mijn lijf niet altijd doet wat ik wil is weer wat anders
Oefenen tot in den treuren denk ik!
Betrouwbaar zeer zeker, wel lekker eigenzinnig maar dat ben ik ook Haha!
Foto's blijven er zeer zeker komen!
esmir schreef:esmir schreef:oew, daar ben ik het niet mee eens.. Een paard hoort jou hand te volgen. Zonder verbinding valt er niets te volgen. Eerst een verbinding, dan uitschuiven, een wisselwerking tussen been en hand.
Daarbij zijn anda's erg goed in het oprollen, imo is het idd zaak dat ze eerst accepteerd dat je verbinding hebt, en dan van daaruit die neus eruit.
Het ziet er verre van perfect uit, maar kom op hé, het is een begin.
Ja, en nee. Ik stond gister les te geven aan iemand op een oudere Fries, deze is altijd verkeerd gereden, in de valse krul, té bovenin..
Een ideaal voorbeeld, Ze bleef bovenin lopen, door vanuit de verbinding, milimeters te gaan geven, icm met je been dat t neusje eruit "duwt", na een half uur liep ze met dr neus over de grond, fijne verbinding. Dan heb ik een topdag. Terwijl als er foto's geplaatst zouden worden van het eerste kwartier, hadden we heel bokt op onze nek gehad. Enne, eens hoor, het heeft een hoop met gevoel te maken, maar losgooien is imo net zo erg als trekken bij zo'n paard.
Enne, ik zie ze liever ook lang en laag, maar dat gaat natuurlijk ook niet vanzelf.. En wellicht moet deze ruiter ook nog een hoop leren.