Anda Mo 12e keer onder het zadel!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Anda Mo 12e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:25

Het is een instructeur. Mijn beugels gaan met mijn eigen zadel heel wat langer ja!

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 18:52

Robijntjah schreef:
Kritisch op mijn houding ben en blijf ik altijd. Dat mijn lijf niet altijd doet wat ik wil is weer wat anders :')
Oefenen tot in den treuren denk ik!

Betrouwbaar zeer zeker, wel lekker eigenzinnig maar dat ben ik ook Haha!

Foto's blijven er zeer zeker komen!

Goh, waar ken ik dat toch van?? ; :Y)

Ik vind dat het er (voor 12 keer erop te hebben gezeten) echt niet slecht eruit ziet. Het is nog niet perfect, maar ik verwacht niet anders na 12 keer onder het zadel. Ben benieuwd hoe jullie het doen over een paar maandjes.:D Over het zadel zal ik niets zeggen, dat wordt al geregeld zo te lezen.

Ps. De mensen in dit topic bedoelen het goed, het zijn slechts adviezen/tips/eigen ervaringen.

klomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 10:59

esmir schreef:
esmir schreef:
oew, daar ben ik het niet mee eens.. Een paard hoort jou hand te volgen. Zonder verbinding valt er niets te volgen. Eerst een verbinding, dan uitschuiven, een wisselwerking tussen been en hand.
Daarbij zijn anda's erg goed in het oprollen, imo is het idd zaak dat ze eerst accepteerd dat je verbinding hebt, en dan van daaruit die neus eruit.
Het ziet er verre van perfect uit, maar kom op hé, het is een begin.

Ja, en nee. Ik stond gister les te geven aan iemand op een oudere Fries, deze is altijd verkeerd gereden, in de valse krul, té bovenin..
Een ideaal voorbeeld, Ze bleef bovenin lopen, door vanuit de verbinding, milimeters te gaan geven, icm met je been dat t neusje eruit "duwt", na een half uur liep ze met dr neus over de grond, fijne verbinding. Dan heb ik een topdag. Terwijl als er foto's geplaatst zouden worden van het eerste kwartier, hadden we heel bokt op onze nek gehad. Enne, eens hoor, het heeft een hoop met gevoel te maken, maar losgooien is imo net zo erg als trekken bij zo'n paard.

Enne, ik zie ze liever ook lang en laag, maar dat gaat natuurlijk ook niet vanzelf.. En wellicht moet deze ruiter ook nog een hoop leren.

Amen!

Ik kon destijds ook wel mijn teugels op volle lengte geven bij mij paard en proberen naar mijn hand te rijden
en hopen dat hij zelf mijn hand opzocht, helaas...niet ieder paard is hetzelfde mensen!!
Meerdere wegen leiden naar Rome, voor elk paard een andere gebruiksaanwijzing!
Uiteraard zijn er bepaalde kenmerken voor bepaalde rassen, maar hou je daar niet zo aan vast, want ook binnen het ras
kan dit compleet verschillen en staar je je vast op 1 methode, dit vind ik persoonlijk niet erg slim :o

Ik heb zelf ook eerst dat contact bovenin gehad en vandaaruit milimeters gaan uitschuiven, dat werkte voor hem goed, tevens bleef hij daarmee beter op het achterbeen. Mijn paard volgt ten alle tijden nu mijn hand, kan hem instellen zo hoog of laag als ik wil en de mensen hier op bokt die hem kennen weten dat ook.

Nogmaals, het is erg makkelijk om hier je verhaal te verkondigen en te vertellen hoe het allemaal moet, maar geef iemand ook eens de kans om resultaten in de toekomst te laten zien en het eens anders te willen doen dan wat het gros hier het beste vind.

Jolijn: Ik hoop van harte dat de resultaten gaan komen, blijf voelen en luisteren naar je paardje.
Wat ook erg fijn helpt zijn slingerlijnen rijden, zo worden ze ook fijn in de bovenlijn.
Je laatste foto's ga ik wel eerlijk over zijn, je hebt daar inderdaad meer lengte in de hals, maar je paardje
drukt wel de rug wat weg en daarmee dus een onjuiste verbinding. Nou is dat totaal nog geen ramp, als je paardje maar de ontspanning gaat snappen, bovendien zijn jullie nog te kort bezig en moeten eerst het stuur, gas en rem erop, zonder gas heb je niets op te vangen en kun je geen verbinding maken vanuit de achterhand naar voor.

Je kan het, zet em op! ;)

Anoniem

Re: Anda Mo 12e keer onder het zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 13:19

Dank je! Komt ook vast goed, we hebben alle tijd!

Over het uitschuiven deel ik zeker je mening.

Slingerlijnen rijd ik idd veel, voor de lengtebuiging en dan dus daardoor verbinding en rechtgerichtheid en dus losgelatenheid!