Coloured schreef:Hem voorstellen er op een normale manier uit te komen wat inhoud dat hij al jouw kosten betaalt.
Wil hij dit niet, hem zeggen dat je dan helaas op een andere manier je recht gaat halen via de kantonrechter (zaken onder de 5000,- kun je namelijk zelf zonder advocaat aanhangig maken bij het kantongerecht.) en dat dit begint met het sturen van een aangetekende brief waarin je hem aansprakelijk stelt voor de door jouw geleden schade. Deze brief dan ook meteen opstellen, zorgen dat er in goed, duidelijk nederlands staat wat je wil zeggen en meteen aangetekend naar hem versturen.
Zet een termijn in je brief waarbinnen hij moet reageren. Bijvoorbeeld 2 weken. Doet hij dit niet dan stuur je je tweede aangetekende brief.
Dit is je voorwerk.
Eens met bovenstaande, met een kleine aanvulling. De grens is recent opgetrokken naar € 25.000.=, dus mochten de kosten hoger dan de 5000 uitvallen, dan kan je alsnog naar de Kantonrechter.
Ik heb een paar weken geleden hetzelfde aan de hand gehad, alleen gelukkig met een betere afloop. Ik was ook samen met een vriendin buiten aan het rijden, toen we aangevallen werden door een grote hond (type Deense dog, ongecastreerde reu). De eigenaar stond verderop te kletsen met iemand anders en had dus te laat in de gaten dat de hond op ons af kwam. Wij gaan in dat soort gevallen ook altijd stilstaan met het hoofd richting hond, meestal is dat voldoende. Maar deze hond ging er volledig voor. Hij probeerde eerst het paard van m'n vriendin in de achterbenen te bijten en probeerde vervolgens de hals te grijpen door op te springen. Gelukkig was hij net niet groot genoeg om het te halen.
Vervolgens kreeg hij mijn paard in het vizier en begon hij mijn paard proberen te bijten. Mijn paard ging er vandoor, maar de hond ging mee. Na zo'n 100m kreeg ik m'n paard weer terug (met de hond nog steeds aanvallend eromheen) en toen heeft m'n paard met twee achterbenen vol uitgehaald naar de hond. Hij raakte hem op z'n ribben. De hond liep wel wat mank, maar leek geen hele erge verwondingen er aan overgehouden te hebben. De eigenaar kwam inmiddels aangerend en weet je wat hij als eerste zei? 1000x sorry en zijn jullie okee. Ik vond dat zo'n topreactie van die man! Ik heb hem gevraagd hoe het met de hond was, maar hij gaf aan dat als hij er iets aan overhield, dat zijn eigen risico was. Hij gaf ook mijn paard groot gelijk, al vond hij het dom van m'n paard dat hij wegrende.
Maar zo kan het dus ook.
Ik vraag me eigenlijk af, hoe reageerde de eigenaar van de hond toen het gebeurde? Ik bedoel, hij moet het gezien hebben en z'n hond weer meegenomen hebben toch? (Hoewel ik me ook kan voorstellen dat jij daar niets van meegekregen hebt).