Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esther28 schreef:Ehm een paard snapt het begrip "straf" in deze context echt niet hoor....zijn ze niet intelligent genoeg voor om die link te kunnen leggen. En een ballon op zn hoofd kapot slaan, das ook al lang achterhaald dat dat niet werkt.
Paard heeft kennelijk een verlatings/dominantieprobleem.
nynke55 schreef:Ik heb niet alles gelezen en sorry als het misschien al genoemd is, maar wat ik zou doen is: mooi naar buiten gaan en vlak voordat hij vervelend gaat doen, omdraaien en terug naar huis. Dan belonen en in de paddock of wei zetten. Zo leert hij weer dat buitenrijden leuk is.
Cassidy schreef:nynke55 schreef:Ik heb niet alles gelezen en sorry als het misschien al genoemd is, maar wat ik zou doen is: mooi naar buiten gaan en vlak voordat hij vervelend gaat doen, omdraaien en terug naar huis. Dan belonen en in de paddock of wei zetten. Zo leert hij weer dat buitenrijden leuk is.
Een daar beloon je een klever mee, en raak je nooit van dat probleem af.
Een klever moet leren: stal is werk en bij stal vandaan is rust.
En wat jij nu voorstelt is precies het omgekeerde.
Cassidy schreef:Ik denk zomaar dat je paard geen problemen maakt met een ander paard erbij Freggle.
De problemen gaan pas komen als je alleen met hem op stap wilt.
Cassidy schreef:Op het moment dat je paard om wil draaien, laat je hem omdraaien. En dan terug naar stal, daar allejezus hard aan het werk zetten, weer van stal af en daar minstens 10 minuten uit laten rusten. Paard moet de link leggen - terug naar stal = hard werk.
En als je na een gewone buitenrit thuis komt, niet meteen paard op stal zetten. Nog hard aan het werk gaan in de bak. En dan pas op stal.