Hallo, ik snap je reacties wel hoor TS het is ook niet leuk als je zo veel negatieve reacties krijgt. Moet wel zeggen dat ik het met veel reacties eens ben, maar die reacties kunnen ook anders geplaatst worden zodat het iets vriendelijker over komt.
Je paardje mag inderdaad iets meer aan het werk gezet worden op zijn achterhand, misschien is dat ook wel het probleem dat je ziet op de rij foto's, doordat je paard niet echt zijn achterbenen actief gebruikt duikt ie wat naar voren en gaat in je hand hangen, waar jij dan weer op reageerd misschien door de teugels iets te veel vast te pakken.
Dat je soms je evenwicht kwijt bent, kan ik me voorstellen als je pas voor de derde keer zonder zadel rijd. Daardoor kun je zien dat je geen onafhankelijke zit hebt, wat je vaak ziet gebeuren in zadels met dikke kniewrongen en lekker opgesloten zit.Je word dan in een houding gedwongen, ga je dan vervolgens zonder zadel rijden, dan zie je meteen het probleem. Had je die onafhankelijke zit wel, dan raak je ook je evenwicht niet kwijt zonder zadel.
Een tip, zet je paard aan de longeer lijn, jij gaat zonder zadel op je paard en je bijv intructriece longeerd je paard, je mag geen teugels gebruiken, voor de zekerheid doe je een touw om zijn nek om je aan vast te grijpen als het niet anders kan, verder rijd je alleen op je zit en je handen los[zo kun je je evenwicht niet opvangen via de mond van je paard] misschien kun je dit 1 keer per week doen of vaker let maar op over een tijdje kun je super zonder zadel rijden, zonder je evenwicht te verliezen en zonder boze reacties van mensen hier. Succes.
Hij duikte er inderdaad achter weg, vandaag les gehad en dan ging echt in 1 woord super, ben echt zo blij Instructiece hebben mij en mijn paard goed aan het werk gezet en ze was ook zeer tevreden. Heb veel stelling en buiging gedaan, veel wisselingen in hand veranderen en veel overgangen van stap naar draf gegaan. dus ging goed!!
helaas was er niemand op dat moment die daar even voor in de gelegenheid was, maar de volgende keer ga ik samen met een stalgenoot lessen (elk een half uur) dus dan is ze vast wel zo aardig wat foto's te maken.... toch marjan
pffff.....je hebt wel een hele lading over je heen gekregen. Er zit wel waarheid in, de foto's zijn van een gespannen paard, een ruiter die niet in evenwicht zit en haar paard van voren vastzet. Gelukkig heb je hier ook veel bruikbare tips gekregen en kun je daar lekker mee verder.