HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:51

Haha, je openingspost is geweldig! :D Heerlijk, ik zie het al helemaal voor me en kan me dan ook wel jouw gevoelens voorstellen. Stiekum hoop ik ook dat mijn anderhalfjarige het paardenvirus meekrijgt, maar als ik jou zo hoor zal ik me goed gaan voorbereiden!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 09:48

Dank jullie allen voor jullie steun :D

MarvanTom schreef:
Hoe herkenbaar en heerlijk setje samen! _O-

Nou mis ik nog de gekromde tenen in schoeisel en nagels in hout om schrap te zetten en als dat nog niet is, geloof me, dat komt dan nog...
Hartkloppingen in keel kunnen veranderen in bijna-hartstilstand; als je iets toe wilt roepen, zit je hart op de plek van je stembanden en komt er een soort gepiep uit; gutsend zweet, terwijl je toch aan de grond genageld staat...

Tja, gewoooooon blijven ademen. Niet kijken werkt niet.
Echt.
Succes? Sterkte? Zoiets.
:')

whahahahahaha _/-\o_ , het is net als met enge films vroeger, kussen voor je ogen en er dan toch stiekem langs gluren :P

pauline1

Re: HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 09:58

whihihi echt heel erg leuk!!! ook een erg brave pony! suc6 ermee!! denk dat je elke keer je hart vast houd met zo'n boef!!! hele leuke foto's!!

WilmaBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 13:23

nathalie2302 schreef:
LawBoy schreef:
ik ga je toch even volgen als je dat niet erg vindt.. mijn dochter wordt 5 in januari, rijdt nu een jaar en als ze maar kan galopperen is ze gelukkig.. springen is er nog bij... (en laten we dat nog even zo houden ook)

Jij hebt dus beduidend minder last van 'hartverzakkingen'???

mhollander schreef:
weet wat je doormaakt. Min dochters zijn 14 en 12 jaar oud en het kan natuurlijk niet hard en hoog genoeg zijn. Een pluspunt is er nu.

De oudste begint nu "serieus" te rijden. Dus dat is al minder crossen enz. Als ze op mijn hafje rijd dan wil ze nog wel hoog springen aangezien die van mij springen geweldig vind.

AI! dus er staan zo nog 7 cross- en sjeesjaren voor de boeg???? HELP HELP!

Neen, de hart momenten zijn er (nog) niet.. Gezien haar grote passie heb ik er maar een paard bijgenomen, moet ik geen schrik hebben dat ze mijn paard afneemt... Vind het gewoon prachtig om haar te zien omgaan met haar paard. Luisteren zal ze :)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:47

wat zit ze netjes +:)+ ik word er gewoon jaloers van haha. Het ziet er allemaal heel beheerst uit, dus ik denk dat je weinig te vrezen hebt. Niet minder dan met voetbal ect. Tenslotte zit er er prachtig op en weet ze zo te zien harstikke goed waar ze mee bezig is!

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:51

Super leuk om te zien! Leuke pony ook :+:
Misschien voor je eigen zenuwen, en voor haar rug, een leuk bodyprotectortje zoeken?

Lieveranders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:54

Wat ontzettend leuk gedaan! Haha ik zou ook in de zenuwen zitten hoor! Maar ze vind het helemaal geweldig, leuk om te zien!

manfredie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:54

ik denk dat ik dit topic maar blijf volgen ...heb zelf een docthertje van bijna 2 die nu al de tent afbreekt als ze niet met mama mee mag op het paard dus ik hou me hart vast...

alle tips zijn welkom :D

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 14:58

Waar is de "vind ik leuk"-button!

Geweldig, heerlijk om je als kind zo te kunnen uitleven! Ik hoop dat mijn dochter ook zo van paarden en paardrijden gaat houden!!!

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:00

Hehe Nath... fijn is dat... dametje ziet er het probleem niet van he.
Hihi!

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:15

Hahaha wat GE_WEL_DIG :D Ik snap dat je het dood eng vind.
Mijn dochtertje is 3jaar en ook al helemaal verslingerd aan op-het-paardje-zitten hahaha.
Leuk team trouwens, zij en de pony. <3

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:22

Jeetje, en ik maar hopen dat mijn dochter zou gaan rijden :+ Na het lezen van dit topic weet ik het nog net niet zo hoor hahaha.

Verder weet ik niet in hoeverre het te realiseren valt ed, maar misschien dat ze lekker op springles kan gaan? Leert ze gelijk hoe het wel en niet hoort, en heeft ze begeleiding die er wat nuchterder naar kan kijken :)

Ze heeft aanleg genoeg lijkt me, want wat een mooie houding!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:25

Ik snap je bloeddruk helemaal ts :D hahaha
Ik heb gewoon 5jaar van mn leven ingeleverd alleen al tijdens het kijken van de lessen. :wow:
En dan zie je ineens hoe je kind gelanceerd word :oo ,en merk je zelf niet dat je niet de poort van de bakrand hebt gebruikt omdat je er overheen gesprongen bent als een wilde merrie _O- hahaha

Bloeddruk was bij mij toen vulkanisch %) ,ogen puilden uit :wow: van schrik en over de rest van mn gezichtsuitdrukking zal ik het maar niet hebben. :=
Nu zijn we een jaar verder,mn 5 jaar krijg ik niet meer terug :n maar mn bloeddruk is gezakt en ogen puilen nu minder uit tijdens een spannend moment. _/-\o_

Dus er is rede voor moed houden *\o/* :))

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:34

hahahaha, zenuwslopend kan het zijn he? Onze moeders hebben er ook zeker last van gehad! En wij? wij vonden het toen maar de meest grote onzin, 't gaat toch goed zo?
nee, mama zijn kan soms voor zenuwslopende taferelen zorgen %) :D

DmNqUe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 15:35

haha ik ken het hier niet mijn dochter maar mijn lieve nichtje haha :P vanaf kleins af aan al mee naar de manege en nu het liefst iedere week mee naar mijn verzorgpaard en de kleine shetlander pippi die er bij staat.
hier ook mijn paard al ingepikt haha en rijd nu ook al helemaal los met pippi in draf etc gaat super netjes.
ze is trouwens 6 jaar :P
Afbeelding

Hier op mijn paardje geklommen en reed er zo mee weg haha :P
http://www.youtube.com/watch?v=Rc7HMGZRO0w ( sorry van het op zijn kop filmen )

En op die lieve pippi
Afbeelding

Dit is een filmpje waar ze er echt voor de eerste keer op zat en voor het eerst in haar rij carrière ook los draafde. ze is smoor en smoor verliefd
http://www.youtube.com/watch?v=mE-ltJvo ... re=related

vind trouwens het wel een super leuke combi die 2 haha snap goed dat je hart in je keel zat maar na een tijdje begint het toch wel te wennen dat je er verder toch niet veel meer aan kan doen. als ze eenmaal besmet zijn dan is er eigenlijk haast geen weg meer terug haha :P

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:34

Haha, wacht maar over 6/7 jaar als ze aan de jongens begint, dan stijgt je bloeddruk pas :+
Maarre ik heb even in je profiel gespiekt, hij is wel heeeeeeuuuuuuuul leuk P.C..
En als ze te groot is, kan ze zo door op Cos ;) .
Leuk setje paarden heb je zo.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:40

hahahah, leuk! _O-

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 17:48

Geweldig om naar te kijken!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 19:26

HEERLIJK! ik voel me helemaal gesterkt in het feit dat ik niet de enige 'miep-moeder' ben die het, hoewel heel stoer, toch ook wel eng en spannend vindt.

CarinaR schreef:
Hehe Nath... fijn is dat... dametje ziet er het probleem niet van he.
Hihi!

hehehe....nu heb je nog leedvermaak Carina, maar dit staat jou ook nog allemaal te wachten :P

@funnyhorses- je was dus wel ineens een stuk leniger dan je dacht, grappig waartoe je fysiek in staat bent als je denkt dat je kind gevaar loopt :P

RoMaReToFel schreef:
Haha, wacht maar over 6/7 jaar als ze aan de jongens begint, dan stijgt je bloeddruk pas :+
Maarre ik heb even in je profiel gespiekt, hij is wel heeeeeeuuuuuuuul leuk P.C..
En als ze te groot is, kan ze zo door op Cos ;) .
Leuk setje paarden heb je zo.

Wij hadden gedacht dat 'daten' maar moet wachten tot ze een jaar of 30 is :P. P.C. is een maf ding maar hij lijkt zich bij ons helemaal thuis te voelen :D. Cayleigh had zelf trouwens bedacht dat ze meteen over kon op Heros want die wil mevrouw "inrijden" ..jaja! (dubbel HEEEELP)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:33

ach wat een ontzettend leuk stel samen <3
volgens mij een ontzettend lieve kinderpony, zo één is goud waard!

Mijn ouders hebben niets met paarden,vooral mijn mam vindt ze best eng...
Kan me nu wel voorstellen dat die vroeger toen ik nog een kleine ontdekker was,ook heel wat angstige momenten beleefd heeft.
:=

Je dochtertje rijdt een leuk stukje weg,ziet er leuk uit!

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:51

Ja idd HELLUPPPP inrijden :D , hihi, ze heeft het wel te pakken.
Je moet het maar zo zien, jouw dochter staat dadelijk niet met een cameraploeg van: "Help mijn ouders hebben een hobby" voor je neus, zoals de zoon van Rieky Young :D .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 23:36

Geweldige foto's.. _O-
Vooral dat gezicht wat boekdelen spreekt.. :D
Ik vind het trouwens wel erg dapper hoor, dat ze dat durft!! :))
En haar pony ziet er super betrouwbaar uit en daar is ze nog lang niet uitgeroeid en uitgeleerd.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 08:59

P.C. lijkt zo natuurlijk superbraaf maar hij blijft ook wel...ehm...."rastypisch" hoor ;). Ze hebben heus wel eens een meningsverschil die twee, het verschil is alleen dat 'vroeger' P.C. won en nu Cayleigh :P.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 10:43

@ nathalie2302: het gaat helaas nooit over, dat was ik nog vergeten te vertellen...
Het escaleert, wel in fases, dat dan weer wel.
Dus het kan zomaar zijn dat er even een rustige periode tussen zit.
Weekendje uit logeren sturen bijv, werkt goed!

Naarmate ze ouder worden, puber dus, escaleert het helemaal.
Alsof ze een Nike-logo in hun hoofd hebben, just do it!, voeg daar eigenwijsheid aan toe, een mams met hart op de stembanden en dan gaat het feest weer beginnen.
Maar wees gerust: mijn hart heeft ook heel veel beweging gehad, doet het nog steeds.
Blijf er wel rustig bij ademen.

Ik weet het nu zeker: sterkte! :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 16:59

whahahaha....wat doe je me aan!!???!!! Ik hoopte juist op "ach, dit is maar een (kortdurende) fase, zijn ze zo doorheen" :')