Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:54

De regel honden aanlijnen is er om ongelukken te voorkomen, groot of klein, in het verkeer of bij andere mensen letsel aanbrengen. Een chi kan net zo k*t zijn als een grotere hond bij andere mensen maar idd, mijn peugeot komt wel over een chi heen :p

Een paard kan evengoed letsel aanbrengen dus ik vind het wel logisch.

Ik zie redelijk wat doodgereden katten dus zoveel kwaad doen die niet in het verkeer en e zullen ook een ander geen letsel aanbrengen.

Active

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:55

Vjestagirl schreef:
Active schreef:
Je had van mij een enorme boete aan je kont gehad!

Op basis van welke overtreding precies?

Geen verantwoordelijkheid hebben en geen gebruik maken van het gezonde verstand.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 19:56

Active schreef:
Vjestagirl schreef:

Geen verantwoordelijkheid hebben en geen gebruik maken van het gezonde verstand.

Dat is niet bij wet verboden. Daarbij is het open ter discussie of ik wel of geen gebruik maak van mijn gezond verstand, en of ik onverantwoordelijk bezig was.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:57

Paintless schreef:
F_Orumster schreef:
Met verschil dat als ik een kat voor mijn wielen rijdt ik daaroverheen kan rijden zonder gevolgen voor mij.
Dit geldt niet met honden en paarden. Maw, grotere gevolgen.

als je bewust over MIJN kat heen rijdt.. merk je wel degelijk de gevolgen. die doen even zeer als het hartenzeer wat mij aangedaan wordt als iemand bewust over mijn kat heen rijd.

als dader dan zo laf is plaats van misdrijf te verlaten, tja, dan rest mij niets anders dan mijn schatje te begraven en te treuren over mijn verlies.. dus dit raakt kant nog wal wat je daar zegt.

Ik zal nooit express over een kat rijden en als er niets (kort) achter mij zit, rem ik netjes.
Echter wanneer nood aan de man is rem ik niet omdat een andeer zijn kat buiten heeft lopen.
Het dier heeft dan wel een aantal jaartjes genoten.

Ik heb zelf al eens een vers aangereden kat zien liggen, niet door mij dus, en ben ermee naar de da gegaan om de chip te laten uitlezen. Dus nee, ik zal m niet laf laten liggen. Maar op een drukke 80km weg rem ik niet voor een kat nee.
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 25-09-11 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:57

van mij had je een flinke boete gekregen ; voor het in gevaar brengen van je medemens. als je denkt dat je paard nooit zou kunnen schrikken,mag je zelf ook niet loslopen. en nee, een touwtje houd het niet ALTIJD tegen,maar wel vaak.
in die kwestie is een stuur aan een auto ook van geen nut, als je in een slip (b.v.aquaplanning) raakt, heeft sturen ook geen nut meer..en zo kunnen we ff doorgaan.
onverantwoordelijk.. :n
hij zou maar een kinderwagen omver lopen. wat zeg je dan : doetie anders nooit.... ? 8)7

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 19:59

Vjestagirl schreef:
Active schreef:
Je had van mij een enorme boete aan je kont gehad!

Geen verantwoordelijkheid hebben en geen gebruik maken van het gezonde verstand.[/quote]

whaha

er zijn mensen die KUNNEN niet eens gezond verstand gebruiken, want die hebben het niet. wat wil jij dan daar mee doen????

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:02

spicegirl schreef:
van mij had je een flinke boete gekregen ; voor het in gevaar brengen van je medemens. als je denkt dat je paard nooit zou kunnen schrikken,mag je zelf ook niet loslopen. en nee, een touwtje houd het niet ALTIJD tegen,maar wel vaak.
in die kwestie is een stuur aan een auto ook van geen nut, als je in een slip (b.v.aquaplanning) raakt, heeft sturen ook geen nut meer..en zo kunnen we ff doorgaan.
onverantwoordelijk.. :n
hij zou maar een kinderwagen omver lopen. wat zeg je dan : doetie anders nooit.... ? 8)7

Nee hoor. Ze komt niet bij die kinderwagen in de buurt omdat ze naast mij loopt en ik tussen haar en de kinderwagen loop. Als ze nieuwschierig wil gaan kijken dan is een keertje in mijn vingers knippen en eventueel een klein tikje met mijn vingertoppen tegen haar neus voldoende om haar te vertellen dat ze dat niet mag.

En ik heb mijn medemens niet in gevaar gebracht: er is niets gebeurd. Anders kun je ook iedere ruiter een boete geven, want je paard kan aan de kletter slaan, en daarmee je medemens in gevaar brengen... Als ze naast me liep te stuiteren en de dansen en te doen kan ik t er eventueel wel mee eens zijn dat k n boete krijg, maar dan zou k m ook moeten krijgen als ze aan een touwtje loopt want dan is ze net zo gevaarlijk.

Als jij denkt dat je je paard aan een touwtje kan houden is dat pure schijnveiligheid. Het kan zijn dat jouw paard dat touwtje nodig heeft om signalen van z'n leider op te pikken, de mijne snapt dat zonder ook prima.

Stel dat ik haar vastgehouden had. Dan had ik alleen het uiteinde van het touw vast (zeker 1,5 meter lang), losjes in mijn hand, want we liepen al 45 minuten en ze liep te slapen. Daar had ik niets mee uitgehaald, jij ook niet. Maar dan had ik haar vast en was het veiliger geweest? Geklets.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:03

Èn dan doe je braaf een hoofdstel in, en dan val je eraf en dan loopt je paard ook los. Alsjeblieft zeg, ongelukken kunnen altijd gebeuren, zowel met een paard, hond, auto of cavia. Ik denk dat er ook een groot verschil is in hoe TS en ik met onze paarden omgaan en hoe sommige anderen dat doen. Dus voor ons zijn dit soort dingen doodnormaal, terwijl anderen zich dit niet voor kunnen stellen. Nu zijn onze paarden ws ook iets makker dan de gemiddelde kwpner.

F_Orumster

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:05

Ik haal ook zeker uit de context dat er sprake is van wederzijds respect en geloof zzeker in jullie nivo van grondwerk.

De politie kan echter geen onderscheid maken tussen hond A en B.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:07

Caira schreef:
Èn dan doe je braaf een hoofdstel in, en dan val je eraf en dan loopt je paard ook los. Alsjeblieft zeg, ongelukken kunnen altijd gebeuren, zowel met een paard, hond, auto of cavia. Ik denk dat er ook een groot verschil is in hoe TS en ik met onze paarden omgaan en hoe sommige anderen dat doen. Dus voor ons zijn dit soort dingen doodnormaal, terwijl anderen zich dit niet voor kunnen stellen. Nu zijn onze paarden ws ook iets makker dan de gemiddelde kwpner.

cavia :? :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:08

Paintless schreef:
Caira schreef:

cavia :? :+

Die heb ik ook! MIsschien moet k die de volgende keer los laten lopen, zien of k daar ook boetes voor krijg.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:11

nee veels te gevaarlijk.. straks stoot ie een paddestoel om en is paulus zijn huisje kwijt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:15

Paintless schreef:
nee veels te gevaarlijk.. straks stoot ie een paddestoel om en is paulus zijn huisje kwijt

*Klimt weer op haar stoel.*

Danku, geweldig topic!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:15

Over het los laten lopen van kinderen, kunnen we ook hele discussies gaan houden.......... :P
Maar ik vind het inderdaad te onvoorstelbaar voor woorden dat hij op basis van 'honden mogen niet los' jou een bekeuring had willen geven......... _O-

(bij vrienden van ons met een dobberman, kwam een hele tijd terug iemand aan de deur i.v.m. controle hondenbelasting. Die hond blaffen op de achtergrond!! Vraagt die muts 'Heeft u een hond??'.............. Zegt m'n vriendin 'Nee, we hebben een papagaai'...... :# )

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:15

Paintless schreef:

Och ja... Gelukkig kunnen we er wel met de auto overheen rijden. :+ :D

@iedereen: Maar zonder dollen. Misschien is het handig om in de onverantwoordelijkheidsoverweging mee te nemen dat ik geen Jazz x anderebekendeheetfokkendehengst heb, dat ze heel veel buiten staat en dus weinig overtollige energie heeft (omdat ze ook bijna geen krachtvoer krijgt), dat ze al een dikke vacht heeft en het warm was en dat het dus geen weer was om je druk te maken, dat we eigenlijk iedere week buiten lopen, dat ze behoorlijk goed onder appél staat.
Maar bovenal: dat ik ook niet achterlijk ben en het niet gedaan had als ik het gevaarlijk vind. Ik gééf om mijn dier en als er een niet-verwaarloosbare kans was dat ze iets zou doen wat haar of een ander in gevaar zou brengen ik haar niet mee naar buiten genomen zou hebben.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:18

tja, we kunnen er gelukkig nog over heen rijden. voelt niemand.. behalve het baasje, maar ja, moet die hem maar niet los laten :P

ik sta achter je meid. ik wou dat ik het zelfde kon doen met mijn paard en lig dubbel om het feit dat je idd geen hond had, en dus geen boete behoefde te krijgen. (maar dat had je denk ik al door)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:19

Ik geloof daar ook wel in, ik heb wel een indruk van jou zo van het forum.
En er zijn 100en pennymeisjes die buiten lopen en het lijntje er voor de sier tussen zit zodra paardje zin heeft zijn eigen pad te trekken.

Maar, de agent kan dat niet ruiken en ansich heeft ie wel gelijk puur naar de kwestie kijkend.

Daarnaast snap ik wel dat jij denkt wat heb ik nou aan mn klomp.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 20:20

F_Orumster schreef:
Ik geloof daar ook wel in, ik heb wel een indruk van jou zo van het forum.
En er zijn 100en pennymeisjes die buiten lopen en het lijntje er voor de sier tussen zit zodra paardje zin heeft zijn eigen pad te trekken.

Maar, de agent kan dat niet ruiken en ansich heeft ie wel gelijk puur naar de kwestie kijkend.

Daarnaast snap ik wel dat jij denkt wat heb ik nou aan mn klomp.

Maar dat zeg ik ook, ik had een preek over m'n paard vasthouden ook helemaal niet raar gevonden. Ik vond het raar dat ik een boete dreigde te krijgen op basis van een wet voor honden :P

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:22

Paintless schreef:
tja, we kunnen er gelukkig nog over heen rijden. voelt niemand.. behalve het baasje, maar ja, moet die hem maar niet los laten :P

Je hoeft dit niet te paroderen. Ik rij heus niet express een kat dood.
Maar als iemand ervoor kiest zijn kat onbeperkte vrijheid te geven kies je daarmee ook voor een risico.
Je bent het er ook mee eens dat een automobilist niet om deze keuze slachtoffers moet veroorzaken door een uitwijkmanoeuvre?

Tot nu toe heb ik een kat altijd vantevoren gezien en was ik zat in de gelegenheid gas los te laten, remmen.
Eenmaal was dat niet zo, op een drukke 80km weg, net voor ze uit de berm springen zou bedacht ze zich.
Maar als dat een keer niet zo is, dan is dat de verantwoordelijkheid van de katteneigenaar.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:26

mee eens.. maar mijn kat is dood gereden in een 30 km zone, naast ons huis, bij steegjes en geparkeerde auto's en de dader trok een remspoor van meer dan een meter.. volgens mij heb je dan echt wel harder dan 30 gereden, en had het evengoed een spelend kind kunnen zijn wat de steeg uit kwam rennen...

op dát soort mensen maak ik me kwaad ja. ik heb ook wel eens iets dood gereden. het keek me aan, maar weet niet wat het was, kon er niets aan doen. zat op de snelweg. maar er rust gewoon oud zeer op mijn hart. en als iemand zegt.. die kan ik tenminste nog dood rijden..

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:28

Kunnen we alsjeblieft alle pennymeisjes aan een lijntje houden? :D

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:29

Maar terug naar het onderwerp, ik snap TS helemaal, maar ik doe dat soort dingen ook dagelijks, ik ben niet anders gewend, maar ja, ik rijd ook zo buiten:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8172_n.jpg

Deze is een uurtje geleden genomen, en ook dit vinden veel mensen niet normaal.

En idd alle pennymeisjes aan roze halstertouwtjes houden

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:29

wie houdt al die lijntjes dan vast?

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:30

Mensen met gezond verstand?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 20:30

Caira schreef:
Maar terug naar het onderwerp, ik snap TS helemaal, maar ik doe dat soort dingen ook dagelijks, ik ben niet anders gewend, maar ja, ik rijd ook zo buiten:

http://a4.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 8172_n.jpg

Deze is een uurtje geleden genomen, en ook dit vinden veel mensen niet normaal.

En idd alle pennymeisjes aan roze halstertouwtjes houden

heb je wel een kinriempje??? :+