Jeetje meid wat een beslissing die je moet maken. Hij is echt prachtig en de foto's zijn geweldig geworden! Daar mag je heel erg blij mee zijn...
Heel veel sterkte de komende tijd...
en een tipje: Ga daarna niet alle in memoriam topics lezen op bokt... ik zit ook nog bij ieder verhaal te huilen en bij mij is het toch al weer een aantal maanden geleden dat ik mijn draver ben verloren... zij was pas vijf... ook nog veel te jong dus.
Als ik heel eerlijk mag zijn !! dit is eigen ervaring ik heb foto's gemaakt van mijn paard toen ze overleed ik zat erbij eerst echt erg maar nu !! Ik zie de liefde en ben heel blij dat ik ze heb.
Ik stuur ze toe dan kun je kijken in pb!! ze is nog niet dood op 1 maar ligt op de grond 2 sec voor ze de spuit kreeg!! dus niet schrikken!! Het zijn gewoon foto's vol met liefde.
en dan zie je ook dat ze erg mooi kunnen zijn en dan komt de band ook echt boven tussen mens en dier.
Misschien helpt dit voor jou voor de keus of je ze maakt of niet ik heb er veel aangehad.
Mijn paard op die foto ging wel op andere redenen heen 30 jaar geworden was tot 27 manege paard en was op helemaal op.
DeadxStar
Geplaatst: 20-09-11 23:44
Wat een geweldige foto's.. die silhouet foto's ook, wauw!!
Heel veel sterkte!!
Floortje2002
Geplaatst: 20-09-11 23:46
Wauw.....jullie zien er op de foto ecbt samen uit. Jullie horen bij elkaar. Bah wat is dit oneerlijk zeg!!! Hij is nog zo jong!
Ik heb ontzettend veel respect voor jouw keuze, wat hou jij veel van je dier!!! en ik hoop dat je de korte tijd die je nog hebt met hem iedere seconde van elkaar kan genieten. Ik wens je enorm veel sterkte toe de komende tijd....en daarna.....en daar na....
Oja en die laatste silhouetfotos zijn echt fantastisch!!!
MissCharlie
Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-11 23:52
bedankt
pearlss, ik kan de foto's niet zien, je hyves is niet zichtbaar. maar ik zal morgen helaas met eigen ogen mijn eigen paardje zien sterven....hoop dat ik er geen nachtmerries van krijg..pfffff
Oh ja ben niet zon comp wonder zal morgen ff kijken of ik het anders krijg haha
misschien voor jou om dus nachtmerrie's te voorkomen als ze je schat laten vallen kijk dan even om als hij ligt ga er dan lekker bij zitten en hou hem stevig vast
(dat omvallen kan een nare blijvend zicht zijn ) helaas heb ik dat lang in mijn hoofd gehad bij mij aller eerste paard toen ik 12 was
Bedankt voor de tip...ik probeer er idd aan te denken om mijn ogen even dicht te doen op dat moment....ik wil het liever niet zien. Pff wat is dit moeilijk zeg.
just_kiki
Geplaatst: 21-09-11 00:01
MissCharlie schreef:
Bedankt voor de tip...ik probeer er idd aan te denken om mijn ogen even dicht te doen op dat moment....ik wil het liever niet zien. Pff wat is dit moeilijk zeg.
Bah meid ik vind het echt zo vreselijk voor jou en je paardje! Ik wou dat ik kon toveren en dit ongedaan kon maken, maar helaas. Ik denk aan jullie morgen. Ik hoop dat je wel wat kunt slapen vannacht. Chips de tranen rollen nu echt over mijn wangen, laat staan hoe jij je moet voelen. Ik leef echt met je mee!
Ik had ook dolgraag gezien dat je hem weer beter kon toveren....maar dankjewel voor je support.... Hoe ik me nu voel..verdoofd is denk ik het goede woord. Vandaag was ik redelijk nuchter maar morgen zal een emotionele achtbaan zijn. Ik kijk er erg tegenop. Zeker tegen mijn laatste moment met hem. Dat hij nog leeft. En dat de minuten aftellen en ik echt echt echt afscheid moet nemen. Hoe doe ik dat in vredesnaam??
Ook weer ervaring als je eenmaal afscheid moet nemen (dus de laatste seconden ) dan lukt dat vanzelf je zult huilen of misschien verdoofd zijn en alleen maar naar hem kijken. Dat afscheid nemen dat gebeurd vanzelf.
Je zult rust nodig hebben al zijn spullen gaan bekijken etc neem wat mee naar huis halster dekje etc e slaap ermee.
Je zorgt ervoor dat dit beestje geen pijn meer heeft een betere eigenaar kun je absoluut niet zijn.
Dank je... Ik denk ook wel dat het vanzelf gaat. Ik hoop het echt. Ik ga een poging tot slapen doen...ik zal morgenvroeg nog wat van me laten horen.
doei
Geplaatst: 21-09-11 01:26
Heel veel sterkte morgen TS
Chaos
Geplaatst: 21-09-11 06:06
Goedemorgen lieve, lieve Charlotte.
Ik kan niet meer slapen. Erg he. Vandaag worden twee te jonge paardenlevens be-eindigd.
Meid, wat zul jij verward wakker worden vandaag... Ik wil je voor vandaag alle kracht en steun meegeven. Ik weet hoe moeilijk het is vaarwel te zeggen tegen je allerbeste vriend. De aller laatste keer uit de stal halen, de laatste keer voeren, etc. álles krijgt een emotionele lading. Vandaag zal een draaimolen van emoties worden, boos, blij, machteloos, opgelucht, verdrietig.... Geef er gewoon lekker aan toe. Denk vandaag en morgen alleen aan jezelf en doe wat je goed acht voor jezelf. Je hebt Justice de mooiste tijd van zijn leven gegeven, maar andersom hij jou ook.
Wees dankbaar dat jullie zoiets moois delen.
Lieverd, mijn gedachten gaan uit naar jou en Justice. Geniet nog een keer van hem. Snuif zijn geur en sla die op. Knip zijn staart kort als je dat wilt. Knuffel nog een keer als nooit te voren. Geef hem nog een keer die liefde waar die al vijf jaar van mag genieten, en laat dan voorzichtig een beetje los.
Neem afscheid, maar niet voor altijd. Want in je herinneringen zullen jullie altijd samen zijn. Liefde en vriendschap is niet voor even, die liefde blijft altijd!!
'goede'morgen. Ik had mn wekker zo laat mogelijk gezet zodat vandaag zo kort mogelijk zou duren, maar daar dacht mijn lichaam anders over. Helaas. Ik voel me nog steeds verdoofd. Met mijn verstand heb ik door dat vandaag de dag is, met mijn gevoel geloof ik niet dat dit om mij gaat. Dit kan mij gewoon niet overkomen.
Ik ga ontbijten, douchen en brood smeren voor vanmiddag, al denk ik dat ik niks naar binnen krijg als ik de brok in mn keel zo voel. Rond 11en komt vriendin me halen en dan heb ik nog een kleine drie uurtjes met mijn paard om alle dingen nog eens met hem te doen, maar dan voor het allerlaatst.
Dat was smullen geblazen, heerlijk die beslobberde neus. Ditmaal heb je je maar even niet door hem laten aflebberen denk ik he Vanaf ik dit topic voor het eerst tegenkwam aan jullie gedacht. Wil je heel veel sterkte wensen vandaag. Verder heeft chaos al de mooiste woorden gebruikt, een mooi bericht.
Forumster, ik heb eerst zn neusje schoongeboend en toen mocht ie me naar hartelust aflebberen. En dat deed hij ook al voordat de slobber klaar was, maar dat was eerder bedelen, de slijmbal! En ben het met je eens, Nikki (chaos) heeft de prijs voor de liefste berichtjes gewonnen maar elk bericht in dit topic is voor mij van waarde. En als ik vanavond in bed lig en Justice zo vreselijk mis dan kan ik dit topic lezen en ongetwijfeld veel kracht ontvangen uit alle bemoedigende woorden
packer
Geplaatst: 21-09-11 09:16
Goeiemorgen Meissie,
M'n gedachten zijn vandaag bij jou en jus, ik weet hoe je je voelt, al die maanden van wat te doen voor jus, heb je toen al gezegd dat de dag komt dat jus dat aan je zou laten weten, dat je het in z'n ogen zou gaan zien...... Ik had met stip hetzelfde, ik had hem gehaald met een hart vol liefde en bracht hem weg met een hart vol liefde, was zo trots op hem, dat hij mij vriend had willen zijn.......
Wees ook dat laatste stukje zijn vriend, eng is het niet, je geeft hem rust en neemt zijn pijn weg, daar hoef je niet bang voor te zijn....hij zal je dankbaar zijn......
ik heb in mei afscheid genomen van ons paard. het deed enorm verdriet , maar het was de juiste keuze....
liefde is helaas ook loslaten...
sterkte
Sorro
Geplaatst: 21-09-11 09:22
Heel veel sterkte vandaag bij deze oh zo moeilijke maar liefdevolle beslissing. Hier een gedicht wat mij weleens heeft geholpen, hoop dat het nu jou zal helpen
Don't grieve for me, for now I'm free. I'm following the path God has laid you see. I took His hand when I heard Him call. I turned my back and left it all.
I could not stay another day, To laugh, to love, to work or play. Tasks left undone must stay that way. I found that peace at the close of the day.
If my parting has left a void, Then fill it with remembered joys. A friendship shared, a laugh, a kiss, Oh yes, these things I too will miss.
Be not burdened with times of sorrow. I wish you the sunshine of tomorrow. My life's been full, I savored much, Good friends, good times, a loved one's touch.
Perhaps my time seemed all too brief. Don't lengthen it now with undue grief. Lift up your hearts and peace to thee. God wanted me now; He set me free!