Zo blij!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-11 06:41

:(:) misschien dat je er op een kliniek achter gaat komen waarom ze om te beginnen al zo mager was.
eet ze haar hooi wel als jij niet bij haar bent?

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 13:17

R.X.; Ik hoop dat dat idd het probleem is, en dat het vanzelf beter gaat. Hoorde van iemand op de manege dat ze de hele dag hinnikt naar iedereen, en als ze ziet dat het een vreemde is dan blijft ze staan. Bij het zien van ons is dat wel anders.. denk dat het zeker de onrust bij haar kan zijn :j

Quartel; Ze gebruikt het om in te slapen, eten doet ze er niet echt van. Het ligt helemaal verspreid door haar stal. Terwijl ze genoeg stro heeft om in te liggen. Maar pas toen we wat nieuw hooi hadden neergelegd en ik naast haar zat, toen at ze er wel gewoon van.
Ik weet dus niet zeker of ze er van eet als wij er niet zijn, maar als ik haar stal zie, dan zeg ik; Weinig tot niets.

Ik hoorde van Sarasindy dat Noortje gek is op slobber, dus dat ga ik haar zometeen maar eens brengen :) Eet wss ook wat makkelijker voor haar.

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:22

Echt raar dat ze niet eet!
Vind het wel sneu dat ze zo onrustig is als jullie er niet zijn :( Toch echt een teken dat ze zo gek op jullie is!

Slobber vind ze inderdaad heerlijk! Ze valt al aan voordat je het heb neer gezet XD

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-11 12:23

Nou... mijn moeder heeft net één van de oude eigenaren van Noortje gebeld (Ik ben de 4e, zij was de 2e) en het blijkt dat er nogal verhaal achter de pony zit.

En het ergste... Noortje is gedekt bij de eerste of 3e eigenaar, en er loopt dus wss een nakomeling van Noortje rond :x Ik hoop zó dat Noortje het veulen kwijtgeraakt is tijdens de dracht. Al ben ik natuurlijk ook wel benieuwd naar het veulen, als het wel geboren is.

De vrouw vind het heel erg wat er gebeurd is, en ze weet toevallig waar degene waar ik Noortje van heb werkt, en die is ze nu dus een bezoekje aan het brengen :j
Noortje was gratis weggegeven omdat die vrouw er zelf niet meer voor kon zorgen, maar met de voorwaarde dat ze het goed zou krijgen...

We hebben haar verteld waar Noortje nu staat en dat ze mag komen wanneer ze wil en ik stuur haar zometeen wat foto's :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 12:26

en hoe gaat het nu met haar gewicht?
En haar gebit?
Is dat zichtbaar verbeterd na die behandeling???

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-14 05:33

Nu bijna 3 jaar later leek het me wel eens leuk om hier even een fototje te plaatsen van Noortje nu :) Het kost een hoop moeite en ook geld... Ze word sinds een jaar verdoofd behandeld voor haar tanden door de dierenarts en dat is steeds 200 euro, elk half jaar. Maar ze is het allemaal waard, heb geen seconde spijt gehad dat ik har gekocht heb. In April had ik er bijna een shetlanderhengst met onderbeet bij... Maar heb er na Noortje al 3 pony's bij, waarvan nog een zorgenkindje, dus het is een keertje tijd om er niet meer te nemen, helaas.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze staat nu samen met een andere shetlandmerrie en ponyruin van ons, 24/7 buiten met een grote schuilstal. Ze heegt weinig te klagen :Y)

Ziet er niet slecht uit toch? :)

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:49

Ze boft gewoon erg met haar baasje :j
Ze ziet er super uit!!! :j

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 08:01

Fijn te lezen dat het zo goed gaat met noortje _/-\o_ _/-\o_

swaatje

Re: Zo blij!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 21:04

Jeeej, weer een paardje wat een gouden stalletje heeft gevonden!!! :)

Goe bezug!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 19:30

Punz schreef:
Wat ik nu zo heerlijk van je vind Daphne: dat het juist deze pony is, met toch gewoon een probleem gebit, wat ook haar uiterlijk bepaald, die jouw hart steelt, en waar je voor gáát. Vind ik echt geweldig, het zegt iets over jou als méns, waar je trots op mag zijn! Deze pony kon geen betere plek krijgen denk ik zo!

Dit schreef ik in 2011.
Wil dat nu nog maar even herhalen :D

Ik vind je helemaal top, pony heeft het geweldig bij je en ziet er inderdaad súper uit!! Alle complimenten!

paardenlovez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:13

Hee Daph;)

Wauw. Dat is het enige woord dat ik ervoor kan bedenken. Wat een geluksvogel ben jij zeg. Ik ben zelf nu al enkele weken op zoek naar een eigen Shet, nadat mijn vorige Shet (Romana) op 3 maart dit jaar is ingeslapen. Ze had erg veel last van versleten knieën en kon niets anders dan in haar stalletje liggen. -O- Ik zal een foto van haar meeposten.
Sindsdien ben ik op zoek naar een nieuwe Shet. Ik heb al een naam voor haar bedacht en kan niet wachten tot het moment dat ik haar voor het eerst in m'n handen heb. Ze zal Jack heten, man of vrouw! {:} Hebben jullie misschien nog suggesties waar ik het beste kan zoeken voor Shets? Jullie kunnen me ook altijd bellen op XXX

p.s. Ik vind een onderbeet juist cool staan!!! :D

Greetszz ies
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 19-06-14 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Mobiel nummer uit bericht verwijderd vanwege privacy.

paardenlovez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:15

heeft iemand nog een paard staan #zoeknogeenpaardje *\o/* *\o/*

paardenlovez

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:16

paardenlover voor altijd!!!

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:24

Ze ziet er goed uit zeg!

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:28

super dat het zo goed gaat!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 01:53

Bedankt! :D
Ben erg blij dat ze het zo goed doet. Er zijn wel momenten geweest waarop ik dacht dat ik bijna afscheid moest nemen, maar het is een taaie dame :) En als ze zo doorgaat dan denk ik dat ik nog wel een heel aantal jaren van haar mag genieten.

In de winter gaat het ietsje lastiger, maar met Seniores Priores en dekentjes vermaakt ze zich wel :)
Afbeelding