Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jannepauli schreef:@ Rock: ik denk dat je op de filmpjes van de roundpen wel heel goed kunt beoordelen hoe het met Annemarie's spanning zat - ik krijg tenminste wel een beeld van haar lichaamstaal.
Hoe dan ook, mijn kritiek is niet op haar persoonlijk gericht - ik wil best geloven dat ze in principe goed werk doet en als ze niet in zo'n showsituatie zit ze goede resultaten behaalt. De methode (en de hulpmiddelen) waar zij voor kiest is de mijne zeker niet.
Ik zie dat Annemarie zich inmiddels ook in deze discussie gemeld heeft.
Ik wil je dan vooraleerst een compliment maken Annemarie, dat je aangeeft gezien en gevoeld te hebben waar de breekpunten in de demo zaten en waar je wellicht beter had kunnen stoppen. Ik vermoed dat je in een thuissituatie toch wat anders te werk zult gaan dan op HE - mijn tip zou zijn (als dat mag tenminste!) om meer rustpunten in te bouwen bij dit paard. Dus: staat hij in de trailer dan niet meteen in z'n achteruit er weer af, laat 'm maar even ervaren, denken en verwerken waar hij is op zo'n moment en dan vóórdat hij zich gaat opwinden, toestaan er weer uit te vertrekken.
[***] schreef:IndianLady schreef:Ze ging er ook zelf in, bij de ochtendsessie. Maar ze schoot er steeds in omdat ze bang was voor de doorgang. A. wilde dat ze beheerst en onder controle de trailer inging.
Tja er meerdere wegen leiden naar Rome en als dit niet jouw weg is, prima, maar geef dan geen commentaar op de mensen die dat wel doen.
(is in het algemeen bedoeld)
Dus omdat dit niet mijn manier van werken zou zijn, mag ik er geen vraagtekend bij zetten? Dat is een beetje raar als je het er niet mee eens bent dat je dan gewoon je mond moet houden??
IndianLady schreef:Annemarie heeft dingen uitgelegd na de eerste sessie in de lounge waardoor veel duidelijk is geworden. Jammer dat dat niet is vastgelegd want het kan een hoop verwarring die er nu is verminderen.
Jannepauli schreef:manex schreef:Maar ja, dat centrum moet wel geld opbrengen en Horse-Event is natuurlijk commercieel gezien voor Annemarie wel een mooie gelegenheid om meer klanten binnen te krijgen.
Afgezien van het feit dat je vraagtekens kunt zetten of dit soort demo's daartoe bijdragen, is mijn stelling dat commercie nimmer boven welzijn mag gaan. Als je jezelf in de kijker wilt zetten, geef dan een goede lezing met tips en tricks en met gelikte video's waarop je probleemgevallen beter kunt profileren. Of eis veel meer tijd om je demo tot een goed einde te brengen.
Juut schreef:Wat ik het allerbeste vond was dat Annemarie het lef had toe te geven dat ze zelf een fout had gemaakt door een oefening te vragen wat niet werkte voor Whauw. En dat ze durfde te stoppen op het moment dat het paardje uit zn plaat ging. (ik kan me de reactie uit het publiek wel voorstellen; het leek echt even alsof hij met het halster vast zat boven in het hek)
Het was alleen jammer dat het zover moest komen dat Whauw helemaal in de stress schoot, naar mijn gevoel ging ze ook erg lang door. Ok, op zo'n clinic wil je graag wat laten zien, maar toch. Voor het paard had ik vooral in die middagsessie 1 x rustig de trailer op genoeg gevonden
Wat de hekken betreft; hekken of longeerlijnen, opgesloten wordt het paard toch en dan is bij zo'n paard als Whauw een hek wel zo veilig voor mensen en dier
lisantjuuh schreef:Juut schreef:Wat ik het allerbeste vond was dat Annemarie het lef had toe te geven dat ze zelf een fout had gemaakt door een oefening te vragen wat niet werkte voor Whauw. En dat ze durfde te stoppen op het moment dat het paardje uit zn plaat ging. (ik kan me de reactie uit het publiek wel voorstellen; het leek echt even alsof hij met het halster vast zat boven in het hek)
Het was alleen jammer dat het zover moest komen dat Whauw helemaal in de stress schoot, naar mijn gevoel ging ze ook erg lang door. Ok, op zo'n clinic wil je graag wat laten zien, maar toch. Voor het paard had ik vooral in die middagsessie 1 x rustig de trailer op genoeg gevonden
Wat de hekken betreft; hekken of longeerlijnen, opgesloten wordt het paard toch en dan is bij zo'n paard als Whauw een hek wel zo veilig voor mensen en dier
ik ben het met jou eens. toen whauw al paar x in de trailer had gestaan schreeuwde ik naar me laptop: Stop! niet dat ik het beter kan als haar hoor! maar ik vind het ook dat ze erg lang door ging.
poes schreef:Het valt me alleen op, dat zowel paard als mens hier thuis geen cap dragen
poes schreef:Haha nouja, lijkt me vooral bij het paard idd geen luxe momenteel, al gaat het echt wel al veeeeel beter he! Zoals ze daar die trailer oploopt, denk dat de eigenares daar heel blij van wordt!