Discussie schieten(slachten) vs. inslapen op Horse Event.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-11 18:21

Goof schreef:
Wat ik me afvraag; is dit objectief of om het slachten te promoten?

Objectief.

Wij hebben geen promotie nodig, genoeg paarden. :)
Natalie : Nee dit kan niet. Je hebt immers de spieren losgesneden van elkaar.
ipc stuipt het dier alleen na het schieten en soms met leegbloeden.

NathalietjeB

Re: Discussie schieten(slachten) vs. inslapen op Horse Event.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:59

ok thanks ja ik weet niet waarom ik in ene eigenlijk op deze vraag kwam t schoot me in ene te binnen maar thanks voor je andwoord :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:28

even een "tussendoor" vraagje: waar in Nijkerk zit de slachterij precies? Ik was vorige week op vakantie in Garderen en we zijn naar de braderie van de "nacht van Nijkerk" geweest. Nu hebben we daarna ongeveer het hele industrieterrein uitgekamd, omdat ik per se de slachterij wou vinden. Gewoon om te weten waar het is en hoe het er aan de buitenkant uitziet, maar helaas niet kunnen vinden :(.

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 23:34

Dit is nou iets dat ik persoonlijk niet zomaar op HE zou willen tegenkomen als ik heel eerlijk ben :o
Nu ik dit weet ben ik ook blij dat ik het zelf kan omzeilen, het hele onderwerp staat me zo vreselijk tegen al weet ik natuurlijk dat het noodzakelijk is.
Toch probeer ik hier zo weinig mogelijk mee van doen te hebben. Erover praten of iets dergelijks vind ik heel moeilijk omdat dit voor mij veelste veel nare herinneringen oproepen die ik niet opgerateld wil hebben op die dagen. :)

Kan me eerlijk gezegd ook moeilijk voorstellen dat mensen hier wel in geïnteresseerd zijn gewoon voor de nieuwschierigheid om het zo maar te noemen. :o

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-11 00:23

Leorah : Aan de Arkervaart. Dat hoge gebouw met die groene letters.
Het zit midden in de woonwijk... ;)

lobke_ : Niemand ontkomt aan afscheid nemen, jij ook niet als je een paard hebt.
Ik vind dat je hier gewoon wel over moet nadenken vantevoren...inslapen, schieten, dood gaat je paard toch wel.

Maar ik begrijp je keus. Je bent ook zeker niet verplicht om de discussie bij te wonen.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 00:38

Lobke_ schreef:
Dit is nou iets dat ik persoonlijk niet zomaar op HE zou willen tegenkomen als ik heel eerlijk ben :o
Nu ik dit weet ben ik ook blij dat ik het zelf kan omzeilen, het hele onderwerp staat me zo vreselijk tegen al weet ik natuurlijk dat het noodzakelijk is.
Toch probeer ik hier zo weinig mogelijk mee van doen te hebben. Erover praten of iets dergelijks vind ik heel moeilijk omdat dit voor mij veelste veel nare herinneringen oproepen die ik niet opgerateld wil hebben op die dagen. :)

Kan me eerlijk gezegd ook moeilijk voorstellen dat mensen hier wel in geïnteresseerd zijn gewoon voor de nieuwschierigheid om het zo maar te noemen. :o

Kan ik goed begrijpen. Er kunnen zeer traumatische herinneringen door boven komen. Ik denk dat dat zeker iets is waar overna gedacht moet worden. Niet iedereen kan hier mee omgaan.

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-11 01:09

Jolliegirl schreef:
Zaterdag 10.30 - 11.00 Informatie + vragenvuur slachten vs. inslapen!
Na de demo is er de mogelijkheid om op de laptop de bijbehorende filmpjes te bekijken welke tijdens de demo niét getoond zullen worden.
Mensen die achteraf nog vragen hebben of even willen babbelen zijn welkom!

Succes!
Het is geen leuk onderwerp maar ik vind het een goed initiatief omdat ik denk dat er een vrij groot publiek bestaat dat geinteresseerd is in de feiten en de keuzemogelijkheden rondom beide manieren van afscheid nemen.