en dan ineens stort je wereld in :(

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Re: en dan ineens stort je wereld in :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 20:52

Nou ja, van slachten wordt een paard niets natuurlijk. Dier weet er niets van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:00

Nou TS, wat een verhaal..

Ik herken mezelf er wel wat in: ik verkocht mijn merrie 4 jaar geleden ook (aan een zeer goede kennis), ze zou daar voor altijd kunnen blijven, maar na 3 jaar (is nog vrij lang eigl tov jouw verhaal) begon de eigenaresse toch aan verkopen te denken. Gelukkig was ik er net op tijd bij en heb ik haar zelf terug kunnen kopen, wetende dat mijn paard ook problemen heeft.

Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik zo'n jong paard met problemen niet opnieuw in huis zou halen, tenzij je het je wel kan permiteren om haar nog 20 jaar lang een plekje te bieden.

Zou paardinnood.nl geen oplossing zijn voor haar?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 21:05

nee, paardinnood is geen optie, want je weet dan nog steeds niet wat ze met haar doen.
maar bedankt voor je input.
als mensen nog andere ideen hebben voor bijv een rusthuis dan zijn die van harte welkom.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:10

Plaats een advertentie hier op bokt zou ik zeggen!
Waarschijnlijk genoeg mensen die iets weten!
Maar goed, ik denk wel dat je er rekening mee moet houden dat je alleen zekerheid hebt als je haar terugkoopt. En het ergens onderbrengen kost geld.
Weet de huidige eigenaresse niets? Heb het idee dat ze nu best welwillend is na jullie gesprek.

Maar een andere vraag, zou je haar nog wel terug willen kopen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:12

Ja dat vind ik ook een goed idee, een advertentie op bokt. Het enige wat mij een beetje dwarszit is dat ze zo jong is, het zal moeilijk zijn iemand te vinden die echt belooft ze levenslang te houden... ik hoop echt dat er een goede oplossing uit de bus komt, zowel voor het paard als voor TS (en de huidige eigenaresse).

Alissa_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:15

Wat een verdrietig verhaal! Hopelijk wil je kennis haar overnemen, dan kan je haar nog af en toe komen opzoeken en dan weet je dat ze wel goed terecht komt. Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:16

....

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 21:17

Allissa heb je het hele verhaal wel gelezen?

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 22:06

dank je wel ajesca ;( ja ik wil haar het liefst gewoon terugkopen en dan zelf voorzien in een oude dag voorziening.
dan heb ik de zekerheid dat ze alleen maar op de wei hoeft te staan en haar buikje vol te eten.

EsterW

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:16

Hoi Avonnancy,

Ik heb alleen jouw berichten in dit topic gelezen, niet alle reacties. Wat een nare situatie, ik leef met je mee. Mocht je een rusthuis overwegen: mijn ruin staat sinds 2 maanden bij www.hinnikenhouse.nl. Een Nederlandse vrouw die in Belgie haar eigen paardenpensi(en)/rusthuis is begonnen. Er staan oudjes (zoals die van mij), maar ook jongere beesten die door een blessure niet meer gereden worden. Die staan ook in aparte weides (die van mij dus in het echte oude-van-dagen-land.) In totaal staan er nu 10 geloof ik, en ze wil niet veel groter groeien dan ca. 12 - 15 paarden.

Het is een eind weg, dat weet ik en is ook best vervelend, maar het is er zo mooi en de paarden hebben het er zo goed! En, dat telt voor mij ook mee, het is betaalbaar: 125 euro per maand (24/7 buiten, met enorme schuilpaddock), incl. brok, hoefsmid (alleen bekappen) en ontwormen. Mocht je meer willen weten, PB maar.

Tot nu toe ben ik er blij met mijn keuze. Mijn ruin had 2 pechgevallen (vreselijk toeval), 1x slokdarmverstopping en 1x kreupel door een klap van een ander paard. In beide gevallen heeft de eigenaressen echt heel goede iedere stap met mij overlegd, alles wat de DA aangaf goed besproken etc. Er waren dagen dat we elkaar 3, 4x spraken, omdat ik wilde weten hoe het met mijn paardje ging. Dat geeft een heel gerust gevoel, dat ze daar goed de tijd voor neemt en echt aandacht heeft voor de paarden.

Sterkte met je beslissing, het is geen makkelijke keuze voor een 6-jarig...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:29

Het is wel begrijpelijk dat niemand haar hebben wil, een afgekeurde paard, wat moeten ze ermee? ze hebben nog geen band met deze merrie en kent haar niet en als er niks mee gedaan kan worden dan willen ze haar ook niet kopen natuurlijk, eigenlijk is je paard niets waard, daar hebben ze wel gelijk in dan is jouw vraagprijs veel te veel, zeker in deze tijden.

Voor jou is het anders want je hebt haar vanaf 3 maanden leeftijd en voor jou is ze heel veel waard, maar toch wil je haar wegdoen? dat snap ik niet.

Zelf heb ik een Arabier gekocht van toen hij een jaar oud was en alles zelf geleerd en ingereden en toen hij bijna 8 jaar werd verkocht en nu is hij weer terug in mijn bezit, hij is afgekeurd maar voor mij maakt het niets uit ik wil voor hem zorgen tot aan zijn dood en ik heb heel veel plezier van hem en hij heeft plezier in het leven, ik kom er altijd en elke dag en ik hoop nog heel lang van hem te genieten en ik doe hem nooit meer weg, ik heb hem groot zien worden en zelf opgefokt en dan zal hij ook bij mij doodgaan, als het niet meer gaat breng ik hem zelf naar de slacht voor de snelle dood en dan met de rendac mee, want hij wordt niet voor de vlees geslacht of inslapen door veearts afhankelijk van de situatie.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 27-10-11 22:47, in het totaal 3 keer bewerkt

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-11 22:31

avalonnancy schreef:
dank je wel ajesca ;( ja ik wil haar het liefst gewoon terugkopen en dan zelf voorzien in een oude dag voorziening.
dan heb ik de zekerheid dat ze alleen maar op de wei hoeft te staan en haar buikje vol te eten.

Nou, dan zou ik zeggen: plaatst een advertentie hier op bokt met de vraag naar tips en mogelijke plekjes om haar te stallen en kijk wat voor reacties er komen!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 08:32

De TS is niet haar huidige eigenaar dus zij is nu eenmaal niet in de positie nu iets te gaan regelen voor het dier, dat moet de eigenaar doen.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-11 08:51

Vala schreef:
De TS is niet haar huidige eigenaar dus zij is nu eenmaal niet in de positie nu iets te gaan regelen voor het dier, dat moet de eigenaar doen.

dat klopt inderdaad, maar we zijn nog steeds in overleg, en de mogelijkheid bestaat nog steeds dat ik haar eventueel terug kan kopen.
dat moest zij thuis ook even overleggen.
dus mocht ze die keuze dan maken is het wel fijn als ik een plekje zou hebben waar ze dan naartoe kan.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 10:46

Jeetje, wat een verhaal ik zelf had mijn merrie echt nooit maar dan ook nooit weggedaan als ze niet meer te rijden is. die blijft tot haar dood bij mij. maar wij hebben hier in het noorden wel meer ruimte denk ik!

IK hoop dat TS haar paard weer terug kan krijgen en weet zeker dat ze ervan geleerd heeft en dat ze alleen het beste voor haar merrie wou hebben en dat het paard alsnog een fijn plekje zal krijgen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 11:03

Pfff wat naar dat "die goede kennis" toch niet zo betrouwbaar bleek als in eerste instantie gedacht. Want ze is er toch weer mee aan de slag gegaan en nam dus de medische geschiedenis van het paard niet voor waar aan. En dan ook nog op MP in eerste instantie in plaats van terugmelden aan de TS dat ze haar wil verkopen. Jammer genoeg ging het dus precies zoals in je foutste dromen zou denken. Met mooie en talentvolle paarden loop je dat risico denk ik altijd wel, dat mensen toch denken ach met wat rust etc etc kan ze vast toch wel weer aan de slag. Maar zo te lezen zijn de blessures echt ernstig :(:)

Fijn dat je nu wel weer contact hebt en dat ze niet meer bereden wordt en dat er samen naar oplossing wordt gekeken. Ik weet niet of je de merrie er blij mee maakt om haar in leven te laten terwijl ze toch niet veel meer aan het werk kan. Bij energieke en gevoelige paarden werkt dat vaak niet. Wat lees je trouwens tegenwoordig vaak over artrose en beschadigingen in de hals, brrrrrr

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:27

fargo schreef:
Pfff wat naar dat "die goede kennis" toch niet zo betrouwbaar bleek als in eerste instantie gedacht.

Zonder de ernst van TS verhaal onderuit te halen mag wel gemeld worden dat we hier het verhaal van één kant horen. Uitspraken doen over de "huidige" eigenaar moeten we dus voorzichtig mee zijn..

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:40

Nou ja feit is dat het paard na aantal maanden alsnog op MP aangeboden is, terwijl vanaf het begin duidelijk is geweest dat dat nu juist niet meer de bedoeling was, want daar had TS haar zelf eerder weer vanafgehaald omdat ze haar dat onduidelijke lot wilde besparen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-11 12:48

fargo schreef:
Pfff wat naar dat "die goede kennis" toch niet zo betrouwbaar bleek als in eerste instantie gedacht. Want ze is er toch weer mee aan de slag gegaan en nam dus de medische geschiedenis van het paard niet voor waar aan. En dan ook nog op MP in eerste instantie in plaats van terugmelden aan de TS dat ze haar wil verkopen. Jammer genoeg ging het dus precies zoals in je foutste dromen zou denken. Met mooie en talentvolle paarden loop je dat risico denk ik altijd wel, dat mensen toch denken ach met wat rust etc etc kan ze vast toch wel weer aan de slag. Maar zo te lezen zijn de blessures echt ernstig :(:)

Fijn dat je nu wel weer contact hebt en dat ze niet meer bereden wordt en dat er samen naar oplossing wordt gekeken. Ik weet niet of je de merrie er blij mee maakt om haar in leven te laten terwijl ze toch niet veel meer aan het werk kan. Bij energieke en gevoelige paarden werkt dat vaak niet. Wat lees je trouwens tegenwoordig vaak over artrose en beschadigingen in de hals, brrrrrr

Ja ook ik ken iemand die een 6 jarig paard erom moet laten inslapen ivm artrose in de hals, het dier had pijn, helemaal kapot gemaakt bij de vorige eigenaar, ik vraag me dan echt af hoe en wat kun je nou doen dat een hals er zo aan toe kan zijn????

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:04

Ik hoop dat je haar terug kan kopen en dat ze alsnog naar een rusthuis kan. = )

Sterkte iniedergeval ,het gaat je niet in de koude kleren zitten natuurlijk.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:11

hoe is het nu TS?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 23:21

Ik denk dat het je heel goed zal doen als ze weer van jou is :j

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 19:22

Hoe staat het ervoor nu? Heb je al een plekje oid kunnen vinden?

Tafje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:07

Beetje vreemd dat ze hier niet meer reageert..

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:27

Hemeltje wat een verhaal!
Maar zoals eerder beschreven word... Zowel TS als huidige eigenaar zijn niet in het belang van het paard bezig geweest. Voor mij zou als enige optie de slager nog zijn.
Of toch kijken of je ergens een weidje kan huren en daar je paard neer zetten als veredelde grasmaaier, mits het paard geen pijn heeft!!!