Wouter en Pom aan het springen!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eelkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:33

Wat een topper! Super leuk.. En leuk voor je nichtje om het zo te leren :).
Lekker genieten van die pony en samen veel proberen en soms lukt het nog niet zoals we dat willen so what?? Ik zit ook niet altijd in keurige spring houding als mijn paard eerst stopt en dan als een pijl uit een boog bedenkt toch volle bak erover heen te gaan :)

Bonita_Bon

Re: Wouter en Pom aan het springen!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 14:46

Overigens vind ik een riempje aan het zadel -persoonlijk- vrij waardeloos. Waar hou je je handen in de verlichte zit, aan het zadel? nee, die breng je met de paardenmond mee naar voren. Bovendien is het voor je eigen balans ook slecht om je aan het zadel vast te moeten houden (riempje of niet) ik ben meer voor een halstertouw om de hals, zodat je je hand voor het zadel kan houden en je dus mee naar voren kan maar bij eventueel onbalans je toch 'houvast' hebt zonder het paard pijn te doen.
TS, je bepaalt zelf de toon in je topic. Das ook een tip...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 15:43

Edit; Ik zie dat de reactie waarop ik onderstaande quote antwoordde, weg is gehaald.. :=
Waarin je zei dat je inderdaad iets te agressief is en dat de pony's heilig voor je waren etc.
Beetje apart, omdat mijn reactie dan niet meer logisch is.. :+

[naam] schreef:
Pomski, fijn dat je het wat duidelijker uitlegt. :)
Kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt om zulke dingen over je pony te horen.
Ik heb ook nergens gezegd dat jij je pony niet goed behandeld.
Mijn reactie was niet denigrerend bedoeld, maar gebaseerd op je vierde reactie op pagina 1.
Persoonlijk worden heeft alleen geen zin.. ja, misschien als je diegene kent en dat die je dan constant zwart probeerd te maken, maar ik heb jou nog nooit gezien op Bokt.
Ik zit er wel mee, en ja.. dan heb ik misschien maar een teer zieltje.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:08

Pomski schreef:
Ik ben uiteraard met je eens dat het er niet prettig uit ziet, maar kom op, om daar nou zo een reltopic over te maken! Die pony is echt niet zielig hoor!!!

Zielig zal de pony idd niet zijn. ;) Maar net zoals in het "echte" leven heb je mensen die netjes en onderbouwd hun mening kunnen geven en anderen die er alleen maar op kunnen inhakken.

En het meisje kan er natuurlijk niets aan doen, ze is nog zo jong. Maar ik twijfel toch een beetje bij de 'spring'les die ze krijgt? Ziet de instructrice dan niet dat ze de rug totaal niet ontlast? De betere foto's die je laat zien zijn in zoverre beter dat ze niet achteruit leunt, maar ze blijft wel nog gewoon in het zadel zitten. En natuurlijk is het geen vereiste om als jonge en pas beginnende ruiter meteen in de perfecte verlichte zit en in perfecte balans over een hindernis te gaan, maar ze kan toch wel al leren de rug te ontlasten. Zo doen wij dat ook bij de jonge ruitertjes. Desnoods gaan ze gewoon rechtstaan in hun beugels met hun armen recht vooruit. Dat ziet er totaal niet uit, maar het is al een stap in de goede richting, namelijk de rug ontlast.
Kan jij haar niet vaker op de shet laten rijden en dit aanleren of is daar de mogelijkheid niet toe?
Dit idee: http://mariskahoeve.nl/website/wp-conte ... ringen.jpg

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:16

Klis schreef:
Maar TS, jeetje ik vind wel dat je een beetje 'agressief' reageert hoor, dat kan wel wat minder lijkt me :=

Wees blij dat dit via internet is. In het echt maakt ze je af voor minder...

Geweldig ook... Dat mensen op pag. 4 nog roepen van: Je kan beter een riempje om het zadel doen. Lezen die mensen alleen het laatste bericht? Volgens mij staat het er wel tien keer :))

En Woutertje? Ja, die is zooooo zielig! Maar om dat getrek in zijn mondje te compenseren heeft Chantal Numir bitloos gestart in de dressuur.
Dan is het toch weer mooi verdeeld!!! Maar voor die foto's moet je even naar het andere topic.
Laatst bijgewerkt door Frank op 27-06-11 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:18

Frank schreef:

Geweldig ook... Dat mensen op pag. 4 nog roepen van: Je kan beter een riempje om het zadel doen. Lezen die mensen alleen het laatste bericht? Volgens mij staat het er wel tien keer :))

En Woutertje? Ja, die is zooooo zielig! Maar om dat getrek in zijn mondje te compenseren heeft Chantal Numir bitloos gestart in de dressuur.
Dan is het toch weer mooi verdeeld!!!

Geweldig..... Het is maar wat je geweldig vind.
Als dat riempje er zit, gebruik hem dan ook, zit er niet voor niks.

Koekje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:23

daNiielle_ schreef:

Pomski schreef:
Ze heeft zo'n leren riempje aan het zadel zitten!! je ziet ook dat ze dat op de derde foto wel vast heeft!!
Alleen op de eerste 2 foto's werd ze gewoon letterlijk gelanceerd!!!!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:31

Vind het ontzettend knap dat ze blijft zitten!
Ik had er allang naats gelegen en denk ook wel meer mensen die hier reageren...
En als een pony je lanceert dan denk je ook niet echt aan je zit lijkt me maar eerder aan erop blijven zitten..

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:33

daNiielle_ schreef:
Frank schreef:

Dan is het toch weer mooi verdeeld!!!

Kijk...
Iemand voelt zich aangesproken :))

Mensen! We zijn allemaal jong geweest, of hebben allemaal weleens een onervaren paard gereden.
Jullie willen niet weten hoe ruim 25 jaar geleden mijn houding is geweest. Maar aldoende leert men. En zo'n pony gaat hier echt niet stuk van, mensen.

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:36

Hahahahaha _/-\o_ Geniaal :+
Springt hij ook zo als hij vrij sprint?? mischien kun je het op die manier wel verbeteren :o
Dat het arme kind er nog op blijft zitten en uberhaupt er mee wil springen :P maar als ze er lol in hebben :9

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:36

Pomski schreef:
Inderdaad, hij heeft geen benul hoe hij moet springen!!!!

Afbeelding

Afbeelding

Pony kan het beter da het baasje ;)

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:38

welja joh, herhaal ze nog even!!! Had deze foto's eigenlijk allang uit mijn geheugen verbannen, en voor de nieuwschierigen onder ons, er zijn nog veeeeeeeel ergere foto's (van mij dan he!!)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:39

Frank schreef:
Kijk...
Iemand voelt zich aangesproken :))

Mensen! We zijn allemaal jong geweest, of hebben allemaal weleens een onervaren paard gereden.
Jullie willen niet weten hoe ruim 25 jaar geleden mijn houding is geweest. Maar aldoende leert men. En zo'n pony gaat hier echt niet stuk van, mensen.

Ja natuurlijk, ik zei er ook net wat van. :)

Maar ging jij 25 jaar geleden met zo'n houding op wedstrijd?

Daar gaat het mij om, natuurlijk kan zoiets niet in 1 keer goed gaan. Zeker op zo'n kleine pony kan het nog eens extra moeilijk zijn.
Maar als ik constant zulke sprongen zie, dan zegt mij iets dat er in de training niet zoveel aandacht aan wordt besteed.
Het hoeft niet gelijk goed te gaan, maar op de foto ontbreekt gewoon iets dat je als eerst hoort te leren, meekomen. Ongeacht hoe je paard springt. :)

Ik vind in elk geval dat de Ts nu weer normaal reageert, en hoop ook dat deze combinatie uit zullen groeien als een heel goed team. :)
Ze zijn erg leuk samen!

Frank

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:40

Ja, TS is rustiger nu ik er ben :))
Dan durft ze niet zo.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:41

Pomski schreef:
welja joh, herhaal ze nog even!!! Had deze foto's eigenlijk allang uit mijn geheugen verbannen, en voor de nieuwschierigen onder ons, er zijn nog veeeeeeeel ergere foto's (van mij dan he!!)

Op die foto's mag je inderdaad nog wel wat doen! Je hebt een behoorlijk slechte techniek, weinig ruggebruik...Nee, niet zo mooi hoor :+ ;) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:41

Als de pony het beter kan dan het baasje moet je je toch af gaan vragen waar het fout gaat...
Als je dit grappig vind denk ik dat er iets in je beeld van paard vriendelijkheid is heel mis is. Paarden springen alleen op deze manier als de ruiter geen ruimte geeft of als hij helemaal verkeerd uitkomt. Ga dus eerst met het ruitertje goed de verlichte zit oefenen voordat ze er wel achterover aftuimeld, dan lacht ze ook vast niet meer.
Schandalig dat mensen hier om kunnen lachen, maar goed het ppaardenwelzijn doet toch al te doen om prestatiedrang of plezier van de ruiter en niet alleen hier. (voor toelichting pb)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:44

Er mag ook echt nooit iets fout gaan geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:45

jouke_h schreef:
Er mag ook echt nooit iets fout gaan geloof ik...

Oh jawel hoor, tuurlijk heb ik ook wel eens achterstevoren op mn pony gezeten maar ik vind het zo misselijk dat mensen dit grappig vinden...

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:45

daNiielle_ schreef:
Maar ging jij 25 jaar geleden met zo'n houding op wedstrijd?
Ongeacht hoe je paard springt. :)

!

Er stond toch dat ze dit zelf georganiseerd had?
Dan is het toch leuk om ook mee te doen, ook al gaathet niet perfect
Wel meer paarden springen zo... vroeger op de manege waren ook genoeg pony's die als hertjes over de hindernissen gingen en dat kwam goed uit en ook met een ervaren ruiter deden ze dat.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 16:46

Frank schreef:
Ja, TS is rustiger nu ik er ben :))
Dan durft ze niet zo.

Inderdaad, nu hou ik mijn gemakkie wel hoor :P

_Maggy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:47

Ik vind de foto's iig wel leuk :D
Iedereen is een keer begonnen en wie leert zo'n shet springen onder het zadel. Als je er zelf als ervaren ruiter op gaat zitten, ben je al snel te groot en is het weer is zielig. Dus wat moet je dan?
Over een tijdje kan ze vast al super goed springen :)
gefeliciteerd nog met je prijs ;)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:48

De houding van het meisje kan verbetert worden, tuurlijk, dat is al 100 x gezegd hier.. Maar ik spring met mijn haflinger ook. En die kan super springen. Maar af en toe zit daar ook een noodsprong tussen. Vraag ik daarna aan instructice wat IK fout deed. Krijg ik als antwoord, ze kwam zelf gewoon slecht uit en wou toch nog voor je springen. Dus of het nou daadwerkelijk aan ruitertje ligt of aan pony die slecht uitkwam en toch wou springen. We kunnen met zijn allen blijven rellen hier, wie wordt daar nou beter van :Y)

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:51

wendy1987 schreef:
We kunnen met zijn allen blijven rellen hier, wie wordt daar nou beter van :Y)

TS heeft in ieder geval haar portie aandacht van de dag binnen, zowel positief als negatief.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-11 16:57

Frank schreef:
Dan is het toch weer mooi verdeeld!!! Maar voor die foto's moet je even naar het andere topic.

Ik wilde eigenlijk niet reageren omdat er al genoeg gezegd is. Alleen om het te compenseren is ze bitloos gestart? Nou mag ik ervan uitgaan dat er daar beter op 'hangen aan de teugels' gelet word, want bitloos is niet automatisch vriendelijker he ;) Als je daar aan hangt kan je de pony nog meer schade aanrichten.

Overigens moest ik bij de eerste foto heel hard lachen (dacht ook dat het 1 blooper was). Voor de rest zeg ik veel plezier met de pony en het meisje.

Pomski

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-11 17:01

luxx schreef:
wendy1987 schreef:
We kunnen met zijn allen blijven rellen hier, wie wordt daar nou beter van :Y)

TS heeft in ieder geval haar portie aandacht van de dag binnen, zowel positief als negatief.

Nou, ik heb liever aandacht van iemand anders dan van jullie hoor!!! :)