Nare ervaring manege Grol Renesse

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:15

Ik heb gelukkig hele andere ervaringen met mijn eerste strandrit. Was op een manege in Frankrijk, met begeleiding die wel engels kon, maar dat was haast niet te verstaan door het zware franse accent. Ik was de enige Nederlander. Ik vroeg om een braaf, maar niet saai paard, en kreeg echt een perfect paard. Ze was pittig, maar betrouwbaar. We moesten zelf borstelen en zadelen, en reden daar nog even wat rond.
De strandrit was gecontroleerd en erg leuk. Was een superervaring. Zal het zo weer doen.

Heb inderdaad ook al mindere verhalen gehoord over het grol. Maar dit zijn niet mijn eigen ervaringen, dus mag ik ze geloof ik niet plaatsen?

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:20

Suuskipje, was idd moeilijk in te houden. Wat een racebeest, had ik nooit verwacht:O

Maar gelukkig dat Macho weer ging staan, kan me voorstellen dat je niet weet wat je moet. Ik zou geloof ik zelf ook van verbazing even niet weten wat ik moet doen.

Ik vond trouwens dat de paarden wel goed verzorgd werden, ze zagen er niet slecht uit ofzo en kregen gewoon goed te eten, maar ik vond wel dat sommige paarden erg veel moesten lopen, daar hebben we ook nog wel even wat over gezegd.

Suuskipje

Re: Nare ervaring manege Grol Renesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:37

In mijn herinneringw aren wij niet op een al te mooie dag dus toen wij gingen was het best rustig en hoefden ze neit vaak te lopen. De paarden die wij hadden mochten allemaal afgezadeld en gewoonw eer op stal en we hebben ze ook allemaal zelf opgezadeld. Dat was in het jaar dat ik op Whiskey heb gereden anders toen liepen ze erg veel.
En idd zeg die Bolero, had echt niet verwacht dat ie zo hard kon gaan haha.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 11:45

Ik heb vorig jaar op het eind van het seizoen ook een strandrit gemaakt bij manege Grol en ik ben positief hoor!
Ik kreeg een grote vos met veel wit mee (Wodka een tuiger) ik zag in volle rengalop zijn voorbenen bijna zijn neusgaten raken :P
Paarden zagen er goed uit (voor manegepaarden), tuig was oké en de begeleiding was goed en vriendelijk! Leuke en gezellige meiden!
Duur vond ik het ook niet € 24,- voor 2,5/3 uur?

Wij moesten zelf opzadelen en we werden ook gestest of wij goed genoeg konden rijden.
Ik vind het alleen maar verstandig dat ze de mensen zelf laten opzadelen ed. (dat is al de eerste check of mensen een beetje kennis hebben).
En dat ze direct met het verlaten van het terrein in volle galop wegstuiven en zo checken wie er kan rijden
vind ik helemaal een goed idee!Ze pikken ze er zo uit diegene die zeggen dat ze kunnen rijden, maar er in werkelijkheid niks van bakken.....
Het was een strandrit voor gevorderden met rengalop en die check is dus voor je eigen veiligheid!

mammaslamma

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 20:44

Lisa_H schreef:
spicegirl schreef:
is de manege nog van cees beye ?

Yup

De manege is, voorzover ik weet, , niet meer van Cees!
Hij is overgenomen door een aantal projectontwikkelaars, Cees mag zolang er geen bestemmings wijziging is, daar blijven.....

Weet er niet de details van, maar reken er op dat het nog wel een jaar of 3 tot 7 duurt, voordat er echt wat gaat gebeuren.

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-11 23:19

listiglistje schreef:
Ik heb vorig jaar op het eind van het seizoen ook een strandrit gemaakt bij manege Grol en ik ben positief hoor!
Ik kreeg een grote vos met veel wit mee (Wodka een tuiger) ik zag in volle rengalop zijn voorbenen bijna zijn neusgaten raken :P
Paarden zagen er goed uit (voor manegepaarden), tuig was oké en de begeleiding was goed en vriendelijk! Leuke en gezellige meiden!
Duur vond ik het ook niet € 24,- voor 2,5/3 uur?

Wij moesten zelf opzadelen en we werden ook gestest of wij goed genoeg konden rijden.
Ik vind het alleen maar verstandig dat ze de mensen zelf laten opzadelen ed. (dat is al de eerste check of mensen een beetje kennis hebben).
En dat ze direct met het verlaten van het terrein in volle galop wegstuiven en zo checken wie er kan rijden
vind ik helemaal een goed idee!Ze pikken ze er zo uit diegene die zeggen dat ze kunnen rijden, maar er in werkelijkheid niks van bakken.....
Het was een strandrit voor gevorderden met rengalop en die check is dus voor je eigen veiligheid!

bij ons ging het ook zo! was er ook echt tevreden over en zou zo graag nog eens willen gaan..

Bij ons was de begeleider zo'n kerel met lang haar en een waxjas, echt een grappige vent (volgens mij zat die op die tuiger)

zijn die haflinger er trouwens nog? ik zat toen op alex beide keren en die was zooo braaf :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 12:38

Ik heb ook 3 weken geleden een strandrit gemaakt bij manege grol en ben juist heel tevreden!
We gingen alleen met 4 vriendinnen en een begeleidster..

Wij vroegen om pittige paarden en die hebben we ook wel gekregen! Direct toen we van de manege weg waren werd er een testje gedaan inderdaad.. En op het strand ging het inderdaad snoeihard maar er was nog wel controle hoor!

De paarden zagen er allemaal goed uit en het tuig was ook prima! Ik reed op Max, een fjord..
Buiten het strand heb ik 'm telkens met lang teugeltje gereden en op het strand hield ie zelfs de grote paarden bij..

Ik vond het een positieve ervaring, maar ik hou ook van een beetje avontuur en dat was er op het strand zeker..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-11 16:30

Imre schreef:
Het kan echt wel anders. Ik heb zelf verschillende malen gewerkt als begeleider van strandritten op Vlieland. Daar wordt op het strand eerst een stuk gestapt en gedraafd en natuurlijk ook wel een aantal galopjes gemaakt, maar niet meteen als je de duinen over komt in galop vertrokken. Met gevorderde ruiters deed ik ook altijd wel een stukje rengalop, maar altijd in overleg en als er iemand niet durfde dan hielden we het bij een handgalopje.

In mijn ogen moet je als begeleider zorgen dat het altijd veilig blijft voor paarden, ruiters en andere aanwezigen op het strand of in het bos. Ik zie het bij de maneges hier in de omgeving ook weleens dat er een puber op een stuiterbal een beginnersrit begeleid. Onverantwoord vind ik dat.

Aangezien Vlieland niet heel groot is zal dit ook de stal zijn waar mijn (onervaren, stappen normaal alleen uit op m'n paard) ouders een geweldige strandrit hebben gemaakt, inclusief galop wat ze trots kwamen vertellen :D

jesssiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:02

ik heb er ook een strandrit gemaakt, aan het begin van de strandrit werd dus gekeken of je kon rijden, er was een meneer die eigenlijk terug moest maar dit niet wou, toen met de begleidster geruild van paard en op het strand eraf gevallen.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 17:14

Ik heb er ook een keer een strandrit gemaakt en ik kreeg een pony aangewezen die compleet afgestompt was en nergens meer op reageerde. Niet op been, niet op bit. Arm dier. Dat was voor mij de laatste keer dat ik op een manegepaard stapte. De enige manege waar ik met een gerust hart op een paard stap, is Stal Edda op Vlieland.

MisticRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 19:32

ik heb ook slechte ervaringen, met een ijslanderstal in zeeland, voor strand ritten.
we hadden ruim van te voren geboekt, en sochtends nog gebeld aangezien het flink regente. ja het zou doorgaan. al met al, komen we daar. staat er iemand, goh wat komen jullie doen? we hebben een groep ruiters die geboekt hebben, we hebben geen paarden meer. na wat aandringen (we hebben er toch 2 uur voor moeten rijden!) konden we toch mee. GEVOLG: vriendin op een oud ziek beest, wat niks anders deed als hoesten. gingen we de duinen op moest ze er naast lopen, want dat kon de pony niet aan. Ik zat op eeen prima pony. de begelijdster zat op een paard wat ze totaaal niet baas kon. Alle tuigage was nat, vies, oud, en paste niet goed. echt een drama... ongeregeld zooitje!

NicoleL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 21:55

Ook vaak genoeg gehad dat er vele Duitsers meereden met zo'n strandrit. Die hadden gezegd dat ze ervaren waren, terwijl ze maar 1x gereden. En die er dan dus tijdens een strandrit hard vielen of telkens in de weg reden! Zeer irritant.

elbert

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 22:19

Citaat:
Lisiduna is nou ook niet echt super hoor.. Misschien is het nu veranderd, maar toen ik er ben geweest was het niet echt geweldig..

Lisiduna is gesloten helaas. Ik hoor en zie ook vaak dat er mensen van paarden afvallen tijdens strandritten hier van manege groll.

labyrinth

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:36

Imre schreef:
Het kan echt wel anders. Ik heb zelf verschillende malen gewerkt als begeleider van strandritten op Vlieland. Daar wordt op het strand eerst een stuk gestapt en gedraafd en natuurlijk ook wel een aantal galopjes gemaakt, maar niet meteen als je de duinen over komt in galop vertrokken. Met gevorderde ruiters deed ik ook altijd wel een stukje rengalop, maar altijd in overleg en als er iemand niet durfde dan hielden we het bij een handgalopje.

In mijn ogen moet je als begeleider zorgen dat het altijd veilig blijft voor paarden, ruiters en andere aanwezigen op het strand of in het bos. Ik zie het bij de maneges hier in de omgeving ook weleens dat er een puber op een stuiterbal een beginnersrit begeleid. Onverantwoord vind ik dat.

Helaas hebben de meeste maneges die die ritten aanbieden niet zo'n beleid. Ik ken er maar weinig waarbij het paard of instructrice mij de keuze geven om handgalop te doen, meestal zit je op het strand alleen maar keihard te werken om je paard bij je te houden en als ze eenmaal mogen zit je erop maar behalve een beetje bijsturen valt er niets aan te rijden :(

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:39

Ik heb ook een buitenrit gemaakt bij deze manege... We hebben de hele rit gestapt terwijl ons toch echt iets anders was toegezegd. Het meisje dat mee was, was echt niet te harden zo onaardig en ze zei dat het het einde van het seizoen was en dat de paarden te moe waren om meer te doen dan stappen. Uiteindelijk gingen we nog wel een paar stukjes draven maar het schuldgevoel tegenover de paarden was al geboren dus ik heb echt totaal niet genoten van deze buitenrit. (Ik vond de paarden ook erg mager, had er foto's van gemaakt maar die heb ik later verwijderd)

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 11:49

Bij mij waren de paarden allemaal op gewicht, waar ik op zat was zelfs té dik..

MiesEnRijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 14:14

bij mij zijn ze ook altijd gewoon goed op gewicht :)

Marlou91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:22

Ik heb nog 2 kadobonnen liggen voor een rit voor beginners door de duinen bij deze manege.
Rijd zelf al zo'n 12 jaar maar t idee was dat ik en vriendlief (die welgeteld 4 keer op een paard gezeten heeft) samen eens zo'n rit konden maken. Wat zouden jullie doen? Vind het eigenlijk zonde om niks met die bon te doen, maar van de andere kant heb ik geen zin in wildwest-tafrelen gezien mijn vriend dus echt nog een beginner is. Het moet voor ons gewoon een leuke ervaring zijn, anders ga ik liever niet.
Daarnaast rust bij mij de vraag met hoeveel mensen je in één groep zit.

Ben zelf een keer op buitenrit geweest bij Puur Terschelling, echt super daar! (staan ze volgens mij ook wel bekend om maar ik wilde het graag nog even kwijt)

xxjenni87xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 11:49

ik heb in maart een strand rit gemaakt bij rennesse weet niet hoe de manege heet was via centerparks...
was een goeie ervaring oke de manege was niet zo nieuw of schoon maar ja het is ook een manege geen 4 steren hotel ...
konden onze wensen vertelen of we een pony of paard wilde rustig druk noem het maar op .... ik kreeg een welsh erg leuk beesje eerste stuk werd gekeken hoe we reden of we wel goed genoeg waren voor het strand anders gingen we de duinen in
op het strand gewoon een galop je gedaan en ook gewoon gedraft en gestapt zelfs nog in de zee geweest paarden waren super braaf ......konden lekker kletsen en van de omgeving genieten en natuurlijk blijven het paarden dus moet je altijd opletten we waren ook niet met een hele grote groep met 4 en dat is plus begeleiding

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 17:38

Marlou91 schreef:
Ik heb nog 2 kadobonnen liggen voor een rit voor beginners door de duinen bij deze manege.
Rijd zelf al zo'n 12 jaar maar t idee was dat ik en vriendlief (die welgeteld 4 keer op een paard gezeten heeft) samen eens zo'n rit konden maken. Wat zouden jullie doen? Vind het eigenlijk zonde om niks met die bon te doen, maar van de andere kant heb ik geen zin in wildwest-tafrelen gezien mijn vriend dus echt nog een beginner is. Het moet voor ons gewoon een leuke ervaring zijn, anders ga ik liever niet.
Daarnaast rust bij mij de vraag met hoeveel mensen je in één groep zit.

Ben zelf een keer op buitenrit geweest bij Puur Terschelling, echt super daar! (staan ze volgens mij ook wel bekend om maar ik wilde het graag nog even kwijt)

Gewoon gaan en aangeven wat je wil. Tip: ga buiten het hoogseizoen!!

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 21:49

M_D_H schreef:
ik wijs ook nog even op het feit dat manege Grol wel als enige manege de volledige 5 sterren in de manege test(in dit geval een strandrit) van bit heeft gehaald...

Dit klopt niet. De mensen van Bit hebben een uur vrijgereden, er was geen instructie aanwezig, ze zijn destijds geholpen, door meisjes die toevallig aanwezig waren, en hebben dus een uur op Nozem gereden, helemaal zelfstandig. Ze kregen overigens 4 sterren. Ik geloof dat dit zelfs grotendeels te danken is aan het feit dat Willem achter de bar stond (heel gastvriendelijk).
Ik wil er ook nog wel op wijzen, dat dit buiten het hoogseizoen heeft plaatsgevonden, en dan staan de paarden er 9 van de 10 x gewoon goed bij.

_PatriciaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 20:59

ik heb een rit gemaakt een tijdje gelden bij Grol en wat een ramp. Zadelen werd gedaan en we moesten er meteen op....we kregen meteen een grote mond als we niet stil stonden met op maat maken van de beugels en aan singelen en daarna gingen we op pad, de meeste waren al bang voordat we gingen omdat er zo geschreeuwd werd voordat we op strandrit gingen, na een klein drafje om te zien wie er kon rijden lag er al een meid af omdat de pony er meteen van door ging. Ze mocht ook niet mee en moest direct terug want op "zulke" zaten ze niet te wachten.....eenmaal na heel lang gestapt waren we op het strand waar de paarden er direct in keiharde rengalop vandoor gingen en allemaal een andere kant op geen sturen aan, een 10 minuten op het strand keihard en de rest weer alleen gestapt naar stal en dat was het....nee mij daar nooit meer gezien en ervaring heb ik genoeg dus daar ligt het niet aan!!!

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:33

ik en me ma hadden ook zo n cadeaubon voor groll, maar die s verlopen :')
lekker aardig zijn ze daar ?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:43

Sammielola13 schreef:
ik en me ma hadden ook zo n cadeaubon voor groll, maar die s verlopen :')
lekker aardig zijn ze daar ?

Tja, je had hem ook gewoon op tijd kunnen gebruiken ;)

Ik ben 1 x bij grol wezen rijden, ga er niet meeer heen, was niet tevreden.
De groep was veel te groot, alles stond hutje mutje op elkaar aan te singelen, beugels te doen en op te stijgen terwijl de paarden naaar elkaar sloegen. Er was geen controle op wel of niet goed gezadeld wat ik een slechte zaak vind. Begeleiding bestond uit 2 (hele) jonge meiden die al kletsen voorop reden. Ik had een vreselijk sterke pony die ik niet kon rijden met mijn schouder, maar personeel was niet bereid daar iets mee te doen. vriendin en ik hebben uiteindelijk op eigen houtje van paard gewisseld midden op het strand.
Nee, ik was niet tevreden.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 22:49

Ik ben verschillende keren op Renesse geweest voor een strandrit.
De groepen waren toen niet te groot dus dat was wel lekker. Ik ga juist naar het strand om er lekker hard over het zand te denderen. Ik heb er ook nog geen paard gehad wat ik niet kon houden en ik vraag juist om de snellere paarden. Hier willen de meesten nml niet op en deze zijn dus nog niet verpest in de mond.