Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Lisa_H schreef:spicegirl schreef:is de manege nog van cees beye ?
Yup
listiglistje schreef:Ik heb vorig jaar op het eind van het seizoen ook een strandrit gemaakt bij manege Grol en ik ben positief hoor!
Ik kreeg een grote vos met veel wit mee (Wodka een tuiger) ik zag in volle rengalop zijn voorbenen bijna zijn neusgaten raken![]()
Paarden zagen er goed uit (voor manegepaarden), tuig was oké en de begeleiding was goed en vriendelijk! Leuke en gezellige meiden!
Duur vond ik het ook niet € 24,- voor 2,5/3 uur?
Wij moesten zelf opzadelen en we werden ook gestest of wij goed genoeg konden rijden.
Ik vind het alleen maar verstandig dat ze de mensen zelf laten opzadelen ed. (dat is al de eerste check of mensen een beetje kennis hebben).
En dat ze direct met het verlaten van het terrein in volle galop wegstuiven en zo checken wie er kan rijden
vind ik helemaal een goed idee!Ze pikken ze er zo uit diegene die zeggen dat ze kunnen rijden, maar er in werkelijkheid niks van bakken.....
Het was een strandrit voor gevorderden met rengalop en die check is dus voor je eigen veiligheid!
Imre schreef:Het kan echt wel anders. Ik heb zelf verschillende malen gewerkt als begeleider van strandritten op Vlieland. Daar wordt op het strand eerst een stuk gestapt en gedraafd en natuurlijk ook wel een aantal galopjes gemaakt, maar niet meteen als je de duinen over komt in galop vertrokken. Met gevorderde ruiters deed ik ook altijd wel een stukje rengalop, maar altijd in overleg en als er iemand niet durfde dan hielden we het bij een handgalopje.
In mijn ogen moet je als begeleider zorgen dat het altijd veilig blijft voor paarden, ruiters en andere aanwezigen op het strand of in het bos. Ik zie het bij de maneges hier in de omgeving ook weleens dat er een puber op een stuiterbal een beginnersrit begeleid. Onverantwoord vind ik dat.
Imre schreef:Het kan echt wel anders. Ik heb zelf verschillende malen gewerkt als begeleider van strandritten op Vlieland. Daar wordt op het strand eerst een stuk gestapt en gedraafd en natuurlijk ook wel een aantal galopjes gemaakt, maar niet meteen als je de duinen over komt in galop vertrokken. Met gevorderde ruiters deed ik ook altijd wel een stukje rengalop, maar altijd in overleg en als er iemand niet durfde dan hielden we het bij een handgalopje.
In mijn ogen moet je als begeleider zorgen dat het altijd veilig blijft voor paarden, ruiters en andere aanwezigen op het strand of in het bos. Ik zie het bij de maneges hier in de omgeving ook weleens dat er een puber op een stuiterbal een beginnersrit begeleid. Onverantwoord vind ik dat.
Marlou91 schreef:Ik heb nog 2 kadobonnen liggen voor een rit voor beginners door de duinen bij deze manege.
Rijd zelf al zo'n 12 jaar maar t idee was dat ik en vriendlief (die welgeteld 4 keer op een paard gezeten heeft) samen eens zo'n rit konden maken. Wat zouden jullie doen? Vind het eigenlijk zonde om niks met die bon te doen, maar van de andere kant heb ik geen zin in wildwest-tafrelen gezien mijn vriend dus echt nog een beginner is. Het moet voor ons gewoon een leuke ervaring zijn, anders ga ik liever niet.
Daarnaast rust bij mij de vraag met hoeveel mensen je in één groep zit.
Ben zelf een keer op buitenrit geweest bij Puur Terschelling, echt super daar! (staan ze volgens mij ook wel bekend om maar ik wilde het graag nog even kwijt)
M_D_H schreef:ik wijs ook nog even op het feit dat manege Grol wel als enige manege de volledige 5 sterren in de manege test(in dit geval een strandrit) van bit heeft gehaald...
Sammielola13 schreef:ik en me ma hadden ook zo n cadeaubon voor groll, maar die s verlopen
lekker aardig zijn ze daar ?