wish paar maanden verder @ licht werk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:16

Naaltje schreef:
dier is toch bijgekomen na het laatste topic? :+ nergens is dat ontkend hoor.
en ze is nu zo door het dieet wat de DA aanraadde
prima cirkeltje toch?
hier wordt gelepeld dat ze te dun is, zielig mager etc. terwijl een bodyconditionscore uitleg dit weergeeft.

Ik zeg niets over de combinatie. maar van over het aanhoudende beweren dat het dier zielig mager is.

ik blijf geen ja knikken hoor :P mensen die eens nee zeggen zijn veel waardevoller.

Omdat het dieet wordt gebruikt en paard is aangekomen, wil dat niet zeggen, dat het nu (al) goed is.
Misschien heeft paard wat meer tijd nodig?
En wat is dan je mening over het (niet-passende) bit? Is er dan niemand die TS een passend bit had kunnen lenen in jullie kennissenkring? Of waarom rijdt zij hem niet bitloos? Daar heeft hij aan de foto's te zien, toch ervaring mee? Bitloos is altijd beter als een bit dat niet past.

Maar goed, ik zei het al eerder, dit wordt zo'n wellus/nietus-topic en daar heeft TS niets aan.
Ik wens haar alle succes met dit paardje.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:20

@crazymel die laatste foto's vind ik er een stuk leuker uitzien dan de eerste. Vooral het longeren vind ik er goed uitzien.

Ook al lees ik hier dat andere je tip geven om je paard 24/7 buiten te houden hoeft ook dit niet altijd te werken. Wij hebben een fjord en een 21 (bijna 22) jarige draver merrie. Nou die Fjord is versleten als hij van het land komt en de draver die valt zelfs af en beide krijgen dus ook nog gewoon een voertje erbij. Fjord een handje lucerne en een handje biks en de draver krijgt toch nog zo'n 1 kilo biks en een halve kilo muesli.

Komt vast goed volgend jaar zal ze er waarschijnlijk al heel veel beter uitzien. Rustig aan doen (alhoewel genoeg beweging ook nodig is) en genoeg voer moet voldoende zijn. (op de puntje na natuurlijk, vitamine, ontwormen, gebit enz.)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:21

het bit is van mijn haflinger wat ze gebruikt! en was om te proberen of Wish hier op reageerde! uit de foto's blijkt dat wish fijn loopt op dit bit ze kan haar nu na benede vragen de hand opzoeken en ontspanning vinden dus een klein succesje! echter is het bit nu in bestelling in een maatje kleiner!

sorry maar hebben al jou vriendinnen een bit in maat 10,5 liggen? ervaring met bitloos rijden en je paard er betrouwbaar fijn op vinden lopen ook buiten de piste zijn 2 verschillende dingen!
TS wil graag met bit na ontspanning werken haar keuze! hebben we ook te respecteren dat niet iedereen bitloof wil/kan rijden

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:26

Electra63 schreef:
Omdat het dieet wordt gebruikt en paard is aangekomen, wil dat niet zeggen, dat het nu (al) goed is.
Misschien heeft paard wat meer tijd nodig?
En wat is dan je mening over het (niet-passende) bit? Is er dan niemand die TS een passend bit had kunnen lenen in jullie kennissenkring? Of waarom rijdt zij hem niet bitloos? Daar heeft hij aan de foto's te zien, toch ervaring mee? Bitloos is altijd beter als een bit dat niet past.

Maar goed, ik zei het al eerder, dit wordt zo'n wellus/nietus-topic en daar heeft TS niets aan.
Ik wens haar alle succes met dit paardje.

''jullie kennissenkring''
''jouw vriendin''

beste Electra, ik ken Crazymel, maar dat maakt in mijn reacties weinig uit. Al wat ik bij de ''voervergelijk'' site gehaald heb kun je op de fotos die geplaatst zijn zien. Behalve dan dat je de ribben kunt voelen, dat zie je niet op een foto.

Ik vind het gewoon erg zwak dat er zo op een bokker wordt ingehamerd, vanalles erbij gezocht en op een botte wijze verteld wordt dat zij haar paard schade toebrengt.

Bovendien, de dierenarts kent deze combinatie, en heeft hier geen aanmerkingen op. Dus, dat is goed dan toch? :)
net zoals het oordeel van de dierenarts goed is in de voerkwestie :)

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:27

Electra63 schreef:
Ik wil je wel complimenteren met alles wat je voor je paardje tot nu toe hebt gedaan.
En ik zou me aan het voedingsadvies van de DA houden, tenslotte heeft hij het paard in het echt gezien en onderzocht.
Alleen dat bit, dan zou ik toch nog maar ff bitloos rijden, want een bit moet goed passen.
Ik moet zeggen dat hij er op je laatste foto's wel beter uitziet, al mag hij nog wel wat aankomen.
Ik zou doorgaan met het voedingsschema van de DA en hem toch een tijdje rust geven op de wei.
Of toch voorlopig longeren om spieren en conditie te kweken en nog even wachten met rijden.

Maar ik heb alles wel gezegd, ik hou niet van doordrammen :D , ik wens je heel veel succes met je paard.

hier wil ik wel ook op aanmerken dat ook de DA de combinatie paard en ruiter kent! en hier dus GEEN bemekingen op heeft.
dus wie ben jij om dat wel te hebben?

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 10:28

Dankjulliewel!

Kom er steeds niet tusse om te posten, bitje 11,5 hebbe We nodig die is in bestelling....

fotos zijn op 3 dagen na elkaar gemaakt. Rijde. Eerst kont tweede en longeer derde.

geerke

Re: wish paar maanden verder @ licht werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:35

Leuk paard!
Er zitten redelijke momenten tussen!
Persoonlijk vind ik je op dit moment iets te zwaar voor dit schrale paardje,maar ik neem aan dat je er geen uren opzit.
Ik zou eens bloed laten afnemen....haar poepertje steekt naar buiten,dat zag ik in je vorige topic ook al.
Ik vraag mij af of ze geen wormen heeft,met wat je haar voert zou ze toch wat meer vlees moeten hebben.
Succes ermee!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:42

o0eefje0o schreef:
Electra63 schreef:
Ik wil je wel complimenteren met alles wat je voor je paardje tot nu toe hebt gedaan.
En ik zou me aan het voedingsadvies van de DA houden, tenslotte heeft hij het paard in het echt gezien en onderzocht.
Alleen dat bit, dan zou ik toch nog maar ff bitloos rijden, want een bit moet goed passen.
Ik moet zeggen dat hij er op je laatste foto's wel beter uitziet, al mag hij nog wel wat aankomen.
Ik zou doorgaan met het voedingsschema van de DA en hem toch een tijdje rust geven op de wei.
Of toch voorlopig longeren om spieren en conditie te kweken en nog even wachten met rijden.

Maar ik heb alles wel gezegd, ik hou niet van doordrammen :D , ik wens je heel veel succes met je paard.

hier wil ik wel ook op aanmerken dat ook de DA de combinatie paard en ruiter kent! en hier dus GEEN bemekingen op heeft.
dus wie ben jij om dat wel te hebben?

laatste keer een reaktie:
Als TS geen commentaar wilt ontvangen, had ze geen topic moeten plaatsen op een DISCUSSIE-forum.
Ik heb haar nergens afgekat, ik heb mijn mening gegeven en ik vind dat TS beter omgaat met het commentaar dan haar vriendinnen.
Het is misschien goed bedoeld van jullie om het op te nemen voor jullie vriendin, maar IMO geven jullie iedere keer een negatieve wending in dit topic.

En op het bit ga ik niet meer in, een slecht passend bit is gewoon not-done. Er is toch wel ergens een paardenwinkel/internet waar je een passend bit kan kopen op korte termijn? En anders niet rijden.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:47

kopen heb jij het in je portomone zomaar een passend bit van 100 euro te kopen om even te proberen! doe mij ook zo een geld boom!

stoor me in het topic voornamelijk aan het feit dat de TS als dik word omschreven! ze is stevig dat weet ze! ze is er mee bezig moet dat elke keer benadrukt worden! kijk dan eens wat verder op bokt! zoveel meer echt te dikke ruiters op bokt krijgen er geen commentaar op en waarom omdat hun paard ook te dik is dus het niet opvalt!

en de bokt mentaliteit van elk paard hoort op de wei! jeetje niet elk paard hoort op de wei somige paarden zijn beter af met licht werk

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 10:52

Dat bit was om te kijken ofdat ze er lekker op loopt heb gewoon een goed passend bit voor haar, waar we normaal mee rijde en longeren. Toevallig dat er nu fotos van zijn gemaakt omdat mijn vriendin mee was die ook het bit mee had.

thx eva!
Wil zeker nog 10 kilo kwijt, en ja ik denk dat ik dikker lijk om mijn smalle pony. We blijven er aan werken!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 10:57

o0eefje0o schreef:
kopen heb jij het in je portomone zomaar een passend bit van 100 euro te kopen om even te proberen! doe mij ook zo een geld boom!

stoor me in het topic voornamelijk aan het feit dat de TS als dik word omschreven! ze is stevig dat weet ze! ze is er mee bezig moet dat elke keer benadrukt worden! kijk dan eens wat verder op bokt! zoveel meer echt te dikke ruiters op bokt krijgen er geen commentaar op en waarom omdat hun paard ook te dik is dus het niet opvalt!

en de bokt mentaliteit van elk paard hoort op de wei! jeetje niet elk paard hoort op de wei somige paarden zijn beter af met licht werk

TS is niet te dik....het paard is schraal,daar ging het om.
Dus meer om de combi.
TS succes met afvallen,ik weet hoe moeilijk het is ;)

paardje2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:03

oke ik zie duidelijk verschil tussen de eerste topic en die van nu en paard is duidelijk aangekomen maar nog wel wat te iel. hij mist nog wat bespiering maar ik vind dat het rijden beter geworden is!

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 11:07

dankjewel!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 11:07

Ik vind de longeerfoto er heel fijn uitzien :j
Volgende mij is dit paardje binnen een maand (of 2) zeker klaar om bereden te worden
Tot die tijd zou ik lekker vrijheidsdressuren, longeren en heel veel knuffels toedienen :D

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 16:51

de laatste trainingsfoto's zien er een stuk symphatieker uit , top hoor

x_joyce_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 18:58

ik vind dat het dr al een stuk beter uit ziet als de vorige keer +:)+
hij is ookal meer aangekomen, maar kan altijd iets meer maar dat komt wel :j

gewoon door blijven gaan :)

Saika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:32

Op de laatste standfoto's ziet je paard er al beter uit. Ze is wat schraal maar zeker niet graadmager.
Je kunt een draver niet vergelijken met een rijpaard en al zeker niet met het type paard waarvan hier in het topic een foto is geplaatst. (een paard wat overigens te dik is!) Een hoop dravers krijg je nauwelijks vet, de verbrandingsmotor staat heel anders afgesteld dan bij rijpaarden. En gelukkig maar, want in de koers hebben ze alleen maar hinder van overtollige kilo's .

Los daarvan vind ik de TS momenteel qua postuur geen geschikte ruiter voor dit iele, kleine dravertje. Dit zal nooit een fors paard worden. En de rijbak waarin het diertje moet werken met die akelig mulle bodem is in dit stadium helemaal niet bevorderlijk voor de conditie van het paard. Ik zou het paard lekker nog wat bij laten komen, wat longeerwerk ermee doen, en TS als je dan toch af en toe wil rijden zou ik dat lekker rustig op het harde doen, een buitenrit ofzo, want je paard heeft nauwelijks spieren en door dat geploeg onder het zadel in het zware zand rij je de blessures aan kniebanden of rug tegemoet.

Ten aanzien van het postuur van een draver wil ik om de TS een klein hart onder de riem te steken nog wel een foto laten zien van onze merrie, een koerspaard. Deze foto is van vorige zomer, ze was hier in topvorm, en won de dag erna fluitend en 9 lengtes los van het veld een koers. Haar rantsoen bestaat uit halve dagen buiten lopen, onbeperkt hooi van zeer goede kwaliteit en 6 kg krachtvoer plus supplementen per dag. En kijk eens hoe "schraal" (lees afgetraind :D ) in de ogen van velen hier zij is ;-)

Afbeelding

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 20:47

Hij lijkt misschien wel wat iel maar op de laatste foto's al een stuk minder
En goed dat je aan het afvallen bent voor je paard!

De draver hierboven ziet er trouwens juist afgetraind uit!
En het paard op de vorige blz is wel te dik ja... Het is wel een ander ras maar wel een buikje zegmaar.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:12

ts ik weet hoe moeilijk het is om een draver op goed gewicht te krijgen,
dit is mijn draver.
Afbeelding
en hij is ook beslist niet modder vet.
hij word dressuurmatig getraint,met die van jou komt dat helemaal goed.
vind het een leuk dier om te zien,
ben benieuwd na meedere topics van jullie.

essiepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 23:43

Ik wil de TS een groot compliment geven. Paardje ziet er al een stuk beter uit. Goed dat je zo veel energie en tijd in haar steekt! Super ook dat je zo bent afgevallen. Je kunt het goed zien hoor!

Eefste

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 00:27

TS, ik vind dat je heel positief en vriendelijk blijft onder alle reacties in dit topic! Complimenten over hoe je steeds gewoon antwoord blijft geven ed.

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 07:44

Dankjullie wel!
de dravers hier boven zien er goed uit!

we blijven er aan werken en over een tijdje weer een topic!

frgheaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 07:54

Ik vind het er goed uitzien. Nu ben ik misschien gezegend met een redelijk `stevig` gebouwde draver.

Mag ik vragen wat voor zadel je gebruikte op de eerste foto´s? Vind het een mooi zadel. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:27

Crazymel schreef:
ga proberen meeste vragen te beantwoorden...

bit was om te proberen geleend dus.. maatje kleiner is dus in bestelling.

dieren arts is 2 weken geleden nog op controle geweest zij dat we al in de goede richting aan het gaan zijn!
heeft ook dit voer schema gegeven (eerder al) wat ik inderdaad nog kon doen is merrie brok geven ipv de basis. maar wil niet te veel in 1x proberen.
ze krijg ook nog vit/min erbij.

hij stelde ook nog voor om Equitop Myoplast om de spieren meer te ondersteunen.

subli porties heeft ze gehad.. maar na een week at ze het niet meer omdat het niet lekker genoeg was. dat is ze ook nog heel kieskeurig, sta je daar met al je goede bedoelingen.

bloed nagekeken, tanden nagekeken, wormen keuren gehad. alles goed, en wees maar echt niet bang ik bel best vaak met de dierenarts voor een update.

we doen om de dag iets, longen, wandelen, los in de bak spelen, beetje vd maar ik longeer 1x in de week en heb 1x in de week les half uur tot 3 kwatier waar we 80% van de les stappen en aan ontspanning werken.

wish wil werken, al wandelen of gooi ik haar los is ze tevreden, dan heeft ze iets voor me gedaan, als ik haar alleen in een wei zou zetten en vetmesten kwijt ze weg... ze is gefokt om te werken! dat haal je niet zomaar uit een paard.

nu de andere fotos:

Afbeelding

Afbeelding

en vandaag is er een vriendin mee geweest om de dubbele longe uit te proberen!
(ik heb er meestal touwtjes of een passoa aan)

Afbeelding

ik ga strax alles nog eens lezen.... dit is wel veel tekst

Nou, als dit paard te mager is vreet ik mijn pet op!
Je had deze foto's beter in je OP kunnen zetten, dan had je al dat gezeur niet gehad!
Ik vind dat je het super doet met je paard, compliment en alle respect voor jou reactie hier op bokt!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 08:38

aerdenhout1 schreef:
Nou, als dit paard te mager is vreet ik mijn pet op!
Je had deze foto's beter in je OP kunnen zetten, dan had je al dat gezeur niet gehad!
Ik vind dat je het super doet met je paard, compliment en alle respect voor jou reactie hier op bokt!

Ik ook!