Ik denk dat ik het maar opgeef ...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 13:24

Heel lastig dit! Klinkt me bekend in de oren. Ik heb zelf ook een pony met een behoorlijke (lees: BEHOORLIJKE) eigen wil en dit is erg moeilijk om mee om te gaan, wat je ook probeert. Heb ook al van alles geprobeerd, in de omgang is hij (nu, was in het begin ook wel anders) een super lief dier, maar zodra je iets wilt doen, is het teveel en gaat hij hoe dan ook uitproberen tot op het gevaarlijke af. Ik zit soms ook met mijn handen in het haar van wat ik moet, dus ik begrijp jouw situatie heel goed. Helaas kan ik je geen tips geven hierover, dus je hebt ook weinig aan mijn reactie, sorry, maar moest het ook even kwijt!
Weet dus dat er meer mensen zijn met deze problemen, heel veel succes met alles.

Edit: Zie dat het nu weer wat beter gaat en dat je zelf ook weer meer zin erin krijgt hierdoor, super!

zazaza

Re: Ik denk dat ik het maar opgeef ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 11:39

klinkt bijzonder misschien, maar hoe voel jij je als je met een ander paard werkt. Haal je er dan wel voldoening uit?

Misschien moet je dat eens onderzoeken. Wie weet merk je wel dat het bij jou ligt (lat te hoog, niet duidelijk, etc.) en dat het niks met je pony te maken heeft.

Het zou ook kunnen dat je wel voldoening haalt uit een ander paard. Dan zou je de conclusie kunnen trekken dat jullie misschien niet voor elkaar gemaakt zijn en zijn jullie beide beter af als jullie wegen scheiden.

Het zou ook kunnen dat werken met een ander paard je nieuwe inzichten geeft over het gedrag van je eigen pony, dan heb je misschien weer een aanknopingspunt (en kan je daar lessen bij uit gaan zoeken ofzo).

Kortom: volgens mij is je probleem nog niet helder. Want "hij is zo dwars en moeilijk" kan zoveel oorzaken hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 12:53

Ik heb er ookal aan zitten denken om te vragen of ik niet aan de slag mocht gaan met het halfbloedje wat er staat :j Is een heel ander type dan hem en ik weet niet of ik dáár wel mee om kan, maar ze loopt de laatste tijd nogal eens in onze buurt en ze lijkt wel interesse te hebben in al die schrikparcours-dingen enzo (staat dan op een bepaald moment met de tent rond te zwaaien, terwijl ze buiten van elke grasspriet die verkeerd staat schrikt :+ ) maar ben er eigenlijk nog niet aan toe gekomen .. omdat .. als [***] zo is zoals hij de laatste dag was, dan is het voor mij prima, perfect .. Dan komen we aan nieuwe dingen toe en hebben we samen plezier (voor zover ik dat kan inschatten natuurlijk) en meer moet dat niet zijn ...

Ik denk dat hij misschien gewoon die hele vrijheidsdressuur/clickertraining maar niks vindt ... Bij wijze van spreken pootje opheffen en blijven opheffen tot er eindelijk eens een click komt ... Soms werkt hij dan juist super mee en ik dacht mij daar een tijdje op toe te leggen omdat ik het idee had dat hij de actie niet meer interessant vond .. maar ik denk dat hij van dat soort dingen juist afstompt, dat hij dat wel eens leuk vindt, maar als je je daarop gaat richten dat hij steeds minder & minder gaat doen, snap je?

Ik heb vorige keer met hem aan het touwhalster & de leadrope gewerkt en hij deed echt prima mee! Ik had wat horse agility dingetjes gezet en we zijn met die banden aan de slag gegaan .. die horse agility dingetjes hebben we eigenlijk niet eens echt geoefend, maar heb ik gebruikt om tussendoor wat afleiding van die banden te geven (dus dat je niet steeds maar met dat ene ding bezig bleef) en hij werd op het einde echt fanatiek naar die banden toe ... Eigenlijk jammer dat dat niet op film staat, want hij heeft echt nog nooit zo goed & blijvend goed op mijn (subtiele) lichaamstaal gereageerd ;)

Dus het kan allemaal wel .. het blijft gewoon steeds zoeken .. en ik heb zo het idee dat hij denkt à la "doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg" .. Dus zeg maar de standaarddingen (longeren, naar buiten gaan, rijden, ... ) combineren met leuks à la grondwerk/horse agility/schriktraining .... Ik ga het in ieder geval een tijdje zo proberen, en dan zien we wel weer verder :) We hebben tijd :Y)

Trouwens, woensdag komt ook een osteopaat ... DA & tandarts hebben wel gezegd dat alles ok is en hij prima gezond is, maar het kan nooit kwaad, en ergens zegt toch een stemmetje dat er iets hem hindert ... dus liever zeker zijn ;)

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:05

Heel goed bezig!

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-11 13:36

[***], goed dat je ook een osteopaat laat kijken, Ik heb wel het idee dat je er alles aan doet, super hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-11 21:40

Even een kleine bump voor de mensen die dit topic nog in hun lijst hebben staan en misschien interesse hebben in het vervolg ;) De osteopaat is namelijk geweest ...

[VVDD] De osteopaat is geweest ...