Onze Knabstrupper paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:47

Aangezien pvdbosch zelf nog geen toelichting had gegeven en ik er al wat vanaf wist dacht ik; laat mij alvast even een toelichting geven zodat anderen ook op haar paardjes kunnen reageren!! ;) :D
En die van mij dan niet vergeten natuurlijk.....hahaha _O- :wave:

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 17:49

Hier nogmaals mijn geplaatste foto's met info :D
VonNeueBeek schreef:
Hier nog twee fotootjes van 2 van onze Knabstruppers!
Foto 1:Onze zeer krachtige barokke merrie Kirke ; v.Lyn v.v Molro af Thorsager m.Katja m.v Rasmus af Damgaard
Van de hengst Lyn zijn er zeer weinig nakomelingen,dit bloed is dus erg zeldzaam en dus heel erg kostbaar voor de Knabstrupper-fokkerij
Kirke is tevens de moeder van onze Reinzücht Knabstrupper hengst (jaarling) Tarik af Eden
Afbeelding
Foto 2:Onze jaarling hengst Tarik af eden ; v.Topas von Kobold v.v Thunderman m.Kirke m.v Lyn
Afbeelding
Hier nog eentje van Tarik
Hij is hier nog maar net 1 jaar en begint helemaal op te roanen...
ben heel erg benieuwd wat voor kleurtje hij zal hebben als hij volwassen is!! :)
Afbeelding

pvdbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 18:37

oehoe daar ben ik dan, ik wist niet dat ik zelf een toelichting moest geven maar jij hebt het perfect gedaan Linda....

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-11 18:42

Geen probleem...graag gedaan!! ;) :D
pvdbosch schreef:
oehoe daar ben ik dan, ik wist niet dat ik zelf een toelichting moest geven maar jij hebt het perfect gedaan Linda....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-11 20:25

pvdbosch schreef:

De mosterd na de maaltijd, nou heeft ze het al verklapt :+

Zijn toch heerlijke dieren, knabbi's vind overigens de kleuren combi op star erg leuk!!!

En Tarik is wel leuke toverbal, benieuwd wat zijn uiteindelijke kleur gaat worden.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 16:57

Inderdaad...bij Linda van belkum!;) 1 van mijn paarden is een zoon van Taro de rest zijn van andere afstamming!
gitje65 schreef:
Mooie paarde! Bij http://www.fincalinda.nl hebben ze 2 dekhengsten waaronder een Taro! Is dat toevallig de vader?

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:05

Dankjewel :o ...en ik vind het altijd erg mooi als ik iets van mijn kennis kan delen met anderen,anders heeft het starten van een Topic in mijn ogen ook geen zin ;) Ik vind de Berber paarden trouwens ook prachtige dieren,hebben inderdaad ook heel veel overeenkomsten met elkaar!! (mits barok gefokt natuurlijk)
lakshmi schreef:
Heb je topic nog eens bijgelezen, wat een berg leuke info nog ook :D blijf het een geweldig ras vinden, maar heb ook altijd veel respect voor mensen die zich inzetten voor zo'n zeldzaam, bijzonder ras :j ze hebben veel overeenkomsten met Berbers ook (mijn favo ras), ook zo enorm veelzijdig, koel in de kop en mega intelligent. Je leest altijd zoveel mensen klagen dat er geen fijne allround paarden meer met die kenmerken worden gefokt, nou ze zijn er best, alleen misschien net wat minder gangbare rassen :j

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:06

Dankje...ben ook erg benieuwd! ;)
Sjolvir schreef:
pvdbosch schreef:

De mosterd na de maaltijd, nou heeft ze het al verklapt :+

Zijn toch heerlijke dieren, knabbi's vind overigens de kleuren combi op star erg leuk!!!

En Tarik is wel leuke toverbal, benieuwd wat zijn uiteindelijke kleur gaat worden.

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:09

En aan de anderen die al eerder hadden gereageert op mijn Topic en op mijn paardjes maar nog geen antwoord van mij terug hebben gekregen...ook jullie allemaal bedankt voor jullie leuke commentaar!!! :D +:)+

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:12

Wauw wat een mooie stippies , heerlijke paarden .
En wat leuk om hier even te lezen over de knabstruber , vooral wat eigenaarervaringen .
Ik ben niet echt goed op de hoogte hoe het zit in de fokkerij , maar mijn merrie is een nakomeling van Sonny af Hojmark . Haar moeder was een Fjord .
Ik vindt her en der wel eens wat op google , maar u kunt mij vast wat meer vertellen over wat Sonny nu voor een ras was .
Wel leuk om te lezen dat er veel karaktereigenschappen voorbij komen waarvan ik echt een ahaaamomentje beleef .

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 17:22

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:27

Dankjewel....en Sonny af hojmark was ook een echte Knabstrupper 5 mei 1977 geboren in Denemarken,ingezet voor de Knabstrupper fokkerij en later naar Nederland gegaan en ook goedgekeurd voor het NAS (Nederlandse Appaloosa Stamboek) http://www.appaloosa-stamboek.com/hengsten/index.html Daar werd hij 5 keer kampioen! ;) Hier een link naar z'n stamboom als je verder wilt graven in het verleden http://www.allbreedpedigree.com/sonny+af+hojmark2
azile schreef:
En wat leuk om hier even te lezen over de knabstruber , vooral wat eigenaarervaringen .
Ik ben niet echt goed op de hoogte hoe het zit in de fokkerij , maar mijn merrie is een nakomeling van Sonny af Hojmark . Haar moeder was een Fjord .
Ik vindt her en der wel eens wat op google , maar u kunt mij vast wat meer vertellen over wat Sonny nu voor een ras was .
Wel leuk om te lezen dat er veel karaktereigenschappen voorbij komen waarvan ik echt een ahaaamomentje beleef .

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 17:32

Ja is ook een erg mooie hengst....ongelovelijk wat Bent allemaal met hem kan...deze hengst is namelijk volledig blind en heeft vroeger z'n beide voorbenen gebroken! ;) Een zoon van deze legendarische hengst staat niet zo ver van mij vandaan is een Hugin x de bekende merrie Bibi Horsdal (staat bij de ex-vrouw van Bent) vorig jaar was ik erheen met een van mijn merries maar is ze helaas niet gedekt worden...misschien ga ik in de toekomst nog wel een keertje proberen!
RosiePosie schreef:
Vind ze prachtig, was jaren gelden ook enorm onder de indruk van een artikel over de hengst Hugin van de indrukwekkende ruiter Bent Branderup.

Afbeelding

http://www.bentbranderup.dk/branderup.html

RedjevenStal

Re: Onze Knabstrupper paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 18:05

Nog even aan Azile....
Bij de eerste doorgestuurde link vind je Sonny af Hojmark onder de link archief....hij was Keur/ Pref ;)
Er staat ook een foto van hem bij!

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 18:08

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-11 19:36

VonNeueBeek schreef:
Dankjewel....en Sonny af hojmark was ook een echte Knabstrupper 5 mei 1977 geboren in Denemarken,ingezet voor de Knabstrupper fokkerij en later naar Nederland gegaan en ook goedgekeurd voor het NAS (Nederlandse Appaloosa Stamboek) http://www.appaloosa-stamboek.com/hengsten/index.html Daar werd hij 5 keer kampioen! ;) Hier een link naar z'n stamboom als je verder wilt graven in het verleden http://www.allbreedpedigree.com/sonny+af+hojmark2
azile schreef:

heej super bedankt !!! :j :j

RedjevenStal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-11 19:45

Graag gedaan!! ;)