Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Needje

Re: Mijn 2 Z knollen op CC!Ventje de hengst en mijn maflinger!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:09

Klopt, ik ook. En die halen dus ook geen wp :+

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:23

eridinges schreef:
cobiie schreef:
Thanee, leuke foto's.

Ik ben het met de opmerkingen van Needje eens.

Ik zou zeggen ga aan je eigen onzekerheden werken, zodat je je in de toekomst niet weer aangevallen voelt. ;)

Jeetje het gaat toch niet om onzekerheid?
Het gaat erom dat als jij groet en af groet dat de jury respectvol gedrag vertoont.
Hier betaal je immers voor en je doet je stinkende best.

Jawel, TS gaf aan dat ze zich onzeker voelde toen de jury ging lachen en dan trek je het je natuurlijk gauw persoonlijk aan ;)

Anoukie schreef:
Ik sluit me ook aan bij de reactie van Needje, wat een Calimero gemier altijd over de "rassendiscriminatie".

Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij :D.

Inderdaad, vind het ook jammer dat het altijd maar 2 of 3 foto's in een topic gezet worden. Vrijwel altijd waar die niet helemaal opstaat of sfeerplaatjes zijn. Zou ook graag wat meer rijtechnische foto's willen zien :j

Jooon schreef:
Zo denken veel jury's erover. Een Haflinger, Tinker is echt not-done in de dressuursport (jammer genoeg). ;)

Omdat het overgrote deel het rijtechnisch gewoon niet goed uitvoert of goed genoeg kan. Meestal heeft een haflinger/tinker/fjord gewoon niet de lossigheid, impuls, souplesse en beweging als een goede KWPN'er ;) Waardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor ;)

Elsa_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 19:25

wauw wat een plaatjess :]

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:00

Omdat het overgrote deel het rijtechnisch gewoon niet goed uitvoert of goed genoeg kan. Meestal heeft een haflinger/tinker/fjord gewoon niet de lossigheid, impuls, souplesse en beweging als een goede KWPN'er ;) Waardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor ;)[/quote]
ie
Wil je hier een discussie over starten dan? Dat een kwpn'er altijd beter is als een haf/tinker/fjord?
Ik zou zeggen doe het eerst maar na. Denk niet dat je in het goede topic zit wat namelijk over een haflinger gaat die al Z2 heeft gelopen.

Kom op het gaat toch om de combinatie?? Als je blij wordt van een haflinger dan moet je er toch wedstrijden mee rijden? Ik ken wel een haf in het zz licht die toch echt bij de paarden menig kwpn'er eruit rijdt.

Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. De TS is trots op haar paarden en wat ze bereikt heeft.

Marlissa92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:46

winerieke schreef:
Omdat het overgrote deel het rijtechnisch gewoon niet goed uitvoert of goed genoeg kan. Meestal heeft een haflinger/tinker/fjord gewoon niet de lossigheid, impuls, souplesse en beweging als een goede KWPN'er ;) Waardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor ;)

eridinges schreef:
Wil je hier een discussie over starten dan? Dat een kwpn'er altijd beter is als een haf/tinker/fjord?
Ik zou zeggen doe het eerst maar na. Denk niet dat je in het goede topic zit wat namelijk over een haflinger gaat die al Z2 heeft gelopen.

Kom op het gaat toch om de combinatie?? Als je blij wordt van een haflinger dan moet je er toch wedstrijden mee rijden? Ik ken wel een haf in het zz licht die toch echt bij de paarden menig kwpn'er eruit rijdt.

Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. De TS is trots op haar paarden en wat ze bereikt heeft.

Nee geen discussie, er staat niet voor niets de doorsnee haflinger. Mij hoor je nergens zeggen dat dit een doorsnee haflinger vind. In tegendeel want met een doorsnee haflinger bereik je dit niet ;) Als je het woord doorsnee weglaat krijg je jouw reactie. Dus aub alles overnemen wat ik zeg. Een KWPN is namelijk zeker niet altijd beter dan een haflinger. Zo interpreteer jij dat :)

Ik vind het juist super dat ze met een prachtig paard en een haflinger start. Is toch juist prachtig dat je het allebei kan doen?!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 07:08

kunnen we tegenwoordig echt geen reacties meer geven van : owwww wat een leuk paard :D

nou ik dus wel:

Ik vind Ventje echt helemaal geweldig ;) hij loopt zo lekker, en dat hoofdje :D :D

en jou haflinger nou ik ben altijd enorm hafjes FAN! geweest <3 zit nu zonder ;( echt heel veel plezier met die 2 lekkere beestjes <3

waarom heb je je winstpuntjes eigenlijk gewist als ik vragen mag ? (wist niet eens dat dat kon :P)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:15

Zoo jullie hebben weer flink gekletst! :d

Weetje, wat jury betreft laat ik maar achterwegen. Kan indd zo zijn dat ze misschien ergens anders om lachte maar ik vond het gewoon geen prettig gevoel!

Dat heeft ook te maken met een opmerking van een jury ( al weer lang geleden) die tegen mij zei, een haflinger hoord voor de kar! En niet tussen de witte hekjes!
Dus er zijn wel juryleden die er jammer genoeg zo over denken!
Maak het gelukkig ook anders mee!

Had bijvoorbeeld 3 weken geleden een nationale jury, waarbij ik al weer had; nee hè! Kom ik aan met me haf! Dat accepteerd ze nooit!!!
Maar ze kwam uiteindelijk met mij praten en vroeg waarom ik er zo zenuwachtig uitzag? Waarop ik haar het verhaal vertelde dat ik vaak scheef word aangekeken als ik met een haf de ring ik kwam. Zei ze: meid wees een trots op het geen wat je bereikt hebt! En laat de rotte appels achterwegen!!

Wat betreft de foto's : ik plaats er inderdaad maar een stuk of 3 in een forum omdat niet alle foto's boktproof zijn! Trek ik bijvoorbeeld net een hak op of ik zit net scheef of kijk heel zeur, dan krijg ik daar discussies over waar ik geen zin in heb! Vandaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:26

Anoeska27 schreef:
Ik vind het beeld wat hier geschetst wordt van juryleden erg jammer. We doen verschrikkelijk ons best om iedereen naar eer en geweten te beoordelen. En nu mag er niet eens meer gelachen worden? Voel je toch niet gelijk zo aangesproken, er kan van alles gebeurd zijn.

Zo heb ik eens aan mijn (toenmalige vaste) schrijfster gevraagd om volte = eivormig op te schrijven. Zij maakte er y-vormig van waarop ik vroeg hoe ze dat figuur voorstelde. Vervolgens kreeg ze de slappe lach, waardoor ik ook moest lachen. Heeft totaal niets te maken met geen respect hebben naar ruiters toe of ruiters uitlachen.

Je zit vaak 4 a 5 uur met iemand in een hokje en dan mag er best eens een minder serieuze opmerking gemaakt worden. Tuurlijk probeer je te voorkomen dat een ruiter daar last van heeft, maar op internet roepen dat je uitgelachen wordt zonder navraag te doen bij de jury waarom er gelachen werd vind ik niet kunnen.

Nu weer ontopic: beide paarden zien er een beetje onrustig uit met de mond. Voor zover je dat van foto's kunt beoordelen zou Ventje ook wat meer ruimte mogen krijgen van voren in de uitgestrekte stap. Je zit ook op allebei iets naar voren. Probeer wat trotser over te komen.

Ze zijn juist totaal niet onrustig in de mond! Ventje trekt alleen zijn lip op. Meer niet. Had hem misschien wat langer moeten laten in de stap, dat weet ik zelf ook. En tijdens elke proef ben ik zwaaaaaaaaaar zenuwachtig, dus trots overkomen kan ik echt niet.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 09:16

tahnee1987 schreef:
Ze zijn juist totaal niet onrustig in de mond! Ventje trekt alleen zijn lip op. Meer niet. Had hem misschien wat langer moeten laten in de stap, dat weet ik zelf ook. En tijdens elke proef ben ik zwaaaaaaaaaar zenuwachtig, dus trots overkomen kan ik echt niet.

Tip: Valeriaantabletjes bij de Kruidvat. Ik gebruik ze als ik een nieuw paard voor het eerst meeneem of als ik een kampioenschap moet rijden omdat ik dan ook verschrikkelijk zenuwachtig ben. Die dingen kunnen geen kwaad en halen net de ergste stress weg.

GinnyBanshee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 11:12

Prachtige fotos van jouw toppers :) ziet er netjes uit, wat is ventje toch ontzettend knap :~

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:07

Wat ik me afvraag: hoe kun je nu 38 winstpunten laten wissen en overnieuw beginnen??

Leuke plaatjes overigens hoor.

EliseS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:14

<3 Wat een bloedmooie zwarte hengst! Je zal wel trots zijn en de haflinger heeft echt een onwijs leuk hoofd! Knap hoor zon hoog niveau met je 2 paarden:)

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 14:18

Hele mooie plaatjes, de hengst is om te kwijlen !
En de haflinger vind ik ook pittig, ik heb altijd diep respect voor mensen die dit met hun koudbloedige paarden bereiken.

Zelf heb ik een Epony(welsh K) in het springen tussen de paarden, voorheen reed ik er ZZ mee tussen de ponies. Bij binnekomst heb ik vaak ook scheve hoofden, maar ik krijg heel veel leuke feedback omdat hij daar gewoon tot zijn recht komt.
De positieve feedback doet mij altijd super goed, want met het inspringen voel ik me altijd een kaboutertje hihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 15:57

Mooie paarden.. :j
Vooral de zwarte lijkt er plezier in te hebben.

Weet je zeker dat ze je uitlachten en niet gewoon toe lachten?
De tijd van 'Haf/Fjord/Fries komt niet ver' was toch al aardig aan het weggaan..

Dressage4U

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:31

Anoukie schreef:
Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij :D.

Foto's zijn te bekijken op de site van de fotografe.
Tahnee, je hebt inderdaad de beste foto's geplaatst want de andere foto's op de website geven nml. een heel ander beeld weer.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:39

Dressage4U schreef:
Anoukie schreef:

Tahnee, je hebt inderdaad de beste foto's geplaatst want de andere foto's op de website geven nml. een heel ander beeld weer.

:o schaam je foutenkijkers.....

Natuurlijk zal het nog niet helemaal je van het zijn, en is er nog werk aan de winkel,
anders had ze ook wel winst gereden (ze zet tenminste haar punten ook altijd neer als het geen winst is).
Maar ze is wel met dit jonge dier, die nog 6 moet worden in het Z2 beland zonder klasses over te slaan....je komt niet zomaar in het Z2 ;-)

Ik doe het haar igg niet na met mijn 6 jarige reus :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:47

Dressage4U schreef:
Anoukie schreef:

Beetje k.u.t.-opmerking.
Ik denk dat de meeste ruiters dat hebben. Er worden er 50 gemaakt van je, en op de helft sta je met je ogen dicht, mond open ofzo en dan heb je nog de foto's op het verkeerde moment genomen. Er blijven er toch altijd maar een paar over, die de moeite waard zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:32

Beetje k.u.t.-opmerking??? Dat is nog zacht uitgedrukt.
Toegegeven, ik heb op de site gekeken, maar ik zie nergens een foto van TS en haar paard waar ze zich voor zou moeten schamen.
Komt op mij over als pure jaloezie.. :o

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:48

ik he even op die site gekeken net en sorry dat ik het zeg maar ik vind jou nog wel een van de meest nette en vriendelijk amazones daar wat ik op sommige foto's zie :(
stangen waar heel erg hard aan getrokken word en dan niet op een foto maar op alle bij die personen en ruiters die de benen bijna op de kont van het paard leggen.....\
nee meid heel goed gereden je moet zeker zo doorgaan :))

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:58

Oee ventje gaat papa achterna!! Wanneer ga je die inhalen?? ;) Leuke combinaties nog steeds allebei!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 22:59

Wat een fun, denk je gezellig topic te openen, valt heel bokt over de cavaletti... zucht.....

Je hebt 2 leuke paarden onder je achterste, zou zeggen geniet ervan!!!
Maar dat lukt geloof ik zo te zien wel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:36

haha ik zie het niet als kritiek allemaal.
ik was toch ook eerlijk over mijn andere foto's...
ik vind ze in ieder geval VRESELIJK!!!
zit ik scheef en trek een mega K*T hoofd...
die ga ik echt niet plaatsen hoor :P

en weetje, iedereen heeft van dat soort foto's.
het zijn moment opnames tijdens een concour met mega veel spanning!
dat zit ik er inderdaad niet ontspannen op zeg maar :P

maar ach, van foto's kijken leer ik weer en weet ik waar ik de volgende keer rekening mee met houden :P

ben gewoon trots op mijn 2 paardjes!
en dat wou ik met jullie delen :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 09:37

ponylies schreef:
ik he even op die site gekeken net en sorry dat ik het zeg maar ik vind jou nog wel een van de meest nette en vriendelijk amazones daar wat ik op sommige foto's zie :(
stangen waar heel erg hard aan getrokken word en dan niet op een foto maar op alle bij die personen en ruiters die de benen bijna op de kont van het paard leggen.....\
nee meid heel goed gereden je moet zeker zo doorgaan :))

dankje :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:11

Eerlijk gezegd vind ik nou niet bepaald dat die fotografe de beste momenten van iedereen heeft uitgekozen. Pfff .. ik zou niet blij zijn met de foto's op die site.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 11:21

Kriel schreef:
Wat ik me afvraag: hoe kun je nu 38 winstpunten laten wissen en overnieuw beginnen??

Leuke plaatjes overigens hoor.

Ik herhaal mijn vraag nog maar eens..