Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
eridinges schreef:cobiie schreef:Thanee, leuke foto's.
Ik ben het met de opmerkingen van Needje eens.
Ik zou zeggen ga aan je eigen onzekerheden werken, zodat je je in de toekomst niet weer aangevallen voelt.
Jeetje het gaat toch niet om onzekerheid?
Het gaat erom dat als jij groet en af groet dat de jury respectvol gedrag vertoont.
Hier betaal je immers voor en je doet je stinkende best.

Anoukie schreef:Ik sluit me ook aan bij de reactie van Needje, wat een Calimero gemier altijd over de "rassendiscriminatie".
Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij.

Jooon schreef:Zo denken veel jury's erover. Een Haflinger, Tinker is echt not-done in de dressuursport (jammer genoeg).
Waardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor
Waardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor
[/quote]winerieke schreef:Omdat het overgrote deel het rijtechnisch gewoon niet goed uitvoert of goed genoeg kan. Meestal heeft een haflinger/tinker/fjord gewoon niet de lossigheid, impuls, souplesse en beweging als een goede KWPN'erWaardoor de punten ook lager uitkomen. Als een KWPN'er hetzelfde laat zien als een 'doorsnee' haflinger dan wordt dat ook niet met een winstpunt beloond hoor
eridinges schreef:Wil je hier een discussie over starten dan? Dat een kwpn'er altijd beter is als een haf/tinker/fjord?
Ik zou zeggen doe het eerst maar na. Denk niet dat je in het goede topic zit wat namelijk over een haflinger gaat die al Z2 heeft gelopen.
Kom op het gaat toch om de combinatie?? Als je blij wordt van een haflinger dan moet je er toch wedstrijden mee rijden? Ik ken wel een haf in het zz licht die toch echt bij de paarden menig kwpn'er eruit rijdt.
Maar laten we dit topic niet verder vervuilen. De TS is trots op haar paarden en wat ze bereikt heeft.
Als je het woord doorsnee weglaat krijg je jouw reactie. Dus aub alles overnemen wat ik zeg. Een KWPN is namelijk zeker niet altijd beter dan een haflinger. Zo interpreteer jij dat 

hij loopt zo lekker, en dat hoofdje
zit nu zonder
echt heel veel plezier met die 2 lekkere beestjes
) Anoeska27 schreef:Ik vind het beeld wat hier geschetst wordt van juryleden erg jammer. We doen verschrikkelijk ons best om iedereen naar eer en geweten te beoordelen. En nu mag er niet eens meer gelachen worden? Voel je toch niet gelijk zo aangesproken, er kan van alles gebeurd zijn.
Zo heb ik eens aan mijn (toenmalige vaste) schrijfster gevraagd om volte = eivormig op te schrijven. Zij maakte er y-vormig van waarop ik vroeg hoe ze dat figuur voorstelde. Vervolgens kreeg ze de slappe lach, waardoor ik ook moest lachen. Heeft totaal niets te maken met geen respect hebben naar ruiters toe of ruiters uitlachen.
Je zit vaak 4 a 5 uur met iemand in een hokje en dan mag er best eens een minder serieuze opmerking gemaakt worden. Tuurlijk probeer je te voorkomen dat een ruiter daar last van heeft, maar op internet roepen dat je uitgelachen wordt zonder navraag te doen bij de jury waarom er gelachen werd vind ik niet kunnen.
Nu weer ontopic: beide paarden zien er een beetje onrustig uit met de mond. Voor zover je dat van foto's kunt beoordelen zou Ventje ook wat meer ruimte mogen krijgen van voren in de uitgestrekte stap. Je zit ook op allebei iets naar voren. Probeer wat trotser over te komen.
tahnee1987 schreef:Ze zijn juist totaal niet onrustig in de mond! Ventje trekt alleen zijn lip op. Meer niet. Had hem misschien wat langer moeten laten in de stap, dat weet ik zelf ook. En tijdens elke proef ben ik zwaaaaaaaaaar zenuwachtig, dus trots overkomen kan ik echt niet.
ziet er netjes uit, wat is ventje toch ontzettend knap

Anoukie schreef:Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij.
Dressage4U schreef:Anoukie schreef:Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij.
Foto's zijn te bekijken op de site van de fotografe.
Tahnee, je hebt inderdaad de beste foto's geplaatst want de andere foto's op de website geven nml. een heel ander beeld weer.
schaam je foutenkijkers.....
Dressage4U schreef:Anoukie schreef:Tahnee, ik vind Ventje een prachtig paard, ik zou alleen wel eens echte goeie rijfoto's van jullie willen zien i.p.v. altijd die halve plaatjes of plaatjes van de voorkant. Heb nog geen 1 foto gezien waar hij van de zijkant helemaal opstaat volgens mij.
Foto's zijn te bekijken op de site van de fotografe.
Tahnee, je hebt inderdaad de beste foto's geplaatst want de andere foto's op de website geven nml. een heel ander beeld weer.

Leuke combinaties nog steeds allebei! 

ponylies schreef:ik he even op die site gekeken net en sorry dat ik het zeg maar ik vind jou nog wel een van de meest nette en vriendelijk amazones daar wat ik op sommige foto's zie
stangen waar heel erg hard aan getrokken word en dan niet op een foto maar op alle bij die personen en ruiters die de benen bijna op de kont van het paard leggen.....\
nee meid heel goed gereden je moet zeker zo doorgaan